فولکس واگن

معرفی فیس‌لیفت فولکس‌واگن ترامونت X، همتای چینی اطلس

فولکس‌واگن نسخهٔ فیس‌لیفت کراس‌اوور ترامونت X را در چین معرفی کرده است. این خودرو درواقع همان اطلس کراس اسپرت است که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن سایک برای چین تولید می‌شود. ترامونت X که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، یکی از کراس‌اوورهای متعدد فولکس‌واگن برای بازار چین است و نسخه‌ای اسپرت‌تر از ترامونت معمولی محسوب می‌شود. ترامونت معمولی سال گذشته فیس‌لیفتی با تغییرات جزئی را تجربه کرد و حالا همان به‌روزرسانی‌های روی ترامونت X هم اعمال شده‌اند.

هرچند پروفیل جانبی این خودرو تقریباً بدون تغییر باقیمانده و مشابه اطلس کراس اسپرت بازار آمریکای شمالی است اما به‌روزرسانی‌های ظاهری در جلوی ترامونت X قابل‌توجه بوده و نسخهٔ چینی را بیشتر از همتای آمریکایی متمایز می‌کند. در این قسمت شاهد چراغ‌های LED جدیدی هستیم درحالی‌که جلوپنجره هم با یک نوار کرومی در وسط بروز شده است. در پایین هم سپر جدیدی را می‌بینیم که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری در آن به چشم می‌خورد. نمونه‌ای که در تصاویر می‌بینید از تیپ اسپرت و بالا ردهٔ R-Line است که از تریم مشکی براق در سراسر بدنه، رینگ‌های ۲۱ اینچی پنج پرهٔ مشکی‌رنگ و کالیپرهای ترمز قرمز بهره می‌برد.

ترامونت X فیس‌لیفت در عقب هم به پانل مشکی براق جدیدی مجهز شده که چراغ‌های LED سراسری با گرافیک مدرن، لوگوی چراغ‌دار فولکس‌واگن و نوشتهٔ TERAMONT X را در خود جای داده است. در سپر عقب هم تریم مشکی براق با سر اگزوزهای تزئینی به چشم می‌خورد که زیر یک شبرنگ سراسری جای گرفته‌اند. این تغییرات اما تأثیری روی ابعاد خودرو نداشته و ترامونت X همچنان ۴,۹۱۷ میلی‌متر طول، ۱,۹۸۹ میلی‌متر عرض و ۱,۷۲۹ میلی‌متر ارتفاع دارد. فولکس‌واگن فعلاً تصویری از داخل این خودرو منتشر نکرده است ولی به‌احتمال‌زیاد در اینجا مثل فیس‌لیفت ترامونت معمولی شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی و غربیلک فرمان سه پره مشابه خانواده محصولات ID خواهیم بود.

ازآنجایی‌که فولکس‌واگن هیچ اشاره‌ای به ایجاد تغییرات در پیشرانه‌های ترامونت X نکرده است به‌احتمال‌زیاد این کراس‌اوور آلمانی همچنان با همان موتورهای قبل ارائه خواهد شد. نسخه پرچم‌دار ترامونت X که ۵۳۰ نام دارد به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری VR6 بنزینی مجهز است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم ۴Motion به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ترامونت X اما با پیشرانهٔ کوچک‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هم ارائه می‌شود که در دو سطح قدرت ۲۲۰ اسب بخار در تیپ ۳۸۰ TSI و ۱۸۵ اسب بخار در تیپ پایهٔ ۳۳۰ TSI قابل خریداری خواهد بود.

فیس‌لیفت فولکس‌واگن ترامونت X در چین توسط سایک تولید می‌شود و انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده برای فروش راهی بازار این کشور شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4301 ديدگاه)

    از اطلس زیباتره و ابهتش بیشتر خوشم اومد

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  2. Sina

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    اگر فولکس همون موقع بجای موتور دولیتری یه موتور ۲ونیم توربو یا همون ۵ سیلندر ۲.۵ رو میگذاشت روش بعدش آپشن آلرود یا همون کانسپت بیس کمپ رو هم واسش ارایه میکرد قطعا بعنوان یک شاسی بلند ۷ نفره به یک گزینه عالی و فوق‌العاده بین رقباش تبدیل میشد…

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  3. MAJking2

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چراغ عقش منو یاد پژو میندازه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. Matin2

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (194 ديدگاه)

    اطلس اندازه یک پیچ اینم نمیارزه

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  5. Afg

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (312 ديدگاه)

    مخصوص چین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا