رنو

رونمایی رسمی از کراس‌اوور کوپهٔ رنو آرکانا در نمایشگاه مسکو

تا امروز کراس‌اوورهای کوپه صرفاً توسط برندهای پریمیوم و لوکس تولید می‌شدند اما حالا برندی غیر لوکس هم قصد دارد برای اولین بار به این بخش وارد شود. این شرکت، رنو است که پس از انتشار چندین تیزر، سرانجام همان‌طور که وعده داده بود، کراس‌اوور کوپهٔ خود بنام آرکانا را رسماً در نمایشگاه خودروی مسکو رونمایی کرده است؛ بنابراین رنو اولین برند غیر لوکسی محسوب می‌شود که یک کراس‌اوور کوپه را به سبد محصولات خود اضافه می‌کند. البته رنو نسخهٔ رونمایی شده از آرکانا را یک نمونهٔ نمایشی یا کانسپت دانسته است اما کاملاً مشخص است که این خودرو نمونه‌ای نزدیک به تولید یا پیش‌تولید است.

گفته شده سال آینده نسخهٔ تولیدی آرکانا به بازار عرضه خواهد شد اما به‌جز آینه‌های جانبی که احتمالاً در نسخهٔ تولیدی بزرگ‌تر خواهند شد، دیگر قسمت‌های خودرو به‌احتمال‌زیاد تقریباً بدون تغییر به خط تولید خواهند رسید. آرکانا یک کراس‌اوور کامپکت در سگمنت C با سقف کوپه مانند است و رنو آن‌را ترکیبی از ظرافت یک سدان و استحکام یک کراس‌اوور می‌داند. این خودرو برای کسانی طراحی شده که دنبال کراس‌اوور با استایل شیک کوپه مانند بود و حاضرند در قبال آن از فضای سر عقب و حجم صندوق بار زیاد چشم‌پوشی کنند.

آرکانا با چراغ‌های جلوی C شکل تمام LED و چراغ‌های سراسری عقب، طبق جدیدترین زبان طراحی رنو شکل گرفته است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز می‌توان به گلگیرهای عریض که رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی را در خود جای داده‌اند، دو سر اگزوز در عقب که امیدواریم واقعی باشند و واصلهٔ زیاد از سطح زمین اشاره کرد. همچنین به دلیل لبهٔ کشیدهٔ درب صندوق بار، آرکانا بیشتر یک سدان قدبلند به نظر می‌رسد تا یک کراس‌اوور کوپه؛ اما فعلاً تصاویری از داخل این خودرو منتشر نشده است که این می‌تواند به خاطر آماده نبودن کابین آرکانا باشد.

آرکانا روی نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم کپچر مخصوص بازار روسیه ساخته شده است. نسخهٔ روسی کپچر برخلاف نسخهٔ اروپایی، روی پلت‌فرم داچیا داستر (پلت‌فرم B0 رنو/داچیا) ساخته شده و کمی از کپچر اروپایی بزرگ‌تر است. غیر از پلت‌فرم اما فعلاً هیچ اطلاعات فنی دیگری از آرکانا منتشر نشده است.

درهرحال به دلیل اینکه رنو سال گذشته با فروش بیش از ۴۴۸ هزار دستگاه خودرو در روسیه، حدود یک‌سوم از بازار خودروی این کشور را در اختیار دارد (سهم دقیق رنو از بازار خودروی روسیه ۲۸ درصد است)، نمایشگاه مسکو را برای رونمایی رسمی آرکانا انتخاب کرده است. روسیه همچنین رتبهٔ دوم بیشترین فروش رنو در سراسر جهان را در اختیار دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ به بزرگ‌ترین بازار رنو تبدیل شود.

آرکانا سال آینده در ابتدا در روسیه عرضه خواهد شد و سپس به بازارهای آسیایی و دیگر نقاط جهان نیز راه پیدا خواهد کرد؛ اما بااین‌حال رنو گفته است هیچ برنامه‌ای برای عرضهٔ این خودرو در بازار اروپا ندارد که این تصمیم رنو کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا آرکانا می‌توانست نقش جایگزینی ارزان‌تر و قابل‌دسترس‌تر از ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه را در اروپا بازی کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (347 ديدگاه)

    طراحی چراغ های رنو ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    قشنگه و شیک.فقط ابتدای متن که گفته کراس اوور کوپه صرفا توسط برندهای لوکس ارائه میشده و اولین باره که…اشتباهه ۱۰۰ درصده حالا متن از هرجا انتخاب شده فرقی نداره.هم سانگ یانگ داشته تو این کلاس نماینده (یه جورایی خیلیها این برندو تولید کننده این کلاس میدونن نه بی ام و (خودم طرفدار پر و پا قرص بی ام و هستم)) و از همه واضح تر مزدا cx4هست که در حال تولید هست و کراس اوور کوپه غیر لوکسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    امان از دست این کراس اوور ها.دیگه کراس اوور واقعی هم نیستند انصافا کراس اوور کوپه رو کجای دلمون جا بدیم؟حیف نیست سدان ها که تجربه رانندگی خیلی بهتری ارائه میدن دارن جای خودشون رو به اینها میدن؟! البته از حق نگذریم این رنو هم خیلی قشنگ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3145 ديدگاه)

    وای چقدر از این مدل ماشینها بدم میاد ،بی ام و و بنز و لامبورگینی هم همچین ماشینای مسخره ای تولید کردن ،عقبش که سقفش کوتاه میشه خیلی زشت میشه،این مدل ماشینها معلوم نیست کراس اوره یا سدانه یا اس یو وی هست.اولین بار ۷ سال پیش بی ام و x6 رو همینجوری تولید کرد که خیلی زشته عقبش=این مدل چراغ جلو رنو هم خیلی زشته که زیر ش خط کج داره حا ادم بهم میخوره،کلویوس و تالیسمان هم همچین چراغ جلو زشتی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از زیباترین رنوهایی که تاحالا دیدم? بی‌نقص‌ترین طراحی بین تمام کراس‌اورهای کوپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نمیگم بده.این کلاس باید یه کم خشن ترباشه طراحیش واسپرت تر مثلX6وX4.اما درکل جدابه وایکاش یه کم اسپرت ترمیشد.باسپرجلویی اسپرت تر.اگروز های بزرگ تر.ولی جذابه وظاهر مهربونی داره انگار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بنظرم عالی شده و بهتر از کولئوس هست.
    مشتاقانه دوست دارم خودروهای با عملکرد بالا روزی وارد کشور بشند، من جمله سه خودروی زیر:
    1- توسان N اسپرت با موتور 2 لیتری توربو برگرفته از I30 N با توان 268 اسب
    2- رنو تالیسمان 1.8 توربو برگرفته از آلپاین با 225 اسب.
    3- کیا اپتیما 2 لیتری توربو 245 اسب.
    خودروهای دیگر را مثال نزدم، چرا که امکان نداره دیگه وارد کشور بشند. ضمنا در پرانتز بگم لکسوس RC دیروز رونمایی شد. واقعا جای کوپه های لکسوس در کشور خالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. omid622

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    من که به دلم ننشست اگه قراره باشه رنو بخرم
    کولیوس رو میخرم هم ظاهرش خیلی بهتر از اینه هم جا دارتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا