زیباروی آمریکایی؛ اولین تجربهٔ رانندگی با بیوک لاکراس 2017

سدان فول سایز بیوک ساکت‌تر و زیباتر از همیشه است

بیوک در دههٔ اول قرن بیست و یکم روندی نزولی در پیش‌گرفته و از دوران اوج خود کاملاً دور شده بود. اما گویا این برند اصیل آمریکایی قصد بازگشت به شکوه گذشتهٔ خود را دارد چراکه نسل جدید سدان فول سایز لاکراس کاملاً نمایانگر چنین امری است. خودرویی که بر روی پلت‌فرم جدید P2XX جنرال موتورز ساخته شده و در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 رسماً رونمایی شد. بیوک لاکراس در بین سدان‌های جنرال موتورز مدلی نیمه لوکس محسوب شده و بین شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS قرار میگیرد.

2017-buick-lacrosse-1

مهم‌ترین ویژگی مدنظر تیم طراحی لاکراس جدید سکوت هرچه بیشتر اتاق آن بوده است و آن‌ها برای توصیف کابین این خودرو از عبارت «به ساکتی کتابخانه» استفاده کرده‌اند. همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب قدرتمند شدن ارزش یک برند می‌شود آرامش و سکوت داخلی محصولات آن است به‌ویژه در خودروهای لوکس و نیمه لوکس. سدان بزرگ و لوکس بیوک ممکن است از این لحاظ در حد رولزرویس فانتوم یا مرسدس بنز S کلاس نباشد اما هنوز هم برای کسانی که در رابطه با میزان دسی‌بل داخلی خودروی خود نگران‌اند یکی از بهترین گزینه‌ها بشمار می‌رود.

2017-buick-lacrosse-2

شیشه‌های چندلایه، درهای سه لایه و سیستم فعال جلوگیری از صدا در لاکراس جدید موجب افزایش اعتبار بیوک شده و این خودرو از همه لحاظ بهتر و ساکت‌تر از هر خودروی 2017 دیگری است. به همین دلیل و برای کاهش هرچه بیشتر صداهای اضافی حتی از تیغه برف‌پاک‌کن‌های مخصوصی در لاکراس جدید استفاده‌شده که صدای کارکرد آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

سکوت و آرامش تنها یکی از اهداف سه‌گانهٔ اصلی در لاکراس است که جهت بهبود مدنظر بوده است؛ بنابراین دو هدف دیگر، عملکرد کلی و سواری و راحتی صندلی‌ها بوده است؛ در سوی دیگر با اینکه عملکرد بالا هیچ‌گاه در لاکراس و یا حتی اکثر بیوک‌ها (البته به‌جز ریگال GS) وجود نداشته اما خروجی لاکراس 2017 به‌طور نسبی بهتر از نسخه‌های قبلی است که این مورد هم ارزش برند بیوک را تقویت می‌کند.

2017-buick-lacrosse-3

بارزترین چیزی که لاکراس جدید ازدست‌داده است حدود 135 کیلوگرم وزن است که حتی در این سدان فول سایز هم امر مهمی بشمار رفته و موجب بهبود هندلینگ، شتاب و مصرف سوخت گردیده است. کاهش وزن و استفاده از سیستم تعلیق جدید Five-Link در عقب موجب بهبود سواری خودرو شده است. بااین‌حال هندلینگ خودرو گاهی اوقات در جاده‌های پرپیچ‌وخم سفت و خشک احساس می‌شد اما برای خودروی دیفرانسیل جلویی با فاصلهٔ محوری زیاد سریع‌تر از چیزی بود که انتظار داشتم درحالی‌که تعلیق Five-Link نیز سواری خودرو را حتی بیش‌ازحد ساکت و بی‌صدا می‌کند.

2017-buick-lacrosse-4

برای کسانی که لاکراسْ آن‌ها را هدف قرار داده به‌وضوح راحتی سواریِ اهمیت بیشتری از هندلینگ دارد. در طول آزمایش در انواع جاده‌ها به رانندگی پرداختم و بیشتر ناهمواری‌های مسیر به‌راحتی توسط سیستم تعلیق اسفنجی بیوک محو می‌شد. من لاکراس را با هر دو نوع رینگ 20 اینچی سفارشی به همراه سیستم کنترل مداوم نوسانات و رینگ‌های 18 اینچی با تعلیق ثابت راندم که در هر دو نمونه سواری کاملاً راحت بود. هرچند که سواری رینگ‌های 18 اینچی خصوصاً در جاده‌های محلی با آسفالت نامرغوب ساکت‌تر بود که این به نظر من با روح یک سدان لوکس هماهنگی بیشتری دارد.

لاکراس جدید 2017 فقط با یک نوع موتور تجدیدنظر شدۀ 3.6 لیتری V6 عرضه می‌شود که قدرت و گشتاور آن نسبتاً بیشتر از دیگر 6 سیلندرها با حجمی مشابه است. قدرت این پیشرانه با افزایش 6 واحدی به 310 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن نیز با 25 واحد افزایش به 360 نیوتن متر رسیده است که به همراه کاهش وزن تأثیر مثبتی در عملکرد خودرو داشته و این بیوک کاملاً سریع‌تر از قبل احساس می‌شود. این مورد درصورتی‌که از پشت مدل قدیمی پشت مدل جدید بنشینید احساس می‌شود. وزن لاکراس 2017 چیزی در حدود 1630 کیلوگرم است (سازنده هنوز وزن رسمی خودرو را اعلام نکرده است) که باعث می‌شود خروجی موتور آن به شما اعتمادبه‌نفس بدهد هرچند که تا حد وحشتناکی سریع نیست.

2017-buick-lacrosse-11

برای بسیاری از کسانی که قصد خرید لاکراس را دارند شتاب صفرتا صد اهمیتی ندارد اما قطعاً یک طراحی ظاهری زیبا برایشان بسیار مهم است. به‌خصوص در این کلاس که همهٔ سدان‌ها با طراحی جدیدی به بازار آمده‌اند. تویوتا آوالون جدید، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا همگی واقعاً خوب هستند اما لاکراس از این لحاظ با طراحی جلویی مدرن، خطوط منحنی بدنه و طراحی ظریف عقب حداقل یک سطح بالاتر از خودروهای مذکور قرار می‌گیرد.

2017-buick-lacrosse-5

این داستان در داخل کابین هم تکرار شده و در جدیدترین مدل لاکراس شاهد خطوطی بسیار زیبا و مواد باکیفیت هستیم. صندلی‌ها (به یاد داشته باشید که این‌ یکی از اهداف موردنظر مدیران ارشد بیوک جهت بهبود در لاکراس جدید بوده است) تا زمانی که نیروهای هنگام پیچیدن بسیار قوی نباشند نرم و راحت‌اند. این صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند که برای این محدودهٔ قیمتی بسیار زیاد هستند درحالی‌که به‌طورکلی لاکراس جدید بسیار مجلل است.

2017-buick-lacrosse-12

بااین‌حال جزئیات ناخوشایندی هم در اتاق این بیوک وجود دارد همچون استفاده از پلاستیک مشکی‌رنگ به‌ویژه در اطراف شیفتر تعویض دنده که به‌آسانی به ماهیت لوکس بیوک خدشه وارد کرده است. البته استفاده از چوب واقعی در داخل موجب بهبود فضا شده است. بیوک همواره توجه خاصی به صفحه‌نمایش سیستم اطاعاتی-سرگرمی خود دارد که این امر در لاکراس هم اعمال‌شده و نمایشگر لمسی آن کاملاً در برابر بجای ماندن اثرانگشت مقاوم است؛ اما شیفتر الکترونیکی تعویض دندهٔ لاکراس ازلحاظ فیزیکی کوچک بوده و برای استفاده چندان مطلوب نیست.

در بازار خودرو سال‌به‌سال تعداد خریداران سالخورده کاهش میابد و بیوک هم این را خوب می‌داند؛ اما این را هم می‌داند که رهبری در یک بازار رو به فرسایش به معنی پتانسیل بالا برای سودآوری است چراکه اکثر سازندگان توجه چندانی به آن ندارند چه رسد به اینکه بخواهند محصولی کاملاً جدید در این کلاس عرضه کنند. بااین‌حال بیوک لاکراس رقبایی چون تویوتا آوالون، لکسوس ES350، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا را روبروی خود می‌بیند. خودروهایی که ادعا می‌کنند امکانات پریمیومی را با قیمت غیر پریمیوم ارائه می‌کنند.

قیمت پایهٔ بیوک لاکراس 2017 از حدود 32 هزار دلار آغاز می‌شود اما اگر به سمت تیپ‌های بالاتر بروید که مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند، قیمت آن به بیش از 40 هزار دلار افزایش میابد. محدوده‌ای که رقبای زیادی در آن حضور دارند اما موضع قدرت بیوک در پالایش، راحتی بسیار بالای صندلی‌ها و سکوت فوق‌العادهٔ اتاقش است؛ یعنی تمام آن چیزهایی که خریداران این کلاس خودرویی به دنبال آن هستند. بعلاوه فضای داخلی مجلل و مقرون‌به‌صرفه بودن نیز از دیگر ویژگی‌های بیوک لاکراس جدید هستند و البته یک‌چیز دیگر، برخورداری بی‌صداترین برف‌پاک‌کن جهان!

 

مشخصات فنی

Buick LaCrosse 2017
پیشرانه 3.6 لیتری V6
قدرت 310 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
طول 5.017 متر
وزن 1630 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 424 لیتر
قیمت پایه 32,990 دلار

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

27 دیدگاه

  1. Amir Kral
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بیوک خیلی مظلومه در حالی که ماشین های خوبی تولید میکنه.ولی خیلی بی سرو صداس.هیچ هیاهویی نداره.برعکس اروپایی ها……

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3675 دیدگاه) ,

      اصلا مظلوم نیست.
      در اروپا شاید زیاد خبری ازش نباشه. اونم به علت تفاوت سلیقه ی زیاد… ولی در آمریکا عاشق سینه چاک خیلی زیاد داره.

      پاسخ
      1. آرش آمار
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        بیوک لاکراس همون اوپل اینسینیا است. Opel Insignia

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1280 دیدگاه) ,

          به ارش امار
          و اپل هم زیر مجموعه ی جی ام هست

        2. احسان
          سوابق: (112 دیدگاه) ,

          منم میخواستم بگم آقا آرش ولی ترسیدم،جلوش خیلی شبیه اپل هست

    2. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      زیبارو ایران (تیبا) رو بذارید بغلش تا تفاوته دو صنعت نمایان شه
      دیوید یوید او اس آه

      پاسخ
  2. HADI
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    طراحی ظاهریش خوبه ولی به نظر من کابینش زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی به نسبت قیمت 32 هزار دلاری امکانات عالی رو به ادم میده

    پاسخ
  3. عام پوری
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    طراحیش بهت میشگه فقط باهام میشه رفت خرید. 😐

    پاسخ
  4. عام پوری
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    طراحیش بهت میشگه فقط باهام میشه رفت خرید. 🙂

    پاسخ
    1. MehdiTurbo
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      اتفاقن طراحیش میگه همیشه پر قدرت کنارتم خیلی جادارو بزرگ عین قدیما برا من ی حس نوستالژی داره،منو یاد کوچیکیام میندازه.یادش بخیر ی شورولت داشتیم بش اون موقعها میگفتند تو شتری،سوار ک میشدی انگار سوار کشتی شدی،ماشینا قدیم خیلی محکم بودندو سفت.

      پاسخ
  5. احسان
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    عالیه،تنها ایرادش اون شیفتر دنده است کن کپی برابر اصل بی ام و ۲۰۰۷ شده

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    طراحیش یکی از بهترین ها در این سبک هست.

    پاسخ
  7. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    اصلا دوست ندارم بیوک و لینکلن عقب بمونن .
    باید سریع دست بکار شن .
    .
    این ماشین هم در نوع خودش با توجه به قیمتش خودروی خوبی به نظر میرسه .
    .
    خیلی دوست دارم تجربه اش کنم

    پاسخ
  8. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمت 32990 دلار میشه 115465000 تومن
    به نظرم قدرت و پیشرانه اش به فیمتش خوبه

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    این ماشین شاهکاره عالیه من عاشق ماشین های برند بیوک هستم این ماشین در امریکای شمالی و خصوصا چین خیلی هم خوب فروش داشته دلیل دیگه ای که زیاد در جهان معروف نیست بازار محدودش به امریکا کانادا چین و اگر اشتباه نکنم مکزیکه چون تو خلیج فارس هم دیده نمیشه

    پاسخ
  10. ali
    سوابق: (1280 دیدگاه) ,

    یوهوووووو زنده باد بیوک این عزیز پر اصالت
    اولین کانسپت ساز دنیا ازش غیر این بعیده
    خوشحالم که بیوک مثل کادیلاک داره بر میگرده تو دوران اوجش
    ممنونم از بیوک که اون ارم جاودانش رو به همون 3 رنگ زیبا نگه داشته
    به مناسبت این مدل زیبا از بیوک شعر جدیدم رو برای شورولتم همینجا میخونم

    ای که در سراشیبی عشقت ترمز دل خالیست
    بسوی تو می ایم ما را پذیرا باش
    ای که عالم همه مبهوت جسه ی توست
    ما را غرشی کن که یک غرش کافیست
    حمیدرضا جان داداش ادم خوش سلیقه ای هستی که از بیوک خوشت میاد

    پاسخ
  11. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه قیمتش هم عالی
    طراحی بیرون اگه یکم انحنی بیشتر داشت جالب تَر میشد

    پاسخ
  12. روح الله
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    سلام دوستان.خیلی کم پیش میاد من نظری بدم ودرکل سعی میکنم همه نظرات رو با دقت بخونم.
    متاسفانه بجز عده معدودی از عزیزان که اهل فن هستن ونظراتشون واقعا درراستای نقد یا تعریف هستش بقیه دوستان الکی میان وایراد بیخودی میگیرن یا بعضا بصورت کاملا احساسی از برند خاصی حمایت الکی میکنن.

    امیدوارم به درجه ای از فرهنگ برسیم که الکی درمورد چیزی نظر ندیم.

    پاسخ
  13. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    دلمو بُرد ، دلمو بُرد (با ریتم بخونید )
    واقعا عالیه ، نویسنده عزیز خیلی خیلی ممنون .
    اصالت یعنی این !
    سکوت ، قدرت کافی ، کابین جادار و لوکس . یه آمریکایی اصیل

    پاسخ
  14. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    یه ماشین با اصالت امریکایی..قیمتشم نسبت به امکاناتش واقعا عالیه..با این قیافه و مشخصات از ازرا ارزونتر میوفته….

    پاسخ
  15. efk
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    ما حرف میزنیم و شعار میدیم اونا عمل میکنن…

    پاسخ
  16. hamid
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    جای نماینده های این کلاس و سگمنت و البته این برند و برندهای رقیب تو بازار کشورمون خالیه.فکرشو کنین با35هزار پول بین خرید لاکراس و کرایسلر300 و آوالون و ماکسیما و تاروس موندیم.با انتخاب سیاستهای درست و با در نظر گرفتن منافع ملی امروز میتونستیم به تمام دنیا خودرو صادر کنیم.لازم نبود حتما برند ملی داشته باشیم..هنوزم فرصت هست با تجدید نظر درست و بموقع از طریق اتصال به غولهای این صنعت بریم سمت قطعه سازی مدرن وایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی و صادرات رو فاکتورهای مهم در نظر بگیریم.متاسفانه مسئولین دلسوز! ما فقط بازار داخلی رو میبینن و هدفشون رو چپوندن بزورو خالی کردن جیب هموطن تنظیم شده.

    پاسخ
  17. hamid
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    مشکل صنعت بیمار و دولتی!!! خودروی ما نه تنها قرار دادن افراد بی سواد و ناشایست و بعضا حتی نامرتبط رو پست های مهم و کلیدی این صنعته ،وطن پرست نبودن مدیران این صنعت و اعتنا نکردن به نیاز و خواست مردمه.تو کجای دنیا پارادوکس بیش از نیم قرن داشتن صنعت خودروسازی و تولید پراید و 405 و 3برابر بودن قیمت خودروهای وارداتی (نسبت به قیمت واقعی) قابل مشاهدست.حتی روسها هم به مردمشون همچین ظلمی نکردن و مردمشون میتونن به خودروهای روز با قیمت واقعی دسترسی داشته باشن و تویوتا و نیسان و حتی GM اونجا مشغول تولیدن.

    پاسخ
  18. javadm4
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    بیوک و ولوو یه مشکلی با چراغ دارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.