چشم اندازهفته نامه

معرفی موفق‌ترین خودروهای وارداتی به ایران (قسمت پایانی)

در این مقاله می‌خواهیم شما عزیزان را با موفق ترین خودروهای وارداتی به ایران آشنا کنیم اما قبل از آن ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود. بحث واردات خودرو به کشور همواره جزو جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیزترین موضوعات بوده و این مسیر پر فراز و نشیبی را در طول این سال‌ها طی کرده است. خودروهای وارداتی با موانع متعددی روبرو بوده‌اند که همین امر دستیابی اکثر مردم به آن‌ها را غیرممکن کرده است. وجود انحصار در صنعت خودرو، تغییر قیمت ارز، سیاست‌های خاص و قوانین عجیب و… همه و همه باعث شده‌اند امر واردات خودرو با مشکلاتی مواجه باشد و هر از گاهی خبر توقف ثبت سفارش و واردات و سپس برنامه‌ریزی برای شروع دوباره آن منتشر شود.

اما جدای از این موارد می‌خواهیم با موفق ترین خودروهای وارداتی کشور آشنا شویم. چه عاملی باعث می‌شود یک خودرو در بازار موفق باشد؟ به این سؤال می‌توان پاسخ‌های متعددی داد چراکه وضعیت بازار کشور ما با جهان کاملاً متفاوت است و صرف فروش بالا نمی‌تواند بیانگر کیفیت و ویژگی‌های خوب یک خودرو باشد؛ اما در یک بازار آزاد و رقابتی خودرویی موفق خواهد بود که بتواند مجموعه‌ای از ویژگی‌ها همچون کیفیت ساخت بالا، هزینه‌های نگهداری کم، طراحی زیبا، قوای محرکه کارا و… را ارائه نماید که همگی این فاکتورها در نهایت می‌توانند خودشان را در آمارهای فروش نشان دهند؛ اما نکته مهم اینکه خودروهای حاضر در این لیست الزاماً در بازارهای جهانی نیز موفق نیستند و علت آن‌هم به سیاست‌های واردکنندگان و نوع خودروهای انتخابی و همچنین تمایل یا عدم تمایل خودروسازان خارجی به حضور در کشورمان مربوط می‌شود. با این مقدمه می‌خواهیم سراغ موفق ترین خودروهای وارداتی کشور برویم پس با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:

معرفی موفق‌ترین خودروهای وارداتی به ایران (قسمت اول)

تویوتا لندکروزر

لندکروزر یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای دنیاست. در واقع بسیاری از افراد این خودرو را جزو سنگ محک‌های کلاس خود می‌دانند. این شاسی‌بلند ژاپنی جزو محبوب‌ترین خودروهای وارداتی کشور است اما ممنوعیت واردات و افزایش قیمت ارز باعث شده‌اند لندکروزر قیمت وحشتناکی داشته باشد. به‌هرحال تا پیش از ممنوعیت واردات شاهد رژه این قدبلند در کشور بودیم. آنچه لندکروزر را شاخص می‌کند طراحی ساده و شیک، کیفیت ساخت بالا، آفرود احساس‌برانگیز و فضای کابین و بار جادار خواهد بود. این خودرو با دو پیشرانه ۶ و ۸ سیلندر راهی بازار کشور شد که نسخه ۸ سیلندر آن یک سر و گردن بالاتر از برادر کم‌توان‌تر نشان می‌دهد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری این خودرو اگرچه به تعداد کمتری وارد شده اما در صورت انتخاب کاملاً خودش را نشان خواهد داد. قدرت ۲۸۴ اسب بخار این پیشرانه شاید چندان به چشم نیاید اما گشتاور ۴۴۵ نیوتون متری آن فاکتور مهم‌تری خواهد بود. لندکروزر طیف وسیعی از امکانات و تجهیزات را ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق پیشرفته، ترمز کمکی، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سانروف و… اشاره داشت.

تویوتا پرادو

محصولات تویوتا همواره به خاطر کیفیت و دوام بالا تحسین می‌شوند و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارند. شاسی‌بلند پرادو اگرچه از نظر طراحی جزو خودروهای شاخص بازار محسوب نمی‌شود و چندین سال از تولید و عرضه آن می‌گذرد اما همچنان طرفداران زیادی در بازار دارد. نسل سوم این خودرو با کد J120 تولید و با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری عرضه شد. مدل‌های ۶ سیلندر از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک سود می‌برند درحالی‌که مدل ۴ سیلندر با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی عرضه شدند. پرادو از نظر شکل بدنه نیز به‌صورت دو و چهار درب در دسترس خریداران قرار گرفت و لاستیک زاپاس آن‌ها نیز در روی درب پشتی یا زیر آن قرار دارد. نسل چهارم پرادو که با کد J150 شناخته شده پس از نسل قبلی در کشورمان عرضه شد و همانند آن با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر و بدنه دو و چهار درب ارائه گشت. این نسل از پرادو تجهیزات مناسبی نیز داشت و هم‌اکنون با قیمت‌های فضایی خرید و فروش می‌شود.

تویوتا راو ۴

شاسی بلندهای تویوتا طرفداران زیادی در دنیا دارند و یکی از آن‌ها تویوتا راو ۴ است که همواره در رده‌های بالای فروش قرار می‌گیرد. این خودرو همراه سایر محصولات تویوتا وارد کشورمان نیز شده و جزو موفق ترین خودروهای وارداتی لقب می‌گیرد؛ اما نسلی از راو ۴ که واقعاً در کشورمان درخشید نسل چهارم آن بود که در کنار عدم حضور مدل‌های دیگر از این خودروساز بتواند فروش خوبی را تجربه کند. در ادامه نسخه فیس لیفت راو ۴ هم با تغییراتی در چراغ‌ها و آپشن ها عرضه شد. این خودرو در کشورمان از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند و قدرت ۱۷۷ اسب بخار دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها فرستاده می‌شود. راو ۴ از نظر تجهیزات نیز کمبود خاصی ندارد و مواردی همچون چراغ‌های زنون، سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های چرمی دارای گرم‌کن، کنترل حرکت در سرازیری و… در آن دیده می‌شوند.

تویوتا کمری

نام کمری جزو شناخته‌شده‌ترین نام ها در صنعت خودروی دنیاست. نام کمری با واژه‌های همچون کیفیت، هزینه‌های کم نگهداری، جان‌سخت بودن و… مترادف است و به همین خاطر در کشور ما نیز طرفداران فراوانی دارد. هم‌زمان با آزادسازی واردات خودرو به کشور در دهه ۸۰ شمسی، کمری نیز در کنار سوناتا وارد شد تا یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها بین سدان های ژاپنی یعنی کمری و ماکسیما و همچنین سدان کره‌ای سوناتا شکل گیرد. نسلی از کمری که ابتدا وارد شد پنجمین نسل این خودرو بود و با نام کمری گرند در کشورمان شناخته می‌شد. این خودرو با پیشرانه‌هایی که قدرت ۱۵۲ تا ۱۸۶ اسب بخار داشتند عرضه شد. البته بیشتر نمونه‌های وارداتی از پیشرانه ۲.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کردند اما کمری گرند به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز بود. نسل بعدی کمری یکی از موفق ترین نسل‌های این خودرو در بازارهای جهانی بود و طراحی کاملاً دگرگون شده‌ای را به نمایش می‌گذاشت. این نسل کمری اکثراً از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری استفاده می‌کند هرچند نمونه‌های ۶ سیلندر آن نیز به‌طور محدودتر وارد شدند. بعدها و به‌صورت محدودتر نسل هفتم کمری با طراحی متفاوت‌تر وارد شد هرچند استقبال از آن به نسبت نسل‌های پیشین کمتر بود. آخرین نسخه‌ای از کمری که در کشورمان دیده شد نسخه فیس لیفت همان نسل هفتم بود که برخی تغییرات را در طراحی و کابین نشان می‌داد.

تویوتا کرولا

همه آن چیزهایی که درباره کیفیت و دوام کمری گفتیم درباره کرولا نیز صدق می‌کند. کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود و خودرویی واقعی برای توده مردم است هرچند در کشور ما قیمتی نجومی دارد. نسل‌های متنوعی از کرولا در طول این سال‌ها وارد کشورمان شد که شاخص‌ترین آن‌ها نسل یازدهم است و ما نیز می‌خواهیم به آن بپردازیم. تویوتا در طراحی این نسل کرولا جسارت بیشتری به خرج داد تا سدانی اسپرت تر راهی بازار کند. طراحی خارجی و داخلی این خودرو کاملاً دگرگون شد و جذابیت بیشتری را به ارمغان آورد. این نسل کرولا در کشورمان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۳ اسب بخار استفاده می‌کند. از جمله ویژگی‌های کرولا می‌توان به کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، حسگرهای پارک، پایش نقاط کور، ورود و استارت بدون کلید و… اشاره کرد.

رنو تالیسمان

محصولات رنو در کشورمان کاملاً شناخته شده هستند و معمولاً در رده‌های میانی بازار قرار می‌گیرند اما ورود دو مدل جذاب تالیسمان و کولئوس تمامی تصورات درباره رنو را تغییر داد. این سدان زیبا به تعداد محدود و در مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ وارد شد. طراحی تالیسمان نظرات زیادی را به خود جلب می‌کند و همین موضوع را می‌توان به‌طور تمام و کمال درباره سواری و قوای محرکه آن نیز اظهار داشت. پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو قدرت ۱۹۰ اسب بخاری تولید می‌کند و با استفاده از گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌کند. از جمله تجهیزات این خودروی فرانسوی می‌توان به کروز کنترل، پایش نقاط کور، سیستم تهویه مطبوع خودکار، صندلی چرمی، حسگرهای پارک، سانروف و… اشاره کرد.

رنو کولئوس

یکی دیگر از موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور را باید شاسی‌بلند کولئوس دانست که در کشورمان سابقه بیشتری نسبت به برادر سدان خود دارد. این خودرو اگرچه در نسل اول واردات به کشور با طراحی نه چندان جذاب خود نتوانست توفیقی بیابد اما نسل بعدی‌اش داستان متفاوتی داشت. کولئوس حاضر در بازار خودروی کشورمان طراحی زیبایی دارد و خودروی متمایزی محسوب می‌شود. پیشرانه ۲.۵ لیتری این خودرو قدرت ۱۷۱ اسب بخاری دارد. کولئوس از نظر تجهیزات کمبودی ندارد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به صندلی و فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع، سانروف، حسگرهای پارک، سیستم صوتی حرفه‌ای و… اشاره داشت. لیستی که مشاهده کردید شامل موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور بود که البته با نظرات شما عزیزان می‌تواند کامل‌تر نیز شود. شما چه خودروهای دیگری را پیشنهاد می‌کنید که می‌تواند در این لیست قرار گیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (486 ديدگاه)

    با محصولات تویوتا عشق میکنم ، بی ادعا اما کارآمد و کاربردی ، پیشرفته و زیبا و کم هزینه ، استهلاک کم و طول عمر بالا . درود بر فرهنگ غنی ژاپن

    موافقم ۱۶۶
    مخالفم ۱۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7947 ديدگاه)

      موضوع اصلی واردات ، موضوع اصلی مافیا هست !
      مافیایی که در تمام این سال‌ها به انتخاب تک تک ما ایرانی‌ها دَخیل بوده !
      مافیایی که پیچ واردات و قیمت دستش بود و عرضه‌ی کم و زیاد را تائین میکرد !
      با تمام این اوصاف در تمام این سال‌ها ، محصولات تویوتا را بیش از قیمت جهانیش نسبت به تمام خودروها و بخصوص کره‌ای‌ها گران‌تر میدادند ولی باز هم مردم آشنا با این برند و ژاپنی‌ها میخریدندش تا خودرو سوار شوند نه عروسک آرایش‌کرده !
      ظلم شد ، به تک تک ایرانی‌ها در تمام نسل‌ها ظلم شد اما کسی جیکش در نیومد چون مافیای خودرو در ایران مشخص اما نامرئی هست که بلندپایه‌ترین مقام‌ها هم از پِسَش بر نمی‌آیند چون باز هم جای سوال دارد که همه میدانیم چرا ولی گفتنش هم بی‌فایدست !

      ولی به نظر شخصی من ، موفق‌ترین خودروی وارداتی به نسبت گران بودن و تقاضای بالا ، تویوتا پرادو در دو نسل ۱۲۰ و ۱۵۰ هست که به جرئت میشه گفت این خودرو تمام نشدنیست !

      خودرویی چون کرولا هم به نسبت دیگر رقبا کم فروش بود در حالی که در تمام نقاط جهان بخصوص آمریکا حرف اول و آخر را میزند !

      اگر قرار بر عدالت باشد ، باید تمام کد ملی هر ایرانی بتواند یک خودرو به دلخواه وارد کند و هر ۱۰ سال این موضوع تمدید شود ، اما کو عدالت ، پیدا کردید به من هم نشان دهید !
      ثروتمندترین کشور جهان شده گُشنه‌ترین نقطه‌ی جهان با بی‌ارزش‌ترین واحد پولی جهان !

      موافقم ۱۱۱
      مخالفم ۱۴
      1. MILADZM

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (252 ديدگاه)

        “”فق‌ترین خودروی وارداتی به نسبت گران بودن و تقاضای بالا ، تویوتا پرادو در دو نسل ۱۲۰ و ۱۵۰ هست که به جرئت میشه گفت این خودرو تمام نشدنیست ! “””

        داداش چرا داری از تویوتا بت میسازی ؟
        تموم نشدنیه چون پیچیدگی کمی داره
        برو ویدیو سالار از بررسی جیپ گرند چروکی ۲۰۱۷ رو ببین که تقریبا قیمتش با پرادو یکی هستش
        ببین درباره هندلینگ و فرمان پذیری و ترمزشون چی میگه
        یه مثال ساده بخوام بگم
        ترمز تویوتا ها جلوی ماشین های امریکن و اروپایی افتضاحه
        خب این یعنی تعداد پیستون ترمز کمتر
        یعنی کالیپر کوچیک تر
        یعنی دیسک ترمز کوچیک تر
        یعنی متعلقات سیستم تعلیق ضعیف تر و ساده تر
        یعنی پلتفرم ضعیف تر
        که همه اینا باعث بروز سادگی در محصول نهایی میشه
        ساده تر باشه معلومه تموم نشدنی میشه
        این حرفا رو میزنی که یه لندکروز که یه ماشین بی ارزشی و دوزاریه رو بردین تا نوک قله اورست شده ۸ میلیارد چوبش رو ما میخوریم

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۶۸
        1. Behnam1012

          ۲۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (844 ديدگاه)

          ایران که هیچ
          ولی تویوتا چرا تو کشور های دیگه فروش داره یا همین لندکروز دو هزاری به قول شما چرا تو کشور های حاشیه خلیج فارس که هر خودرو ای بخوان هست و رقابت صد در صد آزاده براش صف میگیرن ؟!

          موافقم ۵۶
          مخالفم ۸
        2. Hamilton1970

          ۲۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (59 ديدگاه)

          میگم چرا همش حرفات اینه
          ویدیو های … سالار رو با مطالب … ترش میبینی. اوکی

          موافقم ۵
          مخالفم ۸
  2. Just toyota

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    علت این که ماشین های کره ای تو بازار ایران بیش تر از تویوتا فروش داشتن ، فقط قیمت پایین تری بود که داشتن ( و متاسفانه ایرانی ها فقط به فکر قیمت پایین تر هستن و کیفیت و دوام و اعتبار برند براشون زیاد مهم نیست ) و گرنه تو بازار های جهانی که اختلاف قیمتی کمتری دارند ، به واضح معلومه که فقط تویوتا ( فروش بقیه ژاپنی ها رو در نظر نمیگیرم ) از کل تولید ناخالص داخلی کره جنوبی بیش تر درآمد در میاره

    موافقم ۶۶
    مخالفم ۱۳
    1. کیان

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      تو ایران کلا مردم ما آپشن و زیاد دوست دارن، عاقا فلان ماشین آپشن داره، بعدش میگی مثلا چی داره، میگه آپشن داره !!! مثلا نمونه بارز سانتافه ۶۴ آپشن، خود هیوندای هم فکر نکنم از بعضی از این ۶۴ تا آپشن سانتافه خبر دار باشه ک دلالهای بازار ما اینجور تو بازار جا انداختن.
      چینی طرف سوار هست، میگیم راضی هستی، میگی هرچی مثلا فلان ماشین داره اینم داره، دیگه چی میخوای مثلا !!!
      کیفیت سواری مصرف سوخت یا پارامترهای کیفیتی اصلا معنی نداره برای خیلیا، تعریف نشده هست. یه جورایی مردم برای اکثرا یا برای بقیه سوار میشن و میخرن، یا برای ارضا شدن روحشون نه برای ارضا کاربردشون و استفادشون.

      موافقم ۶۷
      مخالفم ۵
      1. Payfast

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (723 ديدگاه)

        برای ارضا شدن روح هم نیست، متاسفانه برای جلو زدن از فامیلهء!

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۵
    2. محمدعلی

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      علت انتخاب بر اساس قیمت هم بخاطر وضع مالی و اوضاع اقتصادی مردم بیچاره هست وگرنه همه می‌دونیم تویوتا برند معتبریه

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  3. A1

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با عرض معذرت شاید بیهوده ترین مطلب پدال بود آخه کلا تنوع خودرو ها چقدر زیاد بوده توی این چند سال که نشه تشخیص داد کدوما محبوب بودن یا نبودن

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱۷
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7947 ديدگاه)

      کاربر A1

      اگر خودروشناس باشید میتوانید تمام برندها را لیست کنید و سپس از هر برند ببینید کدام مدل‌ها با چند نسل وارد گردید تا پی ببرید نظر محترم اما بیهوده‌ای دادید !

      در کشور بسته‌ی ما ، همینی هم که می‌آمد جای شُکر داشت که دیگر نمی‌آید و شده دُرِ گران در نمایشگاه‌ها که همه شدن کیلومتر کم کرده و اوورهال شده با انبوهی از دروغ و ریا که از جانب فروشنده‌ها شاهد هستیم با خوردن قسم حضرت عباس !

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۱۰
      1. A1

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (108 ديدگاه)

        پاسختون هیچ ربطی به کامنت من نداشت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. pouya98645

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    همه شون فوق‌العاده

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  5. بیلمیش

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    البته که این خودروها موفق بودن اما به نظرم یک خودرو رو باید اکثر اقشار جامعه بتونن بخرن ،خودروهایی مثل زانتیا ماکسیما و پاترول وبنز های c240وe240 اونقدر موفق و محبوب بودن که اگه الآنم تو ایران تولید بشه همه برای خریدنشون صف میکشن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۴
    1. محمدرضا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (722 ديدگاه)

      همین الان زانتیا تولید بشه ۶۰۰میلیون کسی دیگه دنا نمیخره

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱۰
      1. Amin.aj

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        ماشین قطحی بود که می گی زانتیا؟ ۶۰۰ میل بدی به یه ماشین فوق استهلاک بالا امنیت صفر !
        بکشید بیرون از فرانسه چین و ایران
        بجای اینکه بگید یه ژاپنی یه آلمانی یه آمریکایی با یه قیمت مناسب بیاد واسمون بجای این حلبیجات همش از بدترین ماشین های موجود مایه می زارید
        نمی دونم ایران چه اینجوریه هرچی ماشینه خوبه شکست میخوره اینجا یا درجا قانون هایی می زارن که یا توقف تولید میشه یا وارداتش بسته میشه
        هرچی ماشین استهلاک بالا بی کیفیت بی امنیت بیشترین استقبال رو داره تازه با ده برابر قیمت اصلیش واقعا داستان چیه

        موافقم ۵۹
        مخالفم ۸
    2. SS

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      هیچکدوم از ماشین هایی که نام بردید قابل دسترس برای همه اقشار نبودند. کامنت عجیبی بود.
      فقط در صورتی چنین کامنتی مفهوم داره که مثلا قیمت پاترول ۲۰ تا ۳۰ سال کارکرده الان رو در نظر بگیرید و فکر کنید زمانی که صفر بوده هم مثل پراید همه میتونستن بخرن (بماند که در حال حاضر پراید هم از دسترس بسیاری از افراد خارج هست)
      ماکسیما در زمان دلار ۸۰۰ تومنی حدود ۴۰ میلیون قیمت داشت با یه ضرب و تقسیم ساده الان میشه حدود ۲ میلیارد
      قیمت مناسب؟؟

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
      1. هادی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام
        دلار سال ۸۵ حدود ۹۰۰ ت بود
        و ما اون موقع زانتیارو خریدیم ۲۳۵۰۰۰۰۰

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  6. matin

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    تلیسمان و کلئوس وارداتی نبودن که!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۴۰
  7. R

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (590 ديدگاه)

    کمری و تالیسمان 😍😍

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  8. مهران

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    همشون عااااالی و برای ایران کاملا مناسبن.مردم هم دوست دارن همه ی این لیستو و واقعا هم گزینه های خوبی هستن.
    شخصا تالیسمان و لندکروز رو خوشم میاد همه جوره.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  9. Arshia m3csl

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (142 ديدگاه)

    بسیار عالی تویوتا واقعا ماشین هاش خوبه ولی تو ایران خیلی گرونه محصولات تویوتا برای مثال متوجه شدم دیشب که روفور ۲۰۱۵ قیمت دو و نیم میلیارد تومنی داره که واقعا بالاست و با این پول میشه مرسدس بنز کلاس سی تمیز و کم کارکرد و لکسوس ای اس دوهزار و پونزده کم کارکرد تمیز خرید تویوتا رو تو ایران خیلی گرون کردن دلال ها با پول پرادو ۲۰۱۲ میشه لکسوس rx۳۵۰ خرید که با کیفیت تر و راحت تره و امکانات بیشتری داره و موتور قدرتمندی هم داره تویوتا عالیه واقعا ولی تو بازار ایران تقریبا هم قیمت لکسوسه تویوتا که زیر مجموعه لوکس خود تویوتا محسوب میشه و لندکروزر هم قیمت های دسته دومش خیلی بالاست و هم قیمت لکسوس ار ایکس ۲۰۰ تمیز هست تقریبا

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱
  10. M

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بسیار عالی.اما ما ماشین هایی که داریم موفق نبودن ولی خیلی خوبن و حتی بهتر ولی متاسفانه معروف نبودند و بازار خوبی نداشتند.یکی از اونها هوندا اکرود ،میتسوبیشی اوتلندر و….. که خب موفق نشدن اما من به شخصه اینجوری هستم که اینها رو ترجیح میدم!.این اخلاق من هست به هر حال.ولی این ماشینا رو کاملا قبول دارم.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  11. شهاب

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    کامنتهای من منتشر نمیشه ولی کامنتهای نوید و کیان که مرتب سم پاشی میکنن منتشر میشه🤔🤔

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۵
    1. D:

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (81 ديدگاه)

      شهاب داداش تو با اون گذشته درخشان و ایجاد آرامی در سایت نمیدونم چرا حقت داره خورده میشه
      حتما پیگیر این وضعیت باش😂😂😂

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
    2. MILADZM

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      خب داپش مشکل اینجاس که نوید و کیان در واقع خودشن 😂😂😂
      و خب همونطور که خودت هم میدونی نوید ماشالا پشتش خیلی گرمه :)))
      حالا چه بده بستانی با پشت پرده داره ما میگیم الله اعلم :)))

      موافقم ۶
      مخالفم ۲۱
    3. کرگدن باواریا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (353 ديدگاه)

      چک کردم ؛ حرف سمّی زده نشده همش حقیقته.
      و اما بعد:
      بین اینا هیچ کدومش مثل تالیسمان همون بدو وارد شدنش استقبال نشد ! یه زمانی هر چراغ قرمز پنج تا تالیسمان بود الان کم شده ، احتمالا فروختن مهاجرت کردن یا زدن به زخم زندگیشون ! سال ۹۸ قیمت تالیسمان کمتر از ۷۰۰ تمن بود ، از اسپرتیج و سانتافه ۲۰۰ تمن بیشتر ، الآن شدن قیمت خونه ، بیچاره جوان ایرانی که بخواد از صفر شروع کنه ۵ سال جون بکنه تازه یه پارسی چیزی نسیبش شه درحالی که این ماشینا هرجای دنیا باشی بیس درامد با کلی ریخت و پاش و بدون پس‌انداز صاحبش بشی اونم مدل سال نه کهنه بازار ، خیلی از این ماشینا رو به عنوان تعلیم رانندگی میدن دست ارگان های ذیربط ؛ اینجا شدن وارداتی و لاکچری
      لازم به ذکر هست رقیب کره ایی تالیسمان توی کره به عنوان تاکسی و حمل و نقل عمومی ازش استفاده میکنن ، این عقب ماندگی نیست پس چیه ؟!
      خود تحقیر هم خودتی نابرادر :)

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۸
  12. A.A.S

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    هنوز هم قیمت وحشتناک بالای لندکروزر تو کتم نمیره واقعا

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. Jamshid

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      بازار آزاد میشه همین
      سه تا آدم اومدن زدن ده میلیارد بقیه شروع کردن

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  13. عاشق پدال

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ارز منشا خارج بهترینش بود. فقط لیست میکردن از چه شرکتهایی وارد کنن که نمایندگی بزنن.
    الانم بد نشده. فقط بزارن طرف از همین لیست با ارز منشا خارجی ماشین وراد کنه.
    ادمایی رو میشناسم میتونن راحت خیلی راحت ۱۰۰ تا از این مدلای تو لیست وارد کنن. ۱۰ نفر یه مدل بیارن میشه ۱ هزارتا. اینجا دیگه بخوایی نخوایی سود توشه و یه ادمی پیدا میشه بیاد نمایندگی برا سرویس و این چیزا بزنه.
    اگه بعضی مافیاها که خانوادگی هستن بزارن.
    طرف مثلا حمل و نقل کشتی رانی داره پسرش ولی منکر میشد. پسرش میگن بابا به خدا من دارما و تحریمم شده پدرش تکذیب میکرد. حالا خوبه تو حسابش چند میلیون تومن پول نبودا. پسراشون خطوط کشتی رانی دارن ولی.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  14. امپراطوری خورشید

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    تویوتا نامی آشنا در تمام کشورهای دنیاست از شهرها گرفته تا تمام روستاها و جنگل ها و بیابان ها همه جا حضور داره . بیخودی نیست غول خودروسازی دنیا لقب گرفته
    ❤❤❤🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  15. علی جردن

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    ۵۲۸i هم ترکوند بزارید تو لیست موفق ترین+ ها

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  16. Just toyota

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    یادش بخیر ، یه زمانی ( منظورم ۵ سال پیشه ) با ۴۰۰ تومن میشد پرادو تمیز مدل ۲۰۱۳ خرید یا با حداکثر ۶۰۰ میشد لندکروز فول مدل ۲۰۱۳ با کارکرد زیر ۴۰ هزار خرید و راوفور صفر مدل ۲۰۱۷ فقط ۲۵۳ میلیون تومان بود 🥲🥲🥲 ای خدا واقعا چه بلایی سرمون داره میاد 😔

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  17. سعید

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی دست GMC، فورد، کادیلاک، شورولت و … از بازار ایران کوتاه باشه خب مشخصه که تویوتا و رنو میشن سلاطین جاده‌های ایران!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۰
    1. Jamshid

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      صد درصد
      ولی کم لطفی نشه ها
      تکنولوژی ژاپن رو نگاه کن
      از تویوتا کمری سه سیلندر سی صد اسب بخار قدرت گرفته تازه تنفس طبیعی بدون هیچ سیستم پرخورانی
      شما ماشین های روز دنیا رو وارد کن به قرآن اول آلمان بعد ژاپن بعد آمریکا بازار رو دست میگیره
      ولی آمریکا دوم باید می‌بود ولی ایرانیا چون خیلی با مصرف سوخت و سایز خیلی خیلی خیلی خیلی بزرگی داره و تو ایران ماشین هر چه اقتصادی تر باشه بهتر هست از نظر مردم

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  18. genius

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (931 ديدگاه)

    هیچ زمانی تو هیچ برهه ای حقوق بگیر نمی تونست این عروسک ها رو سوار شه الآنم نمی تونه ولی لااقل اون دوران خیابونامون با تردد خودروهای جهانی شکیل تر از الآن بود که یا پراید و پژوعه یا چینی!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  19. ایرانی بدبخت ذلیل

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلایق را آنچه لایق. ما بنز رو آتیش زدیم لیاقتمون همین ماشین های مونتاژ چینی به نام تولید داخل یا خودروهای .وارداتی چینی نامرغوب مخصوص ایران!؟؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  20. Farhan

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بناززززززززم

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  21. Muty

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این کرولایی که تصویرش در مقاله هست (نمیدنم نسل چنده) از کم کیفیت ترین محصولات تویوتا هست . حتی از یاریس بدتره
    من یکی از دوستانم داره خیلی اتاقش داغون شده و واُفتاده کلا ماشین ، داشبورد بی کیفیت اصن داغون
    خدایش کمری های گرند و نسل بعدش glx ها را هنوز آدم میبینه سرپا و با کیفیتن داشبورد ایناشون ولی این نسل کرولا نه.
    حالا باز یه معلوم الحالی نیاد بگه کیفیت کرولا در زمان عرضه اش زبانزد بود و صنف فلان میخریدنش و… صلوات

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  22. حسین عربی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میسوبیشی هم خودرو بسیار خوب و ایمنی است،ولی نمیدانم چرا در ایران خیلی موفق نبوده

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
    1. vr6

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      درسته به دلیل واردات کم این برند

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  23. قدرت طهماسبی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ژاپن در صنعت حرف نداره

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا