چشم اندازهفته نامه

مروری بر جذاب‌ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شدند

سال ۲۰۲۱ سال عجیبی در جهان خودرو بود. در این سال از یک سو، تغییر قوای محرکه خودروها از درون‌سوز به الکتریکی به‌سرعت پیش رفت و از سوی دیگر با پیشرفت سریع تکنولوژی، سیستم‌های کامپیوتری بیشتری وارد خودروها شدند درحالی‌که کمبود چیپ‌های موردنیاز برای این سیستم‌ها نیز بزرگ‌ترین اختلال در تولید خودرو را طی چندین سال اخیر ایجاد کرد؛ اما در بین بحران کمبود چیپ، اختلالات در زنجیرهٔ تأمین قطعات، بی‌ثباتی‌های سیاسی، ناآرامی‌های مدنی و شیوع مجدد کرونا، شگفت‌انگیز است که خودروهای جدید زیادی در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند؛ حال از بین این خودروهای جدید، ۱۰ نمونه‌ای که فکر می‌کنیم بیشتر شایستهٔ توجه هستند را در ادامه معرفی کرده‌ایم. به نظر ما، این رونمایی‌های سال ۲۰۲۱ ارزش مرور دوباره را دارند.

هوندا سیویک

هر هوندا سیویک جدیدی می‌تواند خودروی جذابی باشد زیرا در میان تهاجم شاسی‌بلندها، سیویک هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین خودروها دنیا محسوب می‌شود. البته نسل جدید این خودرو در ظاهر خیلی ساده‌تر از قبل شده ولی هنوز مدل جذاب Si را ارائه می‌کند و تایپ R افسانه‌ای هم در راه است. آیا سیویک با این ظاهر جدید خود همچنان پرفروش باقی خواهد ماند؟ در سال ۲۰۲۲ متوجه خواهیم شد.

جیپ گرند واگنییر

در بحبوحهٔ الکتریکی‌سازی خودروها، معرفی یک جیپ بزرگ با قیمت شش‌رقمی و پیشرانهٔ V8 تشنه به سوخت، خلاف رویهٔ معمول به نظر می‌رسد اما گرند واگنییر سرانجام خودرویی برای رقابت با کادیلاک اسکالید را به سبد محصولات گروه کرایسلر اضافه کرد. این یک اس‌یووی فول سایز سه ردیفه است که در نسخهٔ ارزان‌تر واگنییر رقیبی برای فورد اکسپیدیشن و شورلت تاهو هم خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ GT3

نه نسل جدید پورشه ۹۱۱ در سال ۲۰۲۱ معرفی نشد اما در این سال توانستیم نسل جدید نسخهٔ جذاب GT3 آن‌را ببینیم. این یک ۹۱۱ تنفس طبیعی دوست‌داشتنی است و موضوع شگفت‌انگیز اینکه بهتر از نسل قبلی خود شده است؛ اما این می‌تواند آخرین GT3 تنفس طبیعی باشد زیرا مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی مصون نگه داشتن GT3 از توربوشارژر را بسیار دشوار خواهد کرد. پس تا زمانی که می‌توانید از این ماشین لذت ببرید.

شورلت کوروت Z06

پس‌ازاینکه از پیشرانه‌های تنفس طبیعی حرف زدیم، به قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا رسیدیم. این ویژگی به‌تنهایی مجوز حضور Z06 در این لیست خواهد بود اما اینکه این یک کوروت است و احتمالاً قیمتی زیر ۱۰۰ هزار دلار دارد، آن‌را به سوپرکار خارق‌العاده‌ای تبدیل می‌کند. از یک خودروی اسپرت موتور جلو با V8 پوشراد رسیدن به یک سوپرکار موتور وسط با یک V8 دور بالای DOHC نشان می‌دهد که کوروت چقدر تغییر کرده است.

فورد F150 لایتنینگ

الکتریکی کردن پرفروش‌ترین خودروی آمریکا طی ۴۰ سال گذشته حرکت بسیار جسورانه‌ای است زیرا علاقه‌مندان به پیکاپ مطمئناً پرسروصداترین گروه در مخالفت با خودروهای الکتریکی هستند و تغییر یک خودروی پرفروش همیشه ریسک بالایی دارد؛ اما لایتنینگ با ظاهری آشنا، پرفورمنس خیره‌کننده، توانایی‌های واقعی یک پیکاپ و قیمت مناسب، می‌تواند بازی را کاملاً تغییر دهد.

کیا EV6

کیا EV6 و پسرعموی آن، هیوندای آیونیک ۵ آماده هستند تا جا پای این دو شرکت کره‌ای را در بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی محکم کنند. البته با وجود رونمایی‌های جذاب زیادی که در سال ۲۰۲۱ انجام گرفت شاید EV6 خیلی به چشم نیاید اما خودرویی با پرفورمنس هیجان‌انگیز، کارایی یک کراس‌اوور و قیمت مناسب که در قوی‌ترین نسخه ۵۷۶ اسب بخار قدرت دارد چرا نباید موردتوجه قرار گیرد؟

فورد ماوریک

هیوندای سانتا کروز هم می‌توانست در این لیست قرار گیرد زیرا آن‌هم مثل ماوریک نشان‌دهندهٔ بازگشت پیکاپ‌های کامپکت به بازار آمریکا است اما سانتا کروز برداشتی جسورانه از این کلاس است و به همین دلیل اگر امیدی به احیای سگمنت پیکاپ‌های کامپکت وجود داشته باشد، گمان می‌کنیم ماوریک با شکل محافظه‌کارانهٔ خود بهتر بتواند این کار را انجام دهد. این پیکاپ نسبت به اندازه‌اش بشدت توانمند است و اگر استقبال اولیه را ملاک قرار دهیم، نشان می‌دهد که پیکاپ‌های کامپکت می‌توانند در بازار آمریکا بمانند.

لامبورگینی کانتاش

این خودرو هیچ‌چیزی را در جهان خودروسازی تغییر نخواهد داد و با ساخت تنها ۱۱۲ دستگاه، خیلی‌ها حتی نمی‌توانند آن‌را از نزدیک ببیند چه رسد که با آن رانندگی کنند اما عصر سوپرکارهای موتور وسط V12 با کانتاش آغاز شد و با کانتاش هم به پایان می‌رسد. بله زیر پوست این خودرو یک اونتادور قرار گرفته ولی این مهم نیست زیرا احیای کانتاش به همان اندازهٔ نسخه‌های قدیمی هیجان‌انگیز است.

نیسان Z

در اینجا شاهد افسانهٔ دیگری هستیم که دوباره متولد شده اما با این تفاوت که همه می‌توانند با این خودرو رانندگی کنند. با توجه به کاهش فروش و محبوبیت خودروهای اسپرت، نیسان به‌راحتی می‌توانست با پایان دادن به تولید ۳۷۰Z از این بخش خارج شود اما در عوض این شرکت آن شاسی قدیمی را با ظاهر و داخلی کاملاً جدید بروز کرد، یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو را زیر کاپوت آن قرار داد و به عاشقان رانندگی یک گیربکس دستی هدیه داد. منطق می‌گوید Z جدید نباید وجود می‌داشت ولی از نیسان ممنونیم که در این رابطه منطقی عمل نکرده است.

مدل‌های سری EQ مرسدس بنز

شاید خیلی‌ها با این قسمت موافق نباشند اما مدل‌های الکتریکی متعدد مرسدس بنز شایستهٔ توجه هستند. مدل‌های EQS، EQE و EQB نشان‌دهندهٔ حملهٔ گستردهٔ مرسدس بنز به بخش خودروهای الکتریکی هستند و این کار را با استایلی انجام داده‌اند که هنوز هم آشنا به نظر می‌رسد. البته مرسدس مدل‌های EQ دیگری هم در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است اما این سه مدل، محصولات اصلی ستارهٔ اشتوتگارت در آیندهٔ الکتریکی خواهند بود.

منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (931 ديدگاه)

    جذاب‌ترین ها ٩١١، کوروت و نیسان Z بودن
    لطفا اگه GT3 توسط مجله ای تست و بررسی شده مطلبش را ترجمه کنید، سپاس🌹

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
    1. Porsche 911

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اتفاقا من خودم ترجمه کردم
      اینم لینکش خدمت شما
      https://www.pedal.ir/porsche/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%DB%B9%DB%B1%DB%B1-gt3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-2021/

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
      1. GT

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (931 ديدگاه)

        خیلی ممنون
        ترجمه تون عالی بود

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
        1. Porsche 911

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          قربان شما🙏🙏

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  2. علی

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    حضور ماوریک رو درک نمیکنم

    طراحی ماشین حداقل ماله چند سال پیشه اگه با نام برند های ژاپنی عرضه میشد همه این موضوع رو تکرار میکردن

    جاش میتونست تاندرا یا سانتاکروز باشه

    سانتا کروز حرکت خوب و جالبی بود از هیوندای

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳۴
    1. احمدرضا

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (566 ديدگاه)

      ماوریک یه فورده و فورد بهتر از هرکسی میدونه پیکاپ یعنی چی
      اینو از f150 و رنجر میشه متوجه شد
      خب معلومه ماوریک میشه یکی از بهترین پیکاپ های دنیا
      منم ژاپنی ها رو دوست دارم
      اما این لامصب هم ارزونه هم بی نهایت کاربردی طراحی شده

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۵
      1. علی

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        من نمیگم این ماشین مشکلی داره فوق العاده کاربردی و توانمند هست ولب آیا جذاب؟

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
  3. Philipp

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (879 ديدگاه)

    درسته سری EQ بنز واقعا شایسته توجهن بدلیل کابین های فوق العاده شون و تکنولوژی های زیادشون
    ولی جذاب تر (بخوانید زیباتر) از Lucid Air و Rimac Nevera نیستن که شایستگی حضور در لیست جذاب ترین خودروهای سال رو داشته باشن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
    1. mohamadreza

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (273 ديدگاه)

      اقا فیلیپ ی سوال
      الان قیمت SLS BS چنده تقریبا ؟!
      و اینکه دلیل کاهش گشتاور نسخه بلک به عادی چی بود ؟!
      از تفاوت های نسخه فاینال ادیشن و عاذی هم بگی ممنون میشم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Philipp

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (879 ديدگاه)

        قیمتش بین ۸۰۰ هزاردلار و ۱.۱ میلیون دلاره ولی اکثرا ۱ میلیون دلار فروش میرن
        اونم چون با فاصله ۴ سال از هم دیگه اومدن بیرون و این وسط یه محدودیت آلایندگی جدید وضع شد حتی با وجود اینکه نهایت تلاششون رو کردن قدرت کم نشه حدود ۲۰ نیوتن متر از دست دادن ولی ۶۰ اسب اضافه شد
        نسخه GT فاینال ادیشن هم بعد Black Series اومد بیرون و یجورایی میشه گفت ترکیب SLS GT و SLS Black Series بزرگترین تفاوتشم با Black Sereis اینه که کاپوتش کاملا کربن فایبره ولی موتورش یکمی ضعیف تره (۶۰۰ اسب)

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. mohamadreza

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (273 ديدگاه)

          مرسی
          والا از وقتی نسخه زردرنگ توی تهران رو دیدم به خدا اصلا هیچ ماشینی به چشم آدم نمیاد …
          اصلا معتقدم اس ال اس بلک یجورایی از دست مرسدس در رفت و تبدیل به یه شاهکار شد؛ به جرأت میتونم بگم زیباترین مرسدس دهه گذشته بود بدمصب !
          با این حساب قیمت ها شاید الان بتونیم بعد از مدل کلاسیک گالووینگ باارزش ترین ماشین توی ایران رو اس ال اس بلک زرد بدونیم ….
          انصافا سال های ۲۰۱۳_۱۴ چه ماشین های نابی با مجوز های خاص وارد کشور شدن …

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        2. ماکسیمیلیان

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (191 ديدگاه)

          سلام و درود ایزد دانا و توانا بر همه ی ما!
          بزرگوار ، واژه ی شیر برای
          مرسدس بنز SLS black Series
          مناسب تر است یا تمساح؟
          شیر دردنده یا تمساح خفته؟
          در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان (علیهم السلام) ، یا حق🌷

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (201 ديدگاه)

        با اجازه آقای فیلیپ منم جوابتونو پایین تر دادم

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  4. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (974 ديدگاه)

    شورلت کوروت Z06 بنظرم جذاب ترین بود

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. جناب ایکس

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1146 ديدگاه)

      بنظر من فراری دیتونا اس‌پی۳ از همه بهتر بوده، ولی نمیدونم مال ۲۰۲۱ حساب میشه با ۲۰۲۲؟؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  5. OMID

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2150 ديدگاه)

    جای ct5 v black wing خالی بود
    ماشینایی مثل gt3 یا ct5 v bw آخرین در نوع خودشون هستن و معمولا کارشناس ها توصیه میکنن کسایی که توان خریدشون رو دارن حتما بخرنشون هم ممکنه دیگه فرصتی در آینده برای خریدشون نباشه هم احتمال کلکسیونی شدنشون به شدت بالاست
    ۹۱۱ gt3 هم ماشین سال چند تا نشریه از جمله تراتل هاوس شد

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  6. Enzo

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3493 ديدگاه)

    فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه ، دِیتونا SP3 و ۲۹۶GTB از نظر مجله motor1 جذاب نبودن که اسمی ازشون نیست
    البته سلایق مجلات خودرویی متفاوته و شاید CarBuzz اگه قرار باشه همچین لیستی ارائه بده کاملاً دگرگون بشه !!!!

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
    1. جناب ایکس

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1146 ديدگاه)

      منم سوالم همینه. این سه تا قطعا جزو ۵ تای برتر ان

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. Enzo

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3493 ديدگاه)

        فراری حداقل مستحق یک نماینده در این لیست بود
        حالا از این بحث که بگذریم ، امسال فراری دوتا سورپرایز بزرگ برای تیفوسی ها داره ….
        سال ۲۰۲۲ پیش درآمدی هست برای آتش بازی فراری در سال ۲۰۲۳

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    2. محمد امین

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1622 ديدگاه)

      جنازه ی دایتونا sp3 از کنتاچ جدید بهتره ، لامبورگینی جتی با سیستم هیبرید هم نتونسته به قدرت موتور فراری برسه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  7. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    لیست حقیه
    ولی کلی ماشین دیکه میتونستن بیان… مثل دیتونا ct5 m5cs و….
    البته مجله داریم تا مجله….
    هر مجله ای چیزی دوست داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. arshiasvj

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اونتادور اولتیمائه و لوتوس امیرا رو هم باید میذاشتین تو لیست.
      جالبه حتی یه نفر اشاره هم نکرده بهشون🤣🤣🤣

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  8. amir Benz

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    سلام
    سال نو میلادی ۲۰۲۲ مبارک
    واقعا جای خیلیها خالی بود …

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      سلام و درود ایزد دانا و توانا بر همه ی ما!
      پیش از هر چیزی ، بایستی بگویم که چرا هر چه میکنم ، مکلارن ها دلربا هستند ؛ از نشانشان گرفته تا اگزوزهایشان!
      احسنت برادر✔️ جای خالی برخی خودرو ها اعم از مکلارن و فراری‌ ، به وضوح قابل درک بود!
      بزرگواران ، حتماً منت تهیه ی لیست نام‌برده را بر دیدگان ما بگذارید😁.
      یا حق🌷

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  9. 1123

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (133 ديدگاه)

    جای خالیGT4RS حس میشه که بشدت از برادر موتور عقب خودش جذاب تره

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  10. Arman

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (150 ديدگاه)

    از فراری هم باید میبود بنظرم

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  11. 1123

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (133 ديدگاه)

    حالا که کوروت در این مقاله هست، اگه میشه یه سوالی بپرسم، چند وقتیه متوجه شدم کلا ماشینای اسپرت تو اروپا گرونتر هستن. مثلا کوروت استینگری تا ۱۲۰ هزار یورو هم قیمت خورده دلیل خاصی داره؟
    میخوام بدونم اینکه قیمت برخی محصولات اروپایی گرونتره مربوط به قوانین اتحادیه اروپا هست یا نه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Alireza

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (566 ديدگاه)

      دقیقا بخاطر همون قوانینه و واسه همینه که بازار خودروی امریکا خیلی فعال تره چون اون قوانین سختگیرانه آلایندگی رو نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. 1123

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (133 ديدگاه)

        پس میشه گفت گرون بودن برخی خودرو ها بخاطر کمپانی نیست و دلیلش حقوقیه بیشتر؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. ماکسیمیلیان

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (191 ديدگاه)

    سلام و درود ایزد دانا بر همه ی ما!
    از نظر این حقیر برجسته‌ ترین ، دل‌نشین ترین و هم‌چنین زیباترین خودرو های این لیست ، پورشه ۹۱۱ GT3 ، کوروت Z06 و نیسان Z هستند.
    یا حق 🌷

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      ✅ تکمیلی :
      امان از نبود حضور ذهن!
      جیپ گرند واگنییر و هوندا سیویک را از یاد بردم ، ضمناً دلیل اینکه سری مرسدس بنز EQ در انتخاب بنده ی حقیر جای نگرفتند‌ ، بی اصالت بودن آنها از لحاظ ظاهری است!
      در پناه مولا علی و اولاد معصوم آن حضرت (علیهم السلام) ، یا حق🌷

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
      1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (974 ديدگاه)

        البته قبول دارم سری EQ مرسدس هنوز هویت ندارن چون تازه وارد بازار شده
        قطعا بعد از چند سال یا یک دهه هویت خودش رو بدست میاره

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  13. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اگر اشکالی نداره من میتونم جوابتونو بدم
    درمورد قیمت ها : الان sls کبریولت بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار دلاره و در نسخه فاینال به حدود ۴۰۰ هزار دلار میرسه ، sls گالوینگ در نوع معمولی قیمت بین ۲۶۰ هزار دلار تا ۲۹۰ هزار دلار هست و در نوع gt بین ۳۱۰ تا ۳۶۰ هزار دلار نسخه فاینال هم حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارن در مدل بلک سریز هم که سردستشون هست متاسفانه قیمتش در آمریکا رو نمیدونم ولی در اروپا ۷۰۰ هزار پونده .
    در مورد تفاوت نسخه فاینال با عادی : تفاوت این دوتا فقط توی ظاهر خلاصه میشه و پایه اساس مدل فاینال نسخه gt هست ، تفاوت های ظاهریشون به کاپوت کربنی مشکی ، اسپیلتر جلو ، سپر جلو ، قاب کربنی آینه ها ، بال عقب کربنی خلاصه میشه و فقط ۳۵۰ تا ازش ساخته شده
    در مورد موضوع گشتاور ۶۰ اسب بخار قدرت اضافی نسخه بلک در مقایسه با (۵۷۱ اسب بخار) ارائه شده توسط SLS AMG با اقدامات زیر به دست آمده است:
    حداکثر دور موتور را از ۷۲۰۰ به ۸۰۰۰ دور در دقیقه افزایش داده شده
    چرخ دنده سوپاپ بازطراحی شده برای موتور با دور بالا با میل بادامک اصلاح شده، همچنین سطل های بهینه سازی شده با پوشش ویژه که معمولاً فقط در مسابقات اتومبیل رانی استفاده می شود.
    بازبینی کانال هوای ورودی: تخلیه گاز و انطباق با حداکثر سرعت جدید موتور
    سیستم محرک تسمه کاملاً بازسازی شده که در برابر سرعت های دور بالا مقاوم است، از جمله تمام لوازم جانبی و قرقره های راهنما
    تنظیم کارکرد موتور و افزایش پیک فشار
    مهندسان مرسدس AMG مونتاژ میل لنگ را به نفع پرفورمنس بهینه سازی کرده اند
    در کل دلیل کمتر بودن گشتاور ، افزایش ردلاین برای بدست اوردن قدرت بیشتر بوده که به همین دلیل گشتاور کاهش یافته

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      احسنت 🌷
      درود بر شما🌺

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. mohamadreza

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (273 ديدگاه)

      عالی بود آقای روحانی
      واقعا مرسی❤️
      لطفا بیشتر کامنت بزارین واقعا اطلاعاتتون فوق العادس

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    3. mohamadreza

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (273 ديدگاه)

      و نکته جالبتر در مورد اس ال اس اینه که از ساختار transe_axle تبعیت میکنه یعنی پشت موتور یه میل گاردون فیبرکربنی هس که میره به گیربکس .
      یجورایی میشه گفت گیربکس به اکسل عقب سواره و روی اکسل عقب قرار داره که این موضوع بشدت به توزیع وزنش کمک میکنه ….

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
    4. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (201 ديدگاه)

      باتشکر از دوستان ، آقای ماکسیمیلیان ارادتمندم ، محمدرضا جان راستش خودم هم دوست دارم بیشتر بیام پدال ولی بخاطر مشغله هایی که توی دانشگاه دارم و استرسی که توی بیمارستان به دلیل وجود کرونا بهمون وارد میشه ، اوقات آزاد کمی دارم ولی همواره از نظرات پدال و مخاطبینش استفاده میکنم ، ارادتمندم

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  14. mm-yarlou

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (127 ديدگاه)

    نیسان zجدید خیلی جذابه

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  15. پارسا

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    Sl و m5 cs چی شدن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا