GMC سیه‌را ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۴

طراحی پیکاپ جی ام سی سیه‌را برای سال ۲۰۱۴، کاملاً تغییر کرده و دارای وزن کمتر و مصرف سوخت بهینه‌تری شده است. بازار جهانی پیکاپ، رو به گسترش است و به همین‌منظور، این پیکاپ GMC، از یک طراحی داخلی جدید بهره برده و در موارد بسیاری، ارتقا یافته است. این خودرو با موتور ۵/۳ لیتری V8 همراه با سیستم گیربکس اتوماتیک ۶ دنده عرضه شده است.

GMC Sierra 1500 2014
GMC Sierra 1500 2014

همه‌چیز در سیه‌رای جدید، رنگ و بوی تازگی دارد. در بدنه‌ی بیرونی، سیه‌را از یک جلوپنجره بزرگ و با طراحی جدید استفاده کرده است. همچنین طراحی سپرها هوشمندانه‌تر شده و گلگیرهای بزرگتری برای چرخ‌ها درنظر گرفته شده است. مدل ۲۰۱۴ از یک سیستم تعلیق استفاده کرده که رانندگی مناسب‌تری را در این خودرو به همراه دارد. درهای عقبی خودرو، بزرگتر شده‌اند و این خودرو، از تکنولوژی‌های جدید ایمنی، مانند سیستم هشدار برخورد در جلو و هشدار عبور از خط جاده استفاده می‌کند.

GMC Sierra 1500 2014
GMC Sierra 1500 2014

در داخلی کابین، GMC، طراحی را کاملاً ارتقا داده است و از مواد و تجهیزات مناسب‌تری استفاده کرده است. سیه‌را، اکنون دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است که در آن رابط سیستم اطلاعات و سرگرمی جی ام سی وجود دارد و می‌تواند با گوشی‌های هوشمند، منطبق شود. این خودرو، همچنین، دارای یک دوربین از نمای عقب است. فضای داخل کابین، اندکی بزرگتر نشان می‌دهد؛ ولی در عین‌حال، ابعاد بدنه تغییری نداشته است.

GMC Sierra 1500 2014 Interior
GMC Sierra 1500 2014 Interior

خودروی تست، سیه‌را SLT با مبلغ نهایی ۴۳ هزار و ۶۱۰ دلار است که از تمام تجهیزات اضافه برای راحتی در این پیکاپ استفاده کرده است. کابین با امکانات لوکس چرم و صندلی‌ها، شرایط دلپذیری را ایجاد کرده است. همچنین تجهیزات دیگری مانند استارت از راه دور، آینه‌بغل‌های خودکار، چرخ فرمان اریب و تلسکوپی و پدال‌های تنظیم شونده، در دسترس قرار گرفته‌اند.


همچنین، یکی از تجهیزات اضافه‌ی دیگر، گرم‌کن چرخ فرمان و سیستم لغزش و گرما در پنجره عقب است که با قیمت ۴۰۰ دلار در مواقع برف و سرما، بسیار به کار خواهد آمد. همچنین یک بسته هشدار راننده به ارزش ۸۴۵ دلار، انتخاب شده است که شامل امکاناتی چون دستیار پارک جلو و عقب، هشدار عبور از خط جاده، هشدار تصادف از جلو و صندلی با هشدار ایمنی است. هنگام پارک‌کردن، اگر بیش از حد به چیزی نزدیک شود، لرزشی در صندلی خود احساس خواهید کرد و به این وسیله خبردار خواهید شد. با این‌حال، در عمل، این هشدار اندکی دیر به راننده می‌رسد.


در جاده، سیه‌را SLT بیشتر حس یک خودروی معمولی را منتقل می‌کند تا یک تراک. فضای پاها در صندلی‌های عقب، واقعاً غافلگیر کننده است و درهای بزرگتر عقب نیز باعث می‌شوند تا ورود و خروج به داخل خودرو بسیار راحت‌تر شود. در خودروی تست چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی جایگزین چرخ‌های استاندارد ۱۸ اینچی بودند. در همین‌حال، و با وجود چرخ‌های بزرگتر، سیه‌را باز هم بر روی آسفالت‌های ناهموار و مسیرهای سخت، راحت به‌نظر می‌رسید و کنترل مناسبی داشت.


موتور جدید ۵/۳ لیتری از نوع Ecotec3 V8، مطابق انتظار، قدرت زیادی را برای سیه‌را فراهم می‌کند و خروجی آن ۳۵۵ اسب‌بخار است. گشتاور خروجی نیز ۵۱۹ نیوتن‌متر است. این موتور بزرگ V8 پیشرانه خوبی برای حمل بار در کنار حمل مسافر است و در بزرگراه، خودروی تست، خیلی زود توانست به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد.


طبق گفته GMC، موتور ۵/۳ لیتری با مدیریت فعال سوخت همراه است و از سیستم «غیرفعال‌سازی سیلندر برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت» استفاده می‌کند. این سیستم با تغییر بین حالت‌های V8 و V4، در مصرف سوخت، صرفه‌جویی می‌کند. البته این تغییر در حین رانندگی با سیه‌را احساس نخواهد شد و دقیقاً نمی‌توان زمان این تغییر حالت را متوجه شد. سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز به صورت مناسب و آرامش‌بخشی،‌ وضعیت دنده سرعت را در رانندگی کنترل می‌کند.


سیستم تعلیق در سیه‌را ۲۰۱۴، ارتقا یافته و رانندگی به مراتب راحت‌تری نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو فراهم آورده است. بدنه خودرو کاملاً یکپارچه به نظر می‌رسد و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، کمک‌حال بسیار خوبی، به‌ویژه در روزهای برفی است.


در مجموع، طراحی سیه‌را در مدل ۲۰۱۴، بهبود یافته است و می‌توان گفت که نسل جدید این خودرو، یک تراک سرسخت با شرایط رانندگی یک خودروی لوکس است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

25 دیدگاه

  1. آشنا
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    رقیب سخت برای f150 و تراک های فول سایز
    اما f150 یه چیز دیگه است

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      F.150
      Ram
      Sierra
      همه بخاطره رقابت هر روز باید بهتر بشن
      در نهایت
      برنده این رقابت مصرف کنندست

      پاسخ
    2. آرش
      سوابق: (38 دیدگاه) ,

      ولی هیچ کدومشون در مقابل باردو حرفی برای گفتن ندارن

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    باز این آمریکایی ها برداشتن از تولیدات ملی ما کپی زدن
    فک کردن ما نمیفهمیم اینو از روی وانت پراید ساختن
    واللا!!!!!

    پاسخ
    1. spm
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      نه عزیزم از روی نیسان آبی خوشگل زدن.
      ابهتش منو کشته ولی f 150 یه چیز دیگست.

      پاسخ
      1. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        موافقم. شبیه نیسان آبی خودمونه با اندکی تلخیص.
        از دوستان کسی هست بدون نیسان جونیور”نیسان آبی خودمون” متولد کیه؟؟؟

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          F.A
          تراک های امریکایی رو تو تهران تصور کنید
          جا پارک پیدا کردن براش بزرگترین مشکله

    2. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      توهین نکن علی آقا. استبدادگران کافر فقط بلدن فیلمای جنایی و قتل و غارت بسازن.
      زنده باد یابو سازان وطنی

      پاسخ
      1. AndromedA
        سوابق: (50 دیدگاه) ,

        خوشم میاد ازونایی که بهت منفی دادن خاوری جان !!
        اصلا نیم ثانیه فکر نکردن منظورت چی بوده 🙂

        پاسخ
  3. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    همه آمریکا مخصوصا GMC رو تو ساخت ماشینای باری قبول دارن ولی این پیشرانه قوی واسه یه پیکاب زیاد نیست؟

    پاسخ
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      رقیب F150 و توندرا ، یک سوال داشتم ؛ قدرت و گشتاور این موتور 5.3 لیتری رو کسی میدونه؟؟

      پاسخ
  4. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    من با دیدن این پیشرفت و تکنولوژی و قدرت و قیمت مناسب فقط بیشتر حالم از گاری سازای دزد داخلی بهم میخوره واقعا چرا اگه دارین ضرر میکنین نابود نمیشین اصلا اگه تولید برای شما صرف نداره پس غلط میکنین تولید میکنید امیدوارم به زودی ورشکست بسین البته الانشم ورشکست هستین دزدای پست بی وژدان خون خوار

    پاسخ
    1. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      خونخوار واقعا شایستشونه
      دمت گررررررررررررررم

      پاسخ
      1. امید
        سوابق: (1324 دیدگاه) ,

        به امید نابودی این دو شرکت بد نام بی مصرف
        قربونت

        پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    جی ام سی همیشه جای محصولات جوان پسند رو در بین خودرو های جی ام پر میکرده. سیرا جدید هم این کارو به خوبی انجام داده. سیلورادو با اون سیبیل های کلفتش محبوب سن زیر 30 سال اصلا نیست.

    پاسخ
  6. ali
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    اصلا در حد و اندازه پراید وانتی که زدیم نیست. اصلا تا وقتی خودروسازای پرتوان ما مثل سایپا پرایده وانتو میده بیرون شماهای غریب پرست و غرب زده اصلا این دستاورد مهندسهای چیره دستمون رو نمی بینین … اخه تهاجم فرهنگی تا کی و کجا ؟!!!

    پاسخ
  7. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    فکر کنم آمریکایی ها یه جور تعصب خاصی روی جا لیوانی های ماشیناشون دارن. اگه اون جالیوانی ها نباشه کسی ماشینو نمیخره
    ماشینی که 2 تا جالیوانی نداشته باشد ماشین نیست

    پاسخ
  8. شایان
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    رقیب جدی ان شورولت سیلورادو است و دوج رم دیزلی

    پاسخ
  9. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین زیاد جالبی نیست من خودم 3 ماه سوار شدم عوض کردم

    پاسخ
  10. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یکی از اینا دیدم از نزدیک.کاپوت جلوی ماشین تا شونه هام بود.در ضمن خیابون جلو خونمونو با دور پنج فرمانه دور زد خیلی بزرگه.بعدشم به طرف گفتم بده یه دور بزنم باهاش نامرد بهم نداد هنوز تو کفم.ولی یه روز از عمرم باقی مونده باشه یه دور میزنم باهاش.ولی تمام خودروهای دنیا یه طرف خودروهای امریکایی یه طرف

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.