آپشن AWD برای سانگ‌ یانگ تیوولی

آخرین کراس‌اور کامپکت سانگ‌یانگ، یعنی تیوولی، در حال حاضر با آپشن سیستم دیفرانسیل AWD همراه شده است. مدل جدید سانگ‌ یانگ تیوولی 4×4 تنها می‌تواند با یک گزینه پیشرانه دیزلی سفارش داده شود و در کنار آن، می‌توان از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک استفاده کرد. موتور ۱/۶ لیتری e-XDi 160 در تیوولی، قدرتی برابر ۱۱۳ اسب‌بخار را در فاصله ۳۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری برابر ۳۰۰ نیوتن‌متر را بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌دهد.

2016 Ssangyong Tivoli 4x4
2016 Ssangyong Tivoli 4×4

برآورد مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو با گیربکس دستی برابر ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و این میزان برای مدل با گیربکس اتوماتیک به ۵/۹ لیتر می‌رسد. این درحالی است که میزان آلودگی دی‌اکسید کربن در سطح ۱۲۳ گرم در هر کیلومتر است (۱۱۳ گرم در هر کیلومتر برای مدل 2WD).

2016 Ssangyong Tivoli 4x4
2016 Ssangyong Tivoli 4×4
2016 Ssangyong Tivoli 4x4
2016 Ssangyong Tivoli 4×4

2016 Ssangyong Tivoli 4x4
2016 Ssangyong Tivoli 4×4

سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در حالت رانندگی معمول، ۱۰۰ درصد گشتاور خروجی از موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و در همین حال، اگر از دست رفتن چسبندگی را تشخیص دهد، آن را بین هر دو محور توزیع می‌کند. همچنین یک حالت «ثابت» برای جداسازی گشتاور به صورت مساوی بین دو محور در سرعت‌های پایین‌تر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته شده است. تغییر دیگر در سیستم تعلیق عقب است که حالا از یک تنظیم مولتی‌لینک استفاده می‌کند.

2016 Ssangyong Tivoli 4x4
2016 Ssangyong Tivoli 4×4

با فاصله ۱۶۷ میلی‌متری از سطح زمین، زاویه حمله ۲۰/۵ درجه، زاویه فرار ۲۸ درجه و زاویه سراشیبی ۱۷ درجه، سانگ یانگ تیوولی به‌راحتی می‌تواند یکی از تواناترین کراس‌اورهای کامپکت لقب گیرد.


قیمت سانگ یانگ تیوولی 4×4 از ۱۷۱۰۰ پوند در بازار بریتانیا شروع می‌شود و تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ پوند برای مدل با گیربکس اتوماتیک نیز می‌رسد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

15 دیدگاه

  1. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    شاید باورش واسه شما سخت باشه اما این سانگ یانگهایی که تو ایران هست میتونم بگم زشت ترین ماشینای ایران هستن!….

    پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    فکر میکنم این ماشین به نسبت قیمتی که داره خیلی بهتر از چینی های مسخره هم قیمت خودش باشه و شاید قابل مقایسه با اونها نباشه و بتونه خوب فروش کنه

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    من تیولی رو از نزدیک دیدم و پشتش نشستم طراحی بیرونی و داخلیش زیباست و فضای سرنشین هم خوبه فقط امیدوارم قیمت ها پایین بیاد تا قشر متوسط هم ماشین های خوب سوار شند و یوغ ایران خودرو و سایپا از گردنشون باز شه

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    چقدر بد که نسخه بنزینی‌اش AWD نداره!!
    تو اروپا استقبال خوبی‌ از اش شده و نامزد بهترین خودرو سال اروپا شده و ممکنه بشه!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    شاید باورش واسه شما سخت باشه ولی حالا یه دوره ای سنگ یانگ طراحیاش غیر عادی و غیر منطقی بوده و زشت اما الان بدبخت هرچی بزنه ملت میگن زشته! خدایی این سنگ یانگای جدید کجاشون زشته؟؟؟؟؟

    پاسخ
      1. ایمان
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        وقتی با طراحی عقب خودروهای هم رده مقایسه کنیم نمره پایینی میگیره. قبول دارم یکمی خنگوله! اما خیلی هم زشت نیست.

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1445 دیدگاه) ,

    کسی میدونه راجب انجینشون؟ هنوزم سانگ یانگ از موتورای نسل قبل بنز استفاده میکنه؟

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      نه..در نیو کوراندو و تیولی خبری از موتور بنز نیست

      پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    میتونه در سطح خودش، ماشین خوبی باشه، به شرطی که این قیمتهای کذایی رو روش نذارن. دیگه همه دارن یه تکونی به خودشون میدن الا خودروسازهای ما.

    پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سانگ یانگ در زمینه تولید خودرو های شاسی بلند و آفرود تخصص داره و شرکت بسیار باسابقه ای هست. زشت بودن خودروهاش هم درسته . شاید فکر میکرده مشخصات فنی خیلی مهمتر از ریخت و قیافه هست.
    جدیدا با دو خودروی نیوکوراندو و تیوولی ، سانگ یانک با خودروهای زیبا و با کیفیت بازار رو آزمایش میکنه.
    هرچقدر که سانگ یانگ خوبه، نماینده ایرانش یعنی شرکت رامک خودرو افتضاحه. امیدروارم روزی یه شرکت بهتر بتونه جای رامک خودرو رو بگیره تا طرفداران این کره ای با کیفیت هم راضی تر باشند.

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودروهای سانگ یانگ آفرودی نیستن دو دفش فقط برای جاده کارایی دارد

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      پیشنهاد میکنم کارایی سانگ یانگ اکتیون در آفرود رو تو آپارات ببین.نظرت عوض میشه دوست عزیز

      پاسخ
  10. رامک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فعلا که رامک خودرو داره کم فروشی میکنه. برای تحویل اسفند لاستیک زاپاس رو برداشته و همینطور ایرکاندیشن اتوماتیک رو با دستی عوض کرده…… تازه 2.700 هم اضافی میگیره
    برا بعدیا خدا بخیر کنه

    پاسخ
  11. ایمان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    کسی میتونه در مورد دیزلی بودن موتور این خودرو و اینکه چرا وارد ایران نمیشه و نداریم اطلاعاتی بده؟ مزیتش نسبت به بنزینی چیه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.