فولکس واگن

رکورد جدید فولکس ID.4، طولانی‌ترین سفر با خودرویی الکتریکی در یک کشور

فولکس‌واگن ID.4 الکتریکی پس از طی بیش از ۵۶,۳۰۰ کیلومتر در یک کشور توانست رکورد طولانی‌ترین سفر با یک خودروی الکتریکی را از آنِ خود کند. این خودرو در سراسر آمریکا سفر کرده و از ۶۲۸ نمایندگی فولکس‌واگن دیدن کرده بود.

پس از گذراندن حدود ۱۰۰ روز در جاده، رینر زیتلو به عنوان راننده و درک کالینز به عنوان عکاس کار خود را به پایان رسانده و به مقر گروه فولکس‌واگن آمریکا در ویرجینیا بازگشتند.

آن‌ها تا زمان رسیدن به مقصد خود عنوان طولانی‌ترین سفر با یک خودروی الکتریکی غیر خورشیدی در یک کشور را شکسته و نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کردند. در واقع رکورد این دو نفر بیش از دو برابر رکورد قبلی بوده است.

زیتلو درباره این سفر گفته است:

اینکه توانسته‌ام تجربیات خود با ID.4 را در اختیار افراد متفاوت زیادی بگذارم بسیار خوب است. شکستن این رکورد نه تنها قابلیت اطمینان بالای ID.4 بلکه آماده بودن زیرساخت‌های شارژ را نشان می‌دهد.

این تور از هرندون ویرجینیا شروع شده و مأموریت نیز مشاهده بیش از ۶۰۰ نمایندگی فولکس‌واگن بوده است. زیتلو و کالینز در بحث شارژ تکیه زیادی به شبکه شارژ Electrify America داشتند و در کل ۲۰۸ بار توقف در این جایگاه‌ها را ثبت کرده‌اند.

Electrify America مدعی است بزرگ‌ترین شبکه شارژ سریع DC باز را داشته و بیش از ۶۵۰ جایگاه شارژ و بیش از ۲۸۰۰ شارژ سریع شخصی را به راه انداخته است. این شرکت انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۸۰۰ جایگاه شارژ و بیش از ۱۰۰۰۰ شارژر را در آمریکا و کانادا داشته باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (425 ديدگاه)

    اخبار TESLA رو پوشش بدین:

    شروع تحویل مدل های X 2021 که بعد از اوون نوبت PLAID X خواهد بود

    حضور دوباره S PLAID توو نوربرگ رینگ و تست های آزمایشی TRACK PACKAGE! قابل پیش بینی بوود مدل اسپورت پلید رو هم باس ببینیم البته احتمالا با باطری های ۴۶۸۰ که از نظر وزنی هم سطح جدیدی از پرفورمنس رو برا رقبا معنی می کنه! با بال و اسپویلر اکتیو و ترمزهای سطح اسپورت.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۵
    1. zeg

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (150 ديدگاه)

      فعلا که فولکس واگن پوز تسلا رو به خاک مالیده 😀

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۷
      1. Silent

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (425 ديدگاه)

        سطح ترول جوابش می شه این:

        صبر کن گیگابرلین را افتاد همون مدیرای فولکس میان سر خط تولید برا کار :))

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۳
        1. Reza Waffen SS

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3211 ديدگاه)

          هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
      2. Mad.z.Max

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1459 ديدگاه)

        نکنه منظورت ID4 هست با ترمزهای کاسه ایش؟
        ویرانخودرو هم بساط ترمز کاسه و بشقابی رو برچیده کم کم، بعد حضرات تو سال ۲۰۲۱ ترمز کاسه ای میذارن رو پرچمدار!

        اگه باور نمیکنی، آسونترین راه مراجعه به مقاله ی بالاتر، مقایسه و انتخاب شاسی بلند سال توسط موتور ترند هست. اونجا سه چار خط درباره ID4 و ترمزای خاصش نوشته..

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. Audi rs e_tron gt

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (692 ديدگاه)

      👌❤
      (کامنت سایلنت را ریپلای کردم چرا انقدر پایین اومد)

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  2. دیجی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (149 ديدگاه)

    حالا اگه تو ایران سیستم خودرو برقی راه بیفته اولا جایگاه شارژ یکی درمیون تعطیله و کارت شارژ سهمیه بندی میدن به همه خودروها وسط شارژ برقا میره مامور جایگاه کم َشارژ میکنه مکمل شارژی باید بخری

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. Silent

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      چای ساز و موتورهای ۱۰ سال پیش که نیست!! همین جاش هم “”غیر نمایندگی”” کسی جرات باز کردن موتورهای مغناطیسی و مدارکشی های TESLA رو نداره! هر چند برا ماشین های جدید روهم فکر نکنم دیگه علم تعمیرش باشه

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۰
    2. Navid_bivaN

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3068 ديدگاه)

      تا وقتی که اینقدر خودتحقیر باشیم، باید هم وضع کشورمون همین باشه.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. Mad.z.Max

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1459 ديدگاه)

        من فکر میکردم تا وقتی متحد نشیم و تغییری ایجاد نکنیم، وضع همینه!

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  3. Clean Energy

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ولی خودمونیم واقعا طراحى آیدی ۴ خیلی بهتر از تسلاست و ترجیح میدم بهش قطعا خیلی بهتر و با کیفیت تر هم هست وتوی طولانی مدت بهتر عمل می کند

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  4. میثم

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2153 ديدگاه)

    ۵۶۳۰۰ کیلومتر
    ۱۰۰ روز زمان
    ۲۰۸ بار شارژ
    ۲۷۰.۶=۲۰۸÷۵۶۳۰۰
    یعنی بعد از طی متوسط ۲۷۰ کیلومتر باید دوباره فول شارژ می‌شدن تا بتونن به مقصد بعدی برسن
    ۲=۱۰۰÷۲۰۸ یعنی روزی ۲ بار باید این کارو انجام بدن و اگه به فست‌شارژ دسترسی نداشته باشن خودش کلی زمان می‌بره
    برای خرید تمام الکتریکی هنوز زوده و ارزش خرید نداره
    (کسی میگه ارزش خرید نداره که خودش پراید داره 😂😂)

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      این که ماشین زیر پای شما چیه، نه به شخصیت شما، نه علم و دانش شما نه هیچ چیز دیگه مربوطه، صرفا به جبر جغرافیایی و نقطه ای تاریک در جهان هستی به اسم ایران مربوطه، که تمام قوانین دنیا توش بی معنی هستن، و سیستم کاملا جدا و باری به هر جهت خودش رو داره..

      از اونطرف ولی نظر و محاسبات شما درباره خودروهای برقی کاملا صحیح و منطقیه.
      کاش همگیمون اینجوری منطقی نظر بدیم

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. میثم

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2153 ديدگاه)

        عزیزی

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  5. محمد مختاری آذر

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (930 ديدگاه)

    قابل تحسین هستش این خودرو واقعا در شان فولکس واگن هستش

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      ترمزای عقبش کاسه ای هستن (کاسه ایییییییی، سال ۲۰۲۱)، برد واقعیش زیر ۳۰۰ کیلومتر..

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  6. Erfan

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (214 ديدگاه)

    واقعا ماشین برقی دوست داشتنیه و طراحی خیلی بهتری از تسلا داره، از نطر کیفیت هم که نیازی به مقایسه بین این دو شرکت نیست و فولکس واگن با اختلاف برتری داره.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  7. امیر.عارف

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    با یک دیدگاه باز تر و کلی بخواهیم به این موضوع (فارغ از برند و نام) نگاه کنیم ، گستردگی و جایگاه کافی در تمام کشور بیشتر از تولید باطری و ماشین بچشم میاد . این یعنی پیشرفت و سطح رفاه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. Erfan

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (214 ديدگاه)

      این نظرتون کاملا درسته ولی خب جایگاه های شارژ الان توسط شرکت های خصوصی آماده و نصب میشن پس تکنولوژی خاصی در این رابطه نیاز نیست که وجود داشته باشه و بزودی د همه جای جهان (بجز کشورهای جهان سومی) با کیفیت خوبی جایگاه های شارژ در دسترس قرار می‌گیرند.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. امیر.عارف

        ۳۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        درست میفرمایید ، اما مهم نیست چه کسی و یا سازمانی این کارها را انجام میدهد مهم این است که این نیاز احساس شده ، دارای سود آوری بوده و شرایط یرای این فعالیت فراهم شده . البته جایگاهای سوخت اعم از بنزین ، گازوییل و گاز تقریبا در تمام کشورها را بخش خصوصی احداث و بهره برداری میکند

        موافقم ۷
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا