معرفی فولکس‌واگن آماروک 2025، به‌روزرسانی وانت پانزده‌ساله

شنبه 20 مرداد 1403 - 06:30
مطالعه 4 دقیقه
VW-Amarok-2
فولکس‌واگن نسخهٔ بروز شدهٔ نسل اول پیکاپ آماروک را با بازطراحی بیرونی و تغییرات داخلی برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است.
تبلیغات

هرچند نسل دوم فولکس‌واگن آماروک در سال 2022 روی پلت‌فرم فورد رنجر برای بازارهایی مثل اروپا و استرالیا معرفی شد اما تولید نسل اول آن همچنان برای بازار آمریکای جنوبی ادامه دارد و حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ بروز شدهٔ این پیکاپ را معرفی کرده است تا جانی تازه به آماروکی ببخشد که در سال 2009 به بازار آمد. هرچند فولکس‌واگن از این خودرو به‌عنوان پیکاپ جدیدی یاد می‌کند اما این درواقع فیس‌لیفت بزرگی از نسل اول آماروک محسوب می‌شود که هیچ‌گونه به‌روزرسانی فنی را تجربه نکرده است.

آماروک جدید آمریکای جنوبی در بیرون بازطراحی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده و از عناصر طراحی محصولات جدید فولکس‌واگن بهره‌مند شده است. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که در کنار جلوپنجرهٔ جدیدی قرار گرفته و توسط یک نوار LED سراسری به هم متصل شده‌اند. سپر نیز با ورودی‌های هوایی که یادآور وانت کوچک‌تر ساویرو است، عضلانی‌تر شده است. پروفیل جانبی پیکاپ دست‌نخورده باقی مانده است اما فولکس‌واگن با ارائهٔ رینگ‌های 20 اینچی جدید سعی کرده نمای کمی تازه‌تری به این بخش ببخشد. با این تغییرات، طول آماروک افزایشی 96 میلی‌متری را تجربه کرده و به 5,350 میلی‌متر رسیده است.

در داخل خودرو هم شاهد داشبورد جدیدی هستیم که در درجهٔ اول تکنولوژی را ارتقاء داده است. حالا خریداران از یک نمایشگر لمسی 9 اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند خواهند شد که از ویژگی‌های اتصالی مدرن برخوردار است. ازجملهٔ دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی نسل اول آماروک هم می‌توان به افزودن دو پورت شارژ USB و صندلی‌های چرمی جدید با قابلیت تنظیم در 14 حالت مختلف اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، در پیشرانه‌های آماروک تغییری صورت نگرفته و همچنان همان موتورهای قبلی شامل 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 140 اسب بخار قدرت، 2 لیتری توئین توربودیزل با 180 اسب بخار قدرت و 3 لیتری V6 توربودیزل با 255 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. برای نسخه‌های چهار سیلندر گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک و انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب است اما نسخهٔ V6 به‌صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن در شاسی نردبانی یا سیستم تعلیق این پیکاپ سالخورده هیچ به‌روزرسانی انجام نداده اما آماروک را تنها پیکاپ کلاس خود توصیف کرده که در هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز است. تولید آماروک جدید هم‌اکنون در آرژانتین آغاز شده است. این کارخانه از زمان آغاز تولید آماروک تاکنون بیش از 740 هزار دستگاه از این پیکاپ به تولید رسانده که 65 درصد آن به بازارهای خارج از آرژانتین صادر شده است. قیمت نسخهٔ جدید این پیکاپ آلمانی در آرژانتین از 38 میلیون پزو معادل 40,600 دلار آغاز شده و در گران‌ترین نسخه به 66 میلیون پزو معادل 70,700 دلار می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.