مداد رنگی رنو ؛ توئینگو 2014 [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014: سومین نسل از کوچکترین عضو خانواده رنو در نمایشگاه امسال ژنو معرفی شد؛ خودرویی که اگر بگوییم دیفرانسیل عقب است احتمالا خیلی ها باور نمی کنند!

[jwplayer mediaid=”64741″]

طراحان رنو در توئینگوی 2014 ، فاصله محوری را تنها 13 سانتیمتر نسبت به نسل دوم افزایش دادند تا بدین ترتیب این کوچولوی فرانسوی بیشترین فضای زانو را درمیان همکلاسانش داشته باشد. حال که صحبت از اندازه ها شد بهترست به سراغ ابعاد توئینگوی جدید برویم:

  • 3.59 متر طول.
  • 1.64 متر عرض.
  • 1.55 متر ارتفاع.
  • 2.49 متر فاصله محوری.
  • 8.65 متر شعاع گردش فرمان.

توئینگوی جدید که پلتفرم مشترکی با نسل آتی اسمارت ForTwo دارد، دیگر با آن پیشرانه های 1.2 و 1.6 لیتری بنزینی و همچنین 1.5 لیتری دیزلی سابقش در نسل دوم خداحافظی کرده چراکه رنو دو انجین سه سیلندر بنزینی جدید را برای آن درنظر گرفته است:

  • TCe 90 پیشرانه 0.9 لیتری توربوشارژ؛ با قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر.
  • SCe 70 پیشرانه 1.0 لیتری تنفس طبیعی؛ با قدرت 70 اسب بخار و گشتاور 91 نیوتن متر.

صرف نظر از نوع پیشرانه ها، توئینگو مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی بوده که قدرت را به محور عقبی خودرو می برد. اما سری هم به کابین ساده آن بزنیم که گنجایش محفظه بارش به حدود 220 لیتر رسیده و امکانات خوب آن هم بصورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد ازجمله:

  • نمایشگر لمسی کنسول.
  • سیستم چندرسانه ای R-Link با پشتیبانی اپلیکیشن R & GO برای اتصال اسمارت فون و دسترسی به سیستم صوتی، نویگیشن سه بعدی، تلفن، کامپیوتر سفر و …

فروش جهانی توئینگو از پاییز 2014 آغاز شده و مشتریان می توانند آنرا در چهار رنگ آبی، زرد، سفید و قرمز خریداری کنند.

[jwplayer mediaid=”64538″]

[jwplayer mediaid=”64579″]

13 دیدگاه

  1. سعید_131
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    ای نامرد بجز طراحی داشبوردو داخلش بقیه و از هوندا فیت زده
    دیگه کلا تو طراحی همه از هم میزنن مشکلی نی انگار
    فقط گاری سازی های ما اصالت خودشونو حفظ کردن

    پاسخ
    1. meysam
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      طراحی خارجیش رو که از فیات 500 الگو گرفتن، پلتفورمش هم که با اسمارت مشترکه، طراحی داخلیش رو هم که از فولکس آپ و فیات الگو گرفتن، واقعا فسفر سوزوندن برای این همه خلاقیت. مثل اینکه پر خودروسازان ایرانی به پرشون گرفته.

      پاسخ
    2. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      کاش
      محصولات روز و پر فروش رنو
      با قینت معقول وارد ایران میشد

      پاسخ
  2. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    نمیشه گفت از رو فلان ماشین تقلید کرده
    شبیه فیات 500 هم شده ینی خیلی شبیهش شده
    ولی رنو کمپانی به روزیه و کارش درسته

    پاسخ
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    دیفرانسیل عقب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چه حالی میده با این تیک اف کنی .

    به نظر من از نظر قیافه و طراحی و بازده موتوری ، از تویوتا ایگو بهتره .

    ولی از نظر استهلاک و دوام و …. حرفی برای گفتن جلو ژاپنی ها نداره .

    همینطور فولکس .

    البته اختلافشون فاحش نیست ولی خب اون ها بهتر از این هستند .

    پاسخ
  4. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    البته توی این کلاس ، اکثر خودرو ها شبیه هم هستند و نمیشه گفت کی از روی دست کی تقلب کرده
    تعجب رنو یک ماشین خوش قیافه داره چون به نظر من اکثر ماشین هاش بد قیافست

    پاسخ
  5. f
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من كه خوشم نيومد به نظر من تو اين سبك ماشيناي فرانسوي پژ
    و 108 2014 از اين خوشگلتروو با حالتر اصلا پژو طراحيش خيلي قويتر بوده از رنو البته نظر شخصيمه

    پاسخ
  6. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    رنو تو این سایز یه پیشکسوته… درسته طراحی ها به هم نزدیکه اما تفاوتهایی هم هست
    رنو به نسبت تو یوتا یا پژو و یا حتی فیات خودروی زیباتریه به نظر من

    پاسخ
  7. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    از داشبوردش خوشم نمیاد فیات 500 خیلی سر تره من تا فیات 500 هست اصلا به رنو فکر نمیکنم غیات 500 هم قدرتش بیشتره هم مصرفش پایینه و هم داشبورد و طراحی خوبی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.