فولکس واگن

آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

تولید فولکس‌واگن ID.Evo، شاسی‌بلند تمام الکتریکی با فناوری ژیپنگ، در کارخانه آنهویی چین آغاز شده است. این خودرو با طراحی مدرن، برد ۷۰۰ کیلومتری و سیستم رانندگی سطح L2++ در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود.

فولکس‌واگن ID.Evo در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ به‌عنوان جدیدترین محصول جوینت ونچر فولکس‌واگن آنهویی که با همکاری جک اداره می‌شود، رونمایی شد. این شاسی‌بلند تمام الکتریکی با طراحی آینده‌نگرانه برای رقابت با مدل‌هایی مانند آیتو M9 و لی آتو L9 در بازار چین طراحی شده است. ID.Evo در کارخانه زیان‌ده آنهویی چین می‌شود تا شرایط نامساعد فولکس‌واگن آنهویی را بهبود بخشد. البته به دلیل روکش پارچه‌ای قرمز، تغییرات ظاهری آن نسبت به مدل مفهومی هنوز مشخص نیست.

ID.Evo نتیجه همکاری عمیق فولکس‌واگن آنهویی و ژیپنگ است و احتمالاً از معماری الکتریکی/الکترونیکی ژیپنگ استفاده می‌کند که در مدل‌هایی مانند G9 و G6 به‌کار رفته است. این خودرو با معماری ۸۰۰ ولتی، برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم کمک‌راننده L2++ طراحی شده تا نظر مشتریان جوان چینی را جلب کند.

ID.Evo به‌طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و در سایر کشورها عرضه نخواهد شد. این تصمیم نشان‌دهنده اطمینان فولکس‌واگن به تقاضای بالای این خودرو در چین است. بااین‌حال، تجربه قبلی فولکس‌واگن آنهویی با مدل ID یونیکس، یک شاسی‌بلند فست‌بک الکتریکی، نشان می‌دهد که موفقیت در بازار چین تضمین‌شده نیست. ID یونیکس که بر اساس کوپرا تاواسکان ساخته شده بود، به دلیل قیمت بالا (حدود ۲۹ هزار دلار) با فروش ضعیف (۴,۴۳۸ دستگاه از جولای ۲۰۲۴ تا مارس ۲۰۲۵) مواجه شد.

فولکس‌واگن آنهویی در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ بین فولکس‌واگن و جک تأسیس شد. اولین محصول این همکاری، هاچ‌بک الکتریکی کوچک Sol E20X بود که با فروش تنها ۴,۱۰۰ دستگاه، موفقیتی کسب نکرد. پس‌ازاین شکست، فولکس‌واگن سهام اکثریت را خریداری کرد و شرکت به فولکس‌واگن آنهویی تغییر نام داد. در سال ۲۰۲۴، این شرکت ضرری معادل ۱.۳۵ میلیارد یوان (۱۸۶ میلیون دلار) متحمل شد. ID.Evo می‌تواند فرصتی برای بهبود فروش و کاهش زیان‌های این بخش باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. PSA

    ۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    فولکس واگن معلومه خیلی می خواد مثل سابق توی چین نفوذ داشته باشه

  2. حجت‌اله براهنی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (184 ديدگاه)

    والا با این قیافه به‌نظر میاد شکست دوم این ماجراجویی فولکس واگن در چین رقم بخوره!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. KOP

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    طراحی اش عناصر VW نداره و بدون نشان نمیشه گفت چه خودرویی است.
    بنظرم همین موضوع اقبال خریدار کم میکنه.
    خریدار وقتی برند خاصی میخره علاوه بر کیفیت دنبال زبان طراحی اون برند هم هست که این مدل خیلی از VW دور هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا