نگاهی به مهندسی پیشرفته نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI

دوشنبه 17 شهریور 1399 - 05:30
مطالعه 5 دقیقه
volkswagen-golf-8-gti-2020-im-test
به عنوان خودرویی که آغازگر دنیای هاچبک های داغ بوده، جدیدترین نسل فولکس‌واگن گلف GTI انتظارات زیادی را باید برآورده کند. برخلاف اولین نسل‌های این...
تبلیغات

به عنوان خودرویی که آغازگر دنیای هاچبک های داغ بوده، جدیدترین نسل فولکس‌واگن گلف GTI انتظارات زیادی را باید برآورده کند. برخلاف اولین نسل‌های این خودرو که کاملاً ساده اما دل‌نشین بودند، جدیدترین نسل این هاچبک داغ از تکنولوژی‌های زیادی سود برده و در ویدئوی منتشر شده توسط دونات مدیا نگاهی به این موارد خواهیم داشت.

همه‌چیز با دیفرانسیل جلوی هوشمند این خودرو شروع می‌شود. اگرچه ذکر جزئیات فنی این بخش گلف GTI از حوصله خارج است اما به‌طور خلاصه باید گفت استفاده از این دیفرانسیل باعث شده مشکل اصلی خودروهای دیفرانسیل جلو یعنی بدفرمانی ناشی از گشتاور حذف شود. به خاطر اینکه اکسل‌های جلو طول متفاوتی برای جا دادن قطعات موردنیاز دارند نیروی پیشرانه به‌صورت غیرمتوازن به سمت چرخ ها فرستاده شده و بنابراین فرمان حالت استاندارد خود را حفظ می‌کند.

این دیفرانسیل می‌تواند پرفورمنس بهینه را تأمین کرده و به نوعی می‌توان آن را یک سیستم هدایت گشتاوری نامید. فولکس‌واگن از این قطعه به همراه کامپیوتری استفاده کرده که می‌تواند به‌صورت کامل قفل و باز شده و دیفرانسیل را تنها در عرض سه‌دهم ثانیه قفل کند تا خودرو به‌صورت بهتری لانچ کند.

شاید ماشین بازها منتظر حضور گیربکس DSG در این نوشتار باشند اما نیازی به گفتن نیست که این گیربکس سریع‌تر از گیربکس‌های دستی عمل می‌کند. گیربکس فولکس‌واگن واقعاً ساختارشکن نیست اما باعث شده مقایسه بین این گیربکس و گیربکس‌های دستی خیلی راحت‌تر صورت گیرد. حتی اگر فکر کنید تعویض دنده شما همانند رانندگان مشهور خودروهای رالی هست هم نمی‌توانید با توانایی تعویض دنده گیربکس DSG در عرض 8 میلی‌ثانیه رقابت کنید.

جدای از کاهش زمان تعویض دنده‌ها و حذف گشتاور فرمان، گلف GTI جدید می‌تواند تنظیمات دامپر خود را به‌صورت مستقل در هر چهار چرخ تنظیم کند. این تکنولوژی هم ساختارشکن نیست اما وجودش در گلف GTI بسیار احساس‌برانگیز می‌باشد. قطعاً در آینده خبرهای بیشتری از این هاچبک داغ خواهیم شنید...

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.