آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

پنج‌شنبه 8 خرداد 1404 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Volkswagen-ID-Evo-1
تولید فولکس‌واگن ID.Evo، شاسی‌بلند تمام الکتریکی با فناوری ژیپنگ، در کارخانه آنهویی چین آغاز شده است. این خودرو با طراحی مدرن، برد 700 کیلومتری و...

تولید فولکس‌واگن ID.Evo، شاسی‌بلند تمام الکتریکی با فناوری ژیپنگ، در کارخانه آنهویی چین آغاز شده است. این خودرو با طراحی مدرن، برد 700 کیلومتری و سیستم رانندگی سطح L2++ در سال 2026 عرضه می‌شود.

فولکس‌واگن ID.Evo در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 به‌عنوان جدیدترین محصول جوینت ونچر فولکس‌واگن آنهویی که با همکاری جک اداره می‌شود، رونمایی شد. این شاسی‌بلند تمام الکتریکی با طراحی آینده‌نگرانه برای رقابت با مدل‌هایی مانند آیتو M9 و لی آتو L9 در بازار چین طراحی شده است. ID.Evo در کارخانه زیان‌ده آنهویی چین می‌شود تا شرایط نامساعد فولکس‌واگن آنهویی را بهبود بخشد. البته به دلیل روکش پارچه‌ای قرمز، تغییرات ظاهری آن نسبت به مدل مفهومی هنوز مشخص نیست.

ID.Evo نتیجه همکاری عمیق فولکس‌واگن آنهویی و ژیپنگ است و احتمالاً از معماری الکتریکی/الکترونیکی ژیپنگ استفاده می‌کند که در مدل‌هایی مانند G9 و G6 به‌کار رفته است. این خودرو با معماری 800 ولتی، برد بیش از 700 کیلومتر، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم کمک‌راننده L2++ طراحی شده تا نظر مشتریان جوان چینی را جلب کند.

ID.Evo به‌طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و در سایر کشورها عرضه نخواهد شد. این تصمیم نشان‌دهنده اطمینان فولکس‌واگن به تقاضای بالای این خودرو در چین است. بااین‌حال، تجربه قبلی فولکس‌واگن آنهویی با مدل ID یونیکس، یک شاسی‌بلند فست‌بک الکتریکی، نشان می‌دهد که موفقیت در بازار چین تضمین‌شده نیست. ID یونیکس که بر اساس کوپرا تاواسکان ساخته شده بود، به دلیل قیمت بالا (حدود 29 هزار دلار) با فروش ضعیف (4,438 دستگاه از جولای 2024 تا مارس 2025) مواجه شد.

فولکس‌واگن آنهویی در سال 2017 به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک 50:50 بین فولکس‌واگن و جک تأسیس شد. اولین محصول این همکاری، هاچ‌بک الکتریکی کوچک Sol E20X بود که با فروش تنها 4,100 دستگاه، موفقیتی کسب نکرد. پس‌ازاین شکست، فولکس‌واگن سهام اکثریت را خریداری کرد و شرکت به فولکس‌واگن آنهویی تغییر نام داد. در سال 2024، این شرکت ضرری معادل 1.35 میلیارد یوان (186 میلیون دلار) متحمل شد. ID.Evo می‌تواند فرصتی برای بهبود فروش و کاهش زیان‌های این بخش باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.