تائید تولید جگوار XF اسپورت‌بریک در سال 2017

سدان پرادعای جگوار XF در آینده‌ای نه چندان دور برادر اسپورت بریک استیتی را پذیرا خواهد بود و این برند بریتانیایی در خلال نمایشگاه خودروی پاریس تائید کرده که این خودرو در سال 2017 معرفی خواهد شد.

jaguar-xf-sportbrake-01
طراح اصلی جگوار آقای یان کالوم پیش از این گفته بود که کمپانی دیگر مدل استیتی را نخواهد ساخت اما اخیراً گفته که منظور اصلی او چیز دیگری بوده است. او در مصاحبه‌ای اختصاصی گفته است:

در انتقال خبری که پرهیز از ساخت هرگونه واگن دیگری توسط جگوار بوده اشتباه رخ داده است.

وقتی از او درباره‌ی نسخه‌ی استیت XF سؤال کردیم کالوم پاسخ داد:

این خودرو بسیار زیبا خواهد بود.

هم‌اکنون یکی از مدیران ارشد بخش فروش جگوار تائید کرده که این خودرو تولید خواهد شد:

در سال 2017 اتفاقات بیشتری در خانواده‌ی جگوار رخ خواهد داد و می‌توانم تائید کنم که یکی از این موارد XF اسپورت بریک جدید خواهد بود.

پیش از این نمونه‌های آزمایشی این خودرو در جاده‌های انگلستان دیده شده‌اند. معرفی عمومی این خودرو می‌تواند در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 باشد. احتمالاً فروش آن نیز از اواخر سال آینده شروع خواهد شد.

jaguar-xf-sportbrake-02
تصویرهای انحصاری ما ایده‌ای از شکل ظاهری خودرو را ایجاد می‌کند. در نمای جلو می‌توانیم همان ظاهر اسپورت و صاف با جلوپنجره‌ای سربالاتر را شاهد باشیم. همچنین امضای جگوار یعنی چراغ‌های خاص با LED های تیغه‌ای نیز از شاخصه‌های آن هستند.

jaguar-xf-sportbrake-04
پروفایل بخش عقبی نسبت به مدل قبلی خیلی متفاوت نخواهد بود اما شاهد ظاهری کوپه مانند تر نسبت به استیت های مرسوم باید باشیم. انتظار داریم که شیشه‌ی عقبی همانند شاسی‌بلند اف پیس سطحی‌تر طراحی شود و چراغ‌های عقبی نیز نسبت به برادر سدان تمایز داشته باشند.

jaguar-xf-sportbrake-03
فضای محفظه‌ی بار نیز نسبت به نسخه‌ی سدان نیز افزایش یافته و به 600 لیتر می‌رسد. با تا کردن صندلی‌های عقب این مقدار فضا بیشتر از قبل و برابر با 1700 لیتر خواهد بود. انتظار است که سیستم ریلی کف خودرو و درب پشتی برقی نیز در این خودرو دیده شوند.

jaguar-xf-sportbrake-05
کالوم همچنین به ما گفت که:

من طرفدار خودروهای واگن هستم و تعهدی وجود دارد که وقتی خودرویی را می‌سازید باید نسخه‌های متفاوت‌تر را نیز برای پوشش نیازهای مصرف‌کنندگان تولید نمایید.

اما کالوم در رابطه با نظر چینی‌ها درباره‌ی خودروهای واگن می‌گوید:

من با تعدادی از چینی‌ها درباره‌ی خودروهای واگن صحبت کردم. احساسی عمومی وجود دارد که با تغییرات بازار و رشد خانواده‌ها نیاز به کاربرد بیشتر نسبت به خودروهای سدان ضروریت می‌یابد.

انتظار داریم که تریم ها و پیشرانه‌های XF اسپورت بریک مشابه برادر سدان باشند. به این معنی که تریم های پرستیژ،R-Sport و Portfolio  با پیشرانه‌های دیزل 2 لیتری 161 و 178 اسب بخاری وجود داشته باشند. همچنین نسخه‌ی S با قدرت 297 اسب بخاری وجود داشته و مدل قدرتمند SVR با قدرت 375 اسبی نیز برای استیت های مرسدس-ای‌ام‌جی و آئودی RS خط‌ونشان خواهد کشید.

jaguar-xf-sportbrake-rendering
منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

11 دیدگاه

  1. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    همه چیزش معرکه س ولی کاش که سدان بود

    پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        با این طراحی لوکس معلوم موفق

        پاسخ
  2. دوچرخه سوار
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    از استیشن بدم میاد .

    پاسخ
  3. علیرضا.م
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    سبک طراحی قدیمیه اما خیلی جالب و دلنشینه با همینش حال میکنم .طراحی کره ای ها و ژاپنی ها شاید در چند وقت اول جالب باشه اما به مرور زمان خیلی آزار دهنده میشن.
    در عوض ماشین هایی داریم که خیلی قدیمی هستند اما هنوز جالب به نظر میرسند .
    تو این ماشین به بزرگ بودن شیشه ها دقت کنید . دید خیلی خوبی رو به سرنشین میده (جلو و عقب) به ستون عقب نگاه کنید چه دید خوبی رو در هنگام دنده عقب نسبت به پهلو میده بعد برید ماشین های ژاپنی و کره ای رو نگاه کنید . ( به جزء هوندا )
    مثل بعضی ماشین ها نیست که میشنی توش انگار تانک نشستی ( اپتیما . و …) .
    بسیاری از مردم ما از پایین بودن صندلی های سمند میگن که اصلاً اشتباه نیست چون باعث میشه مرکز ثفل ماشین پایین بیاد در عوض باید گفت شیشه های سمند کوچک هستند و درب ها بلند و طوری طراحی شده اند که انگار سوار تانک شده اید . ( دید اطراف خیلی ضعیفه ) . ستون های جلوی سمند رو که نگو . داغونه . داشبوردش که خیلی بزرگ و بالای و تو سورن بیشتر موارد تا حدی اصلاح شدند .

    پاسخ
  4. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    ی نسخه کپی محض از خودروهای الخصوص آلمانی . هیچی نگم بهتره no comment خودتون قضاوت کنید .
    با تچکر

    پاسخ
    1. BMW POWER
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      و بازم ترول…کپی؟ اصلا میدونی ماشین چیه؟طراحی چیه؟تعلیق چیه؟انجین چیه؟محور چیه؟کلا یه 4 کلمه منطقی بگو ما هم یاد بگیریم مطمئنا سنت کمتر از 12 سال هست…

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (837 دیدگاه) ,

      علی بریتیش ها و کپی؟؟؟؟؟!!!!
      دوسته من اونا خودشون طراح صادر میکنن و خیلی ها از طرح هایه اونا الگو میگیرن.
      تو هیچ ماشینه انگلیسی رو نمیتونی بگی از فلان ماشین کپی کرده شاید اندک شباهت هایی باشه ولی طراحیه اصیل خودشون رو دارن.
      خب چرا اینقدر حرص میخوری راحت بگو از طراحیه ماشینش خوشم اومده.
      تعریف از ماشینه انگلیسی که ترس نداره!!!!!!
      من میدونم چون خوشت اومده میگی تقلید از خودرویه آلمانی.
      طبیعی هم هست چون کلا سبک و مهندسی خودروسازیه آلمان و بریتانیا بسیار شبیه همه و یه جورایی با بقیه ی کشورها فرق دارن.(دیدی ترس نداشت)

      پاسخ
  5. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    لامصب انقدر استیشنش رو قشنگ زدن کافی عشق مسافرت باشی ، اصلا دیگه نمی تونی به سدان فکر کنی.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خیلی خوب زده
      توپ

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.