فولکس گلف دو دیفرانسیل G60 با قیمت 100 هزار دلار و تیراژ بسیار محدود
نسل جدید فولکسواگن گلف R توانایی پشت سر گذاشتن جادههای پر پیچ و خم در شرایط آب و هوایی بد را با سرعتهای بالا دارد و البته این کار را بدون جلبتوجه انجام میدهد. همین ویژگیها باعث شده گلف R طرفداران زیادی داشته باشد. ترکیب استایل ساده، کشش سیستم چهار چرخ محرک، پرفورمنس قابلتوجه و نشان R به اولین نسل گلف R32 در اولین سالهای قرن 21 میلادی بازمیگردد.
اما بیش از یک دهه قبل از آنکه R32 روانه خیابانها شود یک گلف کارخانهای داغ وجود داشت که همان دستورالعمل را با کشش بالا، پرفورمنس فوقالعاده و ظاهری جسورانه ترکیب کرده بود. میخواهیم شما را با گلف G60 لیمیتد آشنا کنیم که تنها 71 دستگاه از آن توسط فولکسواگن موتور اسپرت تولید شد. در اواخر دهه 80 میلادی، سبد محصولات گلف شامل نسخه 8 سوپاپه و 110 اسب بخاری GTI بود و سپس نوبت به GTI شانزده سوپاپه با خروجی 137 اسب رسید. این خودرو از همان پیشرانه مدل قبلی استفاده میکرد. فولکس همچنین نسخه سوپرشارژردار از پیشرانه 8 سوپاپه را با قدرت 158 اسب بخار عرضه کرد. این نیروگاه در مدلهای کورادو کوپه، گلف G60 و گلف رالی بکار رفت. ژرمنها با این پیشرانه به دنبال شکست دادن لانچیا دلتا اینتگراله در مسابقات رالی جهانی بودند اما توفیقی کسب نکردند.
مدل رالی جعبهای شکل تفاوتهای زیادی با گلف عادی داشت و اگر این مدل را در کنار G60 لیمیتد با گلگیرهای عادیتر، بدنه چهار درب و سپرهای قدیمی پارک میکردید توجه زیادی به آن جلب میشد؛ اما تنها G60 لیمیتد بود که رویای ترکیب سرسیلندر پیشرانه 16 سوپاپ GTI با گشتاور دورهای پایین مخصوص خودروهای سوپرشارژردار را ترکیب کرد. این مدل قدرت 207 اسبی داشت که تقریباً دو برابر خروجی نسخه استاندارد GTI بود. این نیروگاه آهنین گشتاور 252 نیوتون متری تولید میکرد که برای آن زمان رقمی قابلتوجه بود و فولکسواگن تصمیم گرفت این نیرو و گشتاور را از طریق سیستم چهار چرخ محرک به چرخ ها ارسال کند. فولکس میگفت این مدل شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 6 ثانیهای دارد که با توجه به استانداردهای آن زمان عملکردی بسیار خوب بود.
G60 لیمیتد جلوپنجره دارای چهار لامپ را با نسخه دوتایی تعویض کرد و تریم قرمز نیز جای خود را به عناصر آبیرنگ داد. همچنین قوس چرخ های پلاستیکی، رینگهای 15 اینچی BBS RM و برخی نشانهای ویژه روی بدنه G60 وجود داشتند اما تا زمانی که زیر کاپوت یا کابین چرمی را نمیدیدید شاید متوجه پرفورمنس آن نمیشدید. اگرچه این خودرو فقط بهصورت فرمان چپ تولید شد اما برخی نمونههای آن سر از بریتانیا درآوردند که یکی از آنها را مشاهده میکنید. این خودرو در سال 2007 راهی این کشور شده و شانزدهمین مدل تولیدی از کل 71 دستگاه است. مدل موردبحث کارکرد 108900 کیلومتری دارد و با قیمت 79995 پوند معادل 98 هزار دلار عرضه میشود. در بخش پیشرانه این گلف G60 برخی تغییرات همچون سوپرشارژر ارتقا یافته و اگزوز سفارشی از جنس فولاد ضدزنگ دیده میشوند. آیا شما 100 هزار دلار برای جذابترین نسخه گلف نسل دوم را میپردازید؟