استفاده فولکسواگن از پرینت سهبعدی در تولید خودرو
تکنولوژی پرینت سهبعدی محبوبیت روزافزونی در صنعت خودرو پیدا کرده است. شرکتهای گوناگون از این تکنولوژی اساساً برای جزئیات کوچکتر و کماهمیتتر استفاده میکنند درحالیکه برخی شرکتها نیز از آن برای تولید قطعات آئرودینامیک برای سوپرکارها بهره گرفتهاند. برخی از مزیتهای اصلی این فرایند شامل کاهش وزن قطعه تولیدی با این تکنولوژی در مقایسه با نسخهای است که بهصورت عادی تولید میشود. این یکی از چند دلیلی است که فولکسواگن در حال سرمایهگذاری روی تکنولوژی پرینت سهبعدی بوده و میخواهد با پرینت سهبعدی سالانه تا 100 هزار قطعه را در کارخانه اصلی خود در ولفسبورگ تولید کند.
این غول خودروسازی آلمانی پس از سرمایهگذاری چندین میلیون یورویی در 5 سال گذشته آماده تولید اولین قطعات پرینت شده بهصورت سهبعدی بوده است. ژرمنها این قطعات را به تأسیسات اوسنابراک فرستادهاند تا تأییدیههای لازم اخذ شود. فولکسواگن این قطعات را برای ستون A خودروی تی راک کانورتیبل تولید کرده است. قطعات یاد شده حدود 50 درصد سبکتر از نمونههای تولید شده از فولاد هستند.
این خودروساز تکنولوژی پرینت سهبعدی تکامل یافتهای را معرفی کرده که جت چسباننده نام دارد. در مقایسه با پرینت سهبعدی عادی که از لیزر برای تولید لایه به لایه قطعه استفاده میکند، تکنولوژی جت چسباننده از چسب سود برده که طبق گفته فولکسواگن منجر به تولید قطعات سبکتر و ارزانتر شده است. فولکس برای توسعه این تکنولوژی با زیمنس در زمینه نرمافزاری و با HP نیز در سایر بخشها همکاری کرده است.
در کل فولکسواگن میگوید بیش از 25 سال است که از شکلهای مختلف پرینت سهبعدی استفاده میکند. در حال حاضر 13 واحد در کارخانه ولفسبورگ از فرایندهای پرینت برای تولید قطعات پلاستیکی و فلزی استفاده میکنند. این خودروساز اواخر تابستان امسال یک گروه کارشناسی مشترک با HP و زیمنس را برای تمرین چگونگی استفاده از این تکنولوژی تشکیل خواهد داد.