نمایش دوباره گلف GTE اسپرت کانسپتی در فرانکفورت
پیشتر در تور ورتازی (Wörthersee Tour) شاهد کانسپت های متنوعی از شرکت فولکسواگن بودیم. گلف GTE اسپرت کانسپت در آن تور حضور داشت، شرکت فولکسواگن یکبار دیگر این خودرو را برای نمایش عمومی به نمایشگاه فرانکفورت آورد.
اگر تابهحال خبری از این خودرو نشنیدهاید باید بدانید که گلف GTE اسپرت کانسپت پیشنمایشی از پتانسیل آیندهی خودروی سنتی گلف GTI است. گلف با در نظر گرفتن پیشرانه پلاگین هیبریدی سطح عملکردی بالا را هدف قرار داده است.
قسمت عمدهی بدنهی گلف GTE اسپرت فیبر کربنی است و آئرودینامیک این کانسپت کاملاً مثل خودروهای مسابقهای است. زیر کاپوت این کانسپت سه موتور دیده میشود که بهصورت ترکیبی 394 اسب بخار نیرو و 670 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گلف GTE اسپرت با چنین نیرویی میتواند تنها در 4.3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی 280 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.
پیشرانه این خودرو شامل یک موتور توربوشارژ 294 اسب بخاری 1.6 لیتری TSI و دو موتور الکتریکی 113 اسب بخاری میشود. (موتور توربوشارژ این کانسپت همان موتور Polo R WRC مسابقات رالی است). این پیشرانه با گیربکس شش سرعته دو کلاچه جفت میشود و قدرت تولیدی آن به تمام چرخها منتقل میشود. طراحی کابین این کانسپت دونفره هم مثل سایر قسمتهای این خودرو بر اساس خودروهای مسابقهای بوده است.
گلف GTE اسپرت کانسپت در بخش مصرف سوخت هم عملکرد مناسبی دارد. این کانسپت میتواند با توان موتورهای الکتریکی مسافتی 50 کیلومتری را طی کند و در حالت ترکیبی 2.01 لیتر بنزین در صد کیلومتر بسوزاند.
متأسفانه به نظر نمیرسد که این خودرو بهزودی به مرحلهی تولید برسد اما امیدواریم که برنامهی ساخت چنین خودرویی در دستور کار کمپانی بزرگ فولکسواگن قرار داشته باشد یا لااقل نسل آینده گلف، شباهتهای زیادی به این محصول داشته باشد.
منبع: carscoops