رنو کجار، خویشاوند جدید نیسان قشقایی

نمایشگاه ژنو 2015: رنو از کراس‌اوور جمع‌وجور کجار که روی پلتفرم CMF ساخته می‌شود، در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این همان پلتفرمی است که رنو همراه با نیسان توسعه داده و خودروهایی نظیر نیسان قشقایی را میزبانی می‌کند.

2015 Renault Kadjar
2015 Renault Kadjar

سازنده ای که بیشتر آن را با هاچ بک‌ها و MPV هایش می‌شناسیم، این روزها خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند را جدی گرفته است. کجار جانشین خودروی کولئوس خواهد شد. در عین حال بزرگ‌تر، چابک‌تر و امروزی‌تر از ان می‌باشد.

Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show
Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show

طراحی کجار مخلوطی از رنو کلیو و مینی کراس‌اوور کپچر است. چراغ‌های کشیده، فرم منحصر به فرد جلوپنجره با فوکوس روی نشان بزرگ رنو، نوار کرومی در بالای جلوپنجره برای افزودن بصری عرض خودرو، نوارهای LED دور چراغ‌ها، بدنه عضلانی با موج برجسته در نمای جانبی و سقف با شیب ملایم همگی دست به دست هم داده‌اند تا طرحی زیبا و جذاب را برای این خودرو خلق کنند.

Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show
Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show

برخلاف طراحی بیرونی، فضای کابین ساده و به دور از هیجان است. صندلی سرنشین جلو را می‌توان به یک میز کوچک تبدیل کرد. صندلی‌های نیمکتی عقب هم با نسبت 60/40 تا می‌شوند. رنو متخصص تطبیق‌پذیری فضای داخل است و انواع پیکره‌بندی داخلی را می‌توان در آن امتحان کرد.

Renault Kadjar
Renault Kadjar

در مرکز کنسول یک نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار گرفته است. رنو از سیستم ناوبری، سیتم تشخیص صدا، تلفن و رادیو و سیستم سرگرمی در نسل جدید سیستم R-Link خود بهره جسته است.

Renault Kadjar
Renault Kadjar

رنو کجار از نیسان قشقایی اندکی بزرگ‌تر است. طول آن 4.45 متر و عرض آن 1.84 متر و ارتفاع آن به 1.6 متر می‌رسد. افزایش ابعاد بدنه به کجار کمک کرده تا ظرفیت بار را به 472 لیتر برساند که 42 لیتر بیش از همتای خود در نیسان است. در جای‌جای کابین هم مجموعاً 30 لیتر فضا برای حمل و ذخیره‌سازی اشیای کوچک پیش‌بینی شده است.

Renault Kadjar interior
Renault Kadjar interior

فاصله کف این خودرو از زمین به 19 سانتی‌متر می‌رسد که به نظر برای خارج شدن از جاده و ناهمواری‌های سطحی، کافی باشد. کجار را می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل خریداری نمود. بنابراین بسته به توقعات، می‌توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. در قسمت جلو و عقب خودرو از سینی‌های ویژه ای از جنس فولاد ضدزنگ استفاده شده که حفاظت کافی در مسیرهای ناهموار از قسمت‌های کف خودرو را پدید می‌آورد.


برای پیشرانه می‌توان موتور 1.5 لیتری توربو دیزل با قدرت 108 اسب بخار را انتخاب کرد و یا موتور 1.6 لیتری 128 اسبی و یا موتور بنزینی توربوی 1.2 لیتری 128 اسبی را انتخاب نمود. انتقال نیرو بسته به پیشرانه انتخابی می‌تواند از نوع شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه باشد.


رنو کجار از تابستان 2015 با قیمت پایه حدود 20 هزار یورو برای فروش در اروپا و سپس در آفریقا، حوزه مدیترانه، انگلستان و چین راهی بازار می‌شود.

24 دیدگاه

  1. ويكي
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیست ولی من قشقایی رو بیشتر ترجیح میدم به این

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      هر دو در یک سطح هستند ولی قشقایی کیفیت بیشتری داره
      کیفیت ژاپنی

      پاسخ
    2. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      بدترین خودرو نمایشگاه ژنو

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    قدرتش واقعا برای یه کراس اوور کمه
    به نظر من این ماشین پلتفرم قشقایی رو نداره شاید مثل اون کشیده به نظر بیاد ولی شباهت خاصی بین این دو خودرو نیست
    قیمتش هم مناسب هست در کل رنو ماشین های ارزون و اقتصادی میسازه

    پاسخ
    1. حامد.س.61
      سوابق: (85 دیدگاه) ,

      چیزی در مورد رنو-نیسان شنیدی شما؟ این دو شرکت خیلی وقته با اشتراک گذاری تکنولوژی در زمینه های مختلف همکار هستند در این مورد هم پلت فرم یکی هست…راستی پلت فرم در ظاهر زیاد نمودی نداره…

      پاسخ
  3. میثم
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    قیمت پایه 20000 یورو! بیاد ایران حداقل میشه 150 میلیون. برای یه ماشین با این قدرت کم باید انقدر پول داد!! همین چند ماه پیش با این پول میشد تویوتا کمری خرید.

    پاسخ
    1. شهریار
      سوابق: (162 دیدگاه) ,

      منتظر باشید…..کراس اوور بیاد تو بازار با دو یا سه سیلندر
      تو این بازار هر چیزی امکان داره

      پاسخ
  4. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    پس چند وقت پیش که تلویزیون و سایت ها میگفتن رنو نیسان بعد از استفاده از نام هاى ایرانى مثل تیانا و قشقایى از نام قاجار براى یکى از محصولات جدیدش استفاده خواهد کرد همین ماشین بود…
    باید دید کدوم ایرانى دلاور پر نفوذى تو این مجموعه هست که نام هایى که براى محصولات جدیدشون انتخاب میکنن از نام هاى ایرانخودرو و سایپا ایرانى تره!
    احتمالاً چند وقت دیگه خط تولیدشون هم منتقل میکنن به ایران!:)

    پاسخ
  5. Zora
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    زیباست
    ولی امیدوارم وقتی پا به دنیای واقعی میذاره مثل داستر و کولئوس بی روح به نظر نیاد

    رینگ های کجار در مدل نارنجی (عکس بالای پیج) : وقتی در اروپا عرضه میشه
    رینگ های کجار در مدل قهوه ای (عکس بالای پیج) : وقتی در ایران عرضه میشه !!!!!!!! 🙂 !!!

    پاسخ
  6. حامد
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    کانسپت رنو همینه..ما چون تو ایران از همون ابتدا برند نداشتیم مفهوم اصالت برند برامون نامفهومه.ولی نمیدونم چرا تو طراحی خودرو اینقد خسته عمل میکنن. ولی در مجموع ی برند اصیل و جا افتاده ست. ایراداتی هم که تو طراحی به قول دوستمون بی روح کولیوس بوده تو این مدل تا حدودی رفع شده و ظاهر جوان پسندی به خودش گرفته.با این حجم موتور اگه قیمتش نهایتا 120 میلیون باشه میتونه فروش خوبی داشته باشه.

    پاسخ
  7. mohsen
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا از علم غیبی که بعضیها دارن ادم کم مونده شاخ در بیاره.
    ماشین هنوز توی بازار اروپا هم نیومده بعد اینجا طرف داره راجب کیفیت این خودرو میگه که مثلا قشقایی کیفیتش از این بهتره.
    مدیران این مرز وبوم خوب مردم ایران را شناختن که مثلا فلان خودرو را که هنوز توی بازار نیومده پیش فروش میکنن و این ملت هجوم میارن برای خرید.
    خودروسازا تمام دغدغشون فروش محصولاتشونه خب حالا مشتری بدون این که ماشینو حتی دیده باشه خرید کرده پس کمپانی دیگه هر اشغالی که بخواد به مردم میندازه چون جلو جلو خودروشو فروخته.

    پاسخ
  8. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    همون طور که قبلا گفتم به جز یه مورد هیچ ایرادی بهش وارد نیست….آرم جلوش خیلی بزرگه…..
    بعد دوستان اشتباه نکنند ………..شاید موتوروهاش اسب بخار کمی دارند ولی گشتاور بالایی تولید میکنند…
    1.2 TCe Energy 130cv 205Nm
    1.5 dCi Energy 110cv 260Nm
    1.6 dCi Energy 130cv 320Nm
    در آخر به نظر من تا یه خودرو رو از نزدیک نبینیم نمیتونی قطعی در بارش نظر بدیم….

    پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    واسه این اندازه راو4 تویوتا رو به دیگه ماشین ها ترجیح میدم.با اینکه خوشکل نیست اما دوستش دارم

    پاسخ
  10. مجتبی(ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    با این که خودم یه سال مگان داشتم وواقعا نرم بیخرج و راحت جادار و شیک بود و کلا خاطره خوبی ازش تو ذهنم مونده ولی واقعا واسی یه شاسی بلند اسب بخارش کم که هست هیچی یه جورایی اشک ادمو در میاره بابا جان مادرتون 128اسب بخار دیگه چی میگه این وسط .با این اهن و تلپ لااقل 170تا 190رو باید داشته باشه که حداقل تو کشور ما بفروشه هرچی هم بگن گشتاورش بالاست ولی به نظر من واقعا نقطه ضعف عیانیه .شایدم من نابلد و غیر حرفه ای دارم نظر میدم .البته اونا جایی نمیخوابن اب زیرشون بره مطمنا اول یه بازار هدفی رو واسه خودشون در نظر گرفتن بعد اومدن ماشینو ساختن ولی اینو قاطع میگم اون بازار هدف اصلا ایران نیست گزینه های کره ای میتونه انتخاب بهتری تو بازار بلوشوی ایران باشه

    پاسخ
  11. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    ماشین باحالی هست اگه قیمتش از ایکس ترییییل کمتر باشه به نسبت تعداد انتخاب موتور باید موفق باشه ای کاش چراغهای عقبو بیشتر میکشیدن

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    ظاهرش قشنگه مخصوصا رینگاش؛ولی قدرت کمی داره،حداقل یه مدل قویتر بین 150 تا اسب نیاز داره

    پاسخ
  13. عل اصغر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    حتما پس فردا نیسان “شاهسون” و رنو “آق قویونلو” هم میخان بدن بیرون!!!

    پاسخ
  14. یاسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من سانتافه تایرش به این ها می ارزه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.