10 تکنولوژی برجسته فولکس‌واگن توارگ 2019 جدید

پنج‌شنبه 9 فروردین 1397 - 11:30
مطالعه 7 دقیقه
1 - 2019-vw-touareg
نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ که به عنوان پرچم‌دار تکنولوژیک برند شناخته می‌شود تلاش خواهد کرد تا با وجود سیستم‌های پیشرفته گوناگون وارد قلمروی شاسی...
تبلیغات

نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ که به عنوان پرچم‌دار تکنولوژیک برند شناخته می‌شود تلاش خواهد کرد تا با وجود سیستم‌های پیشرفته گوناگون وارد قلمروی شاسی بلندهای لوکس شود. توانایی‌های آفرود و ایمنی این خودرو افزایش یافته و ترفندهای زیادی برای افزایش راحتی و کیفیت سواری توارگ جدید بکار گرفته شده‌اند. همچنین رویه مدرن این روزهای صنعت خودرو یعنی کاکپیت دیجیتال نیز در شاسی‌بلند جدید فولکس وجود داشته که طی آن شاهد یک صفحه‌نمایش 12 اینچی پیش چشم راننده و یک صفحه لمسی بزرگ 15 اینچی هستیم.

جدای از گجت های گوناگون، فولکس توارگ 2019 می‌خواهد خریدارانی که به دنبال کابینی جادار و البته خودرویی سبک‌وزن هستند را جذب کند. در واقع استفاده از پلتفرم MLB Evo باعث شده این خودرو 106 کیلوگرم سبک‌تر شود که این امر به لطف استفاده از آلومینیوم زیاد (تقریباً در نیمی از ساختار بدنه از آلومینیوم استفاده شده است) حاصل شده است. جدای از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربو دیزل که قدرت 421 اسبی و گشتاور فوق‌العاده‌ی 900 نیوتون متری دارد، چیزهای دوست‌داشتنی زیادی درباره توارگ جدید وجود دارند.

در ادامه شما را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های نسل جدید توارگ که بازخوردهای اولیه بسیار مثبتی را ایجاد کرده آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • چراغ‌های جلوی ماتریکس LED

چراغ‌های جلوی ماتریکس LED که به عنوان آپشن در دسترس است از 128 دیود در هر دسته تشکیل شده و هرکدام را می‌توان به‌صورت انفرادی فعال کرد. نورپایین از 48 عدد LED تشکیل شده درحالی‌که نوربالا دارای 27 عدد LED است. چراغ‌های باقی مانده نیز برای واحدهای روزتاب، چراغ‌های پشت آمپر و... بکار می‌روند.

محدوده تابشی این چراغ‌های جدید در مقایسه با چراغ‌های زنون قبلی بیش از 100 متر بهبود یافته است. همچنین توزیع نور چراغ‌های توارگ جدید بسیار متنوع است: نور شهری، نور جاده‌ای خارج از شهر، نور خودروی روبرو، نورپایین بزرگراهی، نوربالای بزرگراهی، چراغ سبقت، نور آب‌وهوای بد، چراغ آفرود و...

علاوه بر حالت‌های بسیار متنوع ذکر شده، چراغ مارکر نیز وجود دارد. این حالت در توارگ های مجهز به سیستم نایت ویژن بکار رفته تا چراغ‌ها به‌طور مختصر فلش بزنند بنابراین راننده بهتر می‌تواند عابران پیاده تشخیص داده شده توسط سیستم مادون‌قرمز را ببیند.

  • سیستم تعلیق بادی چهار گوشه

این سیستم دارای تنظیمات نرمال و راحت بوده اما مشتریان همچنین می‌توانند حالت آفرود را داشته باشند که ارتفاع سیستم تعلیق را تا 25 میلی‌متر افزایش می‌دهد. زمانی که شرایط سواری بدی وجود داشته باشد، حالت مخصوص آفرود می‌تواند ارتفاع سیستم تعلیق را 70 میلی‌متر افزایش دهد. در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتر در ساعت، این سیستم تعلیق بادی به‌طور خودکار ارتفاع توارگ را بین 25 تا 35 میلی‌متر کاهش می‌دهد تا هندلینگ خودرو با کاهش درگ بهبود یابد.

  • سیستم فرمان پذیری چهار چرخ

همانند جدیدترین نسل پورشه کاین که دارای پلتفرمی مشترک با توارگ جدید می‌باشد، سومین نسل این محصول محبوب فولکس نیز از فرمان پذیری چرخ‌های عقب سود می‌برد. این سیستم سفارشی تا سرعت‌های 37 کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند. استفاده از این سیستم باعث شده دایره گردش خودرو از 12.19 به 11.19 متر کاهش یابد. در سرعت بالاتر از 37 کیلومتر در ساعت، جهت چرخش چرخ‌های عقب و جلو مثل هم می‌شود.

  • میله‌های ضد لغزش الکترومکانیکی

توارگ 2019 از پایدار کننده‌های فعال با میله‌های ضد لغزش الکترومکانیکی سود می‌برد. یک پیشرانه فعال کننده در انتهای هر یک از میله‌ها بکار رفته و بسته به شرایط رانندگی، دو طرف میله ضد لغزش سفت‌تر می‌شود. فولکس‌واگن می‌گوید میله‌های ضد لغزش فعال نه تنها پایداری خودرو در جاده‌های ناهموار را افزایش می‌دهد بلکه تکان‌های جانبی این شاسی‌بلند در زمان عبور از پیچ‌ها را کاهش داده و کشش خودرو در رانندگی آفرود را بهبود می‌بخشد.

  • کنترل فعال 4Motion

نسل جدید توارگ 2019 به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک (تعویض با سیم) بوده و با 5 حالت رانندگی قابل انتخاب عرضه می‌شود که عبارت‌اند از اکو، کامفورت، نرمال، اسپورت و انفرادی. با پرداخت هزینه بیشتر نیز می توان 4 حالت آفرود بیشتر شامل آفرود خودکار، شن، گل و آفرود تخصصی را به دست آورد.

جدای از اضافه شدن 4 حالت جدید، کیت سفارشی مورد بحث دارای باک بنزین بزرگ‌تر (90 لیتری)، حفاظت زیر بدنه تقویت شده، گارد باک سوخت و حفاظ پیشگیری از برخورد سنگ می‌باشد.

همچنین یک قفل دیفرانسیل مرکزی هم در این خودرو نصب شده که به عنوان جعبه انتقال بین دو اکسل عمل کرده و تا 70 درصد گشتاور قابل‌انتقال را به چرخ‌های جلو انتقال داده درحالی‌که اکسل عقب نیز می‌تواند تا 80 درصد گشتاور را دریافت کند.

  • نایت ویژن

توارگ جدید اولین محصول فولکس‌واگن است که با سیستم دستیار شب عرضه می‌شود. این خودرو دارای سیستم دید در شب سفارشی با دوربین حرارتی تشخیص دهنده عابران پیاده و حیوانات می‌باشد. زمانی که عابر تشخیص داده شد رنگ آن برجسته شده و بسته به ریسک پیش رو رنگ سبز یا قرمز را به خود می‌گیرد. تصویر موردنظر در پشت آمپر تمام دیجیتالی پیش روی راننده به نمایش درمی‌آید و اگر سیستم نایت ویژن خطری را تشخیص دهد از طریق نشان‌دهنده‌های پشت آمپر یا هد آپ دیسپلی سفارشی راننده را آگاه می‌سازد.

  • هد آپ دیسپلی

این سیستم که به‌صورت رسمی هد آپ دیسپلی شیشه جلو نامیده می‌شود اطلاعات را درست در میدان دید راننده به نمایش می‌گذارد. این سیستم که ابعاد 217 در 88 میلی‌متری دارد هم‌اکنون بزرگ‌ترین هد آپ دیسپلی ارائه شده توسط فولکس می‌باشد. راننده اطلاعات زیادی همچون کروز کنترل تطبیقی، ناوبری، سرعت خودرو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و... را در شیشه جلو تماشا خواهد کرد.

  • ناوبری خودآموز

بسیاری از محصولات کنونی فولکس‌واگن دارای سیستم ناوبری خودآموز هستند اما توارگ 2019 یک پله بالاتر قرار دارد. این سیستم می‌تواند مسیرهای متعددی را که خودرو طی می‌کند تشخیص داده و آن‌ها را ذخیره کند. این سیستم ناوبری همچنین تلاش می‌کند بر پایه پروفایل کاربر جهت بعدی راننده را پیش‌بینی کند. سپس بهترین مسیر را به راننده توصیه می‌کند.

  • سیستم صوتی داینادیو

دیگر سیستم سفارشی بکار رفته در توارگ جدید سیستم صوتی 730 واتی داینادیو است که در مجموع 14 بلندگو را در بر می‌گیرد. 4 توئیتر در ستون‌های A و شانه‌های درب جلو نصب شده و دو بلندگوی میدرنج نیز در درب‌های جلو، 4 بلندگوی میدرنج در درب‌های عقب، دو بلندگوی مؤثر در ستون‌های D، یک بلندگوی مرکزی در پانل داشبورد و یک ساب ووفر نیز زیر کف صندوق جا خوش کرده است. تکمیل کننده این سیستم صوتی آمپلی‌فایر 80 واتی است که در کامپیوتر مرکزی سیستم اطلاعات مرکزی ادغام شده است.

  • کاکیپت پیشرفته

بی‌شک مهم‌ترین چیزی که در کابین توارگ به چشم می‌آید صفحه‌نمایش بزرگ کنسول مرکزی است. این صفحه‌نمایش ابعاد 15 اینچی داشته و رزولوشن آن 1920 در 1020 پیکسل در نسخه پرچم‌دار پریمیوم می‌باشد. پشت آمپر دیجیتالی 12 اینچی پیش روی راننده نیز رزولوشن 1920 در 720 پیکسلی دارد. اپل کارپلی، اندروید اتو، میرور لینک، 4 پورت USB و وای فای هات اسپات لیست کاملی از ابزارهای ارتباطی هستند.

این دو صفحه‌نمایش همراه با یکدیگر صفحه‌نمایش یک تکه بزرگی را تشکیل می‌دهند که توسط فولکس‌واگن "کاکپیت نوآورانه" نامیده می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.