چشم انداز

با قابل‌اعتمادترین خودروهای بازار ایالات‌متحده آشنا شوید

قطعاً همه از بروز مشکل یا خراب شدن خودروی خود بیزار هستند اما خبر خوب اینکه در بازار خودروهایی وجود دارد که کمتر از همه راهی تعمیرگاه می‌شوند. کانسومر ریپورتز در مطالعهٔ سالانهٔ قابلیت اطمینان با نظرسنجی از مالکین خودروهای مختلف بازار ایالات‌متحده، ۱۰ خودروی زیر را به‌عنوان قابل‌اعتمادترین خودروهای بازار آمریکا اعلام کرده است. این لیست بر اساس امتیاز خودروها در بحث قابلیت اطمینان از کم به زیاد تنظیم شده است. اگر می‌خواهید قابل‌اعتمادترین برندهای خودروسازی را هم طبق اعلام کانسومر ریپورتز بشناسید می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

۱۰-مزدا CX-9

این کراس‌اوور سه ردیفۀ مزدا خودرویی است که روی مرز اقتصادی و لوکس حرکت می‌کند. همچنین هرچند CX-9 یک خودروی خانوادگی بزرگ است اما رانندگی بسیار جذابی دارد که این در کنار قابلیت اطمینان بالا، آن‌را به یکی از بهترین کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ بازار تبدیل کرده است.

۹-سوبارو کراس‌ترک

خودروهای کمی هستند که بتوانند همهٔ ویژگی‌های کراس‌ترک را یکجا ارائه کنند. این چیزی بین هاچ‌بک و کراس‌اوور با فاصلهٔ زیاد از زمین، موقعیت بالای صندلی‌ها، دید خوب، صندوق بار بسیار جادار و حالت‌های رانندگی متعدد برای آب‌وهوای نامساعد و مسیرهای خاکی است که به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، قابلیت اطمینان بالایی هم دارد.

۸-تویوتا هایلندر

در همهٔ لیست‌های قابلیت اطمینان حداقل یک تویوتا باید حضور داشته باشد هرچند که هایلندر تنها تویوتای این لیست نیست. نسخهٔ هیبریدی این خودرو به دلیل مصرف سوخت عالی گزینهٔ جذاب‌تری است اما کانسومر ریپورتز در مطالعهٔ قابلیت اطمینان خود به نوع قوای محرکهٔ هایلندر اشاره‌ای نکرده است.

۷-هوندا اینسایت

اینسایت در سبد محصولات هوندا بین سیویک و آکورد قرار می‌گیرد و شاید در دورانی که فروش سدان‌ها روزبه‌روز در حال کاهش است وجود آن چندان منطقی به نظر نرسد اما این یک سدان هیبریدی زیبا، راحت، مقرون‌به‌صرفه و ایمن است که طبق اعلام کانسومر ریپورتز قابلیت اطمینان بالایی هم دارد.

۶-مزدا MX-5

هرکسی که به دنبال لذت رانندگی باشد، قطعاً به مزدا MX-5 علاقه‌مند خواهد بود. این یک رودستر فوق‌العاده جذاب است و زمانی که به گیربکس دستی مجهز باشد بسیار شبیه به رودسترهای کلاسیک بریتانیایی و ایتالیایی سال‌های دور احساس می‌شود. البته خوشبختانه میاتا برخلاف رودسترهای بریتانیایی قدیم علاقه‌ای به تعمیرگاه ندارد.

۵-کادیلاک XT5

کادیلاک XT5 یکی از نام‌های جدیدی است که در لیست قابل‌اعتمادترین خودروهای سال می‌بینیم. این خودرو همچنین یکی از پرفروش‌ترین محصولات کادیلاک محسوب می‌شود و یکی از تنها دو خودروی لوکسی است که در لیست امسال کانسومر ریپورتز حضور دارد.

۴-تویوتا پریوس

پریوس سال‌ها است که کارآمدی و بی‌دردسری ساخته‌های تویوتا را نشان می‌دهد. این خودروی هیبریدی محبوب نه‌تنها مراجعه به پمپ‌بنزین را کاهش می‌دهد بلکه موجب کاهش مراجعه به تعمیرگاه‌ها هم می‌شود.

۳-تویوتا پریوس پرایم

پریوس پرایم در بسیاری از قسمت‌ها مثل پریوس معمولی است که این شامل قابلیت اطمینان هم می‌شود اما در اینجا خریداران باطری بزرگ‌تر، قابلیت شارژ با منبع برق بیرونی و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم خواهند داشت.

۲-کیا نیرو الکتریکی

عضو تمام الکتریکی خانوادهٔ کیا نیرو خودرویی جذاب برای رانندگی است. کسانی که این خودرو را خریداری می‌کنند، نه‌تنها یک کراس‌اوور الکتریکی اسپرت و اقتصادی خواهند داشت بلکه با خودرویی قابل‌اطمینان هم رانندگی خواهند کرد.

۱-لکسس GX

این خودرو که بر اساس تویوتا لندکروزر پرادو ساخته شده، در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز امتیاز کامل ۱۰۰ را کسب کرده و به لکسس کمک کرد تا امسال در صدر لیست قابل‌اعتمادترین برندهای کانسومر ریپورتز قرار گیرد. هرچند پلت‌فرم GX بسیار سالخورده است اما به‌روزرسانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن برای مدل ۲۰۲۲، این اس‌یووی پیر را کمی مدرن کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اکثر خودرو ها ژاپنی هستن واقعا بی نظیرن
    اصلا فک نمیکردم gx صدر نشین بلشه
    البته فک میکردم کمری هم باشه تو لیست به جای یکی از پریوس ها

    موافقم 32
    مخالفم 9
  2. محمدرضا

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    چه جالب تنها الکتریکی لیست یه کره ای هست.که به تکنولوژی های به روز زیادی نیاز داره.
    اولین خودروی لیست که توی این سال ها کم کم مشکلاتش رو رفع کرده و لی خب تکنولوژیش برای ۱۲ ساله پیشه.ولی اوایل تولیدش به دلیل مشکلات زیاد برای مدتی از خط تولید خارج شد.
    محصولات دوج هم قابلیت اطمینان بالایی دارن چون سال هاست توی خط تولیدن ومشکلاتشون به تدریج حل شده.

    موافقم 4
    مخالفم 30
  3. میثم

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    مدلهای هیبریدی تویوتا واقعا عالی هستن
    ۴۰٪ لیست در اختیار تویوتاست
    ۸۰٪ در اختیار ژاپنی‌هاست
    مزدا خیلی عالی کار کرده

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. abdi_mahdi

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      دادا شد 120 درصد

      موافقم 10
      مخالفم 22
      1. امیر

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (39 ديدگاه)

        😐😐😐چیزی به عنوان اشتراک مجموعه ها در ناقوس شما نیست مثل اینکه ،نه؟

        موافقم 9
        مخالفم 3
      2. پویا

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (446 ديدگاه)

        دادا تویوتا زیر مجموعه ژاپنی ها حساب میشه! باهم که جمعشون نمیکنن :)

        موافقم 5
        مخالفم 3
      3. میثم

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        جمع زدی ؟؟؟😂😂
        یه بار دیگه بخون

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. abdi_mahdi

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (496 ديدگاه)

          داداشان من معذرت میخوام چشام درست ندید

          موافقم 4
          مخالفم 2
  4. MOHAMMAD.n.r

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    توقع نداشتم میاتا رو ببینم، ولی دمش گرم، ماشینی که بیشتر دست جووناست و یکسره در حال گاز خوردنه و تحت فشاره باید خیلی سگ جون باشه و عالی عمل کنه که بیاد توی این لیست.

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. میثم

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      به نکته ریزی اشاره کردی
      اگه موتور ۶ پرقدرتی داشت، آدم میگفت زیر اون فشارها راحت تاب میاره ولی با یه موتور ۴ سیلندر تحت فشار انقدر استهلاکش پایینه
      خدا شاهده پارسال کنار خیابون داشتم می‌رفتم یه مزدا ۱۰۰۰ وایساده بود داشت میوه می‌فروخت. موتورش انقدر نرم کار میکرد که به زحمت می‌شد صدای موتورشو شنید

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        مزدا ۱۰۰۰ بینظیره.
        یکیش را بازسازی کرده بودند بسیار تمیز و دیدنی که قسمت بارش را با چوب تزئین کرده بودند.

        آقا یه موضوع جا داره بگویم به دوستان که هدف خرید خودرو دارند ، عزیزان ، وضعیت کشور داره روز به روز بدتر میشه و کلاهبرداری هم بیشتر میشه و به شدت خودروهای بازار دارند کیلومتر کم میکنند !
        اگر از رِزومه و گذشته‌ی خودرویی اطلاع ندارید و نمیدانید چطور نگهداری شده ، نخرید ، حتی اکر ژاپنی باشه ، نخرید ، وضعیت تمام وارداتی‌ها پیچیده شده که هزینه‌های متداول امروزه بالای ۱۰۰ میلیون رفته و این شوخی نیست !
        خودروهای آلمانی که خریدارشون مشخصه و اکثریت ثروتمند هستند اما خودروهای ژاپنی و سپس کره‌ای از طِیف خریدار متوسطی برخوردارند که وقتی پس از خریدشون ضرر جانبی ببینند ، تاب و توان بازپرداخت خرابی‌ها را ندارند و سرشکسته میشوند و زیر بدهی میروند !
        این‌ها چیزی‌هایی بود که زیاد در این مدت به چشم دیدم !
        پس سعی نکنید به جای خرید یک چینی یک میلیاردی بروید سمت خرید ژاپنی و کره‌ای‌هایی هم قیمت که کیلومتر کم کردند و فقط ظاهر مناسبی دارند اما در باطن خراب هستند و هزینه‌بَر ( البته چینی نخرید و نخرید ، چینی‌های وارد شده به ایران همه درجه ۳ هستند با قطعاتی که ارزش دلاری دارند و استهلاک بالا که باعث میشه فقط خریدار ضرر ببینه و اُفت قیمت‌های وحشتناک که تورم کشور نمیگذارد زیاد به چشم بیاید ) !

        نظر من هست که فعلاً صبر کنید و با خودروی خودتان سر کنید تا ببینیم چه میشود ( چشمم آب نمیخورد و وضع بدتر میشود ) ، دنبال خودرویی باشید تا بدانید صاحب قبلیش که بوده و چطور نگهداری کرده که حتی گران‌تر هم خریدید ارزش دارد ، یا فقط ایرانی بخرید که اگر خراب هم میشوند لااَقَل با قطعات فراوان و تعمیرکاران زیاد میشه با هزینه‌ی کم جبران کرد و وقت گذراند تا اطلاع ثانوی !

        دیروز من یه چیزی شنیدم که مُخَم صووووووت کشید ، باورتون میشه گیربکس پژو ۲۰۰۸ حدود ۴۰۰ میلیون پولش میشه ، باورتون میشه !!!!

        یعنی کسی که یه زمانی پژو ۲۰۰۸ خریده ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون و امروز اگر گیربکس بسوزونه و … ، باید بیاد ۴۰۰ میلیون پول بده و مطمئناً دو حالت داره ، یا میفروشدش با همان وضع و یا میگذاردش گوشه‌ی پارکینگ و هار هار گریه میکند به روزگارش و … !

        این روزها ، روزهای انتخاب برحَسب علاقه نیست و باید هنگام خرید بسیار عاقلانه و مدیریت شده انتخاب کنید تا از ضررهای چند صد میلیونی جلوگیری کنید !

        موافقم 19
        مخالفم 2
        1. MC20

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1594 ديدگاه)

          داداش گیربوکسش آیسین ژاپنه . . . خراب شه معلومه باید توو این بازار هار هار گریه کرد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . آیسین سِیکی aisin seiki، از بزرگترین کمپانی های قطعه‌سازی ژاپنی است، که زیرمجموعه‌ای از گروه تویوتا به‌شمار می‌آید شرکت آیسین Aisin ژاپن، با بیش از ۴۰ سال فعالیت، در سال ۱۹۶۵ با ادغام دو شرکت تولیدکننده‌ی قطعات خودرو (آیچی کوگیو – شینکاوا کوگیو) تاسیس شده است.و در زمینه پژوهش، تولید و توسعه سامانه‌ها و قطعات خودرو اعم‌ از موتور های درون سوز، سامانه های ترمز، جعبه دنده های خودکار، پمپ های حرارتی ، سلول های خورشیدی رنگ حساس خودروی برقی دوگانه ، مبدل گشتاور و میل گاردان فعالیت می‌نماید.
          ابرشرکت آیسین سیکی در سال ۱۹۴۹ توسط کیشیرو تویودا راه‌اندازی شد. این ابرشرکت در سال ۲۰۰۷ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰در رتبه ۳۴۷ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار داشت.
          ستاد مرکزی این ابرشرکت در شهر آنچو ،آیچی، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس توکیو و بورس ناگویا معامله می‌شود.آیسین (AISIN) برندی ژاپنی و یک گروه صنعتی زیر مجموعه شرکت تویوتا می باشد که یکی از فعالیت های اصلی آن ساخت انواع گیربکس های اتوماتیک ، منوال و همچنین قطعات داخلی موتور برای خودرو سازان بنام دنیا، مانند تویوتا لکسوس، سوزوکی، هیوندای، جیپ، شورلت، فورد، ولوو، بی ام و، فولکس واگن، پژو سیتروئن و… می باشد که این کمپانی ها از محصولات این گروه صنعتی (AISIN) در خودروهای تولیدی خود استفاده می کنند.
          همچنین تولید انواع روانکارهای خودرو ( روغن موتور، روغن گیربکس اتوماتیک و منوال، روغن ترمز و… ) از دیگر فعالیت های این گروه صنعتی ژاپنی می باشد که محصولات روانکار خود را در سایت کره جنوبی این شرکت تولید و بسته بندی میکند که دارای بالاترین کیفیت و استاندارد های جهانی می باشد. 2008 و 508 و C3 و DS5 و . . . اینا همشون آیسین ژاپنه گیربوکسشون . . .

          موافقم 12
          مخالفم 1
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ممنون دوست عزیز
          بله ، آیسین هست اما خداشاهده فکر نمیکردم یک گیربکس نیمی از قیمت کامل یک خودرو باشه !

          یعنی واقعاً خنده‌دار نیست ؟!!!

          این روزها از خیلی چیزها نباید تعجب کرد وقتی میبینیم و میشنویم چون دیگر همه چیز عجیب شده ، اما این قضیه تعجب داره و خنده‌آوره ( البته بیشتر گریه در بیاره ) !

          موافقم 9
          مخالفم 1
        3. MC20

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1594 ديدگاه)

          از خنده رد شده دیگه داش نوید . . . در ضمن بدبختانه موتور رو هم با طراحی و مشاوره BMW ساختن . . . موندم موتورش به تعمیر بیفته چه قد باید سلفید ؟ من با لبتاپم . . . استیکر خنده ندارم . . . شما زحمتشو بکشین . . . بعدشم یه استیکر گریه . . .

          موافقم 10
          مخالفم 0
  5. new RAMIN

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    طبق معمول 1 آمریکایی و 1 کره ای آلمانی اصلا نیست و فقط ژاپن!
    این کانسومر رپورتاژ هم اگه دیتا هاشو برسی کنید 85 درصد مواقع ژاپن رو همیشه تو هر لیستی برتر دونسته! من منکر این لیست نیستم ولی از 10تاخودرو،8تا ژاپنی و1 آمریکایی و 1 کره ای و نبود ماشین آلمانی مثل محصولات فولکس واگن و…لیست رو به شدت مشکوک دار کرده.

    نکته جالب تر اینجاس تمام خودرو ژاپنی این لیست همه نسخه پایه موتور تنفس طبیعی و چندتاشون گیربکس cvt دارن(نسخه پایه)و آپشن هم آنچنان مالی نیستن بعد قابل اعتماد هستن! این چیز عجیبی نیست…اگه قابل اعتماد نبودن باید به این خودرو ها شک میکرد! البته این وسط گارانتی هاشون هم نگم براتون! لکسسGX اینجا 4 سال گارانتی داره و کدیلاکxt5 هم 4 سال گارانتی( نوع نوشتن صحیح کدیلاک هست نه کادیلاک)کیا نیرو هم 4 سال گارانتی داره.به غیر از لکسس،کدیلاک،کیا در این لیست،بقیه همه 3 سال گارانتی دارن و بعد بسیار قابل اعتماد هم هستن!

    با احترام به نظر دوستان،کانسومر رپورتاژ بیا پایین سرمون درد گرفت…

    موافقم 10
    مخالفم 33
    1. حسین

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      نیو رامین بیا پایین سرمون درد گرفت.
      این نتایج کاملا منطبق با نتایج جی دی پاور هست. فولکس تو اون مجله هم همیشه رتبه های پایین قابلیت اعتماد رو داره.
      یه جور میگی انجین انگار فولکس و بقیه رقبا همشون هزار اسب قدرت دارن. دیگه یه چینی فن که اوج انجین اش چهار سیلندر یک و نیم لیتری دهه نود میتسوبیشی هست با صد وپنجاه اسب قدرت نباید از این حرفا بزنه.
      آپشن؟هیچکدوم کمبود آپشن ندارن
      پس لطفا بیا پایین

      نکنه لکسوس هم کمبود آپشن داره چینی فن؟ یا شاید نیسان جی تی آر هم کمبود قدرت داره ولی با این حال با دوام ترین سوپر اسپرت جهانه؟ بیا پایین بابا بیا پایین مشکل گوارشی گرفتیم با کامنتت

      موافقم 27
      مخالفم 3
    2. بهزاد

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2412 ديدگاه)

      رامین چاینا اگر در مورد گارانتی ها چیزی نمیدونی پشت هم این رو تکرار نکن.
      گارانتی ها معمولا چند مدل هستند و اون چیزی که شما تند تند داری تکرار میکنی مربوط به پوشش بدون محدودیت هست که معمولا ۳ یا ۴ ساله و یک کیلومتر مشخص و بعد از پایان اون دوره به معنی خاتمه ی گارانتی توسط شرکت نیست بلکه بعد از دوره ی اول بخش هایی از خودرو هنوز شامل گارانتی میشوند و برای نمونه؛
      تویوتا بعد از ۳ سال به مدت ۵ سال گارانتی موتور ، گیرباکس ، انجین برقی و اکسل ها و سیستم های متحرک بخش محور جلو و عقب و چند مورد دیگر را هنوز جزو گارانتی حساب میکنه و باتری های هیبرید هم ۱۰ سال و ۱۵۰ هزار مایل تحت پوشش قرار داره.
      بارها تکرار کردیم کدام آپشن در سایر خودروها وجود داره که شما فکر میکنید تویوتا نداره ، لطفا دقیق تعداد و نوع آپشن هارو بگید و دقیق عنوان کنید کدام خودرو و برند آمریکایی اصلا از تنفس طبیعی استفاده نمیکنه؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اینو باز باید مثله قضیه لندروور و پورشه یه سال تلاش کنی بهش بفهمونی قضیه گارانتی چیه.

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. بهزاد

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          حق با شماست دوست گرامی اما وقتی یک مسئله را این بابا پشت هم تکرار میکنه یعنی به یک باور در اون مورد رسیده و حتی زحمت نمیده بره ببینه گارانتی یعنی چی!
          این متن از سایت لکسوس هست:
          The Powertrain Warranty is for 72 months or 70,000 miles, whichever occurs first. Except for the situations listed on the Basic Warranty page, this warranty covers repairs needed to fix defects in materials or workmanship of any component listed below
          Cylinder block and head and all internal parts, timing belt and cover, flywheel, oil pan, water pump, fuel pump, engine mounts, engine control computer, seals and gaskets
          گارانتی ۶ ساله یا ۷۰ هزار مایل برای موتور و گیرباکس هم شامل همین گارانتی میشه و برخی قسمت های دیگه.
          احتمال میدم این بابا بازهم در مطالب بعدی این جفنگیات را تکرار کنه که در این صورت داره به خودش و شعور دیگران توهین میکنه.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. R@m!n

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          باز چند ماهه دیگه اینم از دهنش میوفته و یه دچاره یه کج فهمیه دیگه تو یه بخش دیگه میوفته زیاد توجه نکنین.

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      رامین

      در این چند سالی که مهمان پدال شدم ، از همان اول که در کامنت‌های من پیدا هم هست ، گفتم و گفتم و گفتم کره‌ای‌ها کلاهبرداران حرفه‌ای هستند که پس از اتمام گارانتی فقط به درد اسقاطی‌ها میخورند و هزاران صحبت دیگر ، اما به من تاختند و تاختند که من دشمن کره‌ای‌ها هستم و سهام تویوتا و ژاپنی‌ها را دارم و … !

      گذشت و گذشت تا رسید به امروز و روزگاری که دیگر واردات خودرویی نداریم و داریم با خوروهایی سَر میکنیم که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ و با کمی استثنا سال ۲۰۱۹ وارد ایران شدند و تمام !
      کره‌ای‌هایی که امروز با خرابی‌های عجیب و خرابی‌های متداول نمایان شده‌اند که یاتاقان جزو متداول‌ترینشان است و … !

      من خودم به شخصه نه به سایت‌ها اهمیت میدهم و نه به مجلات خودرویی و نه جوایز پوشالی !

      من تنها و تنها به آمار فروش خودروها در آمریکا اهمیت میدهم چون یه کشور آزاد با گستردگی در انتخاب خودرو هست با قیمت‌ها و شرایط عالی که مردم آمریکا ثابت کردن برای جنس خوب پول میدهند و برای جنس بد پول کم میدهند یا اصلاً از کارزار بیرونشون میکنند مثل بلایی که سر فرانسوی‌ها آوردند !
      در بحث فروش وقتی سال‌هاست در آمریکا به جز کلاس پیکاپ ، تمام کلاس‌های معروف دست ژاپنی‌هاست ، این خودش گویای تمام جوانب هست که نه کامنت من و نه کامنت شما اهمیت ندارد چون واقعیت را باید دید و نه عراجیف نَخ‌نما را !!!

      تو همین ایران خودمون سیاست بر این اساس بود و مافیای خودرو چنان تصمیم میگرفت که تویوتا گران‌تر از کره‌ای‌ها باشند و یکی از دلایل بازار داشتن کره‌ای‌ها همین تفاوت قیمت‌ها بود !
      دقیقاً مثال سال ۲۰۱۵ و این در حالی که در بازارهای جهانی در یک رده قیمتی هستند :

      کمری حدود ۱۸۰ میلیون بود اما اپتیما و سوناتا حدود ۱۵۰ میلیون !

      کرولا حدود ۱۴۰ میلیون بود اما سراتو و الانترا حدود ۱۱۵ میلیون !

      راو۴ حدود ۲۲۰ میلیون بود اما اسپورتیج و توسان حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون و سانتافه حدود ۱۴۰ تا ۱۹۰ میلیون !

      اگر ما در ایران یک بازار سالم و بدون مافیا داشتیم ، امروز شما چینی سوار نبودید و عاشق کره‌ای‌ها نبودید و مطمئناً یا ژاپنی سوار میشدید یا آلمانی !

      یا حق به امید اینکه روزی فکر کنیم و تجزیه‌تحلیل کنیم برای اینکه ببینیم چه شد که امروز این شد حال ایرانی که ثروتمند بود و هست اما مردمش گوشت قسطی میخرند یا اصلاً ندارند که بخرند و پول‌دارهایش در صف خرید لگن‌هایی با تکنولوژی ۳۰ سال پیش یقه جِر میدهند با هزاران کَلَک !

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. new RAMIN

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        ریپلا دوستان رو میخونم نمیدونم چی بگم… واقعا نمیدونم! یه عده اصل گارانتی رو متوجه نشد بعد میان به جزئیاتش توجه میکنن! شما اول اصلشو متوجه بشو بعدا بیا قصه بگو

        ویکی پدیا =
        ضمانت نامه یا پشتوانه که ریشه آن٬ ضمانت٬ به معنای پذیرش رفتاری٬ تاوان داری و پایندانی می‌باشد و با عنوان گارانتی و وارانتی نیز شناخته می‌شود٬ آن است که ارائه دهنده خدمات یا فروشنده محصول در مقابل محصول یا خدماتی که ارائه می کند، معمولاً متعهد می‌شود در صورت نقض ادعای خود، حاضر به تعمیر یا تعویض کالا یا پرداخت مبلغی خواهد شد. نقض عهد زمانی اتفاق می‌افتد که این تعهد به نحوی اجرا نشود، یعنی کالا نقصی داشته باشد یا مطابق میل یا انتظار مشتری نباشد.
        اینم کاملش
        https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B6%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA%E2%80%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87

        نکته بعد اینکه گارانتی کل مهم تر از گارانتی بخش های دیگه ماشین هست.لکسس 8 سال گارانتی موتور میده (وبسایت رسمی) 10 سال گارانتی هیبریدی میده(وبسایت رسمی)بعد مجموع ماشین 4 سال گارانتی؟ یعنی اونقدری که به موتورش اطمینان داره به خود محصول نداره؟ درواقع گارانتی نظر خود کمپانی نسبت به محصولش هست و معتقده تو این زمان اگر مشکلی براش پیش اومد،من قبول میکنم. حالا اینجا چرا ایقندر اختلاف بین گارانتی کل و گارانتی موتور هست اونو دیگه من نمیدونم…

        @navid0098
        تموم شد…؟ خیلی تاثیر گذار بود!

        گذشته ها گذشته…حال هم زیاد ارزشی نداره فقط آیندس که مهمه! تصیمات یه سری کمپانی ها هم داره خوب آینده شونو شکل میده.از همین الان آینده مشخصه…حالا هعی شما برند هایی که از الان دارن صفحات تاریخ جای میگیرن بپرست…

        کامنتم الان عجیبه ولی سال 1405یا 1406ببینید کامنتو میگید اه بیچاره راست میگفت!

        موافقم 2
        مخالفم 10
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          رامین
          بله !
          تمام شد … ؟ ولی فکر نمیکنم برای شخص شما تاثیر گذار باشه !

          سال ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ مطمئناً فقط تعداد رامین چانگانی‌هایی را میبینیم که بیشتر شده و عاشقان خودروهای چینی ، فقط همین !

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. AMIN (M.A.S)

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        اقای نیو رامین
        خیلی از برند ها و تقریبا همشون کیفیت و دوام انجین براشون مهمتره و درواقع قوای محرک چون جنس محکم تری داره و کمتر در معرض تماس خارجی هست عموما دوام بیشتری داره
        مثلا جیپ گرند چروکی های منطقه ازاد رو ببینی (مدلای قدیمیتر که از نظر کابین ضعیفتر بودن) میبینی بعد از 50هزار تا کابینشون و خصوصا صندلی هاشون داغون شدن و فوم صندلی ها خوابیده اما اکثرا انجین هاشون تعمیر نرفته و سالمه
        چون انجین و گیربکس قطعات الکترونیکی کمتری نسبت به کابین و ظاهر دارن کمتر دچار مشکلات الکترونیکی میشن و قطعات نرم هم خیلی کم دارن درصورتی که توی کابین شما قطعات نرم زیاد داری و سوختگی چراغ و باگ های سیستم های الکرونیکی مثل سیستم صوتی یا کامپیوترها و… خیلی خیلی بیشتر از باگ ها و خطاهای سیستم مکانیکی هستن
        برای این بخشا شرکتا گارانتی کمتری میدن یعنی کمتر تضمینشون میکنن
        ولی برای انجین های با دوامشون گارانتی و خدمات بیشتر میدن چون از کیفیت و دوامشون اطمینان بیشتری دارن
        خیلی پیچیده نیست این قضیه البته اگر جایی رو اشتباه گفتم دوستان لطف کنند اصلاح کنند

        موافقم 7
        مخالفم 2
  6. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    یعنی عاشق cx9 هستم ، ماشین کامل و راحت تو کیش مدل ۲۰۱۰ رو سوار شدم ، فوق العاده راحت و نرم حالا اینکه جای خود داره ، من حتی خیلی جاها ماشیناشو بیشتر تویوتا و هیوندای و بقیه رقباش دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. M.Kazem.K

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    مزدا چه کولاکی کرده !

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    تو بحث دوام ژاپنی ها حرف اول میزنن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Sina10

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چرا؟ چرا؟
    مزدا از پر فروش های بازار نیست
    برند عالی
    فناوری عالی اسکای اکتیو (دربارش بخونین خیلی جالبه این فناوری)
    پرفورمنس عالی
    قیافه فوق العاده
    کیفیت بالا و کابین لوکس تر از رقبا
    استهلاک کم با توجه به این آمار
    رضایت بسیار عالی مشتریان
    هندلینگ و رانندگی سطح بالا
    قیمت مشابه رقبا
    واقعا مزدا برند دوست داشتنی و محبوبیه و ماشیناش حرف نداره
    حقشه که تو تمام بازار ها پرفروش ترین باشه که نیست!

    و باز هم ژاپنی های میدرخشن ، بار دیگر دلیل اینکه ژاپنی ها پرفروشن مشخصه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای بابا بحال ما چی فرقی میکنه برای از ما بهترونه ما فقط در بارشون حرف میزنیم کو واردات کو سوار شدن خدا که انگار با ما لج کرده؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    در عجبم ژاپن در طی 6 دهه چطور انقدر خودشو کشیده بالا

    یعنی ممکنه چند دهه دیگه چین یا هند جای ژاپن باشن ؟

    کره جنوبی و نام نبردم چون قبلا فکر میکردم چه صنعت خودروی قدری داشته باشه پسر دایی من فن کره ای هست هیچی از ماشین نمیفهمید میگفت داره با یه فن ژاپنی بحث میکنه

    منم براش سرچ کردم یه سری چیزا در بیارم اما خب کم اورد منم چیزی نتونستم براش پیدا کنم فن ژاپنیه بهترش و نیاره

    وقتی فهمیدم قویترین ماشینش زیر 600 اسبه
    یه هایپر کار نداره
    بهترین شتابش مال استینگر 6 ثانیه ای هست

    فهمیدم به کره جنوبی امیدی نیست!

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا