دوئل فولکس‌واگن تیگوآن و سوبارو فورستر

یک‌شنبه 19 شهریور 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
VW-Tiguan-VS-Subaru-Foreste
امروز در ادامهٔ دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن جیپ کامپس...

امروز در ادامهٔ دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن جیپ کامپس در برابر تویوتا رافور قرار گرفت و طی آن مجموعاً تعدد 1836 رأی به ثبت رسید. از این آراء، کامپس توانست با کسب 1071 رأی و دریافت 58 درصد از کل آراء برنده شده و راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که رافور با 765 رأی از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه، فولکس‌واگن تیگوآن در برابر سوبارو فورستر قرار گرفته است.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

؟

؟

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو 3008

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

فولکس‌واگن تیگوآن

فولکس‌واگن برای اولین بار با مدل توآرگ وارد دنیای کراس‌اوورها شد و سپس چند سال بعد، پس از معرفی کانسپتی در نمایشگاه لس‌آنجلس 2006، سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت 2007 با معرفی مدل کوچک‌تر تیگوآن دومین نمایندهٔ خود را هم به این بخش وارد نمود. نسل اول این کراس‌اوور کامپکت آلمانی تا امسال روی خط تولید بود. البته این نسل در سال 2011 فیس‌لیفتی را تجربه نمود. سپس در نمایشگاه فرانکفورت 2016 نسل دوم تیگوآن رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که در خودروهای فراوانی از این گروه مانند سئات آتکا و آئودی A3 مشترک است. همچنین به‌تازگی فولکس‌واگن نسخهٔ کشیدهٔ نسل دوم تیگوآن را هم معرفی کرده که در اروپا با نام آل‌اسپیس شناخته می‌شود و به سه ردیف صندلی مجهز است؛ اما درحالی‌که هم‌اکنون نسل دوم تیگوآن به بازار عرضه می‌شود، فولکس‌واگن اعلام کرده که همچنان به مدت دو سال نسل اول این خودرو در یک تیپ بنام لیمیتد در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد؛ اما نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت فعلاً تنها با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که شامل نمونه‌های 1.4 لیتری بنزینی، 2 لیتری بنزینی و 2 لیتری دیزل می‌شود. ما برای این رقابت موتور میانی یعنی 2 لیتری بنزینی توربوشارژ TSI را انتخاب کرده‌ایم که 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکس‌های مختلفی چون یک واحد هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو فورستر

فورستر برای اولین بار به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت در سال 1997 به بازار آمد. این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی که از پلت‌فرم مدل ایمپرزا استفاده می‌کرد تا سال 2002 روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه شیکاگوی این سال نسل دوم آن معرفی شد؛ اما این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2012 رونمایی شد. فورستر هم‌اکنون بزرگ‌ترین کراس‌اوور سوبارو محسوب می‌شود اما به‌زودی با معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور فول سایز ایسنت، این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش واگذار خواهد کرد. این نسل از فورستر موفق به دریافت جایزهٔ SUV سال 2014 موتورترند نیز شده است. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های چهار سیلندر مختلفی عرضه می‌شود که طبق سنت سوبارو همگی از نوع تخت هستند. از بین این موتورها که شامل نمونه‌های 2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی، 2 لیتری بنزینی توربو، 2 لیتری توربودیزل و 2.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی می‌شود، جهت همخوانی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ 2 لینری چهار سیلندر تخت توربو انتخاب شده است که توانایی تولید 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما برخلاف تیگوآن، تمامی تیپ‌ها و مدل‌های فورستر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

پیشرانه

2 لیتری I4

2 لیتری H4

تنفس

توربوشارژ

توربوشارژ

قدرت

185 اسب بخار

250 اسب بخار

گشتاور

300 نیوتن متر

350 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

CVT

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

9.1 ثانیه

6.3 ثانیه

مسافت 400 متر

16.9 ثانیه

15 ثانیه

حداکثر سرعت

185 کیلومتر/ساعت

215 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

9.8 لیتر (ترکیبی)

9.6 لیتر (ترکیبی)

وزن

1853 کیلوگرم

1447 کیلوگرم

طول

4.48 متر

4.59 متر

فاصلهٔ محوری

2.68 متر

2.64 متر

قیمت پایه

22,860 دلار

23,470 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9826758]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.