دوج

معرفی نسل جدید دوج چارجر در نسخه‌های کوپه و سدان با پیشرانه‌های برقی و بنزینی

نسل جدید چارجر در نسخهٔ الکتریکی با حداکثر ۶۷۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ بنزینی با موتور شش سیلندر توئین توربو و حداکثر ۵۵۰ اسب بخار قدرت رونمایی شده است.

سرانجام انتظارها به پایان رسید و نسل جدید دوج چارجر رسماً رونمایی شده است. شایعات قبلی درست بودند و این خودرو در نسخه‌های الکتریکی و بنزینی تولیدی می‌شود. نسخه‌های الکتریکی این ماشین چارجر دیتونا نام خواهند داشت درحالی‌که دوج برای نسخه‌های بنزینی نام چارجر سیکس‌پک را انتخاب کرده است. علاوه بر این، چارجر در نسخهٔ سدان چهاردر هم ارائه خواهد شد و بنابراین، این خودرو جایگزین هردو مدل قدیمی چارجر و چلنجر می‌شود.

هردو نسخهٔ الکتریکی و بنزینی چارجر جدید روی پلت‌فرم STLA ساخته شده‌اند و هردو نسخهٔ کوپه و سدان فاصلهٔ محوری یکسانی برابر با ۳,۰۷۴ میلی‌متر دارند. طول کلی خودرو هم با ۲۰۳ میلی‌متر افزایش نسبت به نسل قبلی به ۵,۲۴۸ میلی‌متر رسیده است. چارجر الکتریکی یا دیتونا فعلاً در دو نسخه بنام‌های R/T و اسکات پک عرضه می‌شود که هردو از معماری ۴۰۰ ولتی، قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک، گیربکس تک سرعته و پکیج باطری ۱۰۰.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند اما قدرت و گشتاور متفاوتی دارند.

در نسخهٔ R/T، دو موتور الکتریکی مجموعاً ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ اسکات پک به ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند. این اعداد اما صرفاً هنگام فشار دادن دکمهٔ پاورشافت روی فرمان درحالی‌که پدال گاز تخته است ارائه می‌شوند. این کار به مدت ۱۵ ثانیه قدرت موتورهای الکتریکی را ۴۰ اسب بخار افزایش می‌دهد و عملکردی شبیه به سیستم اکسید نیتروژن در خودروهای بنزینی دارد. پس از هر بار فشردن این دکمه، باید ۳۰ ثانیه صبر کرد تا بتوان دوباره از این ویژگی استفاده کرد.

بنابراین، در حالت عادی، چارجر دیتونا R/T و اسکات پک به ترتیب ۴۵۶ و ۶۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. البته هردو نسخه در مدل ۲۰۲۴ به‌صورت استاندارد به پکیج ارتقاء eStage مجهز هستند که قدرت را افزایش می‌دهد اما در مدل‌های آینده این پکیج به‌صورت سفارشی ارائه خواهد شد. چارجر دیتونا R/T ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۱ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که اسکات پک برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۳ ثانیه زمان و برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت R/T به ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اسکات پک توان رسیدن به سرعت ۲۲۱ کیلومتر بر ساعت را دارد.

R/T می‌تواند با هر بار شارژ کامل باطری تا ۵۱۰ کیلومتر را طی کند اما این رقم در اسکات پک ۴۱۸ کیلومتر خواهد بود. زمان شارژ در هردو نسخه یکسان است و با شارژر سطح دو نزدیک به ۷ ساعت طول می‌کشد تا باطری‌ها از ۵ تا ۸۰ درصد شارژ شوند درحالی‌که با استفاده از شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی این زمان به ۳۲ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این دو نسخه، دوج سال آیندهٔ نسخهٔ پرچم‌دار بنشی را هم ارائه خواهد کرد که با معماری ۸۰۰ ولتی و گیربکس دو سرعته به دنبال شکار تسلا پلد است.

نسل جدید چارجر در نسخهٔ الکتریکی وزن وحشتناک ۲۶۵۰ کیلوگرمی دارد و به همین دلیل، دوج بزرگ‌ترین لاستیک‌های کارخانه‌ای تاریخ خود را برای آن در نظر گرفته است. R/T از رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که اسکات پک به نمونه‌های ۲۰ اینچی مجهز است. برای نسخهٔ اسکات پک همچنین پکیج پیست هم قابل سفارش خواهد بود که لاستیک‌های ۳۰۵ در جلو و ۳۲۵ در عقب و ترمزهای ۱۶ اینچی برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب را به همراه دارد. این پکیج همچنین سیستم تعلیق نیمه فعال با کمک‌فنرهای تطبیقی را هم به خودرو اضافه می‌کند. چارجر دیتونا توزیع وزنی نزدیک به ۵۰-۵۰ دارد و در هردو نسخه از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی بهره می‌برد.

چارجر جدید برخلاف نسل قبلی فقط برای درگ خط مستقیم نیست و دوج سیستمی را برای آن طراحی کرده است که باطری‌ها را در ابتدا خنک‌تر می‌کنند تا امکان زدن دورهای بیشتری در پیست فراهم شود بدون آنکه باطری‌ها داغ کنند. علاوه بر این، برای اسکات پک حالتی بنام دونات در نظر گرفته شده است که با استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود عقب، فقط چرخ‌های عقب را می‌چرخاند. علاوه بر این، بازهم فقط در نسخهٔ اسکات پک حالت دریفت وجود دارد که امکان دریفت کشیدن را با سه زاویهٔ مختلف لغزش جانبی فراهم می‌کند. برای درگ نیز امکان گرم کردن لاستیک‌ها پیش از آغاز حرکت وجود خواهد داشت.

هردو نسخهٔ چارجر دیتونا از سیستم صدای اگزوز Fratzonic Chambered دوج بهره می‌برند که به ادعای این شرکت، صدایی مشابه هلکت قدیمی تولید خواهد کرد. این صدا بسته به حالت رانندگی و شدت فشردن پدال گاز تغییر می‌کنند و با انتخاب حالت استیلث می‌توان آن را غیرفعال کرد. چارجر جدید در طراحی بیرونی کاملاً به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است و به‌جز استفاده از آینه‌های جانبی سنتی، تفاوت خاصی با کانسپت چارجر دیتونا دیده نمی‌شود. همچنین نسخه‌های دیتونا و اسکات پک و همین‌طور بنزینی و الکتریکی در ظاهر تفاوت بزرگی باهم ندارند.

در داخل خودرو هم همان طراحی نسخهٔ کانسپت را می‌بینیم که دو نمایشگر، شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی سفارشی از ویژگی‌های آن است و خطوط داشبورد چارجر ۱۹۶۸ را به یاد می‌آورد. در هردو نسخه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی با سیستم Uconnect 5 ارائه می‌شود اما صفحه آمپر دیجیتالی در R/T از نوع ۱۰.۲۵ اینچی و در اسکات پک ۱۶ اینچی خواهد بود.

صندلی‌ها به‌صورت استاندارد پارچه‌ای و وینیلی هستند درحالی‌که امکان سفارش نمونه‌های ناپا و همین‌طور صندلی‌های اسپرت با پشت‌سری‌های یکپارچه هم وجود دارد. درِ صندوق چارجر از نوع لیفت‌بک است و ۶۴۲ لیتر فضای بار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به ۱۰۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که در جلو هم یک صندوق ۴۲ لیتری وجود دارد. به گفتهٔ دوج، نسخهٔ چهاردر چارجر به‌جز برخورداری از دو در اضافی، هیچ تفاوت دیگری با همتای کوپه ندارد.

نسخهٔ بنزینی یا سیکس‌پک چارجر جدید از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین استفاده می‌کند که قبلاً آن را در مدل‌های جیپ و رم دیده بودیم. نسخهٔ بنزینی پایه که با نام سیکس‌پک S.O شناخته می‌شود، ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد و جایگزین موتور ۵.۷ لیتری V8 قبلی می‌شود درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر با نام سیکس‌پک H.O، با ۵۵۰ اسب بخار قدرت جایگزین موتور ۶.۴ لیتری V8 خواهد شد. هرچند متاسفانه در چارجر جدید خبری از پیشرانه‌های V8 همی نخواهد بود اما همین‌که دوج به‌طور کامل نسخه‌های بنزینی را حذف نکرده خبر خوبی است. همچنین گفته شده این نسخه‌ها که هردو چهارچرخ محرک هستند، پرفورمنسی بهتر از نمونه‌های V8 خواهند داشت. البته سازندهٔ آمریکایی فعلاً اعداد پرفورمنس و وزن چارجر بنزینی را اعلام نکرده است.

نسل جدید چارجر ابتدا فقط در نسخهٔ الکتریکی کوپه از تابستان آینده برای فروش عرضه می‌شود و نسخه‌های بنزینی و سدان در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۵ به بازار خواهند آمد. فعلاً قیمت این خودرو مشخص نیست اما انتظار می‌رود دیتونا R/T حداقل ۵۰ هزار دلار و اسکات پک نزدیک به ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشند. نسخه‌های بنزینی اما ارزان‌تر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. علی آقایی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بازمانده ای از یک افسانه

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. Sina_carshow

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (75 ديدگاه)

      متاسفانه این ماشینم عملن به تاریخ پیوست هرچند باید دید در عمل و سواری چه طوره آیا میتونه از خجالت طرفداران در بیاد؟
      راستی ببخشید بابت اسپم امروز تو کانال یوتوبم ( با همین اسم ) بررسی تویوتا سوپرا نسل چهارم رو منتشر کردم دوست داشتید یه سر بزنید
      کامنت هاش به ۱۰۰ تا برسه تویوتا سنتوری هم میزارم ❤️🔥✌️دوست دارم نظرتونو راجبش بدونم

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10250 ديدگاه)

        از همین‌ تریبون اعلام تسلیت میکنم به تمام فن‌هایِ آمریکن‌کارز!!!

        خوش به سعادت اونایی که نسل قبلش را خریدن ، این نسل جدید یه گندکاری بین‌الملی باید به حساب بیاد و علیه دوج باید به دادگاه لاهه شکایت فرستاد!!!

        دیدید بعضی وقت‌ها میگم دست به ترکیب برنده نباید زد ، بیا اینم حاصل حرف‌هام ، چلنجر و حتی چارجر را با خاک یکسان کرد که این جوجه اردک زشت را ببینیم!!!

        اون روزی بود که از تکامل صحبت میکردم در مورد GTR و پورشه ۹۱۱ و بنز G ، متاسفانه میدونستم یه خودرو را جا گذاشتم و امروز یادم اومد که اون چلنجر افسانه‌ای بود!

        چلنجر باید تکامل پیدا میکرد به روی نسل قبلی نه این مضخرفی که شاهدشیم!

        البته امیدوارم سری هِلکت رو سریع زنده کنند روی این بدقواره ، و اگر نه دوج به فروش رم توجه کنه بهتره چون مسلماً با این کار هوادارها و خریداران رو رو هم به باد فنا داده رفته!!!

        کجاست اون چشم‌های خوشگل با بدنه‌ای عضلانی و دیدنی که انگاری دی‌کاپریو با هادی چوپان را مخلوط کرده بودن شده بود چلنجر 😢🤦‍♂️!

        موافقم 12
        مخالفم 5
    2. P

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (286 ديدگاه)

      بازمانده چه بازمانده ای هم ، یه جورین انگار دیگه ماسل کار نیستن ، طراحیشون میتونست خیلی خیلی بهتر باشه و …

      موافقم 10
      مخالفم 10
    3. NAVID@@98

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (342 ديدگاه)

      بهتره بگیم افسانه ای از یک بازمانده
      اما ، اما دوستان این ذکرِ نکته جالبه که بدونید بازگشت به آینده
      شما مومنان به سوی خداست
      این دوج آمریکایی هم مثل اروپایی ها دست راست خداست به راستی که خدا اینها را می‌سازد 👑🥇 🏆
      خدا میسازه به وسیله بنده‌ی خدا در آلمان و اروپا و آمریکا به دست آنها و با ارده خودش میسازه و دست خدا در ساختش دَخیلِ!! خدایی👑🥇 🏆 باشد که ایمان بیاورید و به راه راست هدایت شوید😍

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. JaMsHiD

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        هیچوقت آلمان رو کنار آمریکا نذار . با این بازی نکن . اوکی؟

        موافقم 1
        مخالفم 14
        1. فرشاد

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          بله اقا جمشید المان بهتره

          موافقم 2
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1999 ديدگاه)

          نه آقا فرشاد آمریکا بهتره

          موافقم 3
          مخالفم 1
    4. NAVID@@98

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (342 ديدگاه)

      بهتره بگیم افسانه ای از یک بازمانده
      اما ، اما دوستان این ذکرِ نکته جالبه که بدونید بازگشت به آینده
      شما مومنان به سوی خداست
      این دوج آمریکایی هم مثل اروپایی ها دست راست خداست به راستی که خدا اینها را می‌سازد 👑🥇 🏆
      خدا میسازه به وسیله بنده‌ی خدا در آلمان و اروپا و آمریکا به دست آنها و با اراده خودش میسازه و دست خدا در ساختش دَخیلِ!! خدایی👑🥇 🏆 باشد که ایمان بیاورید و به راه راست هدایت شوید😍

      موافقم 4
      مخالفم 8
    5. Reza Waffen SS

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5341 ديدگاه)

      حالم گرفته شد 👎

      موافقم 7
      مخالفم 4
    6. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (237 ديدگاه)

      نه خوشم اومد، به اون بدی که فکر میکردم هم نیست ولی موتور ۶ سیلندر خیلی حال خراب کنه

      موافقم 3
      مخالفم 4
  2. R@min

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1705 ديدگاه)

    خب در تمام زمینه ها معمولی هست و وزنشم که خاک بر سرشون واقعا. ظاهرشم که بسیار ناپخته شده و قیافشم شبیه مال باخته های کوروش کمپانیه که تو شوکن چطوری آیفون ۲۰ میلیونی کلاه برداری بوده !

    امیدوارم لااقل مدل بنزینی دور و بر ۱.۷ تا ۱.۸ باشه و با این موتور پرفورمنس خوبی داشته باشه و دروازه ورود به مدل های پیست محور هم باز بشه براش.

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. B

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (390 ديدگاه)

      جالبه کل تفاوت کوپه و سدان اینا که کوپه۲ تا در پشتی رو نداره

      موافقم 9
      مخالفم 2
  3. N.I.M.A

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    امیدوارم ساخت مدل دو درب از چارجر، خداحافظی با چلنجر نباشه!!!
    گرچه این ماشین واقعا به چارجر بیشتر شبیه هست تا چلنجر

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1374 ديدگاه)

      خداکنه واقعا که چلنجر رو کنار نذاره
      ولی چراغ های جلو نباید پیوسته میشد

      موافقم 13
      مخالفم 1
  4. Taha Ayoobi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    آها حالا شد، مقاله قبلی خیلی وحشتناک توصیف کرده بود.
    یکم آروم شدم
    ولی چرا باید چلنجر اینجوری بشه
    واقعا از نظر طراحی خراب کرده
    چراغ های عقبش شبیه نسل های قدیمی چارجر
    کابینش ولی خیلی خوشگله
    چراغ های جلو خیلی بد شده
    برای چلنجر باید همون جوری حالت دایره‌ای میموند
    برای چارجر هم نباید پیوسته میشد
    من نمیدونم این چه مرضیه همه دارن پیوسته میکنن.
    همه چی خوبه به جز طراحی بیرونی، یکی شدن چلنجر با چارجر، و باز هم طراحی بیرونی

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم تیم کنیسکیس هیچی حالیش نیست.فقط یکی بگه اگر قرار باشه ماسل بخری دوتا گزینه داری یکی این مثلا ماسل یکی هم موستانگ با طراحی جذاب انجین وی۸ حجیم تنفس طبیعی وحشی با ۵۰۰ اسب و ابعاد استاندار کدوم رو انتخاب می‌کنه.آخه ماسل ۵.۲ متر فاصله محوری ۳.۲ متر وزن ۲.۶۰۰ کیلو.جنازه چلنجر رو نباید رو دوش این گذاشت.حتی با انجین ۶ سیلندر هم شکست بدی در انتظارشان.طراحی جلو و عقب هم جالب نیست.چرا مازراتی رو بهتر از قبل ساختن

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2582 ديدگاه)

      من فقط هلاک اون جمله آخرت شدم
      چرا مازراتی رو بهتر از قبل ساختن😄

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. Taha Ayoobi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    ولی نباید نسخه الکتریکی میزد
    دوج که میدونه یه دنیا عاشق این دو مدل هستن
    یکی از بهترین نمونه ها برای تولید ماشین لکسوس IS 500 2024 یا 550 اگه اشتباه نکنم هست.
    نه اینکه بگم بهترین ماشینه و…
    میخوام بگم لکسوس تو این دوره زمونه که همه دارن برقی میکنن
    موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی رو گذاشته روش

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ?! lc 500

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1374 ديدگاه)

        نه، is
        مقاله اش هم تو همین پدال بود
        https://www.pedal.ir/lexus/lexus-is-500-f-sport-performance-japan/

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. TRD

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (72 ديدگاه)

          هر دو خودرو از موتور 2UR-GSE استفاده میکن که ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعیه . تو مدلای
          RC F, GS F, LC 500, IS 500 , IS F این موتور وجود داره .

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. Ali54d

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        عجب روزگاری شده،انگار دیگه هیچی سر جا خودش نیست،خوشا دهه ۶۰ و ۷۰.وقتی نگاه این ماشین میکنم انگار یکیه که میشناسمش ولی وقتی بر میگرده تو صورتش دقیق نگاه میکنم میفهمم هفت پشت غریبس،باید گفت ببخشید اشتباه گرفتم.خدافظ

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. B

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (390 ديدگاه)

      من انتظار داشتم پلاگین هیبریدی بزنن نه تمام برقی

      موافقم 7
      مخالفم 0
  7. Amin.plus

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اون نارنجیه پیکان تاکسیه؟
    خیلی شبیهن

    موافقم 17
    مخالفم 0
  8. John Marston

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ماشین بدی نیس ولی خب از سازنده دیمن همچین چیزی انتظار نمی‌رفت
    البته شاید اگه بهش فرصت بدیم و دعا کنیم مدیر استلانتیس ب.میره و یکی عاقل تر جایگزینش بشه شاید ماشین جذابی تو عصر الکتریکی های خسته کننده و یکنواخت در بیاد
    نسخه بنزینیش هم احتمالا محبوب تر باشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. AMANTE

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    احساس ماسل کار رو نمیده و بیشتر شده یک ماشین اسپرت که نام بزرگی رو یدک میکشه.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1374 ديدگاه)

      انگار یه ماشین اسپرت که پارتی داره و معروف شده

      موافقم 8
      مخالفم 0
  10. Taha Ayoobi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    کجایی چلنجر، کجایی چارجر که ببینید دارن باهاتون چیکار میکنن

    موافقم 11
    مخالفم 0
  11. Siyavash

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (676 ديدگاه)

    این همه انتظار آخرش شد این…ضعیف عمل کردی دوج…..
    خودم فکر میکردم دوج برایه معرفی حداقل ۷۰۰ اسب قدرت داشته باشه ولی این واقعا در حد اسم دوج نیس….
    امیدوارم جبران کنه برایه نسخه هایه آینده….

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اینا مستقیم برن سطل زباله فقط چلنجر و چارجر دورانگو رم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. مازیار

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2582 ديدگاه)

    چاره ای نیست …
    روح ماسل بیشترین تضاد ممکن رو با برقی داره و اینم فقط اومده که بگه من زنده ام حالا قیمتشو نپرس!

    موافقم 9
    مخالفم 0
  14. نشناسی بهتره

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (390 ديدگاه)

    آقای اشتری در مورد xentek motorsport میشه توضیح بدین؟
    (ببخشین که سوالم ربطی به مقاله نداره)

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. amir-mr

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    کاش حداقل تو نسخه ی برقی قدرت ماشینو تا ۱۰۰۰ اسب بخار میرسوندن
    با این قدرتی که این داره هیچ حرفی برای گفتن جلوی موستانگ نداره رسما دوج با معرفی این نسل شکست خورده
    در کل فورد واقعا با برنامه عمل کرد الکی با برقی سازی تاریخ موستانگ رو از بین نبرد
    قطعا موستانگ تو فروش نسب به رقباش رکورد جدید رو ثبت می‌کنه مخصوصا که تو نسل جدید رو پرفورمنس ماشین تمرکز بیشتری کردن

    موافقم 11
    مخالفم 0
  16. ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3463 ديدگاه)

    بد نشده ولی این کجا و آن کجا

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1489 ديدگاه)

    نسل قبلی چارجر و چلنجر با اینکه فناوریش قدیمی شده بود اینقدر جذابیت داشت که حتی با بهبود های سبکی که دوج روشون انجام میداد این همه سال رو خط تولید بودن ، نسخه برقیش هم که با این وزن بالا رسما فاجعست ، طراحیش تو نسخه کانسپت خیلی بهتر بود خصوصا عقبش انگار آخر وقت اداری طراحی شده ، من اگه جای خریدار باشم نسخه های صفر کیلومتر نسل قبلی چارجر و چلنجر که هنوز تو انبار ها موجوده رو میخرم تا تموم نشده به جای این اسباب بازی عجیب الخلقه ، کامارو هم که تولیدش متوقف شد ، عملا موستانگ تنها ماسل کار واقعی در حال تولیده

    موافقم 9
    مخالفم 0
  18. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بهترین کار این بود کلا اسم داج رو بایگانی میکردن و یه اسم جدید میزاشتن و یه کراس اوور برقی و سدان مثل مدل ۳ و مدل y میدادم بیرون و کلا دیگه اسم پرفورمنس انحصاری داج و srt رو ضایع نمی‌کردن.این کارشون دقیقا مثل اشتباه بزرگ دهه ۸۰ و۹۰ هست که یه کوپه ۴ سیلندر میتسوبیشی اونم دف جلو با اسم چلنجر دادن بیرون.بعضی وقتها تو اوج باید بری کنار.وقتی دیدن استلانتیس تمرکزش روی مازراتی و آلفا هست باید به اینجا هم فکر میکردن.هر چی نگاه میکنم بیشتر دلم میسوزه.حیف.

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1374 ديدگاه)

      منم خیلی دلم سوخت
      ولی ایشالا درست میشه تو نسل های بعدی
      همونطور که بعد از دهه 80و 90 درست شد اینم درست میشه
      ولی یه مشکلی که هست اینه که اگه الان برقی بده دیگه تو نسل های بعدی خیلی احتمالش کمه که بنزینی با طراحی اصیل بده

      موافقم 4
      مخالفم 1
  19. Arshia m3csl

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    چقدر چارجر جدید جذاب و با ابهته😍👌🏼 اگه یک پیشرانه هلکت روشون نصب بشه فوق العاده میشن🔥

    موافقم 2
    مخالفم 7
  20. OM.01

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (410 ديدگاه)

    با این چیزی که من از چارجر برقی میبینم باید بگم علاقه بیشتری به موستانگ مک ای پیدا کردم با اینکه کراس اوور هست😂

    2.7 تن وزن! 🙄

    موافقم 11
    مخالفم 1
  21. amirboss

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    اون چیزی که انتظارشو داشتم تو نسخه برقی نبود.
    نسخه بنزینی هم اون چیزی نیست که فکرشو میکردم.
    نسخه برقی با اون وزن وحشتناک و زمان بالای شارژ و برد نه چندان بالا.
    دوج انصافا باید نسخه هیبریدی ارائه میکرد.
    نسخه هیبریدی و برقی.
    دوج احمقانه عمل کرده واقعا.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  22. Mohammad ali

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قطعا برنده جایزه زشت ترین چارجر میشه👍

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. مهدی قربانی طهرانی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوج با اینکارش حتماً مورد انتقاد ماسل کار بازهای آمریکا قرار می گیره آیا دوران خوش موتور v8 تمام شد؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. Hadi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (581 ديدگاه)

    خیلی هم بد نشده ولی نسل قبل افسانه ای تو تاریخ باقی میمونه…
    امیدوارم یه مدل هیبریدی پرقدرت ازش بسازن…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. MasouD

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    حالمون خرابه،بدتر شدیم
    ماشین در جهان هم جمع کردنی داره میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  26. دانیال

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این مدل هم به تاریخ پیوست؛ حتی حاضر نشدم نسل جدید رو به بار دیگه نگاه کنم😔

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. BMW

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1249 ديدگاه)

    این حتی روح شیطانی ایش رو نداره خدایی🥲

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. پوریا

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باز گشت دوج از آینده ♥️♥️🔥🔥🔥🔥🔥🔥

    موافقم 0
    مخالفم 2
  29. AydinRazi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    و این بود پایان دوج چارجر افسانه‌ای💔

    موافقم 0
    مخالفم 1
  30. FOTOX

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    نمیتوننست همون چلنحر با ظاهر قدیمی رو برقی کنن؟

    انگار برقی کردن مشینا با زشت شدن طراحیشون همسو هست

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا