چشم اندازخودروهای چینیهفته نامه

قوی‌ ترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

در بازار کشورمان شاهد عرضهٔ شاسی‌بلندهای چینی زیادی هستیم و در این مطلب قصد داریم با قوی‌ترین آن‌ها آشنا شویم که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارند.

چند سالی است که به‌واسطهٔ تحریم‌ها، ممنوعیت واردات و خروج خودروسازان مشهور از کشورمان، چینی‌ها به یکه‌تازِ بخش‌های قیمتی بالاتر بازار تبدیل شده‌اند و شاهد عرضهٔ انواع اقسام خودروهای چینی و خصوصاً شاسی‌بلندها توسط شرکت‌های مختلف داخلی هستیم؛ بنابراین، در شرایط کنونی کسانی که خواهان خودروهای نسبتاً قدرتمندی هستند باید در بین همین چینی‌ها به دنبال آن باشند. ازاین‌رو، شاید بخواهید بدانید قوی‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار ایران کدامند. در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم. البته وقتی میگوییم قوی‌ترین، در مورد استانداردهای بازار ایران و قدرت‌هایی در حدود ۲۰۰ اسب بخار حرف می‌زنیم پس انتظار دیدن دورانگو هلکت ۷۰۰ اسب بخاری را در این لیست نداشته باشید!

۴-فونیکس تیگو ۸ پرو

قدرت: ۱۹۷ اسب بخار

چری تیگو ۸ پرو که توسط مدیران خودرو با برند فونیکس در ایران عرضه می‌شود، گران‌ترین خودروی مونتاژی بازار به‌حساب می‌آید. قیمت کارخانه‌ای این خودرو یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان است درحالی‌که این رقم در بازار به بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است! از این قیمت‌گذاری‌های عجیب‌وغریب که بگذریم، تیگو ۸ پرو یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته چری چند وقتی است که نسخهٔ چهارچرخ محرک این ماشین را هم به بازار فرستاده که مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی آن را با نام تیگو ۸ پرو مکس در ایران عرضه کند. این نسخه علاوه بر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، به پیشرانهٔ قوی‌تر ۲ لیتری توربو هم مجهز خواهد بود که با تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور، تیگو ۸ پرو مکس را به قوی‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران تبدیل خواهد کرد. گفته شده این کراس‌اوور چهارچرخ محرک چینی زیر ۲.۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

۳-فونیکس FX

قدرت: ۱۹۷ اسب بخار

فونیکس FX جدیدترین محصول مدیران خودرو محسوب می‌شود که اوایل امسال رسماً رونمایی و اولین مرحلهٔ فروش آن آغاز شد. این خودرو در اصل چری اومودا ۵ نام دارد که اولین محصول از سری جدید اومودا محسوب می‌شود. فونیکس FX از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد و در ظاهر با شاسی‌بلندهای قبلی چری تفاوت دارد. مدیران خودرو این کراس‌اوور چینی را در دو تیپ به بازار کشورمان عرضه می‌کند. تیپ اول که اکسلنت نام دارد و گفته شده صرفاً در تعداد محدودی تولید خواهد شد، از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس CVT استفاده می‌کند.

تیپ فول FX اما که هنوز نام قطعی آن مشخص نیست، از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم سوخت تیگو ۸ پرو استفاده می‌کند که در اینجا هم همان ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شود. این دو تیپ از لحاظ تجهیزات تفاوتی باهم ندارند. قیمت تیپ فول FX هنوز مشخص نیست اما ازآنجایی‌که تیپ اکسلنت چندی پیش با قیمت یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برای فروش ارائه شد، انتظار می‌رود تیپ فول بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

۲-دایون Y5

قدرت: ۲۰۲ اسب بخار

دایون Y5 در حال حاضر تنها شاسی‌بلند چینی دو دیفرانسیل بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو همچنین برخلاف کراس‌اوورهای چینی، از شاسی نردبانی مستقل استفاده می‌کند و باید آن را یک SUV دانست. Y5 که توسط صنایع خودروسازی ایلیا در ایران تولید می‌شود، درواقع نسخه شاسی‌بلند از پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 به‌حساب می‌آید که توسط مکث موتور در ایران به تولید می‌رسد. هرچند دایون Y5 از لحاظ طراحی و امکانات در برابر کراس‌اوورهایی مثل تیگو ۸ پرو حرف چندانی برای گفتن ندارد اما از توانایی‌های آفرود مناسبی برخوردار است.

این شاسی‌بلند چینی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی استفاده می‌کند که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. Y5 با ۴,۷۷۱ میلی‌متر طول، شاسی‌بلند نسبتاً بزرگی بوده و به سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هفت نفر مجهز است. این خودرو که از تجهیزاتی مثل دو ایربگ، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، دوربین دید عقب، قفل دیفرانسیل عقب و کنترل تهویه دیجیتالی دو منطقه‌ای بهره می‌برد، با قیمت یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

۱-دیگنیتی پرستیژ

قدرت: ۲۲۸ اسب بخار

دیگنیتی پرستیژ که توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود، قوی‌ترین شاسی‌بلند چینی حال حاضر بازار کشور به‌حساب می‌آید و انتظار می‌رود بتواند این عنوان را حداقل تا پیش از عرضهٔ تیگو ۸ پرو مکس حفظ کند. این خودرو که محصول دانگ‌فنگ است و درواقع iX5 نام دارد، در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و با نام دیگنیتی پرایم به بازار عرضه شد. این موتور اما با تنها ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس CVT، شتاب گیری نه‌چندان سریعی را به دنبال داشت و دیگنیتی را به خودروی نسبتاً تنبلی تبدیل کرده بود. به همین دلیل، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ گروه بهمن نسخهٔ قوی‌تر این کراس‌اوور چینی را با نام دیگنیتی پرستیژ معرفی کرد.

این نسخه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. دیگنیتی پرستیژ که با قیمت کارخانه‌ای یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان عرضه می‌شود، علاوه بر پیشرانه قوی‌تر و گیربکس متفاوت، به چند آپشن جدید مثل صفحه آمپر دیجیتالی، شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی داخلی هفت‌رنگ مجهز شده و در ظاهر نیز از سپر جلوی متفاوت و چهار سر اگزوز دایره‌ای در عقب بهره می‌برد.

بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    ولی اسب بخار چینی ها بی ارزشه
    من مطمئنم درگ بین fx و پرستیش fx برنده میشه

    موافقم ۱۲۰
    مخالفم ۲۳
    1. حامد

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      اسب بخار بخوره تو سر من . ۲.۵ میلیارد . من خودمو میکشم ماهی ۳۰ م درامد دارم ولی باید ۷ سال هیچی خرج نکنم و تورم ۰ باشه بتونم بخرم . هرجی تهش بنویسم کامنت منتشر نمیشه پس …

      موافقم ۱۵۳
      مخالفم ۱۸
      1. حسین

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        ماهی ۳۰ تومن چجوری درآمد داری؟

        موافقم ۱۶۱
        مخالفم ۸
        1. سجادی

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          من و همسرم ماهی ۲۱ درامد داریم منتظریم سایت مدیران باز بشه یکی از همین آشغالها بگیریم. اونوقت این اقا میگه ۳۰ تومن درمیارم ولی نمیتونم!

          موافقم ۳۸
          مخالفم ۱۶
        2. حامد

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (54 ديدگاه)

          تریدر هستم و بیشتر از سی م هم میشه بعضی ماه ها ولی بانک شغل حسابش نمی کنه پس دسته چک ندارم و خرید اقساطی هم نمی تونم انجام بدم . آدم های نادان همیشه هستن . واقعا این قیمت ها بیخوده . اینم بدون هزینه همیشه با درآمد بالا میره

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۱۱
        3. علی

          ۲۲ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          زیبا نیست بنده خدا نوشته قیمت میلیاردی برای خودرو با درامد تقریبا متوسط . قیمت عجیب خودرو ول کردیم چسبیدیم به درامد طرف بابا ۳۰ م الان واقعا پولی نیست وقتی میگن خط فقر ۱۵ م . با این کرایه خانه و ماست خدا تومنی . اصلا بگو ماهی ۲۰ م چطوری میخوای ماشین دو میلیاردی بخری

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۳
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (8196 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂👋🏻
        حاجی ؟
        جوووونِ حاجی !!!
        میگن شاستی بلند خریدی هیولاااااا ، راست میگن !
        آره داداش ، خریدم !
        یَک هیولائیه ، پرادو رو پودر میکنه ، وارکروزو میخوره ، موهاوی رو هو میکنه ، لندکروزر هم شَتَک میکنه !
        پَ حاجی ؟
        جوووونِ حاجی !
        بیا پنج‌شنبه بریم دور دور اندرزگو مُخ بزنیم بلکه بقیه با دیدن قویترین شاستی‌ بلند ایران کفو‌خون بالا بیارن !

        شما رو نمیدونم ، ولی خاک بر سر من ، یعنی‌آ ، خاکِ عالم بر سر من با این وضعی که پیش اومده در ثروتمند‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی جهان با ۴۰٪ مردمی که به گفته‌ی آمار خودشان زیر خط فقر زندگی میکنند و در عمل ۹۰٪ زیر خط فقریم در حالی که حتی تو خرج مایحتاج نیازهای اولیه‌ی یک انسان مانده‌ایم !

        تو رو بخدا خودرو و تمام کالاهای چینی را تحریم کنید و نخرید ، با خرید کردناتون چین را گنده‌تر و خودتان را نابودتر از این میکنید ، کمی در اعمالتان تجدید‌نظر کنید و بفهمید چرا میگویم چینی نخرید !!!

        وطنی بخرید ، اروپایی و … بخرید اما لطفاً چینی نخرید ، نخرید ، نخرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم ۱۱۶
        مخالفم ۲۵
        1. Ardalan Tehrane

          ۲۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (14 ديدگاه)

          ۳۰ میلیون تومن ماهی والا خیلی چیزی نیست که اما برای خرج و مخارج خوبه به هرحال من که ماهی ۲۴۰ درآمد دارم.
          چرا فقط به فکر مخ زدن دخترایی تو یکم مرد باش نه اینجوری شل و مخ زن

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۵۳
        2. عاشق پدال

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (205 ديدگاه)

          Ardalan Tehrane
          چطوری ماهی ۲۴۰ درامد داری؟
          ایمیل بزارم راهنماییم میکنی منم این درامدو داشته باشم؟

          موافقم ۳۳
          مخالفم ۳
        3. علی

          ۲۲ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خط فقر کجا بود ملت پول دارن صدا شو در نمیارن . این همه ماشین وارد میشه میخرن تولید میشه میخرن صف طلا صف دار . اخر میگن ندارن. همه گرگ شدیم و دنبال گوسفند میگردیم

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۳
  2. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    چینی فقططط بسترن
    از اونایی داشتن بپرسین

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۱۵
    1. فورد

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      چینی خوب بود خودشون سوار میشدن

      موافقم ۷۸
      مخالفم ۳۱
    2. حسین

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      بسترن داریم و راضی هستیم

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۴۰
      1. Ardalan Tehrane

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        اره بسترن هم خوبه منم دو تا دارم خوبه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲۱
  3. mahdi-es17

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    البته فکر کنم بین چینی های شاستی بلند😑
    هایما s5 بیشترین شتاب داشته باشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۰۴
  4. Reza Waffen SS

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4825 ديدگاه)

    چقدر سوت و کوره آدم میترسه کامنت بزاره 😬

    موافقم ۱۰۲
    مخالفم ۱۳
  5. aMiRsHaYaN

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اسب بخار چین اسب نیست قاطره

    موافقم ۱۱۸
    مخالفم ۱۹
    1. AHMADREZA

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (824 ديدگاه)

      برای ایران خوک بخاره
      سلطان های حلبی😂

      موافقم ۸۳
      مخالفم ۱۴
  6. علی جردن

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (250 ديدگاه)

    در حسرت دو دیفرانسیل
    اینا ****شاسی بلند**** نیستن اینا *****اتاق بلند***** هستن

    موافقم ۸۶
    مخالفم ۱۱
    1. حسین

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      چرا شاسی بلند دو دف بیارن؟
      وقتی استقبال نمیشه!
      گروه بهمن نیاورد؟
      گک نیاورد؟

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۱
      1. علی جردن

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (250 ديدگاه)

        انتظار داری مردم چندین میلیارد بدن گک بخرن ؟؟؟؟؟

        موافقم ۳۵
        مخالفم ۴
        1. Genius

          ۲۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (982 ديدگاه)

          والله که من یاد کَک افتادم🤣البته پر بیراه هم نیست چون اونایی که اینطوری آویزون چین مغولی شدن کک به تمبان دارن دیگه

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۹
  7. حامد

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگنیتی هم طراحی خوبی داره هم تو نسخه پرستیژ موتور خوبی داره. اگه قیمت رو در نظر نگیریم بین شاسی بلندای چینی گزینه خوبیه

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۴۵
  8. افشار

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (640 ديدگاه)

    قوی ترین شاسی بلند ایران تیگو ۸ با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۲۴
  9. genius

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (982 ديدگاه)

    دنیا داره آب میبنده تو محصولاتش تا چرخ اقتصادش بچرخه.بنز ۲۰۲۲ حتی نصف بنز دهه ۸۰ میلادی بهت دوام و ثبات و ماندگاری نمیده خب این اقتضای بیزنس های مدرن شده.اما تو این واویلا جنسای چینی چون قیمتشون از همتایان غربیشون بشدت کمتره بمراتب دوام و پایداری کمتری دارن.محصولاتشون نهایتا ۵سال کار رو راه میندازه بعدش وبال میشن

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۲۹
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (60 ديدگاه)

      با تیکه بنزت موافق نبودم ولی با بقیه موافق بودم

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲۸
      1. OM.01

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (140 ديدگاه)

        (با تیکه بنزت موافق نبودم ولی با بقیه موافق بودم)
        دوست عزیز عجیب هست اما کاملا واقعی.
        حتی همون بنزش هم نسبت به قدیم خیلی کم کاری میکنه.کیفیتی که قدیم بنز داشت الان نداره. البته منظورم از کیفیت، کیفیت محصول نیست بیشتر منظورم دوام هست.

        پیشنهاد میکنم درباره کهنگی عمدی تحقیق کنی من هم یه بحثی شد چندین ماه پیش کامنت نوشتم پیرامون کهنگی عمدی.

        موافقم ۵۵
        مخالفم ۸
    2. حسین

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      بسترن بی ۵۰ اف داریم مدل ۹۳ ، از اول دست خودمون هست ، بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته ، موتور و گیربکس پلمپ ، بدنه بدون صدا و کلا بدون مشکل خاصی داره می‌ره!
      بنزین سوپر ، تعویض روغن بموقع در نمایندگی بعلاوه نگهداری درست راه حلش هست!
      وگرنه از لحاظ فشار آوردن و گاز دادن و رفتن باهاش به مسافرت جنگل و بیابون و … ، کاری نبوده باش نکرده باشیم.

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۸
      1. مرد حق

        ۲۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        اگه بسترن بی ۵۰ اف خوب از آب دراومد بخاطر شاسی و پلتفرم خوبش هست که عینا از مزدا ۶ نسل قبل ( مدل ۲۰۰۷) به ارث برده

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
  10. TESLA

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (959 ديدگاه)

    مطمئنم یه ۲۰۰۸ با ۱۶۳ اسب قدرت : همشون رو تو شتاب قورت میده و یه نوشابه هم به سلامتیش میزنه 😎😎💪💪💪🚀🚀

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۱۹
    1. علی جردن

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (250 ديدگاه)

      فرانسوی های بدرد نخور ۲۰۰۸ یه سانروف نداره! ۲۰۰۸ هم مثل بقیه چینی ها شاسی بلند کاملا تقلبی هست که ۴WD نیست و مثل پراید محور جلوست😉

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۵۲
      1. mmz2008

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        دو تا نکته اولا ۲۰۰۸ کراس اوور نیست هاچ بک کراسه
        پس مهم نیست که دو دف باشه یا نه
        ثانیا شما آنقدر یه آپشن ساده مثل سانروف برات مهمه که موتور ماشین رو ول کنی؟؟؟!!!

        موافقم ۶۰
        مخالفم ۸
        1. علی جردن

          ۲۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (250 ديدگاه)

          اولا داریم تو سال ۲۰۲۳ یا ۱۴۰۱ زندگی می کنیم نداشتن یه آپشن ساده مثل سانروف تو این سال با این قیمت های فوق نجومی غیر منطقیه و با فکر کردن به مشخصات فنی موتور که تک دیفرانسیل هست بیشتر غیر منطقی تر بنظر می رسه … یه لوگوی پژو ساخت ایران چسبوندن فقط بخاطر همون لوگو ۱ میلیارد کشیدن رو قیمت خودرو… موتور که سهله حتی لوگوی روی جلو پنجره صدرصد ساخت ایرانه

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲۷
      2. نویدی

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (91 ديدگاه)

        توقع داری ماشین زیر ۲۰۰ اسب بخار دف عقب باشه؟!

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
        1. علی جردن

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (250 ديدگاه)

          توقع دارم دو دیفرانسیل باشه تا لیاقت پسوند کراس رو داشته باشه

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۶
    2. فرهاد

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چهارصد و پنج TU5 با ۱۰۵ اسب همه این ماشینا رو گرفتم
      این اسب و مسب ها الکیه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۵۲
      1. داوود

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        اسب بخار مهمه اما گرفتن بیشتر مهارت و دل و جرات می خواد

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۴
      2. نویدی

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (91 ديدگاه)

        اسم ۴۰۵ رو باید کنار پراید و پیکان بیاری.

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۳
    3. dian

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (369 ديدگاه)

      پس چرا شتابش از اریزو ۶ با ۱۵۵ اسب بخار کند تره؟
      حالا شاید از بعضی از ماشین های این لیست مثل دیگنیتی سریعتر باشه ولی خواهشا تا این حد هم درمورد فرانسوی ها اغراغ نکن
      بلانسبت شما بعضیا جوری از شتاب ۲۰۰۸ تعریف میکنن انگار بنز سوارن در حالی که در عمل شتابش تفاوت چندانی با چینیا نداره

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱۰
      1. نویدی

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (91 ديدگاه)

        شتاب پژو ۲۰۰۸ تا سرعت ۱۵۰-۱۶۰ با آزرا برابره،آریزو هم در حد مزدا ۳
        پژو ۲۰۰۸ توی محدوده قیمت خودش از نظر شتابگیری تقریبا بی رقیبه.

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۴
        1. ‌ ‌

          ۲۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (177 ديدگاه)

          با پولش آزرا ۲۰۱۱ بخرید

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
    4. حسین

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (114 ديدگاه)

      ۲۰۰۸ فقط و فقط موتور و گیربکسش خوبه، استهلاک و خرابی، امکانات، فضای داخلی و… خیلی ضعیفی داره.

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۱
  11. AMANTE

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    اگه قرار بر انتخاب بین این گزینه ها باشه، انتخابم فونیکس FX و دیگنیتی پرستیژ هست.
    ولی در بازه ی قیمت ۱ تا ۲ میلیارد تومن به نظرم بهتره یک ماشین دست دو انتخاب کرد.

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۵
  12. Arsam

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین زیاد روندم و سوار شدم از دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی تا لند کروز
    خودم با توجه به وضع مالیم در حال حاضر توسان ۲۰۱۵ دارم فیس جدید
    واقعا از تک تک این suv های چینی یه سر و گردن بالاتره
    البته بهترین suv موجود در ایران که خودم روندم و سوار شدم ولوو XC90 از همه شون نرم تر و خفن تر بود ولی لکسوس NX هیبرید هم فوق العاده‌ست واقعا
    در کل که این چینی ها رو اصلا خوشم نمیاد
    موتورشون هم اصلا دوام نداره و خرابی زیاد داره و خیلی هم حساس به بنزین هست اون توربوشارژر ها
    نقطه قوتشون فقط ظاهر و امکانات هست و برای بیرون از شهر استفاده ندارن اصلا
    به خود منم حس خوبی نمیدن آدم هی فک میکنه سوار یه ماشین چیپ و کم کیفیت شده با وجود قیمت فضاییشون

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۹
    1. MASOUD 0099

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      داداش تو کی از ابرا میای پایین .

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۶
    2. Ardalan Tehrane

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اره مدل های ولوو همشون فوق العاده و خوبن خفن هم هست تازه 😉
      لکسوس هم عالیه به اندازه ولوو.
      اما من بیشتر کوپه های لکسوس رو می‌پسندم مثلSL .
      اره خودرو های چینی خیلی بدرد نمیخورن

      موافقم ۲
      مخالفم ۲۱
  13. ❤BMW❤

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (627 ديدگاه)

    توی مقاله فقط اون تیکه ی “انتظار دیدن دورانگو هلکت ۷۰۰ اسب بخاری را نداشت۶ باشید ”
    😆

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  14. ARMAN سابق

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    به قول حسین دلاور اسبای چینی هنوز تو مرحله کُرِّگی به سر می برن

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۴
  15. احمد

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه دونه اس دبیلیو ام بگیرید لذت ببرید دو رگه ایتالیایی چینی واقعا هم از لحاظ سواری هم زیبایی هم لذت رانندگی بی نظیره یعنی اگه نام چین پشت سرش نبود همتراز سانتافه قیمت میخورد

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۶
    1. حسین

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      نام ایتالیا فقط برای تبلیغ روش هس

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  16. همایون

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (142 ديدگاه)

    فکر کنم این اخلاق گند خودروسلزان ایرانی به خارج از کشور هم سرایت کرده اونایی که تو آمریکا و کانادا هستن میگن به خاطر عرضه محدود خودرو به خاطر چیپ.نمایندگیها خودروهایی که متقاضی زیادی داره رو با قیمت بالاتر از کارخونه میدن حتی گاهی تا صدهزار دلار اختلاف دارن امثال جی کلاس یا نسل جدید رنجرورها شامل این داستان میشن فکر کنم رکورد افزایش قیمت هم دست این دوتا بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  17. مصطفی

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نمی دونم پدال چرا ام جی جی اس را تو این لیست نذاشته با قدرت ۲۲۰ اسب و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر و عوضش دایون داغون را گذاشته . ام جی جی اس یکی از با اصالت ترین ماشینهایی است که از بخت بد دست چینی ها افتاد ولی دوباره داره تو دنیا جاش را باز میکنه .امیدوارم تو این نمونه های وارداتی دوباره مدلهای ام جی را ببینیم.

    موافقم ۶
    مخالفم ۹
    1. حسین

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      ماشینی که طراحی و ساختش توسط چین هست چه اصالتی داره؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
      1. مصطفی

        ۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        این ماشین تمام طراحیش تو انگلستان و آلمان انجام شده و فقط توسط سایک موتور ساخته شده ضمنا شرکت ام جی یکی از قدیمیترین شرکتهای خودرو سازی با بیش از ۹۰ سال سابقه است اصالت یعنی این نه اون ماشینهای چینی که از تاسیس شرکتشون ۱۰ سال هم نگذشته و کپی کاری می کنند.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  18. عاشق پدال

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تاریخ رو ببینین تویوتا و ماشینای ژاپنی همینطوری شروع کردن. بعد کره ایی ها همینطوری شروع کردن. حالا هم نوبت چینه.
    فیلماشو دیدم ماشینای ژاپنی که تو پارکینگ پارک بود رو تو امریکا میشکوندن میگفتن ژاپنیه.

    بخواییم نخواییم ماشینای چینی فراگیر میشن.
    بدبختی تون اینه دنیا رو مثل داخل کشور میبینین. دنیا برا ماشین چینی به اندازه ارزشش پول میده.
    الان DS کراسبک exclusive و ۱۵۵ اسب بخاری صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳ تو المان حدود یک میلیارد و پونصد میلیون تومنه. فول اپشن.

    همین سانگ یانگ تیولی دست دوم با حدود ۷۰ هزار کیلومتر و مدل ۲۰۱۷ حدود ۳۰۰ میلیون تومنه تو المان.

    همین داستر که براش سر و دست میشکونیم صفر کیلومتر مدل سال با تمام اپشنای موجود حدود ۱ میلیارد تومنه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  19. عرفان

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    پراید چن خرِ بخاره؟😂😂😂

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۱
  20. ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (177 ديدگاه)

    دوستان بیاید یکم عاقلانه خرید کنیم
    وقتی با ۳ ملیارد میتونی ماشین ژاپنی و کره ای و آلمانی دسته دوم بخری
    چرا میری چینی میخری؟
    وقتی ماشین با کیفیت دسته دوم برات گذاشتن چرا میری یه ماشینیو میخری که از پراید هم بدتره
    الان اگه بخوایم در آمد یه ایرانی رو مثلا ۱۵ ملیون حساب کنیم باید دو سال پول جمع کنه تا یه پراید مدل ۹۳ بخره
    حالا ۸۰ درصد ایرانیا حقوقشون زیر ۱۰ ملیونه نمیتونن حتی خودشونو سیر کنن الان پیکان هم نمیشه خرید

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  21. boost10

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اگه این قوی ترین هاشونه پس ضعیف هاشون چی هست

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
    1. حسین

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      همه موتور ۱/۵ لیتری ۱۵۰ اسبی

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
      1. Sevlan

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        خدا پدر و مادر میتسوبیشی رو بیامرزه، یه موتور ۱/۵لیتری داد تا چینیا تحت لیسانس تولید کنن، شده شالوده موتورسازی پنجاه درصد چینیا تو سگمنت اقتصادی، با توربو و بدون توربو، یه چیزی تو مایه tu5خودمون!!!

        موافقم ۸
        مخالفم ۳
    2. ناشناس به مولا

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ببین داش
      ۲۴۲ اسب بخار / ۳۹۰ گشتاور (تیگو ۸ پرو مکس) وزن ۱/۶ تنی شتاب ۰تا۱۰۰ رو میده زیر۸
      ۲۴۲ اسب بخار/ ۳۷۰ گشتاور (پرش ماکان) وزن ۱/۷ تنی شتاب ۰ تا۱۰۰ رو بهت میده زیر۷
      این بده؟
      قیمتارو مقایسه کن
      اصلا تیگو برات ۲ سال خوب کار . گارانتی تا اون موقه داره و متیونه ازش استفاده کنی
      اصلا کیفیتا قابل مقایسه نیست
      ولی ما تیگو۸ بد هم نیست درسته؟
      چی میخوای؟ فرض بگیریم اپش هاش هم ۱۰ درصد یا ۲۰ درصد از ماکان بیشتره ولی باز هم همون ۲ سال کار میکنه. بعدش میری mvm درستش میکنی بده؟
      میدونی با چه قیمتی درستش میکنی؟ مثلا ۳ میلیون یا حداکثر ۷ میلیون
      حالا ماکان میری یک سنسور عوض کنی میدونی چقدر میشه؟ اره کمتر از ۲۰ میل نمیشه البته حتی بیشتر
      بنظر انتخاب خوبیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۵
  22. amrican motor

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط آمریکایی تا دهه ۱۹۹۰دیگه هیج سادگی قدرت نرمی دوام عظمت شوکت و دیگر هیچ الان همه درحال دزدی در صنعت خودرو هستن حتی خود آمریکا همه چیز فدای تولید انبوه شده ….پلاستیک بیداد میکنه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  23. Sevlan

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدا پدر و مادر میتسوبیشی رو بیامرزه، یه موتور ۱/۵لیتری داد تا چینیا تحت لیسانس تولید کنن، شده شالوده موتورسازی پنجاه درصد چینیا تو سگمنت اقتصادی، با توربو و بدون توربو، یه چیزی تو مایه tu5خودمون!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  24. میلاد

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من این همه قبلا کامنت گذاشتم چجوری زده یک

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  25. GERMANY

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چینی ها درسته کیفیت انچنانی و سواری نرم و غیره ندارن ولی شما با ۲۰ هزار دلار سر دنده یه ماشین ۱۲۰ هزار دلاری رو دستت میگیری یا تا حدودی از اپشن های اس کلاس استفاده میکنی درسته کپی کاری هست و بعد از یه مدت استفاده کردن خراب میشه مثل رنگ رفتگی داشبورد و پایین اومدن کیفیت سواری و غیره ولی همون چن سال اول رو میتونی تا حدودی اس کلاس سوار شدن رو تجربه کنی 😂😂😂😂 ولی باید قید موتور رو بزنی چون از همون اول آشغالن

    موافقم ۱
    مخالفم ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست