چشم اندازهفته نامه

معرفی موفق‌ترین خودروهای وارداتی به ایران (قسمت اول)

در این مقاله می‌خواهیم شما عزیزان را با موفق ترین خودروهای وارداتی به ایران آشنا کنیم اما قبل از آن ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود. بحث واردات خودرو به کشور همواره جزو جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیزترین موضوعات بوده و این مسیر پر فراز و نشیبی را در طول این سال‌ها طی کرده است. خودروهای وارداتی با موانع متعددی روبرو بوده‌اند که همین امر دستیابی اکثر مردم به آن‌ها را غیرممکن کرده است. وجود انحصار در صنعت خودرو، تغییر قیمت ارز، سیاست‌های خاص و قوانین عجیب و… همه و همه باعث شده‌اند امر واردات خودرو با مشکلاتی مواجه باشد و هر  از گاهی خبر توقف ثبت سفارش و واردات و سپس برنامه‌ریزی برای شروع دوباره آن منتشر شود.

اما جدای از این موارد می‌خواهیم با موفق ترین خودروهای وارداتی کشور آشنا شویم. چه عاملی باعث می‌شود یک خودرو در بازار موفق باشد؟ به این سؤال می‌توان پاسخ‌های متعددی داد چراکه وضعیت بازار کشور ما با جهان کاملاً متفاوت است و صرف فروش بالا نمی‌تواند بیانگر کیفیت و ویژگی‌های خوب یک خودرو باشد؛ اما در یک بازار آزاد و رقابتی خودرویی موفق خواهد بود که بتواند مجموعه‌ای از ویژگی‌ها همچون کیفیت ساخت بالا، هزینه‌های نگهداری کم، طراحی زیبا، قوای محرکه کارا و… را ارائه نماید که همگی این فاکتورها در نهایت می‌توانند خودشان را در آمارهای فروش نشان دهند؛ اما نکته مهم اینکه خودروهای حاضر در این لیست الزاماً در بازارهای جهانی نیز موفق نیستند و علت آن‌هم به سیاست‌های واردکنندگان و نوع خودروهای انتخابی و همچنین تمایل یا عدم تمایل خودروسازان خارجی به حضور در کشورمان مربوط می‌شود. با این مقدمه می‌خواهیم سراغ موفق ترین خودروهای وارداتی کشور برویم پس با ما همراه باشید.

از زمان آغاز مجدد واردات خودرو به کشور در دهه ۸۰ شمسی، محصولات هیوندای و کیا با تعداد بالا وارد شدند و از همان ابتدا نیز به دلیل قیمت نسبتاً مناسب در مقایسه با رقبای ژاپنی، تجهیزات فراوان و همچنین بازاری تشنه خودروهای جدید خودشان را در دل خریداران جای دادند. البته در آن زمان خودروهای تویوتا نیز به تعداد کمتر در بازار حضور داشتند و کیفیت بالای آن‌ها خریداران زیادی را به خود جذب می‌کرد. در طول سال‌های اخیر اکثر خودروهای وارداتی به کشور از دو خودروساز کره‌ای هیوندای و کیا بوده‌اند که دلایل آن نیز خدمت شما عزیزان عرض شد. هرچند باید به خودروسازان دیگری همچون هوندا، نیسان، رنو، بی ام و، مرسدس بنز، پورشه، ولوو و… نیز اشاره کنیم که به‌صورت محدودتر در بازار حضور داشتند و هم‌اکنون با قیمت‌های نجومی دست‌به‌دست می‌شوند!

هیوندای سانتافه

تب شاسی‌بلند سواری در کل دنیا داغ بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. بی‌شک هیوندای سانتافه را می‌توان جزو موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور دانست. خودرویی که از همان ابتدا با طراحی عامه‌پسند و پیشرانه قوی ۶ سیلندر در بازار حضور داشت هرچند نسل‌های بعدی آن به پیشرانه ۴ سیلندر مجهز بودند. نسل‌های دوم و سوم سانتافه در بازار خودروی کشور طرفداران فراوانی دارند و بازار فروش آن‌ها نیز داغ است. نسل دوم این خودرو همچنان جزو محصولان محبوب بوده و قیمت بالایی دارد. نسل سوم سانتافه در سال ۲۰۱۴ و با یک پوست‌اندازی کامل تولید شد. این نسل از سانتافه طراحی زیبایی داشت و تجهیزات زیادی را نیز عرضه می‌کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، حسگرهای پارک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ‌های زنون و… اشاره داشت.

این کراس اوور کره‌ای دو سال بعد فیس لیفت شد و با تغییرات اندک ظاهری و برخی تجهیزات به‌روزتر وارد بازار خودروی کشور شد. از جمله تجهیزات این مدل به‌روزتر می‌توان به ‌فرمان برقی، اتوپارک، گرم‌کن فرمان، صندلی‌های برقی، سانروف و… اشاره کرد. سانتافه از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت‌های ۱۷۴ و ۱۸۸ اسب بخار سود می‌برد و این نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها می‌فرستد. البته جدای از تجهیزات متنوع و ظاهر زیبا، اکثر افراد به قدرت کم پیشرانه این خودرو در کشورمان انتقاد داشته‌اند.

هیوندای توسان

توسان نیز به دلیل بازار داغ کراس اوورها و شاسی‌بلند در کشورمان با استقبال فراوانی روبرو شده و جزو موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور است. این خودرو به عنوان برادر کوچک‌تر سانتافه و با همان طراحی آشنای هیوندای تولید شده و طرفداران زیادی دارد. نسل قبلی این خودرو در مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ وارد کشورمان شد و در ادامه نیز یک فیس لیفت را تجربه کرد. توسان در کلاسی رقابتی و شلوغ قرار داشت و همواره با پسرعموی خود یعنی کیا اسپرتیج مقایسه می‌شود. در دل این خودروی کره‌ای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری قرار دارد که قدرت ۱۷۷ اسب بخاری تولید می‌کند و نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها می‌فرستد. امکانات فراوان و طراحی زیبا و چشم‌نواز از جمله فاکتورهای موفقیت توسان در کشور ما بوده‌اند هرچند این خودرو نیز همانند سایر خودروهای وارداتی با قیمت‌های نجومی معامله می‌شود. از جمله تجهیزات توسان نیز می‌توان به کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز کمکی، کنترل پایداری، سیستم صوتی با آمپلی‌فایر و ساب ووفر، سقف پانورامیک، تهویه مطبوع، کروز کنترل و… اشاره کرد.

هیوندای آزرا

سدان بزرگ آزرا جزو خودروهایی بود که با شروع مجدد واردات در کشور حضور یافت. نسل چهارم این خودرو که در سال ۲۰۰۶ تولید شد سریعاً در زمره محبوب‌ترین‌ها قرار گرفت. پیشرانه قوی و طراحی ساده اما باوقار باعث شدند خریداران روی خوش به این سدان کره‌ای نشان دهند. در دل آزرا پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری قرار داشت که قدرت ۲۳۵ اسب بخار تولید می‌کرد و یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نیز آن را به چرخ ها تحویل می‌داد. نسل پنجم آزرا نیز با طراحی دگرگون شده و جدید در جاده‌های کشور دیده شد. البته پس از وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهایی با حجم بیشتر از ۲.۵ لیتر دیگر امکان واردات آزرا به کشور وجود نداشت و این خودرو به تعداد کمتری در بازار حضور یافت. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری این نسل آزرا خروجی ۲۵۰ اسب بخار دارد.

آخرین نسلی از آزرا که وارد کشورمان شد نسخه سال ۲۰۱۸ آن است که به‌صورت محدود و با پیشرانه ۲.۴ لیتری و زبان طراحی کاملاً متفاوت عرضه شد. پیشرانه این خودرو قدرت ۱۹۰ اسب بخار را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخ ها می‌کند. این نسل از آزرا به تعداد بسیار محدودتری وجود دارد و با قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شود.

هیوندای سوناتا

پس از بررسی اجمالی دو کراس اوور محبوب هیوندای به یکی از موفق ترین سدان های وارداتی کشور یعنی سوناتا می‌رسیم که هم‌اکنون نیز خریداران زیادی دارد. این سدان رده میانی در بازارهای جهانی نیز خودرویی شناخته شده است. یکی از اولین خودروهایی که با آغاز واردات به کشور در دهه ۸۰ شمسی راهی جاده‌ها شد سوناتا NF است که از طراحی ساده اما درعین‌حال زیبا سود می‌برد و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها می‌توان طراحی آن را چشم‌نواز دانست. سوناتا در آن سال‌ها با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر عرضه شد تا رقابتی فشرده با کمری و ماکسیما داشته باشد. پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو قدرت ۱۶۲ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که قدرت نسخه ۶ سیلندر به ۲۳۵ اسب بخار می‌رسد که همین امر جذابیت‌های سوناتا را بالا می‌برد.

نسل بعدی این خودرو که در کشور ما نیز حضور یافت با یک طراحی کاملاً متحول شده و تجهیزات بیشتر خودنمایی می‌کرد. این نسل که با کد YF شناخته می‌شود طرفداران بسیار زیادی دارد هرچند قیمت بالای آن امکان دسترسی برای اقشار مختلف جامعه را غیرممکن خواهد کرد. این نسل سوناتا برخلاف نسل پیشین فقط با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری عرضه شد که قدرت ۱۷۷ اسب بخاری دارد. نسخه بعدی سوناتا نیز به تعداد محدود در کشورمان حضور یافت هرچند موفقیت نسل‌های پیشین را نتوانست تکرار کند. در نهایت باید گفت طراحی زیبا به همراه امکانات فراوان و لوازم‌یدکی در دسترس باعث شدند این محصول هیوندای نیز به مانند کراس اوورهایش جزو موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور باشند.

هیوندای النترا

سومین سدان هیوندای که در لیست موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور قرار می‌گیرد النترا است. النترا با نام آوانته در کرمان موتور تولید شد و با توجه به شرایط کلی بازار خودروی خوبی بود. در ادامه شاهد عرضه نسخه‌های بعدی آن در کشور بودیم هرچند توقف واردات باعث شد این خودرو دیگر رخ‌نمایی نکند. شاخص‌ترین نسل النترا که در جهان نیز موفقیت‌های خوبی را تجربه کرد نسل پنجم آن بود. این خودرو از طراحی زیبا و تجهیزات مناسب سود می‌برد. این خودرو از پیشرانه ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار استفاده می‌کند و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ های جلو می‌رساند. در کل می‌توان این نسل النترا را جزو موفق ترین سدان های بازار خودروی کشور دانست.

کیا سورنتو

محصولات کیا در بازار کشورمان جزو موفق ترین خودروهای وارداتی بوده‌اند اما واقعیت این است که برخی از آن‌ها همواره زیر سایه هیوندای قرار داشته‌اند و نتوانسته‌اند به آن موفقیتی که انتظار می‌رفت دست یابند اما هنوز هم در مقایسه با سایر خودروهای وارداتی طرفداران زیادی دارند. یکی از این خودروها سورنتو است که می‌توان آن را پسرعموی سانتافه دانست. نسلی از سورنتو که اولین بار در کشورمان عرضه شد با کد BL شناخته می‌شود. این کراس اوور کره‌ای نیز همانند محصولات آن دوران هیوندای و کیا از ظاهری ساده اما شیک و متین سود می‌برد و پیشرانه ۳.۳ لیتری آن قدرت ۲۴۱ اسب بخار دارد. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به کیسه‌های هوا، شیشه‌های برقی، صندلی‌های چرم و سانروف در مدل‌های مجهزتر اشاره کرد.

نسل بعدی سورنتو نیز وارد کشورمان شد و از طراحی خشن‌تر و اسپرت تر سود می‌برد. در این خودرو می‌توانیم زبان طراحی جدیدتر کیا را ببینیم. نسل XM سورنتو از پیشرانه قوی‌تر و وزن کمتر سود می‌برد و همین امر روی سواری آن تأثیر مثبت گذاشته بود. سومین نسل سورنتو که با کد UM شناخته می‌شود بازهم وارد کشورمان شد. طراحی این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی لوکس‌تر شده بود و این موضوع را می‌توان در قیمت نجومی سورنتو هم مشاهده کرد! این خودرو از پیشرانه مشابه سانتافه یعنی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۸ اسب بخار استفاده می‌کند.

کیا اسپرتیج

بی‌شک اسپرتیج را می‌توان یکی از خبرسازترین خودروهای وارداتی به کشور دانست. با طراحی بسیار شیک و امکانات فراوان، اسپرتیج موفقیت زیادی را تجربه کرد. اسپرتیج اولین بار تقریباً هم‌زمان با توسان در کشور حضور یافت و اگرچه آن زمان طراحی چندان شاخصی نداشت اما به خاطر بازار تشنه و پیشرانه قدرتمند توانست فروش خوبی را تجربه کند. طوفان اصلی اسپرتیج با ورود نسل SL آن به کشور رخ داد. طراحی مدرن و جوان‌پسند باعث شد این خودرو در کانون توجهات قرار گیرد. نسخه فیس لیفت شده اسپرتیج نیز در کشورمان عرضه شد. این خودرو از پیشرانه ۲.۴ لیتری با خروجی ۱۷۷ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سانروف، حسگرهای پارک، نمایشگر لمسی، صندلی‌های گرم‌کن دار و… اشاره کرد.

کیا اپتیما

اپتیما نیز تقریباً هم‌زمان با سوناتا راهی بازار شد و اشتراکات زیادی با آن خودرو دارد. طراحی ساده اپتیما در سال‌های اولیه ورود به کشور از جمله نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شد چراکه گرد پیری دیرتر بر چهره آن می‌نشست. در ادامه شاهد پوست‌اندازی کامل اپتیما بودیم که طراحی زیبایی را برای آن به ارمغان آورده بود. این نسل با کد TF شناخته می‌شود و از پیشرانه ۲.۴ لیتری مشابه دیگر اعضای خانواده هیوندای و کیا استفاده می‌کند. طراحی شاخص و اثرگذار اپتیما تا مدت‌ها سر زبان‌ها بود و در ترکیب با تجهیزات فراوان باعث شده بود اپتیما جزو موفق ترین خودروهای وارداتی کشور باشد. پیشرانه یاد شده قدرت ۱۹۲ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌کند. سیستم تهویه مطبوع، سانروف، شیشه‌های برقی، صندلی‌های چرمی، حسگرهای پارک و… جزو تجهیزات این سدان کره‌ای هستند. نسل چهارم اپتیما JF نیز با طراحی مشابه نسل پیشین وارد کشور شد. در دل این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری قرار دارد که قدرتش به ۱۷۷ اسب بخار می‌رسد.

همچنین بخوانید:

معرفی موفق ترین خودروهای وارداتی به ایران (قسمت پایانی)

 

 

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2101 ديدگاه)

    زیباترین و محبوبترین ماشین وارداتی ازرا گرنجور نسل پنجم و سانتافه اسپرت

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۲۲
    1. علی

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      شما باید بگید خودروهای وارداتی توسط مافیای خودرو!!!! اگه همه می‌توانستند تحت شرایط برابر خودرو وارد کنند ، خیلی خودروهای بهتری از لیست بالا ( کره ای ) وارد بازار ایران میشد

      موافقم ۷۱
      مخالفم ۷
    2. ارسلان

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      خانواده ی سانتافه با سه کد ix35 / ix45 / ix55 که سانتافه ix45 بود توسان ix35 و وراکروز ix55 خوب هیوندای سعی کرده بود وراکروز از همه سرتر باشه و هر چی توی چنته داشت توی وراکروز پیاده سازی کرده بود

      یکی از رفقای بنده که صاحب یک فست فوودی بود و بنده بعضی وقتا میرفتم مغازش سال ۲۰۱۱ یه وارکروز مدل همون سال صفرکیلومتر خریداری میکنه قسطی به قیمت ۸۲ میلیون که در ۳ قسط پرداخت کرد
      اواخر سال ۲۰۱۲ گفت بیا بریم نمایندگی شیشه شور چراغ جلو سوخته باهام بیا که طرف نکنه تو پاچه م چون دفعه اوله میخوام بخرم لوازم ماشین وارداتی قیمت ندارم اولین باری بود که ماشین وارداتی صفر و مدل همون سال رو خریداری کرده بود قبلش زانتیا و قبلش دوو سیلو داشت
      وقتی نشستم روی صندلی شاگرد دو چیز توجه منو به خودش جلب کرد اول اینکه کنسول وسط دکمه ها و فرمون سیقلی شده بود داشبورد رنگ کِرِم بود و بخش های سیقلی شده رنگش رفته بود و پلاستیک سیاه از زیره رنگی که به داشبورد زده بودن خودشو نشون میداد و حسابی زشت شده بود و حس بسیار بیکیفتی میداد به آدم
      دوم ماشین حرکت گهواره ای غیر عادی داشت ینی سره یه پیچ خیلی عادی وقتی میپیچید و با اینکه باز میافتادیم توی مسیر صاف حرکت گهواره ای بازم احساس میشد و تموم نمیشد واکنش ماشین به گاز هم تنبل بود به نسبت ماشین اون موقع خودم (کرولا ۲۰۰۵) وقتی میدیدم گاز زیاد میده ولی واکنش درخور گاز نیست وقتی دیدم اینجوریه بهش گفتم مصرف سوختش چطوره ؟؟ گفت صدی بین ۱۵ تا ۱۷

      خب من با نیم ساعت نشستن در ماشینی که ۱ سال کارکرده اواخر ۲۰۱۱ تا اوخر ۲۰۱۲ اینهمه ضعف دیدم وای بحال صاحب خوده خودرو وقتی سنگ تمام خانواده ی سانتافه یعنی وراکروز این بود پس وای به حال سانتافه
      تازه اون موقع ها من هیچ ذهنیتی نسبت به کره ای ها نداشتم چه مثبت چه منفی ولی از اون موقع به این ور هر چی بیشتر دیدم و تجربه کردم ذهنم بیشتر و بیشتر نسبت به کره ای ها بدتر شد

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۱۷
      1. Muty

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1553 ديدگاه)

        عجب …

        قسمت دوم و سوم داستان را هم برای شب های آینده مون کامنت کن لطفا
        سپاس

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
    3. Kato

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      ما چقدر بدبختیم که اینا(کره ای های تازه به دوران رسیده) خوش فروشترین ها شده…و از نظر برخی زیباترین…

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. pouya98645

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    کل لیست هیوندای و کیا 😑

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۱۰
  3. Nimakhosravi

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم ماکسیما و سانتافه موفق ترین ها بودن

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۹
    1. کوروش

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      با سلام واحترام ؛
      خودروی نیسان ماکسیما ، تولید شرکت پارس خودروی سایپا بود ،
      نه خودروی وارداتی ….

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۵
      1. پاشا

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (42 ديدگاه)

        ماکسیما ۲ سال وارداتی بود هم تولید داشت و هم واردات

        موافقم ۸
        مخالفم ۵
      2. vr6

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        تولید نه مونتاژ 😐 (قطعاتش میومد اینجا از ژاپن پیچاشو میبستن و چسب میزدن کارای مربوط به کارخونه)

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      3. Roham

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (599 ديدگاه)

        بله، بله
        خودرو بزرگ ماکسیما با دانش و همت و تخصص مهندسان، مدیران و مواد اولیه و ثانویه داخلی تولید شد..‌.!
        فقط نمی‌دونم چرا با قیمت ارز، قیمت پیکان هم گرون میشه؟!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  4. MILADZM

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    امپراطوری بی چون و چرای کره جنوبی
    بترکه چشم هر کسی که نتونه ببینه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۷۶
    1. Alan.r

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (661 ديدگاه)

      یه جوری میگه امپراطوری کره انگار ایران وسیع ترین و آزاد ترین بازار دنیاست و مردم آزادی کامل برای انتخاب ماشیناشون دارن
      مطمئن باش اگه مردم یه ذره در مورد خودرو اطلاع داشتن سراغ این لگن ها نمی‌رفتن

      موافقم ۱۱۰
      مخالفم ۵
      1. MILADZM

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        دوست عزیز
        چرا این حرف رو میزنی
        اون زمان که واردات آزاد بود
        طرف با پول همین سانتافه نمیتونست بره سمت ژاپنی ها ؟
        نمیتونست نیسان ایکس تریل بخره ؟
        نمیتونست رنو کولئوس بخره ؟
        نمیتونست میتسوبیشی اوتلندر بخره ؟
        نمیتونست تویوتا راو ۴ بخره ؟
        درسته بازار ایران وسیع نیست
        اما دیگه نه در این حد که توی این رده از محصولات حق انتخاب نداشته باشیم
        اونم توی زمانی که واردات باز بود !

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۷۶
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1124 ديدگاه)

          محض اطلاع
          همیشه خودروهای ژاپنی وارد شده گرونتر از نمونه های کره ای بودن و هستن پس طرف وقتی میخواد ماشین بخره گاهی بودجه ژاپنی رو نداره!!! و از اونجا که ایرانی ها دنبال .. کلاس هستن دوست دارن با کمترین بودجه یه چیزی سوار بشن که خار چشم مردم باشه نه چیزی که به خودشون سواری بده و خودشون راحت باشن! نمونش ششاااااسسسیی بلند های چینی😂

          الان سوناتا yf ۲۰۱۳ میدفیس فول حدود ۱۲۰۰
          اپتیما tf 2013 فول حدود ۱۲۲۰
          کمری glx s special 2013 حدود ۱۶۵۰ !!!!!!!!
          هوندا اکورد exb 2013 حدود ۱۴۰۰ !!!
          هوندا اکورد بد بازاره، ولی کمری و سوناتا رو میشه مقایسه کرد، کمری ۴۵۰ میلیون گرون تره!!! کمری ۳۷.۵ درصد گرونتر تر از سوناتا هست!!!!!!

          هر موقع بازار ایران آزاد بود حرف شما درسته! زمانی اکورد و کمری صفر بودن هم قیمت بالاتری داشتن! ولی اگر قیمت اکورد و کمری و سوناتا یکی باشه کسی نگاه کره ای میکنه؟؟؟ شرط میبندماگر یه روزی در ایران کمری فول اپشن صفر هم قیمت سوناتا فول اپشن صفر باشه شما خودت که اینقدر طرفدار کره ای هستی کمری میخری!😂
          تو بازار آزاد امریکا از ۲۰ خودروی پرفروش هر سال ۱۱ تا ژاپنی بودن و ۹ تا آمریکایی!!! یدونه کره ای هم نبوده!

          موافقم ۵۴
          مخالفم ۱۰
    2. Erfan

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      پس با توجه به حرف شما حالا که پراید هم پر فروش ترین ماشین ایرانه پراید هست امپراطوری بی چون و چرای ایرانه و بترکه چشم کسی که نمیتونه پراید رو ببینه😂
      ولی از حق نگذریم کره جنوبی خیلی برای ایران اشتغال زایی کرد در بحث تعمیرکاران ماشین برای تعمیرات موتور یاتاقان زدن.متشکریم🌷

      موافقم ۸۳
      مخالفم ۹
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        اخ گفتی
        قبلا از بنگاهی ماشین کره ای میخریدی اشانتیون بهت بیمه بدنه میدادن یا ساعت یا …
        الان ماشین کره ای میخری یه دست یاتاقان ثابت متحرک اشانتیون میزارن کنار زاپاس😂😂 اویل پمپ هم میدن با تخفیف ویژه!😂

        موافقم ۴۰
        مخالفم ۸
        1. پیام

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (199 ديدگاه)

          بخشی از نخریدن ماشین ژاپنی تو ایران به خاطر کم آپشن بودنشون بود! یارو که دیوانه نیست بره پول به نیسان تینا بده که تهش بخاری و کولر و شیشیه بالابر اتوماتیک داره! اینو دیگه همه میدونن که نسبت به قیمتشون آپشناشون مضحک بود! ارزشش رو نداشتن!

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۲۱
        2. امیر

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (11 ديدگاه)

          در پاسخ به پیام که گفته تینا هیچی نداره:
          تو زندگیت ظاهرا سوار نشدی، ما یک ۹۱ hi داریم، هم گرمکن هم سردکن داره، هم سقف پانوراما، هم حافظه صندلی، ضمنا سمت شاگرد یک صندلی vip داره که به کل هیکل سوناتا می ارزه، عین صندلی فرست هواپیماست، زیر پایی داره میاد بالا و صندلی تخت میشه، فرمان هم خیلی نرمه، چرم بسیار باکیفیت داره صندلیها،
          ضمنا سواری فوق العاده نرمه، موتور شش سیلندر که صدای قشنگی داره، شتاب خیلی خوب، و مصرف شهریه بین ۹ تا ۱۰ هست.
          چیزی که نداری در موردش اطلاعات نادرست نده.

          موافقم ۲۶
          مخالفم ۰
        3. MOHAMMAD.n.r

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1124 ديدگاه)

          اومدم جوابت رو بدم دیده جناب امیر زحمت کشیده…
          یه سر به لیست اپشن های تیانا میزدی حداقل😂😂
          همون سواری نرم و راحت بدون خستگی تیانا به کل صنعت خودروسازی کره میارزه!!
          سواری تیانا رو فقط میشه تو جنسیس سدان تجربه کرد!! تعلیق تیانا ۱۰۰۰ تومن هم خرج نداره بعد این همه سال ولی جنسیس با توجه به بادی بودن تعلیق و جاده های خراب ما باید دو سه سالی یکبار بریزی پایین!!!! هر بار هم از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون هزینه میشه!!!!
          حالا کدوم؟؟؟

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۰
    3. Just toyota

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (496 ديدگاه)

      خیلی از اسم هایی که تو این لیست میبینی به تقلید از یه ژاپنی ساخته شدن بعدش هم چوسان فوسان فقط تو ایران پرفروش هست ، برو آمار فروشش رو تو آمریکا و کشور های ابر قدرت با ژاپن کبیر مقایسه کن آگاه میشی ، که حداقل ۵۰ سال نوری با ژاپن فاصله دارید 😎💪💪💪

      موافقم ۵۸
      مخالفم ۹
    4. شامپو

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (628 ديدگاه)

      میلاد باید به همین جمع سوشی شیرینی بدی

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۳
    5. حسین

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (137 ديدگاه)

      کره جنوبی زده نباش،یکم برو تحقیق کن بعد بیا نظر بده،آلمان،آمریکا،ژاپن،فرانسه و غیره هم وجود دارن که‌ برندهای خوبی دارن مثل آلمان
      که فولکس‌واگن،پورشه که‌ برای‌ خود فولکس‌واگنه ویا ژاپن که تویوتا،نیسان،لکسوس،یا آمریکا مثل کادیلاک،فورد وغیره،یا برای فرانسه مثل رنو، پژو.

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴
    6. اوسا

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      امپراطوری خودروهایی با عمر مفید ۵ سال

      موافقم ۵۹
      مخالفم ۵
      1. hamidreza

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        یارو اینجا به آزرا میگه شاه جاده به اوپتیما میگه عروس جاده به پارس ELX میگه سلطان…😂
        چه توقعی از نظرات اینا داری؟!😪

        موافقم ۵۱
        مخالفم ۴
      2. پیام

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        شما طرفدارای ژاپنی اینقدر حرف کیفیت زدید که چند ساله تو رای‌گیری جی دی پاور جاتون وسط جدول شده و جنسیس اون بالا! انشاالله ازین روزا ته جدول میرید که دیگه چیزی در مورد کیفیت نگید!

        موافقم ۵
        مخالفم ۲۰
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1124 ديدگاه)

          ملاک شما جدول جی دی پاور پولی هست؟؟؟؟
          ملاک ما فروشه!!! از ۲۰ خودروی پرفروش بازار آزاد امریکا طی سال های اخیر نصف ژاپنی بودن نصف آمریکایی، کره ای نبوده!!!
          ۱۰ خودروی پرفروش جهان هم دست ژاپن و امریکا و آلمانه….

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۱
    7. M

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      میلاد جان برنده بازی کره است

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳۵
      1. hamidreza

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        هیچ کدوم از اینا یه پیچ ماکسیما نمیشدن…

        موافقم ۵۰
        مخالفم ۱۰
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1124 ديدگاه)

          و هنوزم بعد از ۲۱ سال از مونتاژ اولین ماکسیما، نخواهند شد!!!
          دلیل اینکه‌گفتم ۲۱ سال چون ماکسیما از ۸۰ شروع شد! یه تعداد خیلی کم اخر سال ۸۰ ساخته شد ولی به طور رسمی از ۸۱ شروع شد👌🏻
          یادم نیست چند تا سال ۸۰ ساخته شد ولی کمتر از ۲۰ تا بود فکر کنم
          جمعا ۲۳ ۲۴ هزار عدد ماکسیما تولید شد.
          اخرین سال که ۹۱ بود حدود ۲۰۰ ۳۰۰ دستگاه ساخته شد

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۴
      2. Royal Driver UK 70

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (673 ديدگاه)

        باز داری با خودت حرف میزنی میلاد؟😂

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
    8. آگاتا کریستی

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رحم کن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
    9. Dna

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (234 ديدگاه)

      خیابونا پر از پراید پراید زاده و ۴۰۵ و ۴۰۵ زاده و جک و جونورایه چینی این چه استدلالیه آخه؟!

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۲
    10. Amin.aj

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      کاری ندارم هرچی که می خواد باشه این کره ای ها نیازی به بازار ما ندارن!

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
    11. محمدرضا

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (723 ديدگاه)

      همه ژاپنی فن ها اومدن هیت کردن بقیه از خودشون در مقابل کره مطمئن هستن

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۷
    12. پاشا

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      عزیزم ماکسیما تیانا جوک ایکس تریل قشقایی مورانو لنسر لند کروز پرادو یاریس و هزاران تا ماشین ژاپنی اول به حرفی که میزنی فکر کن
      مشخصه صاحب یه سورنتو ۲۰۰۹ هستی که حسابی کم آوردی

      آقای احمد زاده هم رسما با این مقاله صطح خودشون رو پایین آوردن

      من بابت اینکه غلط املایی دارم از تمامی استادان ادبیات سایت معذرت میخام

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۱
    13. علی

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      امپراطوری بی چون و چرای مافیای واردکننده خودرو !! متاسفم که تعصب چشمتان را کور کرده

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۴
    14. Nefarus

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      هیچ وقت توی عمرم حتی فکرشم به ذهنم خطور نمیکرد،که کیا و هیوندای طرفدار داشته باشن که هیچ،همین طرفدارا بیان در برابر امثال فورد،مرسدس بنز و تویوتا کل کل کنن،اینا نشانه های آخرالزمونه والا

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  5. D:

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    توی کره ای هایی که توی ایران اومد فقط با آزرا حال کردم اونم V6 سورنتو هم یادمه GT LINE میوردن موتور توربو داشت خیلی خوب بود موتور ۲.۴ هاش زیاد کشش نداشتن و فقط ۷ نفره بودنش مزیت بود

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  6. Just toyota

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    ماشین کره ای به خاطر اینکه تو ایران به طور قابل توجه ای از همتایان ژاپنی ارزان‌تر هستن تو ایران فروش خوبی دارن ( متاسفانه ایرانی ها براشون فقط قیمت ارزون مهمه و کمتر کسی به دنبال خودرو با کیفیت و با دوام میره با برند معتبر ) ، و گرنه شما پرفروش ترین خودرو های آمریکا ، کانادا ، استرالیا ، چین ، عربستان ، اندونزی ، مالزی ، هند و … خیلی دیگه از کشور های جهان رو از ۱۵ سال پیش تا حالا ببینید که بازرشون یا تو تسخیر تویوتا هست یا هوندا و خودرو های کره ای جز حتی ۱۰ خودرو اول پرفروش هم نیستن ، مثلا همین سالی که گذشت آنقدر مجلات از فروش بالا راوفور ( سال ۲۰۲۱ پرفروش ترین خودرو جهان شد ) حیرت زده شده بودن که در یک آماری نشون دادن : تویوتا فقط با فروش راوفور تو سال ۲۰۲۱ بیش تر از ۲ برابر کل فروش صنعت خودرو کره تو همین سال درآمد کسب کرده

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۷
  7. TML BN

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (934 ديدگاه)

    ملت غیور کره ای بخر
    الان هم شدن چینی بخر

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۵
  8. Avan

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    البته با توجه به بازار بسته و انحصاری ایران تمام وارداتی های کره و ژاپن موفق به حساب اومدن چون رقیبی نداشتند

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  9. پیام

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    واقعا کیا و هیوندای تو ایران روی تموم برندهای ژاپنی رو کم کردن.
    یه چیزیم به ژاپنی‌ها بگم، اگه ژاپن به جای ۱۲۵میلیون نفر، مثل کره ۵۰ میلیون نفر بود و مردمش اینقدر ناسیونالیست نبودن، آیا تعداد فروششون بازم اینقدر بود؟! عمرا!

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۸
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      الان جمعیت چین ۱۴۰۰ میلیون نفره باید ماشین های چینی پرفروش باشن؟؟؟
      تو خود جین تویوتا و نیسان و فولکس واگن و شورلت و هوندا از خیلی از برند های چینی پرفروش ترن

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲
      1. پیام

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        اگه میبینی فروش ماشینای چینی رو به افزایش هست یکی از دلیلاش همون جمعیتشون هست و این یه چیز طبیعی هست! اینا چیزایی هستن که شماها تا حالا بهش فکر نکردید چون ذهنتون بستست!

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۰
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1124 ديدگاه)

          باشه من که الان چند ساله درگیر چین هستم، و احتمالا تا عید باید برم چین چیزی از چین نمیدونم😂😂😂 شما بگو تو چین چه خبره و چرا فروش ماشینای چینی زیاد نیست هنوز؟؟؟
          جالبه بدونید چین هنوزم قرنطینه هست، بلیط یکطرفه ماهان ۸۰ میلیون!! هزینه قرنطینه از ۲۰ تا ۵۰ تومن بستگی داره چقدر طول بکشه…
          سیاست کوید صفر مضخرف… تا ۶ ماه پیش که مرز بسته بود و فقط بعضی ها میتونستن برن، الان ۶ ماهی هست باز شده… با قرنطینه… از ۵ روز قبل پرواز هم باید ۳ تست بدی😑😑 روانی هستن چینی ها… هفته ای هم باید ۳ بار تست بدی… اگر ندی میان جمت میکنن میبرن پلیس و… کمونیست بد چیزیه

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بپا یاتاقان نزنی

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۰
  11. اوسا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    امپراطوری خودروهایی با عمر مفید ۵ سال

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۹
    1. پیام

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      حرف الکی نزنید! عمر ۵ سال؟! مثل اینکه یادتون رفته ما ایرانی‌ها پرایدهای اصل کره‌ای که تازه طرح کوچیک چهار تا دانشجو بود برای اینه برن دانشگاه و برگردن رو سال‌ها زیر پای خیلی‌ها دیدیم که می‌گفتن اصل کره هست و با ماشینای جدید عوضش نمی‌کنیم! اگه ۵ سال عمر داشت پس چرا روز به روز کانسپتاش بیشتر میشه و پوز میتسوبیشی رو زده؟! برند لوکس میتسوبیشی کجاست؟! سری N میتسوبیشی کجاست؟! 🤭🤭🤭🤭🤭

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۸
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        پراید اصن کره ای نیست😂😂😂
        یه ماشین کره ای تو ایران خوب فروخته به اسم پراید، همتون هم بخاطر پراید عشق کره شدید
        پراید رو مزدا و فورد ساختن!! مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا!!!
        بعد دیگه کیا داشت از دست میرفت اومد امتیاز پراید رو از مزدا و فورد خرید!!!

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        پوز میتسوبیشی رو زده؟؟؟
        خودت داری جواب خودتو میدی😂 میتسوبیشی حتی از سوزوکی فروش کمتری بین ژاپنی ها
        تویوتا، نیسان، هوندا، مزدا، سوبارو، سوزوکی و بعدش میتسوبیشی هست الان!! واقعا زده شدن پوز هفتمین خودروساز ژاپنی توسط هیوندا هنر میخواد🤣👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
        دنبال سری ان میتسوبیشی نگرد اون نیومده رفت، دنبال کیا استینگر بگرد که با هزار تا جایزه پولی و تبلیغ فراوان از یوتیوب بگیر تا برنامه گرند تور توقف تولید خورد و بساطش جمع شد!

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. vr6

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (11 ديدگاه)

          حیف شد میتسو دیگه تولید ماشیناش خیلی کمه وگرنه به کره فنا حالی می‌کرد نباید با ژاپنی ها در بیافتن
          (۵۰ درصد ماشینای هیوندا رو قدیم میتسوبیشی طراحی و کمک در ساخت میکرده)

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  12. electriclovecar

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سانتافه و اپیما مخصوصا نسل اخرش ک وارد ایران شد ترکوند البته رنو های جدید هم عالی بودند ولی موتورهای توربو شارژشون دیگه شدن دردسر

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  13. Si

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (492 ديدگاه)

    کلا کره ای ها با تبلیغات بسیار زیاد و واردات بالا اینجوری شدن وگرنه به جز ازرا ۲۰۱۹ بقیشون هیچی نیستن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
  14. Samurai jade maxima

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اپتیما 😍

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  15. aryan 25

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خدا هدایت بکند آن کسانی که کاری کردند ماشین های لوکس و وارداتی مون همه ساخت کره مربا هستن
    (البته الان همینام بهتر از صدتا نمی‌دونم ریسپکتو آریزو و اینجور آشغالاست )

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴
  16. علی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همش کره ای 😒

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  17. علی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همش کره ای 😒.

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  18. شهاب

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    از نظر بعضی کارشناسان باسابقه و کارکشته و خبره و زبده که فقط عکس میبینن اکثر مردمی که میرن هیوندای و کیا میخرن فقط دنبال آپشن هستن و از عواقب خرید این ماشینها و ایرادات فنی که بعداً پیدا میکنن آگاه نیستن🤦‍♂️😂🤦‍♂️😂🤦‍♂️😂 با دیدن این حرفها واقعاً آدم دوتا شاخ بزرگ روی سرش در میاره و ناخودآگاه به این فکر میکنه که پدال چقدر پول دریافت میکنه تا این کامنتها رو منتشر کنه !!!!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۰
  19. پاشا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اینا هیچی ماکسیما نیستن یه ماکسیما ۸۱ بدون خرج داره کامل میره میاد

    امایه هیوندا ازرا ۲۰۱۰که دوستم داره الان هر ۱۰ روز یه بار تعمیر گاهه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
    1. پیام

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      احتمالا دوستت رانندگی بلد نیست که ۱۰ روز یه بار تعمیرگاه هست چون هنوز که هنوزه پرایدهای اصل کره دارن کار می‌کنن! واقع‌بین باشید.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۳
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        همون پرایدی که شما عشق کره ای ها ازش حرف میزنید و بخاطرش طرفدار کره شدید
        توسط مزدا و فورد ساخته شده!!!مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا!

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. پاشا

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (42 ديدگاه)

          🤣🤣🤣 عزیزم اینا الان کم آوردن

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  20. داوود

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من داغ یاتاقان زدن سوناتای ۲۰۱۳ خود را با خرج حدود ۵۳ میلیون تومان (حدود دو سال پیش) با گوشت و پوست و استخوان درک کردم. ظاهرا” موتورهای حجم بالاتر کره ای مشکلات کمتری نسبت به ۲/۴ لیتری آن دارند.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. SS

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (648 ديدگاه)

      بله موتورهای شش سیلندر هیوندای-کیا مشکلاتی کمتری دارن و برخلاف تصور دوام بهتری هم دارن
      —-
      اینجا خیلی بحث کره ای و ژاپنی شد و به نظرم نکته ای که دوستان توجه نمیکنن این هست که شاید این ماشین ها رو در کنار هم نداشتن تا از مزیت و مشکلات هرکدوم آگاه باشن
      خرابی تویوتا کمتر هست؟ صد البته. ولی قیمت قطعاتش رو دارید دوستان؟ ساده ترین مورد رو بگم
      من برای کمری و جنسیس فنر ساعتی عوض کردم (بله برای تویوتای ۲۰۱۳ هم خراب میشه) جنسیس حدود یک میلیون و کمری حدود پنج میلیون. در مورد قطعات جلوبندی هم اختلاف ها قابل توجه هست (هیچکدوم تابحال مشکل موتوری نداشتن که مقایسه کنم)
      سال ۹۶ یکی از اقوام میخواست ماشین بخره بهش راو۴ رو پیشنهاد کردم… رفت داخلش نشست و از طراحی کابین و فضای خفه عقبش فرار کرد رفت سانتافه خرید. گفتم اگر ماشین عمری میخوای تویوتا بخر گفت راننده تاکسی نیستم که برام مهم باشه ماشین تو ۳۰۰ هزار کیلومتر چه اتفاقی براش میافته. چند سال هست داره استفاده میکنه با ظاهر و آپشن بهتر و نصف ایران رو باهاش گشته هنوز هیچ مشکلی هم پیدا نکرده.
      پرطرفدار بودن کره ای ها هم بی دلیل نیست دوستان. بله کسی منکر دوام فنی تویوتا نیست و خودم هم ازش لذت میبرم اما همه چیز هم دوام فنی نیست. بعضی افراد در این سایت فقط ترول “یاتاقان” نویس شدن.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      موتور ۲.۴ مشکل داره
      موتور های حجم بالاتر و پایین تر مشکلات کمتری دارن
      موتور های ۲ لیتری ۱.۶ و ۳ و ۳.۳ و ۳.۸ و ۴.۶ خیلی بهتر از ۲.۴ هستن

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  21. Royal Driver UK 70

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (673 ديدگاه)

    فکر کنم این مطلب رو برای Miladzm و M که خوده میلاد هست نوشتن😂

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  22. phonix

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    والا نمیدونم مشکل دوستان با کره جنوبی چی هست
    البته قبل تر گفتم این کره فنا بجای ایجاد علاقه به ماشینای کره ای همرو زده کردن وگرنهکی قبلا تو سایت اینطوری واکنش میداد
    نه خودم نه کل اقوامم هیچ وقت با کره ای ها به مشکل نخوردیم اتفاقا نسبت به قیمت عالی بودن
    ولی اقا میلاد ببین که چه کردی که کسی دیگه اینارو یادش نمیاد
    این میشه نتیجه مقایسه کردن و توهین به از نظر شما اشغال اسزیای ژاپنی یکم دیگه هم اعتماد به سقف پیدا کنی المان هارو هم هیت میکنی

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (673 ديدگاه)

      خودمم دیگه از این بحثایی که بعضی‌ها میکنن خسته شدم، از روزی میلاد اومد گفت کره خداست و هیوندا پدر خودروسازی جهانه، با اون چند اکانتشم اومد همینارو گفت، از اون موقع تاحالا توی سایت حاشیه درست شده، طوری که تو هر مطلبی ببینی بحث سره این کره‌ای‌های لعنتی هست. واقعا میمونم چی بگم…

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  23. حمید

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    امسال خدا قسمت کرد رفتیم کربلا. منم که طرفدار خودرویی هستم طبیعتا حواسم به خودروهای اونجا هم بود. چیزی که خیلی به چشم میخورد یه نسخه تویوتا بود که پشتش نوشته بود royal salon. طراحی ساده اما شکیلی داشت، خیلی به دلم نشست … کسی اطلاعاتی از این خودرو داره؟
    اگه یه روز از عمرم مونده باشه باید یدونشو بخرم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  24. Danial.h

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید همون براتون چینی خوبه که حالا دارید از خودرو های کره ای نظر میدید ، خودرو های ژاپنی درسته که از نظر دوام خوبن ولی از نظر ظاهر و آپشن ها به کره ای ها نمیرسن,اون هم با قیمت های مزحک و بیش از اندازه. خودرو های کره ای ارزش خریده بالاتری دارند به این دلیل فروش بالایی داشتن و متاسفانه به دلیل ممنوعیت واردات خودرو نمی‌تونیم شاهد ورود همچین خودرو های به داخل بازار باشیم که حالا امپراطوری خودرو های چینی در کشور ایجاد شده

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  25. عاشق پدال

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (178 ديدگاه)

    داخل ماشینتون بشینین بعد عکس بگیرین. حالا اسم کاربری تونم رو کاغذی چیزی بنویسین بفهمیم ماشینتون کره ایی یا ژاپنیه و برا همین سرش دعوا میکنین

    هرکی نکرد …

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  26. خدای ماشین

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من که ماشینی تو اینا ندیدم مردم سواد خودرویی ندارن و ماشین ها رو بر اساس ظاهر و آپشن و هزینه مالی میخرن تمام این ماشین ها یا داشتم یا تعمیر و باز کردم یا قطعاتش رو فروختم و مطالعه داشتم هیچکدوم رو نمیشه ماشین خطاب اما دلیل فروش چیه مصرف کننده ایرانی از پژو پارس یا سمند میاد و سوار اپتیما میشه و خب از لحاظ کیفیت نه ولی از لحاظ آپشن زیبایی یا کلاس کاری این ماشین واسش ماشین خوبیه پس میخره . فروش زیاد محصول و یا عدم فروش و شکست ماشین تو ایران به هیچ عنوان نشان از خوبیه ماشین نیست الان ماشین های خوبی که دیگه وارد یا تولید نشدن رو بگم این مسال ه رو میرسونه که مردم شناخت خاصی رو ماشین ندارن . تقریباً با اکثر ماشین های ایرانی و خارجی رانندگی کردم .به ترتیب میگم با کیفیت ترین ماشین لکسس . از لحاظ کمک فنر هندلینگ سر پیچ بهترین ماشین ایران بعد از لوتوس انگلیسی پرتون جنتون . بهترین ماشین از لحاظ نرمی و هندلینگ و جاداری بی ام و آی چهل و شش . بهترین صندلی در بین خودروهای ایرانی سری اولیه سمند . بهترین ماشین ایران از هر نظر لکسس ال اس چهارصد و شصت لانگ مدل های دو هزار و هشت به بالا . پرفروشترین ماشین لاکچری سدان بنز اس . پرفروشترین ماشین وارداتی هیوندای سانتافه . بهترین ماشین از لحاظ حفظ پول و هزینه نگهداری پایین لندکروزر اتاق دویست دو هزار و هشت تا سیزده ‌. خاص ترین ماشین مرسدس بنز پانصد کی که هیتلر به رضا خان کادو داد . ارزان ترین ماشین قابل خریدن پراید سفری یا استیشن .

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  27. vr6

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان کره فن خوش باشید دوران اوجتونه‌ ، بدویید ببینیم ۵۰ درصد فروش میتسوبیشی و یا برندای خودرو سازی ژاپنی دیگه تو دهه ۹۰ میلادی رو میتونید بگیرید ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. Roham

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نه
    پراید توسط فورد ساخته شده و بعدا امتیازش به کیا و مزدا فروخته شده و کیا ازش پراید رو به صورت هاچ‌بک و سدان ساخت اما مزدا حتی این کار رو هم نکرد و به یه فیس‌لیفت ساده بسنده کرد و با اسم ۱۲۱ ارائه داد.
    از دیدگاه من مزدا قابل احترامه اما تو این پروژه فستیوا کیا به مراتب بهتر از مزدا عمل کرده و شاید لازم باشه بازم گوش‌زد کنم، مزدا هیچ دخلی به طراحی کیا پراید ن‌.د.ا.ر.ه!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. کاوه

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قسمت اول فوق‌العاده جالب بود
    شدیدا منتظر قسمت دوم ام

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا