معرفی نسل جدید فولکس‌واگن آماروک با پلت‌فرم فورد رنجر

پنج‌شنبه 16 تیر 1401 - 17:42
مطالعه 8 دقیقه
وانت پیکاپ فولکس واگن آماروک
فولکس‌واگن سرانجام رسماً نسل جدید پیکاپ آماروک را معرفی کرده است. همان‌طور که از قبل می‌دانستیم، آماروک جدید روی پلت‌فرم فورد رنجر ساخته شده است...
تبلیغات

فولکس‌واگن سرانجام رسماً نسل جدید پیکاپ آماروک را معرفی کرده است. همان‌طور که از قبل می‌دانستیم، آماروک جدید روی پلت‌فرم فورد رنجر ساخته شده است اما تیم طراحی فولکس‌واگن سخت تلاش کرده‌اند تا این پیکاپ را از همتای آمریکایی خود متمایز کنند. بدین منظور، برای آماروک جدید سپر جلوی X شکل به همراه جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ‌های LED منحصربه‌فردی در نظر گرفته شده است درحالی‌که در عقب هم شاهد چراغ‌های عمودی متمایز با نوشتهٔ بزرگ AMAROK روی درب پشتی هستیم.

آماروک جدید اما نه‌تنها در ظاهر جذاب‌تر از قبل شده بلکه ابعاد آن‌هم رشد کرده است. فاصلهٔ محوری پیکاپ با افزایشی 173 میلی‌متری به 3,270 میلی‌متر رسیده است که به گفتهٔ فولکس‌واگن فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. البته این در صورتی است که خریداران نسخه دو کابین را انتخاب کنند. بااین‌حال، طول کلی پیکاپ تنها 96 میلی‌متر بیشتر شده زیرا اوورهنگ‌ها کوتاه‌تر شده‌اند تا زوایای آفرود آماروک بهتر شوند. همچنین حالا توانایی حرکت در آب نیز از عمق 50 سانتی‌متری به 80 سانتی‌متر افزایش یافته است.

سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion فولکس‌واگن نیز که در برخی بازارها به‌صورت استاندارد و در برخی به‌صورت سفارشی برای آماروک ارائه می‌شود، با برخورداری از شش حالت راندگی مختلف امکان حرکت در مسیرهای ناهموار را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، ظرفیت بار آماروک با افزایش 160 کیلوگرمی حالا به 1160 کیلوگرم رسیده است درحالی‌که این پیکاپ آلمانی می‌تواند تا 3500 کیلوگرم را هم بکسل کند. مثل نسل قبلی، برای اتاق بار نیز یک کاور برقی قابل سفارش است. حتی سقف این پیکاپ هم با تمرکز روی افزایش کارایی طراحی شده است تا جایی که می‌توان تا 350 کیلوگرم را از طریق باربند روی آن حمل کرد.

لیست پیشرانه‌های نسل جدید آماروک بسته به بازار متفاوت خواهد بود اما تمام این موتورها برای ارائهٔ گشتاور بالا تنظیم شده‌اند. پیشرانه‌های مدل آفریقایی این پیکاپ از یک 2 لیتری دیزلی با 150 اسب بخار قدرت آغاز می‌شود اما در دیگر مناطق لیست موتورها با نسخهٔ 170 اسب بخاری همان پیشرانه شروع خواهد شد. همچنین خریداران می‌توانند نسخهٔ توئین توربوی این موتور دیزلی را هم با 210 اسب بخار قدرت انتخاب کنند.

قوی‌ترین پیشرانهٔ دیزلی آماروک اما یک نمونهٔ 3 لیتری V6 است که بسته به بازار 240 یا 250 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ و درنهایت به قدرتمندترین پیشرانهٔ در کل لیست موتورهای این پیکاپ جدید آلمانی می‌رسیم که یک نمونهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست ساخت فورد با 302 اسب بخار قدرت است. برخی نسخه‌های پایینی آماروک با گیربکس دستی ارائه می‌شوند اما تمام مدل‌هایی که بیش از 200 اسب بخار قدرت دارند به‌صورت استاندارد به گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند که جایگزین نمونهٔ هشت سرعتهٔ نسل قبلی می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آماروک جدید اما کابین آن است که بشدت بهبود پیدا کرده و حالا لوکس‌تر و مجهزتر شده است. البته لیست تجهیزاتی که در اینجا ارائه می‌شود به تیپ خودرو بستگی خواهد داشت که شامل تیپ‌های لایف، استایل، پانامریکانا و اونچورا خواهد بود اما از تیپ‌های میانی به بالا، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12 اینچی به همراه 20 سیستم کمک‌رانندهٔ جدید مثل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص علائم جاده ارائه خواهد شد.

نسل قبلی آماروک که در سال 2010 به بازار آمد، در آرژانتین تولید و در آمریکای جنوبی، اروپا و استرالیا عرضه شد اما به ایالات‌متحده نرفت. نسل جدید اما در آفریقای جنوبی تولید می‌شود و هرچند فولکس‌واگن آمریکای شمالی عرضهٔ آن در این منطقه را تأیید نکرده ولی میدانیم که این شرکت اخیراً نام آماروک را در آمریکای شمالی ثبت تجاری کرده است. با توجه به این موضوع و همین‌طور عرضهٔ نسل جدید فورد رنجر در ایالات‌متحده، به‌احتمال‌زیاد آماروک جدید را در این بازار خواهیم دید.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.