شیائومی SU7 رکورد سریع‌ترین خودروی برقی نوربرگ‌رینگ را شکست

چهارشنبه 21 خرداد 1404 - 09:26
مطالعه 2 دقیقه
xiaomi-su7-ultra-3
شیائومی SU7 اولترا با زمان 7 دقیقه و 4.9 ثانیه در نوربرگ‌رینگ، پورشه تایکان و ریمک نورا را پشت سر گذاشت و سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی این...
تبلیغات

شیائومی SU7 اولترا با زمان 7 دقیقه و 4.9 ثانیه در نوربرگ‌رینگ، پورشه تایکان و ریمک نورا را پشت سر گذاشت و سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی این پیست لقب گرفت.

شیائومی که بیشتر به خاطر گوشی‌های هوشمندش شناخته می‌شود، با ورود به صنعت خودروسازی گام بزرگی برداشته است. SU7 اولین مدل این شرکت است و نسخه پرقدرت اولترا آن پیش‌تر معرفی شده بود. اکتبر گذشته، پروتوتایپ این خودرو در پیست نوربرگ‌رینگ زمان خیره‌کننده ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه را ثبت کرد. در آن زمان، شیائومی وعده داد که با نسخه تولیدی آماده فروش به «جهنم سبز» بازخواهد گشت و این آزمایش را تکرار خواهد کرد و حالا این اتفاق افتاده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه تولیدی SU7 اولترا نتوانست به‌پای عملکرد پروتوتایپ سبک‌وزن برسد ئ بااین‌حال، ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴.۹۵ ثانیه دستاوردی قابل‌توجه است.

با این زمان، سدان الکتریکی شیائومی سریع‌ترین سدان الکتریکی نوربرگ‌رینگ یعنی پورشه تایکان توربو GT با تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ را پشت سر گذاشته است. شیائومی SU7 اولترا همچنین اندکی سریع‌تر از ریمک نِوِرا عمل کرد و این هایپرکار الکتریکی کروات را از صدر جدول خودروهای الکتریکی تولیدی جهنم سبز کنار زد. ریمک این پیست را در ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیه پیموده بود. تمام زمان‌های ذکرشده مربوط به پیکربندی طولانی‌تر نوربرگ‌رینگ است که ۲۰.۸ کیلومتر طول دارد. رکورد سریع‌ترین خودروی این پیست همچنان در اختیار مرسدس AMG One است که سال گذشته با زمان ۶ دقیقه و ۲۹ ثانیه ثبت شد.

فیلم‌های داخل کابین شیائومی نشان می‌دهد SU7 اولترا در نوربرگ‌رینگ به سرعت ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است. این امر SU7 اولترا را به سریع‌ترین سدان تولیدی جهان در بین تمام مدل‌های بنزینی و الکتریکی تبدیل می‌کند. این عنوان پیش‌تر متعلق به مازراتی گیبلی ۳۳۴ آلتیما با حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت بود. شیائومی اعلام کرده که این خودرو می‌تواند حتی سریع‌تر عمل کند و با وجود مسافت کافی، SU7 اولترا قادر است از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود. البته SU7 اولترا مورداستفاده در نوربرگ‌رینگ کاملاً استاندارد نبوده است و شیائومی از پکیج پیست سفارشی استفاده کرده ولی ازآنجایی‌که این پکیج توسط خریداران قبل سفارش است، خودرو مدلی تولیدی محسوب خواهد شد. برای یادآوری، SU7 اولترا با سه موتور الکتریکی، 1527 اسب بخار قدرت دارد و در چین با قیمت پایهٔ 74 هزار دلار عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.