سه تفنگدار! ب‌ام‌و M2 در برابر فورد فوکوس RS و پورشه 718 باکستر S
سه تفنگدار! ب‌ام‌و M2 در برابر فورد فوکوس RS و پورشه 718 باکستر S

سه تفنگدار! ب‌ام‌و M2 در برابر فورد فوکوس RS و پورشه 718 باکستر S

تغییراتی سریع در حال رخ دادن هستند و صنعت خودروسازی به‌طور فزاینده‌ای تحت تأثیر دیجیتالی شدن، رانندگی خودکار و قوای محرکه‌ی جانشین قرار می‌گیرد و این وسط ما مجال یافته‌ایم تا به ارزیابی خودروهای مشهوری چون ب‌ام‌و M2، فورد فوکوس RS و پورشه 718 باکستر S بپردازیم. درحالی‌که هرکدام از مدل‌های ذکر شده دستورالعمل‌ها و مشی‌های خاص خود را دارند اما به‌طور شگفت‌آوری دارای پیشینه‌ای درخشان، نوآوری، توانایی و قابلیت ابتیاع هستند.

BMW M2 vs. Ford Focus RS vs. Porsche 718 Boxster S
بیش از 480 کیلومتر رانندگی با این خودروها نقاط قوت و ضعف هر خودرو را مشخص کرده و به مقایسه‌ی هوشمندی سیستم چهارچرخ محرک د دوچرخ محرک این سه خودرو پرداخته‌ایم. درباره‌ی طراحی ایدئال محل قرارگیری پیشرانه نیز بحث کرده و کاستی‌ها و برتری‌های گیربکس‌های دستی و دوکلاچه را نیز برشمرده‌ایم.

BMW M2 vs. Ford Focus RS vs. Porsche 718 Boxster S

BMW M2 vs. Ford Focus RS vs. Porsche 718 Boxster S
پدال را تا انتها فشار می‌دهیم و پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری تخت خودرو که در میانه نصب شده می‌غرد و دور موتور به تندی بالا می‌رود و صدای پیشرانه بسته به نوع تنظیمات انتخابی می‌تواند تغییر کند. اگر خیل مشتاق باشید می‌توانید هر دنده را تا دور موتور 7500 ادامه دهید اما در دور موتور 6500 همه‌ی 350 اسب پیشرانه در اختیار شماست و گشتاور 419 نیوتون متری خودرو نیز در طیف دور موتور 1900 تا 4500 در دسترس شما قرار می‌گیرد.

Porsche 718 Boxster S
پیشرانه‌ی 2.3 لیتری 350 اسبی فوکوس RS جدید حتی بهتر از رقیب عمل می‌کند. نه‌تنها گشتاور عظیم 475 نیوتون متر در دور موتور 2000 در دسترس است بلکه با ویژگی اووربوست فورد می‌توان به مدت 15 ثانیه مقدار 30 نیوتون متر گشتاور اضافی را نیز در اختیار داشت. پیشرانه‌ی 5 سیلندر 2.5 لیتری فوکوس RS پیشین کاریزماتیک، قوی و خشن بود و تأخیر توربو را نیز نشان می‌داد. اما فوکوس RS جدید از این موارد مبرا بوده و به حدی منعطف است که می‌تواند در دنده‌ی ششم با سرعت 80 کیلومتر در ساعت حرکت کند و از طرفی به‌محض رها کردن کلاچ پا به‌پای پورشه و ب‌ام‌و بتازد. گیربکس 6 دنده‌ی دستی این خودرو تعویض‌های کوتاهی دارد و پاسخ پدال گاز در حالت اسپورت چموش و سرکش است.

Ford Focus RS
پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی 3 لیتری و توربوی ب‌ام‌و M2 توانایی تولید 365 اسب بخار قدرت و 465 نیوتون متر گشتاور را دارد که این حجم از گشتاور از دور موتور 1400 در دسترس بوده و پیشرانه نرم تر و پرطنین‌تر از نمونه‌های 4 سیلندر عمل می‌کند و اضافه شدن سیستم دیفرانسیل M فعال و تغییرپذیر کمک می‌کند تا قدرت پیشرانه با قدرت انتقال یابد. M2 حاضر در تست نمای خارجی و داخلی مشکی دارد و حتی رینگ‌های 19 اینچی آن نیز تیره هستند. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه ای که در این خودرو سفارش داده شده آپشن خوبی است و کمک می‌کند تا حداکثر قدرت از پیشرانه گرفته شود.

BMW M2
فوکوس RS که از سیستم چهارچرخ محرک تطبیق‌پذیر سود می‌برد در بخش شتاب گیری چند دهم ثانیه از رقبای آلمانی خود عقب می‌افتد. رقبای این خودرو از گیربکس دوکلاچه خود نهایت استفاده را می‌برند.

Ford Focus RS
برخلاف دیگر مدل‌های چهارچرخ محرک اسپورت که نیروی کمی را به چرخ‌های عقب می‌فرستند،RS هفتاد درصد گشتاور خود را به بخش عقب تحویل می‌دهد. در حالت دریفت این خودرو می‌تواند همانند 150 درصد دیفرانسیل عقب محسوب شود (!) و ما از این ویژگی نهایت لذت را می‌بریم؛ اما چیزی که فورد فاقد آن است، ترکیب و برابری حالات مختلف رانندگی است. بله حالت دریفت راننده را به انجام حرکات دیوانه‌وار تشویق می‌کند اما پاسخ‌های آن منقطع بوده و فرمان ناهنجاری نشان می‌دهد و شاسی نیز تعریفی ندارد. تنها حالت نرمال تنظیمات راحت دامپرها، پاسخ ریلکس پدال گاز و کالیبراسیون درست فرمان را نشان می‌دهد.

Ford Focus RS
ب‌ام‌و M2 دقیقاً برای راحتی و انطباق ساخته نشده و سیستم تعلیق اسپورت آن نیز همین را نشان می‌دهد. در راه‌های واقعاً دشوار و پرپیچ‌وخم، نگه داشتن M2 سرکش در خط خود واقعاً سخت بوده اما به‌محض رسیدن به جاده‌ای نرم‌تر،M2 روی خوش خود را نشان می‌دهد.

BMW M2
مشخصات این 718 باکستر S ویژه که در تست شرکت کرده به وضوح نشان می‌دهد که با خودرویی اسپورت طرفیم. گشتاور برداری، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی، سیستم تعلیق اسپورت PASM و ترمزهای کربن سرامیکی از جمله‌ی آپشن های این خودرو می‌باشند. سواری پورشه بهتر از آنی است که انتظارش را داشتیم. نوسان‌های طولانی اصلاً مهم نیستند و تکان‌های متقاطع تصویر ثابت‌قدمی پورشه را از بین نمی‌برند. سیستم تعلیق هر سه خودرو تقریباً عملکرد یکسانی دارند اما پورشه اندکی خشن‌تر از ب‌ام‌و یا فورد عمل می‌کند.

Porsche 718 Boxster S
در فصلی که همه‌ی ما یخ می‌زنیم، لاستیک‌های تابستانی انتخاب چندان مناسبی نیستند. لاستیک‌های 19 اینچی پایلوت سوپر اسپورت استاندارد بکار رفته در M2 به اندازه‌ی لاستیک‌های کمی نازک‌تر میشلین فورد غیرقابل انعطاف بوده و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو 20 اینچی پورشه نیز از این قضیه مستثنا نمی‌باشد. در هنگام دور زدن کم فرمانی زیاد و عدم چسبندگی مشاهده می‌شود.M2 اکثر اوقات ثابت‌قدم بوده و بازخورد زیادی از فرمان به دست می‌آید اما این کوپه‌ی 4 سرنشینه زمانی که برای چسبندگی تقلا می‌کند خوش‌دست‌تر می‌شود. فوکوس دو دیفرانسیل در محدودیت‌ها به اندازه‌ی کشور سوئیس خنثی است و وزن سیستم فرمان به خوبی با گشتاور خودرو و حرکات شاسی هماهنگ شده است.

Porsche 718 Boxster S
پورشه واقعاً دو خودرو در یکی است. علیرغم برخی چالش‌های ارگونومیکی، این خودرو به زیبایی ساخته شده و دو بخش بسیار مفید برای حمل بار دارد. 718 باکستر S سریع‌ترین خودروی این رقابت بوده و فرمانی عالی دارد و قطعاً ترمزهای آن نیز فناناپذیر هستند. اگر پول مدنظرتان نیست و هنوز مسحور پیشرانه‌ی بوکسری نشده‌اید، باکستر را امتحان کنید.

Porsche 718 Boxster S
ب‌ام‌و M2 جانشینی شایسته برای E46 M3 10 سال پیش است و فوق‌العاده لذت‌بخش بوده و به طرز شگفت‌انگیزی خونگرم و دوست‌داشتنی است.

BMW M2


فوکوس RS جادارترین کابین و صندوق را دارد و حتی مورد سؤال واقع نمی‌شود زیرا آن چیزی که باعث تپش سریع‌تر ضربان قلب برای فورد می‌شود، برچسب قیمت است که فاکتور سورپرایز کننده و تحسین‌کننده‌ای بوده و این خودرو سطح عجیبی از شایستگی دینامیکی را نشان می‌دهد.

Ford Focus RS


رانندگی یک‌روزه با این 3 خودرو برای مشخص کردن برنده‌ی واقعی کافی نیست اما شکی نداریم که RS بهترین GT ساخت فورد بوده و ثابت کرده که این خودرو همان سطح دینامیکی ارائه‌شده توسط باکستر S و M2 را به طرفداران عرضه می‌کند.

Porsche 718 Boxster S

فورد فوکوس RS 2016 ب‌ام‌و M2 2016

پورشه 718 باکستر S 2017

قیمت پایه (دلار)

36775 55595

72650

قدرت (اسب بخار)

350 365

350

گشتاور (نیوتون متر)

475 465

419

گیربکس

6 سرعته دستی 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه

7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر)

12.3/9.4 11.7/8.7

10.6/7.3

وزن (کیلوگرم)

1599 1590

1385

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

4.4 4.2

4.2

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

265 250

285

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

35 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3812 دیدگاه) ,

    فورد داره عالی کار میکنه. خیلی خیلی محشره ماشیناش. کلا ماشینای آمریکایی همیشه با خودروهایی سه یا چهار برابر قیمتشون رقابت کردن و خیلی وقتا پیروز شدن.

    پاسخ
    1. فورد
      سوابق: (288 دیدگاه) ,

      اصلا مقایسه این سه با هم درست نیست چون اختلاف قیمت فورد با بی ام و 20 هزار و با پورشه 40 هزار دلاره یعنی دوبرابر فورد

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1317 دیدگاه) ,

        با اینکه شما درست میگید ولی بازم فورد ترکونده

        پاسخ
      2. Saied
        سوابق: (830 دیدگاه) ,

        جدیدا مقایسه های پدال با نمک شده. فورد رو از پورشه بهتر معرفی میکنه.
        بنز رو از بنتلی اشرافیی تر.
        این مقایسه ها خیلی با نمکه .بدرد ماشین باز های تازه به دوران رسیده میخوره😂😂

        پاسخ
    2. PAGANI
      سوابق: (323 دیدگاه) ,

      باید شلبی 350 آر میاوردن تو مقایسه تا نفسشون رو میبست ….
      اونم فقط با57000 دلار یعنی 15000 دلار کمتر از پورش
      سقف سرعت313
      شتاب3.5
      هندلینکش که توی مقایسه ها گفتن از کوروت هم بهتره.
      رنج قیمت 50-100 هزار دلار
      شلبی 350r
      کامارو z28
      کوروتz06/z51
      وایپر

      پاسخ
      1. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        خسته باید شلبی و 350 آر و میاوردن تا نفسشونو و میبست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        چون با دو آلمانی داره مقایسه میشه!!!!!
        تاسف یه مشت عقده ای اینجا جمع شدن ما دو گروه داریم یا عاشقه آلمان هستن و یا ضدش گروه آخر بدجوری از آلمانی ها کشیدن و همیشه شکست خوردن
        پورشه و ب ام و و گنده های اروپایی نتونستن نفسشو ببرن و نفسه همه رو میبرن خودشون اونوقت یه لگ آمریکایی تکرار میکنم لگن آمریکایی میخوادنفسشو وببره جوکه قرن نیست جوکه تاریخه

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          شما تو حال و هوای خودت باش و به این خیال زندگی کن
          در ضمن جوک حرف شماست

  2. .
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فقط m2 واقعا نسبت به قیمتش در حد یه m3 ظاهر میشه پورشه هم واقعا گرونه و اصلا ارزش خرید نداره فوکس هم ارزش بالایی داره ولی هنوز یه هاچ بکه و این همه پول پای هاچ بک دادن شاید خوشایند نباشه برا بعضیا.ولی در حال حاضر انتخاب های یه جوان ایرانی برای خرید یه خودروی جوان پسند ارزان تقریبا به هیچ ختم میشه 😐

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      RS شاید بهترین GT ساخت فورد باشد ولی عمراً همان سطح دینامیکی 718 و M2 را ارائه نمی دهد.

      پاسخ
  3. فقط انگلستان
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    1-[[پورشه918= قدرت 893 اسب بخار- قیمت 900000 دلار
    مکلارنP1 = قدرت 916 اسب بخار- قیمت 1350000 دلار]]
    2-[[پورشه کاررا جی تی = قدرت 612 اسب بخار- قیمت270000 دلار
    مکلارنF1 = قدرت 618 اسب بخار- قیمت 970000 دلار]]
    3-[[پورشه911کارراS = قدرت 580 اسب بخار- قیمت 200000 دلار
    مکلارن675LT = قدرت666 اسب بخار- قیمت353000 دلار]]
    4-[[پورشه کیمن = قدرت 385 اسب بخار- قیمت84000 دلار
    مکلارنMP4-12C اسپایدر= قدرت 625 اسب بخار- قیمت268000 دلار]]
    5-[[پورشه باکستر= قدرت 375 اسب بخار- قیمت80000 دلار
    مکلارن570S= قدرت562 اسب بخار- قیمت185000 دلار]]

    اینم از شرکت پورشه عزیز

    این کامنت صرفا برای آقای احمدباقری عزیز بود که صفاشو ببره

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      منظورت از این اعداد و قیمت ها چی بود ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      خودت فهمیدی چی نوشتی اصلا چه ربطتی داره فلان ماشین nاسب بخار فلان ماشین nهزار دلار که چی الان چی رو ثابت کردی با این کامنت بچه گانه
      پورشه 911 کاررا 580 اسب بخار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بینم تو کجا این همه نبوغ رو کسب کردی دوست انگلیسی من
      بذار یه چیز بت بگم روشنت کنم داش یه 911 gt3کل کمپانی مکلارن رو ارزش د اره زمانی که پورشه داشت رکورد شتاب و سرعت میزد مکلارن داشت پای بی ام و رو ماچ میکرد میگفت عمو موتور میخوام برا مکلارن f1
      حالا هم عددی نشده که بخواد با پورشه مقایسش کنی همون طور که گفتم با یه gt3کل کمپانی مکلارن رو میشه زیر سوال برد
      اینو همون دوست عزیزت باقری هم میدونه

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1607 دیدگاه) ,

        در ضمن اگه ملاک فقط گرونی ماشینه
        ماشین های کلکسیونی پورشه و فراری از همه ماشین های جهان بهترن چون گرون ترن ها…..

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1317 دیدگاه) ,

          افرین به این دوست المانی باز منصف
          همه چیز قیمت ماشین نیست که بگیم اگه فلان ماشین گرون تره پس از هر نظر بهتره

      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3812 دیدگاه) ,

        king 918 جان عزیز. بحث ساخت موتور با طراحیش فرق میکنه. من حداقل پنجاه بار شاهد ذکر این مطلب در پدال بودم. طراحی موتور با خود مک لارن بوده که مهم تریم جزئه و دستگاه های قالب گیری و تجربه ی ساخت و نیروی کار ماهر و کاربلد در اختیارشون نبوده. مک لارن مسلمه امکانات شرکت بزرگی مثل بی ام و رو نداشته فقط دانش ساخت در اختیارش بوده . همین بی ام و برای ساخت موتور M1 و سیستم تعلیق و شاسی میخواست از لامبورگینی کمک بگیره که متاسفانه لامبو در وضعیت بدی بود و بی ام و خودش بعدا با گروه italengineering کارو ادامه داد. یا dodge viper با کمک لامبورگینی برای کرایسلر ساخته شد. حالا من فقط لامبورگینی یادم بود ولی مثال زیاده…این به اون معنا نیست که بی ام و یا داج دانش یا مهارت نداشتن. فقط میخواستن یه محصول بی نقص بسازن و از تجربه و امکانات بقیه استفاده کنن.
        امیدوارم منظورمو فهمیده باشی دوست عزیز.

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1317 دیدگاه) ,

          البته یه چیز بگم اون زمان لامبو برا کرایسلر بود و دوج و لامبورگینی به کمک هم وایپر رو ساختن

  4. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    المانها همیشه تو ساخت تجهیزات میکانیکی یک سر و گردن از همه بالاتر هستند
    من خودم بی ام دبلیو رو ترجیح میدم
    تو این رنج قیمت گریبکس اتوماتیک انتخاب بهتریه

    پاسخ
  5. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    718 واقعا عالی بود
    عکس یازدهم رو که نگاه میکنم اصلا انگار یه شبح رو می بینم لامصب خیلی نازه نمیسدونم چطور بعضی ازش ایراد ظاهری میگیرن .

    پاسخ
  6. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی پورشه بهتره.البته مقایسه کار سختی چون بی ام و هم خوبه

    پاسخ
  7. Nima
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    فورد به نظرم انتخاب بهتریه به این دلایل:
    1. قیمت رو توجه کنید!! با پول این باکستر میشد شلبی GT500 خرید و با پول m2 میشه شلبی GT350R خرید که واقعا برتری خیلی زیادی به اینا دارن.
    2. درسته که فورد کمترین حجم موتور رو داره ولی بیشترین بازده رو گرفته
    3.این نسل فعلی فورد واقعا قدیمی شده ولی بازم میتونید ببینید که چیکار کرد!
    4. بیشترین گشتاور رو داره
    5. بیشترین فضا رو برای سرنشین و بار داره.
    6.متن : اما شکی نداریم که RS بهترین GT ساخت فورد بوده و ثابت کرده که این خودرو همان سطح دینامیکی ارائه‌شده توسط باکستر S و M2 را به طرفداران عرضه می‌کند.(البته فورد GT رو یادشون رفته ظاهرا شاید چون به بازار نیومده)
    پس یعنی ارزش خریدش از اونا بیشتره.(و مهندسی برابری با آلمانی ها گرونتر از خودش داره)
    متن : خودرو سطح عجیبی از شایستگی دینامیکی را نشان می‌دهد.
    نکته نهایی: با این که فورد از همه قدیمی تره و اینا نسل جدید هستن ولی با قیمت کمتر و حجم موتور کمتر دینامیک برابر داشت.(هنر یعنی این)

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      نیما عزیز شما بدجور عشق خودروهای امریکایی داری ها

      پاسخ
    2. محسن
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام،اخه من فکر میکنم خیلی فاکتورهای دیگه هم هست مثلا کروک بودن پورشه یا کیفیت ساختش و یا پرستیژ و خاص بودنش به نظر من همه چیز که پرفورمنس نیست

      پاسخ
    3. Saied
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اینکه میگین طرف پول اضافی میده. همین هندلینگو فورد با قیمت پایین تَر فراهم میکنه دقیقا شبیه اینه که میگی طرف چرا میره فرشته واسه زمین اینهمه پول میده. خوب بیاد میدان شوش خونه بگیره. همه ی امکاناتش هم برابره.

      پاسخ
  8. ali
    سوابق: (1317 دیدگاه) ,

    فورد با یه قیمت معقول عملکرد خوبی رو نمایش داده
    پس فورد بهترینه مثل همیشه

    پاسخ
  9. Nima
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    بله داداش بدجوووور
    خداییش الان بی حساب میگم؟ قیمت رو با مشخصات فنی مقایسه کن ببین کدوم بهتره!!!
    آمریکایی ها همیشه با قیمت کمتر با ماشینایی چند برابر قیمت خودشون مقایسه میکنن.
    خیلی وقتا برنده و خیلی وقتا برابر بودن.
    مثال وایپر ACR توی پیست با قیمت 130 هزار دلار از مکلارن 1 میلیون دلاری بهتر عمل میکنه

    پاسخ
    1. ПР
      سوابق: (251 دیدگاه) ,

      عزیزم اگه قرار باشه پورشه هم قیمت فورد باشه یا فورد هم قیمت پورشه مطمئن باش هیچکس سراغ فورد نمیره.نمیدونم چرا خیلی از ما در مورد قیمت ماشینا توجیه نمیشیم!!

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1317 دیدگاه) ,

        مدل gt فورد با قیمت 300 هزار دلاری که داره مردم با این قیمت فوردخریدن به جا پورشه اونم در کسری از ثانیه
        کسی که تو دنیا ماشین امریکایی میخره یه سری فاکتورها رو در نظر میگیره که فقط باید امریکایی باز باشه به خیلی چیزها توجه نمیکنه

        پاسخ
      2. ali
        سوابق: (1317 دیدگاه) ,

        در ادامه کامل تر بگم
        اگه حرف شما درست بود فورد جی تی باید قیمتش اندازه یه m3 استاندارد بود نهایت قیمتش چون شما میگید اگه قیمت فورد و پورشه یکی باشه کسی فورد نمیخره دیگه ولی در واقعیت خلاف حرف شماس و امریکاییها خیلی وقتها ماشینهای تولید میکردند که از رقبای اروپاییشون گرون تر بودن حتی ولی بازم فروش مطلوبی داشتن مثل همین فورد جی تی
        کسی که ماشین امریکایی میخره یه سری فاکتورهایی رو در نظر داره که برای بقیه قابل قبول شاید نباشه

        پاسخ
        1. ferrari
          سوابق: (242 دیدگاه) ,

          فورد عملکرد دینامیکی برابر با المانی ها داشته ضمن اینکه گشتاور بالاتری نسبت به پیشرانش داشت تازه قیمت مناسبی داره. وقتی یه ماشین به این خوبی هست چرا باید ماشین هایی که همین توانایی ها رو دارن ولی 2 برابر قیمت دارن رو خرید؟؟

  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    واقعا جالبه و باید به جسارت فورد تبریک گفت

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1317 دیدگاه) ,

      ممنون از دوست خوبم جناب فراری
      واقعا حرف حق جواب نداره

      پاسخ
  11. ali
    سوابق: (1317 دیدگاه) ,

    امریکاییها همیشه پرچمشون بالا بوده و دیگه ثابت شدن
    با قیمت کم تر با گرون قیمت ترها مقایسه میشن و خخییللیی وقتا سربلند بیرون میان

    پاسخ
  12. Archi KHAN
    سوابق: (1660 دیدگاه) ,

    شده مثل روزگار ما !
    مقایسه عادلانه نبود
    اما
    قطعا در همه موارد ( بجز قیمت ) برنده پورشه 718 هستش …

    پاسخ
  13. hesam
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    صنعت امریکا واقعا در صدره،،شاید به سلیقه بعضی افراد خوش نیاد اما یه واقعیته،،در همه نوع کلاس ماشین واقعا میتونه بهترین رو عرضه کنه،،از نظر قیمت با توجه به هم رده های المانی هم که کاملا مشخصه،،هاچ بک فورد بهترین هاچ بکه،،یه ماشین جذاب و چموش

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    بی ام دبلیو، فورد.
    پورشه رو بی خیال

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.