سیستم فرمانپذیری چهار چرخ فولکس توارگ 2019
سومین نسل از شاسیبلند فولکسواگن توارگ محصول مهمی برای این شرکت است بنابراین اشاره آلمانیها به تکنولوژیهای پیشرفته این خودرو جای تعجبی نخواهد داشت. پس از انتشار مطالبی درباره دوربین گرمایی این خودرو که برای اولین بار در محصولات فولکس بکار رفته هماکنون نوبت معرفی سیستم فرمانپذیری چهار چرخ این شاسیبلند لوکس رسیده است.
این سیستم که بازهم برای اولین بار در محصولی از فولکس بکار رفته در برادران لوکستر توارگ یعنی آئودی Q7 و پورشه کاین نیز بکار رفته است. البته هر سه خودرو از معماری مشترکی سود میبرند. فولکسواگن در حال عرضه این سیستم به عنوان بخشی از پکیج تکنولوژیکی است که شامل سیستم تعلیق بادی تطبیقپذیر و کنترل دامپینگ الکترونیکی نیز میباشد.
خب سیستم AWS چگونه کار میکند؟ تا سرعت 37 کیلومتر در ساعت، چرخهای عقب در جهت مخالف چرخهای جلو میچرخند بنابراین زمانی که چرخهای جلو بهطور مثال به سمت چپ بچرخند چرخهای عقب تا 5 درجه به سمت راست خواهند چرخید. این امر باعث افزایش قابلیت مانور خودرو در مکانهای تنگ و پارک خودرو شده و البته دایره گردش را از 12.19 به 11.9 متر کاهش میدهد.
در سرعتهای بالاتر از 37 کیلومتر در ساعت چرخهای عقب همان جهت چرخهای جلو را به خود میگیرند تا بدین ترتیب هندلینگ و پایداری خودرو در زمان تغییر لاین حرکتی یا تغییر جهت ناگهانی به جهت پیشگیری از برخورد موانع بهبود یابد.
سیستم دید در شب یاد شده و سیستم AWS تنها بخشی از تکنولوژیهای بکار رفته در شاسیبلند پرچمدار فولکسواگن میباشند. از دیگر ویژگیهای برجسته این خودرو میتوان به چراغهای جلوی ماتریکس LED و هدآپ دیسپلی ای اشاره کرد که تصاویر را روی شیشه جلو میتاباند. همچنین کاکپیت مجازی و فرمان نیمهخودکار نیز در این خودرو بکار رفته است که میتواند تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت به شتاب گیری و ترمز خودرو کمک نماید.
شاید بهبود بیش از حد توارگ روی فروش آئودی Q7 تأثیر بگذارد اما خب این هزینهای است که باید در زمان اداره کردن برندهای زیاد با سبد محصولات متفاوت بپردازید.
به عنوان سخن پایانی باید گفت فولکسواگن این هفته ویدئوی دیگری از توارگ که در کوههای آلپ میغرد منتشر خواهد کرد. پشت فرمان این خودرو راننده اسطورهای مسابقات هانس یواخیم استاک قرار خواهد داشت.