10 سدان اسپرت با نصف قیمت بی ام و M5 جدید؛ از آکورا و جنسیس تا کادیلاک

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 16:00
مطالعه 8 دقیقه
Sport-Sedan-11
درحالی‌که نسل جدید ب‌ام‌و M5 حدود 120 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است؛ در اینجا با سدان‌های اسپرت فوق‌العاده‌ای آشنا می‌شویم که هزینه خرید ۵۰ تا ۶۰...
تبلیغات

درحالی‌که نسل جدید ب‌ام‌و M5 حدود 120 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است؛ در اینجا با سدان‌های اسپرت فوق‌العاده‌ای آشنا می‌شویم که هزینه خرید ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار دارند.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام نسل جدید ب‌ام‌و M5 معرفی شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، به قوای محرکهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی شاسی‌بلند XM مجهز شده است که در اینجا 727 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. M5 جدید اما با وزن 2.5 تنی، بسیار سنگین شده و قیمت گزاف 120 هزار دلاری دارد. به همین دلیل، به این فکر افتادیم که با قیمتی ارزان‌تر از سوپرسدان باواریایی‌ها چه سدان‌های اسپرتی می‌توان خرید. البته منظور فقط چند هزار دلار ارزان‌تر نیست بلکه در ادامه با 10 سدان اسپرت آشنا خواهیم شد که نصف M5 قیمت دارند.

همچنین بخوانید: نسل جدید M5 سنگین‌تر از شورلت تاهو، کندتر از مدل قبلی؛ بی ام و چه می‌کند؟

کپی لینک

آئودی S4

قیمت: 54,500 دلار

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توربو

قدرت

350 اسب بخار

گشتاور

500 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.4 ثانیه

اولین خودروی این لیست سدانی معقول و نسبتاً ساده است اما همچنان پرفورمنس قابل‌احترامی دارد. البته میدانیم که 350 اسب بخار قدرت رقم چندان چشمگیری نیست اما برای اکثر نیازها کافی خواهد بود و علاوه بر این، S4 از سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانه‌ای کواترو هم بهره می‌برد که قدرت را به‌طور مؤثری به مسیر منتقل می‌کند. همچنین اگر خواهان ظاهر جذاب‌تری هستید، می‌توانید سراغ S5 اسپرت‌بک بروید که از همین پیشرانه استفاده می‌کند.

کپی لینک

آکورا TLX تایپ S

قیمت: 57,000 دلار

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توربو

قدرت

355 اسب بخار

گشتاور

480 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.6 ثانیه

TLX تایپ S سدان اسپرتی است که نه‌تنها فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد بلکه به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا، پرفورمنس قابل‌قبولی را هم فراهم می‌کند. این سدان اسپرت ژاپنی برای سال 2024 به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرد اما همچنان به فرمول اولیه که بسیار خوب جواب داده بود وفادار مانده است. تایپ S هرچند به‌اندازهٔ یک گرند تورر راحت نیست اما برای اکثر خریداران پرفورمنس کافی را ارائه می‌کند.

کپی لینک

جنسیس G70 3.3T

قیمت: 50,450 دلار

پیشرانه

3.3 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

365 اسب بخار

گشتاور

510 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.5 ثانیه (AWD)

هرکسی هنوز معتقد است جنسیس نمی‌تواند با رقبای اروپایی، آمریکای و ژاپنی رقابت کند، باید چشمان خود را به واقعیت باز کند. G70 به لطف کابین فوق‌العاده، دینامیک رانندگی مناسب و قیمت پایهٔ پایین، از بسیاری از این رقبا بهتر است. این سدان کره‌ای به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود زیرا جنسیس همچنان معتقد است محرک عقب لذت بیشتری را برای علاقه‌مندان به پرفورمنس فراهم می‌کند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای G70 قابل سفارش است. به‌محض نشستن پشت فرمان G70، هر خودروی گران‌تری که دیده باشید را فراموش خواهید کرد.

کپی لینک

ولوو S60 T8 ریشارژ

قیمت: 53,145 دلار

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو هیبرید

قدرت

455 اسب بخار

گشتاور

710 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.3 ثانیه

هرچند S60 به‌زودی بدون معرفی جایگزین از روی خط تولید کنار خواهد رفت اما همچنان خودروی جذابی است و با اینکه هر وقت صحبت از پرفورمنس می‌شود ولوو اولین نامی نیست که به ذهن می‌آید اما نسخهٔ ریشارژ این تفکر را تغییر می‌دهد. این خودرو همچنین برای کسانی که خواهان سدان اسپرت پلاگین‌هیبریدی ارزان‌تر از M5 هستند گزینهٔ بسیار مناسبی خواهد بود. البته S60 T8 ریشارژ اسپرت‌ترین تجربهٔ رانندگی را فراهم نمی‌کند زیرا بیشتر روی راحتی تمرکز دارد اما قدرت فوری سیستم هیبریدی آن باعث می‌شود بسیار سریع باشد.

کپی لینک

کادیلاک CT5-V

قیمت: 51,495 دلار

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

360 اسب بخار

گشتاور

550 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.8 ثانیه (RWD)

کادیلاک در حال حاضر دو نمونه از بهترین سدان‌های اسپرت بازار را تولید می‌کند و CT5-V یکی از آن‌ها است. هرچند نسخهٔ بلک‌وینگ این خودرو با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ، نزدیک به 100 هزار دلار قیمت دارد اما با نصف این مبلغ می‌توان سراغ CT5-V معمولی رفت که با پیشرانهٔ V6 توئین توربو در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. هرچند برخلاف برادر بزرگ‌تر، این نسخه فقط با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود اما به لطف تنظیم عالی شاسی، هندلینگی در کلاس اروپایی را ارائه می‌کند.

کپی لینک

ب‌ام‌و M340i

قیمت: 57,600 دلار

پیشرانه

3.0 لیتری I6 توربو

قدرت

382 اسب بخار

گشتاور

420 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

3.8 ثانیه (AWD)

هرچند اعداد و ارقام هیجان‌انگیز خودروهایی مثل M5 و حتی M3 بسیار جذاب است اما گاهی نیاز است فکر کنید واقعاً به چنین قدرت و پرفورمنسی نیاز دارید؟ اگر پاسخ منفی باشد، می‌توانید سراغ خودرویی از خود ب‌ام‌و با نصف قیمت M5 بروید که هنوز هم پرفورمنس قابل‌توجهی دارد. زیر کاپوت M340i پیشرانهٔ B58 قرار دارد که یکی از بهترین موتورهای ب‌ام‌و محسوب می‌شود و نسخهٔ قوی‌تر آن را با نام S58 در M3 می‌بینیم. همچنین فیس‌لیفت اخیر هم کابین سری 3 را به فضایی عالی تبدیل کرده است.

کپی لینک

آکورا اینتگرا تایپ S

قیمت: 51,800 دلار

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو

قدرت

320 اسب بخار

گشتاور

500 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

5.1 ثانیه

هرچند اینتگرا تایپ S دورترین خودروی این لیست به M5 محسوب می‌شود اما نه‌تنها یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های این جمع به‌حساب می‌آید بلکه لذت ناب رانندگی را هم فراهم می‌کند. هرچند خیلی‌ها این خودرو را یک سیویک تایپ R با لباس شیک‌تر می‌دانند اما این لباس مطمئناً بسیار جذاب به نظر می‌رسد و همچنان همان دینامیک رانندگی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که هوندا می‌تواند از پلت‌فرم محرک جلو بیرون بکشد. اینتگرا کابین لوکس‌تر و سواری راحتی دارد اما درعین‌حال با گیربکس شش سرعته دستی لذت رانندگی بی‌نظیری خواهد داشت.

کپی لینک

تسلا مدل 3 پرفورمنس

قیمت: 54,990 دلار

پیشرانه

الکتریکی دو موتوره

قدرت

510 اسب بخار

گشتاور

740 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

2.9 ثانیه

مدل 3 پرفورمنس سال‌ها یکی از ارزشمندترین خودروهای پرفورمنس بازار بوده است اما نسخهٔ بروز شدهٔ آن قدرت و کارایی را به سطح جدیدی ارتقاء داده است. مدل 3 پرفورمنس جدید از ظاهر بروز شدهٔ سری هایلند و ارتقاء شاسی بهره می‌برد و پرفورمنسی را ارائه می‌کند که باعث می‌شود تقریباً هر خودرویی که در خیابان می‌بینید را شرمنده کنید. همچنین تسلا همهٔ این‌ها را با قیمت مناسب 55 هزار دلار ارائه می‌کند که با اعتبار مالیاتی می‌تواند به 47,500 دلار کاهش پیدا کند.

کپی لینک

لکسوس IS 500 F Sport Performance

قیمت: 60,000 دلار

پیشرانه

5.0 لیتری V8

قدرت

472 اسب بخار

گشتاور

535 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.4 ثانیه

لکسوس IS500 به لطف پیشرانهٔ جذاب V8، یکی از بهترین جایگزین‌ها برای M5 خواهد بود. این همچنین تنها خودروی V8 تنفس طبیعی محرک عقب لیست ما محسوب می‌شود یعنی ترکیب جذابی که این روزها از جهان ماشین ناپدید شده است. به همین دلیل، IS500 از لحاظ روح و شخصیت بسیار به M5 نسل E39 نزدیک است. هرچند IS500 به خاطر گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نامناسب، اسپرت‌ترین گزینهٔ اینجا نیست اما در بیرون یکی از بهترین تفاسیر از زبان طراحی لکسوس را به نمایش می‌گذارد و غرش V8 نیز چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از آن گذشت.

کپی لینک

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

قیمت: 61,495 دلار

پیشرانه

3.6 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

472 اسب بخار

گشتاور

605 نیوتن متر

شتاب صفر تا 96

4.0 ثانیه

همان‌طور که گفتیم، سدان‌های کادیلاک از بهترین گزینه‌های اسپرت بازار هستند اما نسخه‌های بلک‌وینگ این عملکرد را به سطح کاملاً جدیدی ارتقاء می‌دهند. به همین دلیل، CT4-V بلک‌وینگ را می‌توان مناسب‌ترین خودروی این لیست برای جایگزینی با M5 دانست. این ماشین با گیربکس دستی، یکی از خودروهایی است که واقعاً خریداران را متقاعد می‌کند تا سدان اسپرتی ارزان‌تر بخرند زیرا بلک‌وینگ به همان اندازه جذاب است و احتمالاً حتی لذت رانندگی بیشتری را نسبت به M5 فراهم خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.