سانگ یانگ X100 و نسخه‌هایی برای هیجان بیشتر

کمپانی سانگ یانگ در حال آماده‌سازی دو خودروی کانسپت دیگر از خانواده XIV به نام‌های Adventure و Air است که هردوی این خودروها به‌منظور معرفی ویژگی‌ها و عملکرد نسخه تولیدی و نهایی X100 ساخته خواهند شد. این محصول جدید سانگ یانگ احتمالاً از اواسط سال آینده و با هدف رقابت با کراس آور هایی نظیر نیسان جوک وارد بازار خودروها خواهد شد.

SsangYong XIV Adventure
SsangYong XIV Adventure

خودروی X100، طولی معادل 4195 میلی‌متر و فاصلهٔ محوری معادل 2600 میلی‌متر خواهد داشت؛ بنابراین ابعاد آن بسیار به ابعاد نیسان جوک کنونی نزدیک است. نسخهٔ XIV-Air یک خودروی روباز خواهد بود در حالی که مدل XIV-Adventure یک خودروی آفرود خواهد بود. آپشن هایی که برای پیشرانهٔ X100 در نظر گرفته شده است شامل دو نوع موتور بنزینی و دیزلی 1.6 لیتری خواهد بود که هر دو موتور چهار سیلندر و با استاندارد یورو 6 هستند. جالب اینکه این پیشرانه‌ها قدرت‌های یکسانی خواهند داشت.

SsangYong XIV Air
SsangYong XIV Air

یک نسخهٔ هیبریدی نیز برای X100 در نظر گرفته شده است که از ترکیب پیشرانهٔ دیزلی با یک موتور الکتریکی به وجود می‌آید و دارای یک باتری لیتیوم – یون است.
هردو مدل XIV-Adventure و XIV-Air بر پایهٔ خودروهای کانسپت دیگری که در سال 2011 معرفی شدند ساخته خواهند شد که از جملهٔ آن کانسپت ها می‌توان به XLV و SIV-1 اشاره کرد. عبارت XIV که توسط سانگ یانگ برای معرفی این دو کانسپت استفاده شده است، مخفف عبارت «خودروی هیجان‌انگیز و رابط کاربری» می‌باشد.

SsangYong XIV Adventure
SsangYong XIV Adventure

SsangYong XIV Air
SsangYong XIV Air

تا زمان برپایی نمایشگاه خودروی ژنو در سال آینده، قیمت دقیقی برای شاسی‌بلند X100 اعلام نخواهد شد اما انتظار می‌رود قیمت آن کمتر از مدل کوراندو و حدود 12500 پوند باشد.

ترجمه: باربد حبیبی

20 دیدگاه

  1. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    بیشرفت خوبی داشته سانگ یانگ یادمه موسو تازه اومده بود هر کی میخرید انگار لکسوس rx350 خریده بود

    پاسخ
    1. محمد شریعت
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      برابچ، من سال دیگه کنکور دارم، میخوام مهندسی مکانیک خودرو بخونم. برای دوره کارشناسی اصلا هست؟؟؟
      کدوم دانشگاه ها داره؟ دانشگاه های دولتی تهران یا اصفهان؟؟؟
      ممنون میشم کمکم کنید

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        برای کارشناسی پیوسته این گرایش وجود نداره ، مگر اینکه کاردانی بخونی و بعد بصورت ناپیوسته وارد بشی ولی در کل گرایش خودرو که شامل سیستم محرکه خودرو ، طراحی سیستم تعلیق ، ترمز و فرمان ، سازه بدنه خودرو در مقطع کارشناسی ارشد هستند

        پاسخ
    2. matin
      سوابق: (211 دیدگاه) ,

      انصافا کی طراح سانگ یانگه من ازش بهتر طراحی می کنم

      پاسخ
  2. hadi
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    طراحی های سانگ یانگ همیشه عجیبه. انگار اصلا براشون مهم نیست که منتقدین و صاحبنظرهای طراحی نظرشون چیه اما این یکی در کل یکم از قبلیا معقول تره

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    عجب پیشرفتی کرده اما مطمئنم تو بازار اروپا که برند و کیفیت براشون مهمه نمیتونه پیش نیسان جوک قد علم کنه تو بازار خاور میانه هم هیچ کشوری جز ایران به موسو پول نمیده

    پاسخ
  4. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    کارای خدا رو می بینی

    سانگ یانگ با طراحی کانسپت تازه شبیه به ماشین های تو بازار هیوندا و کیا میشه

    مطمئنم تیم طراحیش یه مشت ادم خرفـ..تن که اتفاقا فقط شبا هم کار می کنن

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیست

    توی ورژن سقف دارش دقت کنید، بالای ماشین خیلی شبیه رنج روور شده

    نمای جلوی ماشین هم میبینم یه جورایی یاد بعضی ماشینای رنو میفتم

    در کل بد نیس

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    خیلی فضای شده دیگه
    نه به اون ماشینای نسل قبلش نه به اینا ! تعادل ندارن

    پاسخ
  7. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    مدل رکستون خیلی تو ارس طرفدار داره

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    اگر همینجوری پیش بره سانگ یانگ تا 10 سال دیگه ماشینی میسازه که میشه گفت زشت نیست.این یکی به دلم نشسته اما بیرونش خوشقیافه نیست اما داخلش خوبه.کلا نسبت به بقیه ماشینای این شرکت که نمیشه بهشون نگاه کرد این یکی پیشرفت خوبی داشته.مورد دوم لوگوی سانگ یانگ هست که اصلا و ابدا لوگوی بااستیلی نیست و به یاد ادم نمیمونه

    پاسخ
  9. مهران72
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    طراحی های سانگ یانگ خیلی افتضاح بود
    ولی داره بهتر میشه
    در مورد این میشه گفت خوشگل

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.