رونمایی از ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل

سقف خودرو را باز کنید و در هوای آزاد در جاده‌های زیبا و خلوت کوهستانی رانندگی کنید. لازم نیست برای لذت بردن حتماً سوار یک خودروی گران‌قیمت باشید. خوشبختانه می‌توانید دو یا سه سرنشین اضافی را هم در پشت بنشانید تا با ظرفیتی بیش از 2 نفر خودروهای رودستر به یک سفر مفرح بروید.

2015 BMW 2-Series Cabriolet
2015 BMW 2-Series Cabriolet

ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل برای چنین سفری آماده است. خودرویی که ماه آینده با سقفی باز به پاریس می‌رود تا در نمایشگاه بزرگ خودروی این شهر شرکت کند.

2015 BMW 2-Series Cabriolet
2015 BMW 2-Series Cabriolet

ب‌ام‌و کلاس‌بندی جدیدی را برای خودروهای خود اعمال می‌کند. حالا خودروهای سدان از سری خودروهای کوپه و کانورتیبل جدا شده‌اند. بنابراین دیگر نسخه کوپه و روبازی از مثلاً سری یک را شاهد نخواهیم بود و سری 2 اینک شامل همین دو عضو خانواده می‌شود. خوشبختانه علاوه بر ارتقای نام‌گذاری، طراحی سری 2 هم از سری یک فاصله گرفته و به طرحی امروزی و شیک‌تر تبدیل شده است. همان‌گونه که در مورد کوپه سری 2 قضاوت شد، در مورد مدل کانورتیبل نیز می‌توان آن را یکی از زیباترین خودروهای کوچک روباز چهارنفره نامید.

2015 BMW 2-Series Cabriolet
2015 BMW 2-Series Cabriolet

با وجود اینکه طراحی سری 2 کانورتیبل به سری 4 کانورتیبل هم شباهت‌های بسیاری دارد، اما این مورد کمتر قابل خرده‌گیری است زیرا نتیجه کار، خودرویی موقر و جذاب است.

2015 BMW 2-Series Cabriolet
2015 BMW 2-Series Cabriolet

در قلب این خودرو یک موتور شش سیلندر داغ 3.0 لیتری می‌تپد. مدل M235i می‌تواند با کمک توربوشارژر دوقلوی خود، 322 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل تنها 5.2 ثانیه خواهد بود.

2015 BMW 2-Series Cabriolet Interior
2015 BMW 2-Series Cabriolet Interior

اما صبر کنید. شاید شما علاقه‌ای به مدل‌های M با قدرت و کارایی بالا و در عین حال قیمت گران نداشته باشید. در این صورت نسخه پایه 220 i برای لذت حداقلی در دسترس است. این مدل با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری خود، 181 اسب بخار نیرو و 270 نیوتن‌متر گشتاور دارد. اگر این ارقام شما را راضی نکرد، مدل 228i را پیشنهاد می‌کنیم که با همان حجم 2.0 لیتر و با کمک توربوشارژر، خروجی 241 اسب بخاری و 350 نیوتن‌متری دارند. این مدل را می‌توان به صورت اختیاری با انتقال نیرو به هر چهار چرخ xDrive سفارش داد. اروپایی‌هایی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند می‌توانند به سراغ مدل 220d بروند. این مدل توربودیزل 2.0 لیتری هم 188 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر تورک تولید می‌نماید.

باز کردن سقف نرم و چندلایه پارچه‌ای و الکتریکی خودرو به زمانی حدود 20 ثانیه نیاز دارد. سقف را می‌توان با یکی از سه رنگ سیاه، سفید و آنتراسیت نقره‌ای و قهوه‌ای انتخاب کرد. عایق‌های اضافی باعث شده‌اند تا سطح صدا در جلو 5 دسی‌بل و در قسمت عقب 7 دسی‌بل نسبت به مدل کانورتیبل سری 1 کاهش یابد. سقف را می‌توان در حالی که خودرو سرعتی کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت داشته باشد، نیز باز و بسته کرد.

2015 BMW 2-Series Cabriolet
2015 BMW 2-Series Cabriolet

در مقایسه با سری 1 کانورتیبل، جانشین آن 9 درصد فضای بیشتر صندوق در زمان بسته بودن سقف و 7 درصد بزرگ‌تر در زمانی که سقف جمع شده ارائه می‌کند. این فضا برای قرار دادن دو کیسه 46 اینچی گلف یا یک جفت اسنوبرد هم کافی به نظر می‌رسد.

برنامه‌ریزی برای فروش این مدل از اوایل اسفند ماه امسال یا بهار 2015 انجام شده است. قیمت پایه‌این خودرو 38850 دلار خواهد بود. افزودن آپشن xDrive می‌تواند 1800 دلار به قیمت هر مدل بیفزاید. مدل M دیفرانسیل عقب نیز قیمت پایه‌ای معادل 48650 دلار خواهد داشت.

47 دیدگاه

  1. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    بی ام و زیباترین طراحی داخلی رو تو دنیا داره و واقعا خودروی قابل تحسینی هست که تمام استانداردهایی که یه خودرو باید داشته باشه رو داره.
    و جای هیچ گله و شکایتی نمیزاره

    پاسخ
    1. Saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      فقط اون قسمتش که در باز میکنی لوگوی بی ام میوفته رو خیلی باهاش حال کردم
      بچه ها راستی کسی از اونی که میگفتن میخواد بشه قطب سوم خودرو سازی ایران تو چابهار خبری نداره؟
      پدال یکم برسی کن ببین چه حرف هایی در موردش زده شده

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      دقیقا،توفیقی فکر کنم از930 دیدگاهی که گذاشتی،فقط همینو درست گفته باشی!

      پاسخ
    3. مهدی 911
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      من خودم عاشق بی ام و هستم ولی انصافا سری 1و2 زیبایی کمتری نسبت به سایر بی ام و ها دارند دیگه وفتشه بی ام و یه سوپر اسپرت تولید کنه درحال حاضر برترین محصولات ام5وام6 اند ولی درکل اگه بی ام و بهترین نباشه ولی زیباترینه

      پاسخ
        1. حمید
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          اگه کامنت های قبلی من رو خونده باشید متوجه میشید که زیاد از ب ام و خوشم نمیاد ولی این مدلش رو دوست دارم .سلام اقا میلاد.مرسی راجع به اون کامنتت هم باید خدمتت بگم مگه اون مدل مزدا تو ایران هست که میگی بیشتر هوندا دوستش داری راجع به سانتافه هم باید بگم 99 درصد مشتری ها و اشناهامون از سانتافه به عنوان یک ماشین خوب یاد میکنند ولی ما وقتی به تهران به نمایشگاه اشنامون اومدیم بهمون گفت موتور سانتافه کشش 4 نفر رو نداره و از این لحاظ جالب نیست ولی مطمین باش اگه موتور 3300 سی سیش وارد میشد اون رو به همین اکورد هم ترجیح میدادیم.سوار تویوتا rav4 هم شدم از داخلش خیلی خوشم اومد ولی حالم از طراحی بیرونیش بهم میخوره و اگه با این وضع بازار و قوانین فعلی اگه تویوتا ظاهرش رو قشنگ میساخت اون رو هم دوست داشتیم بگیریم.

        2. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. ميلاد جان احتمالا نسل آينده Z4 رو با همكاري تويوتا اونم فقط در زميته تكنولوژي هيبريدي، ميزنه. و براي توليد سوپر اسپرت هنوز برنامه دقيقي ارائه نشده. ولي احتمالش هست در سال 2016 به مناسبت 100 سالگي نسل جديد M1 معرفي بشه

        3. حسين
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          نميدونم كيه كه همش ديس ميزنه!!! براي همه هم ميزنه، انگار لج داره!!! اي بابا

  2. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    فقط از این سقف برزنتی خوشم نمیاد واقعا مزخرفن.سقف های فلزی که تو M4 هست بهترن.که مثل بدنه خودرو میمونه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      خودروی خوبیه.راستی میخوام 2تا مطلب بنویسم،یکی در باره مناطق ازاد ارس،یکی درباره واردات خودروهی2500سی سی

      پاسخ
      1. توفیقی
        سوابق: (1124 دیدگاه) ,

        تو صد ساله قراره مطلب بنویسی کو؟؟؟

        پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      دیگه تصمیم دارم یا نیام پدال یا کم بیام 😐
      دائم دل منو میبره! نه دل خوشی ازین دولت بی وفا داریم که نمیزاره ملت بفهمن رانندگی یعنی چی نه دل خوشی ازین ملته بی مروته نالوتی که یه پیکانم از دستشون نمیتونی با دل خوش تو سطح شهر نگه داری و مطمئن باشی بت نمیمالن!
      هرچی از وضعیته فوقه خراب این آبو خاک بگم کم گفتم 😐
      هیچ کس اینجا به فکر “آدم”نیست

      پاسخ
  3. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    ولی خودمونیم ها هیچی M6 گرن کوپه نمیشه.

    پاسخ
  4. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    واقعا ماشینهای آلمانی گرونم باشن.واقعا ارزششو دارن.استانداردن.
    افراط و تفریط تو کارشون نیست.

    پاسخ
  5. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    با این قیمت میشه یه ماستانگ V8 خرید.
    نظر سنجی
    بی ام و M2 : لایک
    ماستانگ GT : دیس لایک

    پاسخ
  6. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    فقط ای کاش یه نسخه سوپر اسپرت هم بسازه.
    واقعا جاش خالیه.
    بشه چی میشه.قول میدم میتونه از پس هر حریفی بربیاد.

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      توفیقی جان همینطور ادامه بدی شک میکنم که خودتی 😀

      پاسخ
      1. توفیقی
        سوابق: (1124 دیدگاه) ,

        چرا؟؟؟؟چون نظر موافق از من نشنیدی…..
        راستش این ماشین رو هم دوس ندارم من یکم که چه عرض کنم خیلی مشکل پسندم.ولی خواستم بدونم موافق بودن چه حالی میده.

        پاسخ
        1. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          جدیدا سبکت رو عوض کردی ، ایراد کمتر میگیری در هر پست 10 تا کامنت میگذاری ولی هنوز خودتی 😀

  7. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    آقا چقدر پشتش زشت شده.
    هرکی نفهمه میگه مال طرفای سال 2007 هست

    پاسخ
  8. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    یه بار تو X6 معمولی که 240 میلیون هست نشستم.هر چی بگم از این برند کمه.
    خیلی خودروی نرم و بی صدا و بی ادعایی بود.
    مثل روغن روان بود و شتاب رو بدون های و هوی که امریکایی ها دارن به آدم میده.
    ولی گرونه نسخه M هم 380 تومن تو ارسه فول آپشنش

    پاسخ
  9. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    رنگ سفید رینگ مشکی تودوزی قرمز کالیبر ترمز زرد
    این ترکیب رنگ ترکیب مورد علاقه من تو همه خودروهاست

    پاسخ
    1. Vahid
      سوابق: (84 دیدگاه) ,

      رنگ مشکی ، رینگ طلایی ، تودوزی قرمز و مشکی.
      اینم ترکیب رنگ مورد علاقه من تو تمام ماشینهاست. به نظرتون چطوره؟ هیچ رنگی رو جز این واسه ماشین نمیتونم بپذیرم.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      انصافاً با سقف باز خیلی خوشگله و زیبایی خارق العاده ای داره ولی دو مشکل هست:

      1- جلوش کاملاً هوشمندانه و زیبا طراحی شده اما عقبش اصلاً اینطور نیست، یاد مدلای دهه 90 یا 2000 میلادی بی‌ام‌و افتادم!!!!

      طراحی عقبش قدیمی تر از خودشه

      2- به جای برزنت، سقف هاردتاپ اگه قرار میگرفت خیلی بهتر میشد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده
        فرید حنیفه زاده
        سوابق: (70 دیدگاه) ,

        بله احمد خان در مورد نمای عقب با شما موافقم این در حالی هستش که این عکس مربوط به مدل چهار سیلندر 228i هست در مدل m235i با طرح سپر عقب دو رنگ نمای عقب بهتر میشه☺

        پاسخ
  10. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    به همه جاش نمره + میدم به جز سقف برزنتیش!!!!!!!!!!

    پاسخ
  11. سجاد
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    از نور درش خوشم اومد عقبش یکم زشته جلوش هالیه از سقف های پارچه ای بدم میاد

    پاسخ
  12. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    چهار تا صندلی داره!! میپسندم!!!!!!!!!!!!!
    ولی پشت سری صندلی های جلوش برام نا اشناست جدیدا استفاده شده؟؟

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    اون چراغ که موقع بازکردن درخودرو ارم بی ام و روزمین میفته خیلی باحاله.

    پاسخ
  14. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    اون چراغای جلوش منو کشته! 🙂
    چه قدرت و گشتاور خوبی داره.

    پاسخ
  15. soroush
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    خواهشا راهنماییم کنید. پرادو2012 + یا ix45 –

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      این چه سواالیه داداش معلومه که پرادو. پرادو ماشینیه که هیوندای سوارا آرزوی روندنشو میکنن البته اگه دوس داری سوار ماشین صفر بشی همون ix45 بخر چون ماشین صفر یه لذت دیگه ای داره!

      پاسخ
  16. ياكان
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    زيبايي و وقار و كارايي همه باهم جمع شدن. تو دل برو!!

    پاسخ
  17. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    درود بر BMW ، هم طراحی جلوش خوبه و هم طراحی عقبش ، اصلا چراغ های عقب باید برزگ و با ابهت و اصالت باشند نه یک خط نازک ! 😉

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    سری2 طراحی خیلی خوبی داره..از نظر فنی هم که مشخصه..بی ام وست…با کابریو… خانوادش کاملتر شد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.