بررسی شورولت مالیبو ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری توربو

پس از فروش متزلزل مالیبو ۲۰۱۳، شورولت تصمیم گرفت، دستی به سر و روی سدان خود بکشد. امّا نتیجه این تغییرات را باید در عمل دید. به همین خاطر، برای بررسی بیشتر، مدل بالای LTZ توربو از این خودرو انتخاب شده است.

2014 Chevrolet Malibu 2.0L Turbo
2014 Chevrolet Malibu 2.0L Turbo

مالیبوهای ۲۰۱۴، جلوبندی‌های جدیدی مشابه مدل ایمپالا دارند و مهم‌تر اینکه، بهبود قابل‌توجهی در سیستم تعلیق و فرمان الکترونیکی خودرو داشته‌اند. مدل پایه مالیبو، موتور چهار سیلندر ۲/۵ لیتری دارد. در مقابل، موتور انتخاب شده برای خودروی تست، ۲ لیتری توربو است که برای داشتن آن باید تغییراتی در نرم‌افزار خودرو ایجاد شود. با این حال، موتور توربو می‌تواند ۴۷/۴۵ نیوتن متر، گشتاور بیشتر ایجاد کند؛ یعنی در مجموع، گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن متر. همچنین قدرت تولیدی موتور، ۲۵۹ اسب بخار است.

2014 Chevrolet Malibu 2.0L Turbo
2014 Chevrolet Malibu 2.0L Turbo

گیربکس شش دنده اتوماتیک است که به صورت دستی نیز می‌توان دنده‌ها را شیفت داد. در عین حال، هنوز مشکل مالیبوی ۲۰۱۳ در تغییر دنده‌ها حل نشده و راضی‌کننده نیست.

2014 Chevrolet Malibu interior
2014 Chevrolet Malibu interior

در شتاب، وضعیت بهتری را نسبت به مالیبوی ۲۰۱۳ شاهد هستیم؛ برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت ۶/۲ ثانیه زمان لازم است که این زمان ۰/۱ ثانیه از مدل پارسال کمتر است و بنابراین، با خودرویی چابک‌تر روبرو هستیم. همین‌طور در تست رسیدن به یک چهارم مایل، مالیبوی ۲۰۱۴، در زمان ۱۴/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۵۶/۱ کیلومتر بر ساعت از انتها عبور می‌کند که ۰/۲ ثانیه نسبت به مدل ۲۰۱۳، زودتر رسیده و سرعتش، ۳/۲ کیلومتر بر ساعت بیشتر بوده است. همچنین در حالت تخت گاز، سرعت نهایی نیز ۱۶ کیلومتر افزایش یافته و به سرعت ۲۴۹/۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


در بخش شاسی، حالت راحت بودن و اطمینان در رانندگی نسبت به حالت اسپورتی ترجیح داده شده است. سیستم تعلیق خودروی توربو، حتی نسبت به مدل پایه ۲/۵ لیتری ۲۰۱۴ نیز کارآیی بهتری نشان می‌دهد. کنترل فرمان الکتریکی مالیبو، تغییر چندانی نداشته است. با این حال مالیبو توربو، قدرت لازم را در ترمز کردن دارد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در فاصلهٔ ۵۱/۲ متر متوقف شود که فقط ۹۱ سانتی‌متر از فاصله توقف مدل ۲۰۱۳ بیشتر است.


در مجموع، مشکلات زیادی از مالیبوی ۲۰۱۳، هنوز پابرجا هستند. به عنوان نمونه فضای صندلی‌های عقب هنوز تنگ است و آزادی عمل برای پاها وجود ندارد. شاید باورش مشکل باشد؛ ولی رنگ‌های تند، بافت‌ها و مواد به کار رفته در ساخت کابین، کمی آزاردهنده است. طراحی استاندارد و یا طراحی سفارشی، فرقی نمی‌کند؛ در اینجا با همان فضای مالیبو ۲۰۱۳ روبرو هستیم. از این‌رو، شاید تغییرات ایجاد شده برای خیلی‌ها، قانع‌کننده نباشد، ولی باید در نظر داشت که شورولت مالیبو، خودروی بسیار سر به زیری است و مانند مدل‌هایی مانند هوندا آکورد، مزدا ۶ و فورد فیوژن، سر و صدا راه نینداخته است. همچنین توربوشارژر مالیبو همراه با سیستم استارت-توقف موتور، در مدل پایه خودرو، ویژگی‌ای است که آن را برای خریداران از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند.


مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۳۵۱۰۵ دلار (قیمت پایه: ۲۷۵۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4  توربورشاررژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۵۹ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۹۹/۹۶ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به صورت دستی (شیفت) .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۳ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۵۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۶/۱ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت درگ) : ۲۴۹/۴۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.83 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۷۸ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۵۴ لیتر در صد کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. alireza
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    زیباس. من که خوشم اومد . امیدوارم فرغون سازای ما هم یه تکونی بخورن تا بتونن به گرد پای شرکتای چینی و هندی برسن.

    پاسخ
    1. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      alireza جون دیگه تموم شد اعصاب خودتو خراب نکن.مگه امام زمان ظهور کنه که ما به جای برسیم (منظورم صنعت خودرو هستش )

      پاسخ
      1. alireza
        سوابق: (93 دیدگاه) ,

        امیر جان اگه بخوایم میتونیم برسیم فقط باید به جوونامون اعتماد بشه. همون کاری که شرکت بی ام و کردو نتیجشو دید. منظورم طراح ایرانیشه.

        پاسخ
        1. amir.t.
          سوابق: (548 دیدگاه) ,

          alireza جون قوربونت برم جوون های ایرانی یکی از بهترین مغز های جهان هستن و اینو همه ی دنیا میدونن. و در هر دوره ی ثابت شده اگه بخوان میتونن همه ی ما میخوایم ولی مشکل اینجاست که به قول خودت اعتماد نمیشه و یا فرصت داده نمیشه یا بهتر بگم اهمیتی داده نمیشه.حرفت کاملا درست …

  2. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    شورلت ماشینای عضلانی تولید میکنه که باعث جذابیتش میشه بیشتر مدلاش هیکل درشتی دارن

    پاسخ
  3. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    من تعجب میکنم که اینهمه ایراد به یک ماشین امریکایی وارده!!!!!
    برای امریکا با اون قدمت و سابقه و تجربه خیلی بده که از رقبای نوپای خودش ((( کیا و هیوندای ))) عقب تر باشه.
    تمیدوارم که شورولت هم به دوران اوجش برگرده.

    ((( زندگی دریای متلاطمی است که قطب نمای ان محبت است )))

    پاسخ
  4. يك نفر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اقا ميلاد شورلت و فور و … تو كشور پلاك نميشن كه باعث شده خيلى ها تو ايران فكر كنن كه كره اى ها (هيونداى و كيا) از امريكايى ها جلوترن كه اصلا اين جور نيست
    اگه شما از يك منطقه ازاد بازديد كنى و تو ماشين بشينى و دورى بزنى اون جا فرق معلوم ميشه نه تو تصوير و فلان و اين رو هم بگم كه درسته كره اى ها رشد بسيار بسيار چشمگيرى كردن ولى هنوز كه هنوزه خيلى راه دارن تا به پاى امريكايى ها برسن.

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود یک نفر جان!!!!!!!

      من اگه حرفی زدم از روی مطالعاتی که روی مجلات و هفته نلمه ها دارم گفتم.

      مثلا چند وقته پیش مجله ماشین هیوندای گرنجور رو از رقبای امریکاییش سرتر دانست.که اگه شمارشو پیدا کردم حتما بهت میگم.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
  5. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    ماشین خوب و قشنگیه ولی نسیت به رقیباش یه خورده گرونه

    پاسخ
  6. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    زیبا.هیکلی.با اصالت و…نیازی به بررسی ندارن ماشین های شورولت…

    پاسخ
  7. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    بعید میدونم سدان با این کیفیت و با این قدرت پیدا بشه که از این ارزونتر باشه.(البته با توجه به برند!)

    پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    تابستون امسال برادرم یدونه مَلیبو خرید….واقعا خوبه!!کلی ماشین دیگه از جمله کیا اوپتیما،هیوندای سوناتا،هوندا آکورد و… رو تست کردیم..مَلیبو یه سر وگردن از اونا بهتر بود…البته این نظر منه…..طراحی داخلیش شما رو یاد خودروهای لوکس میندازه که میشه با سفارشی کزدن تودوزی و تغییرات دیگه اونو به خودروهای لوکس نزدیکتر کرد…..در کل خودرو سازی آمریکایی یه تکون اساسی به طراحی ،قیمت و مصرف محصولاشون دادن و نتیجه هم گرفتن….

    پاسخ
  9. مسعود
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    چه رينگهاى قشنگى داره يه رينگش به كل خودروسازهاى وطنى مى ارزه

    پاسخ
  10. masoud v12
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    حدود چند ماه پيش كه سري به منطقه ازاد ارس زده بودم اونجا ماليبو مدل 2013 رو با بيست و شش هزار دلار گذاشته بودنش برا فروش حالا احتمال داشت كه فول نبود كه با مقايسه با برخي از خودروهاي منطقه و قيمت مناسبش انتخاب معقولي بنظر ميرسيد ولي حالا با اين افزايش قيمت و سود وارد كننده رو هم بهش اظافه كنيم قيمت مدل 2014فولش حدود 42 هزار دلار ميشه كه ديگه در اون رنج قيمت انتخاب مناسبي به نظر نميرسد در اونجايي كه يك هيوندا ولستر حدود 22 هزار دلار قيمت دارد ماليبو 26 هزار دلاري ميتواند رقيب او باشد ولي معمولا اين گونه خودروها با قيمت پايينشون شانس فروش دارند وگرنه كه هيچ كس ديناميك بي ام و سري 3 رو تو اين ماشينا جستجو نميكنه.

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      مالیبو یک سدان بزرگ نباید با ولستر مقایسه بشه. رقیباش از هیوندایی, آزرا و سونوتا میتونن باشن

      پاسخ
  11. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    همه چی داره بجز یه خرده ضرافت و مهندسی آلمانی

    پاسخ
  12. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    قیمتش نسبت قدرتش یه کم زیاده ولی زیباست

    پاسخ
  13. jalal
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    ماشینای آمریکایی بد نیستن حداقل از کره بهترن .

    پاسخ
  14. amin
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    سلام میخواستم ببینم بنظر شما این ماشین خوبه برای خرید یا سوناتا یا نیسان تینا و اگه میشه بگین ببینم تو ایران موجود هست؟و قیمتش روهم بگین با تشکر
    09308321645

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      سلام بر دوستان عزیز
      این شورولت که میبیند من دارم من ساکن تبریز هستم . از قیمتش بگم که پول یک مگان هست . امیر جان قیمتش حدود 91 ال 95 میلیون هست فولش خیلی باحاله و ماشینهای دیگره امریکای که یکی از یکی بهتر .
      دوستان من در خدمتتونم هر سوالی داشتین بپرسین تو ایمیل .
      saeedgms@yahoo.com

      پاسخ
  15. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    مصداق بارز یک خودروی خوب و دوس داشتنی…

    پاسخ
  16. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یه مالیبو 2014 جیگری دارم ماشینه بدی نیست ولی موتورش نسبت به وزنش ضعیفه اگر 3500 بود میشد بگی حرف نداره ولی سر پیچ ها خیلی حرفه ای عمل نمیکنه 0 تا 100 هم بالای 8 ثانیه است .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.