فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس‌واگن آماروک با پلت‌فرم فورد رنجر

فولکس‌واگن سرانجام رسماً نسل جدید پیکاپ آماروک را معرفی کرده است. همان‌طور که از قبل می‌دانستیم، آماروک جدید روی پلت‌فرم فورد رنجر ساخته شده است اما تیم طراحی فولکس‌واگن سخت تلاش کرده‌اند تا این پیکاپ را از همتای آمریکایی خود متمایز کنند. بدین منظور، برای آماروک جدید سپر جلوی X شکل به همراه جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ‌های LED منحصربه‌فردی در نظر گرفته شده است درحالی‌که در عقب هم شاهد چراغ‌های عمودی متمایز با نوشتهٔ بزرگ AMAROK روی درب پشتی هستیم.


آماروک جدید اما نه‌تنها در ظاهر جذاب‌تر از قبل شده بلکه ابعاد آن‌هم رشد کرده است. فاصلهٔ محوری پیکاپ با افزایشی ۱۷۳ میلی‌متری به ۳,۲۷۰ میلی‌متر رسیده است که به گفتهٔ فولکس‌واگن فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. البته این در صورتی است که خریداران نسخه دو کابین را انتخاب کنند. بااین‌حال، طول کلی پیکاپ تنها ۹۶ میلی‌متر بیشتر شده زیرا اوورهنگ‌ها کوتاه‌تر شده‌اند تا زوایای آفرود آماروک بهتر شوند. همچنین حالا توانایی حرکت در آب نیز از عمق ۵۰ سانتی‌متری به ۸۰ سانتی‌متر افزایش یافته است.


سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion فولکس‌واگن نیز که در برخی بازارها به‌صورت استاندارد و در برخی به‌صورت سفارشی برای آماروک ارائه می‌شود، با برخورداری از شش حالت راندگی مختلف امکان حرکت در مسیرهای ناهموار را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، ظرفیت بار آماروک با افزایش ۱۶۰ کیلوگرمی حالا به ۱۱۶۰ کیلوگرم رسیده است درحالی‌که این پیکاپ آلمانی می‌تواند تا ۳۵۰۰ کیلوگرم را هم بکسل کند. مثل نسل قبلی، برای اتاق بار نیز یک کاور برقی قابل سفارش است. حتی سقف این پیکاپ هم با تمرکز روی افزایش کارایی طراحی شده است تا جایی که می‌توان تا ۳۵۰ کیلوگرم را از طریق باربند روی آن حمل کرد.


لیست پیشرانه‌های نسل جدید آماروک بسته به بازار متفاوت خواهد بود اما تمام این موتورها برای ارائهٔ گشتاور بالا تنظیم شده‌اند. پیشرانه‌های مدل آفریقایی این پیکاپ از یک ۲ لیتری دیزلی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود اما در دیگر مناطق لیست موتورها با نسخهٔ ۱۷۰ اسب بخاری همان پیشرانه شروع خواهد شد. همچنین خریداران می‌توانند نسخهٔ توئین توربوی این موتور دیزلی را هم با ۲۱۰ اسب بخار قدرت انتخاب کنند.


قوی‌ترین پیشرانهٔ دیزلی آماروک اما یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 است که بسته به بازار ۲۴۰ یا ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ و درنهایت به قدرتمندترین پیشرانهٔ در کل لیست موتورهای این پیکاپ جدید آلمانی می‌رسیم که یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست ساخت فورد با ۳۰۲ اسب بخار قدرت است. برخی نسخه‌های پایینی آماروک با گیربکس دستی ارائه می‌شوند اما تمام مدل‌هایی که بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارند به‌صورت استاندارد به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند که جایگزین نمونهٔ هشت سرعتهٔ نسل قبلی می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آماروک جدید اما کابین آن است که بشدت بهبود پیدا کرده و حالا لوکس‌تر و مجهزتر شده است. البته لیست تجهیزاتی که در اینجا ارائه می‌شود به تیپ خودرو بستگی خواهد داشت که شامل تیپ‌های لایف، استایل، پانامریکانا و اونچورا خواهد بود اما از تیپ‌های میانی به بالا، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی به همراه ۲۰ سیستم کمک‌رانندهٔ جدید مثل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص علائم جاده ارائه خواهد شد.

نسل قبلی آماروک که در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد، در آرژانتین تولید و در آمریکای جنوبی، اروپا و استرالیا عرضه شد اما به ایالات‌متحده نرفت. نسل جدید اما در آفریقای جنوبی تولید می‌شود و هرچند فولکس‌واگن آمریکای شمالی عرضهٔ آن در این منطقه را تأیید نکرده ولی میدانیم که این شرکت اخیراً نام آماروک را در آمریکای شمالی ثبت تجاری کرده است. با توجه به این موضوع و همین‌طور عرضهٔ نسل جدید فورد رنجر در ایالات‌متحده، به‌احتمال‌زیاد آماروک جدید را در این بازار خواهیم دید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    خیلی خوب شده

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بازارِ خاص خودش را داره اما هیچگاه رقیب ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها نخواهد شد !

      موافقم 8
      مخالفم 8
  2. Amard

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    اینام فقط میخان با اسم فولکس فورد‌بفروشن

    موافقم 5
    مخالفم 18
  3. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    چه رویی داره فولوکس😐
    چقددددد
    خوب رو داره بعد اون نسل قبل که هیچی نبود بیاد دوباره یه نسل دیگه بسازه😂
    هر چند من هنوزم فورد رو بر میدارم… خوش تیپ تره به نظرم

    موافقم 8
    مخالفم 30
  4. hssn

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چیز جالبی بنظر میاد ، باید بیاد تو بازار ببینیم چیکارست.

    موافقم 18
    مخالفم 6
  5. mahdi-es17

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    حیف f150نیست

    موافقم 5
    مخالفم 21
  6. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    اوووهااه عجب چیزی شده ها ایول فولکس‌واگن! خیلی منتظر نسل جدید آماروک بودم. شبیه رندراش شده.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  7. JDM lover

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خوب شده پسر 👌
    دم فولکس گرم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. امین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    اینجا واسه یه شتر گاو پلنگ صد سال پیش ، باید ۴۰۰ میلیون پول بدی

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا