بازگشت ینکو با شورولت کوروت 800 اسب بخاری

بین سال‌های 1967 و 1969، مردی بنام دونالد ینکو در نسل اول شورولت کامارو تغییراتی ایجاد کرد و قدرت آن‌را به 450 اسب بخار افزایش داد. این خودرو یک افسانه بود و در سال‌های بعد به نمادی در میان علاقه‌مندان تبدیل شد. حال نزدیک به 50 سال بعد، نام ینکو بازگشتی پیروزمندانه داشته است اما ینکو این بار با محصول دیگری از شورولت یعنی سوپراسپرت کوروت به میدان آمده است.

2018-yenko-s-c-chevy-corvet

این خودرو که Yenko S/C Chevrolet Corvette نام گرفته است، در کالیفرنیا پرده‌برداری شده است. این کوروت فوق‌العاده توسط شرکت فنی مهندسی تخصصی خودرو SVE که در نیوجرسی واقع است، بر اساس مدل گرند اسپرت ساخته شده است و سازنده برای آن به‌صورت تحت لیسانس از نام معروف ینکو (Yenko) استفاده کرده است. همان‌طور که اشاره شد، کوروت ینکو در اصل یک کوروت گرند اسپرت است که SVE تغییراتی را در آن ایجاد کرده است.

yenko-2017-chevrolet-corvette-rear

بنابراین در این کوروت از همان پیشرانهٔ LT1 کارخانه‌ای V8 گرند اسپرت استفاده شده است اما حجم آن از 6.2 لیتر استاندارد به 6.8 لیتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، SVE میل‌لنگ، پیستون‌ها و سر سیلندر را هم ارتقاء داده و به‌روزرسانی کرده است. همچنین SVE از سوپرشارژر 2.9 لیتری پیشرانهٔ LT4 کوروت Z06 در این موتور استفاده کرده است. درنتیجهٔ تمامی این تغییرات، خروجی این پیشرانه به قدرت ویرانگر 800 اسب بخار و گشتاور خارق‌العادهٔ 1016 نیوتن متر رسیده است. بدین ترتیب کوروت ینکو قدرت بیشتری از دوج چلنجر هلکت پیدا کرده است و حالا یک پادشاه قدرت جدید پدیدار شده است.

yenko-2017-chevrolet-corvette-engine-02

برای انتقال این نیروی عظیم نیز همان دو گیربکس هفت سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک کوروت گرند اسپرت در نظر گرفته شده است. این‌همه قدرت موجب شده که کوروت ینکو در حدود 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعتی بیش از 330 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اعدادی که بهتر از کوروت Z06 هستند. اما غیر از موتور، به نظر می‌رسد بقیهٔ تغییرات کوروت ینکو صرفاً نمایشی و تزئینی باشند به‌گونه‌ای که آرم‌های ینکو در سراسر بندهٔ بیرونی، نشان‌های داخلی و حتی کالیپرهای ترمز همگی فقط و فقط برای این ارائه شده‌اند که به همه نشان دهند این کوروت یک ینکو است.

yenko-2017-chevrolet-corvette-interior

SVE این کوروت سفارشی را پیش از عرضه برای فروش، در حراجی Barrett Jackson که هفتهٔ آینده برگزار می‌شود رونمایی کرده و به نمایش عمومی درخواهد آورد. این پکیج 46 هزار دلار بر قیمت کوروت گرند اسپرت اضافه می‌کند و می‌توان آن‌را برای هر دو نسخهٔ کوپه و کابریولت کوروت سفارش داد. SVE تنها 50 دستگاه از این کوروت فوق‌العاده را تولید خواهد کرد. البته به دلیل مقررات آلایندگی سفت‌وسخت کالیفرنیا، کوروت ینکو اجازهٔ تردد در این ایالت را ندارد چراکه SEV تمایلی برای پرداخت هزینه جهت صدور گواهینامهٔ آلایندگی برای چنین حجم تولید محدودی ندارد.

yenko-2017-chevrolet-corvette-front-three-quarter

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

11 دیدگاه

  1. Parker
    سوابق: (7135 دیدگاه) ,

    1016 نیوتن متر گشتاور 😍😍😍
    ینکو یک هیولا ساخته.
    اما اینکه اجازه ی تردد نداشته باشی خوب نیست. پس واسه چی باید 120/000 دلار پول بدی ؟ فقط واسه آخر هفته ها ؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بهنام
      بهنام
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      فقط در ایالت کالیفرنیا اجازه تردد نداره

      “البته به دلیل مقررات آلایندگی سفت‌وسخت کالیفرنیا، کوروت ینکو اجازهٔ تردد در این ایالت را ندارد”

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (7135 دیدگاه) ,

        حرف شما کاملا درسته.
        من دقت نکردم.
        پس تو بقیه ی ایالت ها احتمالا امکانش باشه.
        اینطوری خیلی خوبه.
        چون اصل کاربرد یک ماشین امریکایی ، شاخ و شونه کشیدن واسه بقیه ی رقبا توی خیابونه. اگر نتونی تو خیابون ببریش خیلی ضدحاله.

        پاسخ
    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1942 دیدگاه) ,

      ای ولا ینکو
      دان ینکو فردی بود که علاوه بر داشتن نمایندگی شورولت کار تیون محصولات شورولت هم انجام میداد
      ینکو رو شول . نوا و کامارو تیونینگهای افسانه ای رو انجام داد
      نوا ینکو 1969 با موتور المینیومی 427 خودش 500 اسب تولید میکرد و خیلی هم کمیابه این ماشین
      ینکو مدلهای مخصوصی هم در تولید محدود ارایه داد کهsyc نام داشت و این پکیج رو شول و کامارو عرضه شد
      دان ینکو راننده مسابقات ناسکار هم بود وافتخارات متعددی داشت
      واقعا خوشحال شدم و میدونم بچه های امریکایی باز از بازگشت ینکو خوشحالن
      ینکو یادمون نمیره در 1970 نوا رو تیون کردی
      یادمون نمیره کاماروی 1969 رو تا 500 اسب قدرت رسوندی
      یادمون نمیره که با تیونینگ شول 1968 غوغا کردی

      پاسخ
  2. mahdi
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    اگه ی روزی پولدار بشم (که البته بعیده )و بخوام خودروی اسپورت بخرم اولین گزینم همین کوروت خواهد بود ،بخدا عشقه عشق.

    پاسخ
  3. اعتمادیان
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    یک تغییرات جزیی روی موتور داشته مثلا حجم آن از 6.2 لیتر استاندارد به 6.8 لیتر افزایش داده ، میل لنگ و پیستون و سرسیلندر رو هم ارتقا داده احتمالا فقط تسمه دینام رو عوض نکرده ….. اینکه همه چیز موتور رو تعویض کرده ، شده یک موتور جدید یک تیون فوق العاده که البته فکر نکنم در مملکت ما این کار مجاز باشه ، آیا اینجا میشه حجم موتور رو افزایش داد ؟؟؟

    پاسخ
  4. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1942 دیدگاه) ,

    بله میشه جناب اعتمادیان در ایران افزایش حجم موتور رو انجام داد
    مثلا کیت استروکر 350 شورولت هست که حجم رو از 350 به 383 اینچ میرسونه و قیمت اون کیت حدود 7 میلیون هست
    چندتا امریکا در ایران از این کیت استفاده کردن
    خود شرکت اصلی هم این کار رو میکنه مثلا شورولت موتور 454 رو با افزایش حجم به 572 اینچ میرسونه که معرف بچه های امریکایی باز هست 572 شورولت که چه هیولایی هست

    پاسخ
    1. اعتمادیان
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      ممنون علی آقا با توضیح جامعی که فرمودید ، البته منظورم مجاز بودن از نگاه راهنمایی و رانندگی هم بود برای استفاده از این کیتها بایستی مجوز خاصی گرفت ؟؟؟ چون با این تغییرات کارت خودرو هم بایستی تغییر کنه

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1942 دیدگاه) ,

        نخیر جناب اعتمادیان مجوز لازم نداره

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.