پیشرانه‌های آینده فراری: توربو یا هیبریدی

خبرها حاکی از آن است که تمام پیشرانه‌های آینده فراری یا به صورت توربو خواهند بود و یا با موتورهای الکتریکی همراه می‌شوند. این خبر، درست پس از زمانی است که لوکا دی مونتزمولو پس از سال‌ها از این کمپانی کنار رفت.

Ferrari California T
Ferrari California T

اتوموتیو نیوز پس از مصاحبه‌ای با مدیر پیشرانه فراری، ویتوریو دینی گزارش داده که تمام موتورهای V8 نسل جدید فراری با توربوشارژر خواهند بود؛ همانند چیزی که در کالیفرنیا T مدل ۲۰۱۵ شاهد بودیم. همچنین، احتمالاً شاهد حجم موتورها خواهیم بود. همچنین این احتمال وجود دارد که تمام موتورهای V-12، مشابه پیشرانه مورد استفاده در لافراری از الکتریسیته در کنار خود استفاده کنند.

Ferrari Laferrari Engine
Ferrari Laferrari Engine

در فرمول یک پیشرانه‌های توربو و هیبریدی معرفی شده‌اند و فراری می‌گوید که این تکنولوژی‌ها تنها راه برآورده کردن قوانین آلودگی و در عین حال، افزایش عملکرد خودروهایش است. هیچ برنامه‌ای برای استفاده از سیستم هیبریدی در فشار مکش وجود ندارد؛ با این حال موتورهای V8 از این امکان استفاده خواهند کرد. با این حال، مطابق گفته «دینی» موتورهای V-12 به چهار توربو نیاز خواهند داشت. بنابراین حجم زیادی را اشغال می‌کنند و گرمای تولیدی آن‌ها نیاز بسیار بالا خواهد بود. در مقابل این توربوها نیروی خود را از باتری‌های لیتیومی و موتورهای الکتریکی تأمینی خواهند کرد.

Ferrari Laferrari Engine
Ferrari Laferrari Engine

اتوموتیو نیوز همچنین گزارش می‌دهد که یک نسخه بازنگری شده از 458 ایتالیا و اسپایدر با طرح بدنه اسپرتی‌تر و پیشرانه V-8 با توربوهای دوقلو در ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد و احتمالاً دارای یک نام جدید نیز خواهد بود. همچنین مدل‌های جدید FF و F12 برلینتا با مهندسی جدید و شاید با سیستم هیبریدی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از راه برسند. از یک منظر کلی که به این قضیه نگاه کنیم، خریداران فراری باید به دنبال قدرت بیشتر و همچنین بهینه‌سازی بیشتر در مصرف سوخت باشند. همچنین اگر مارچیونه تصمیم بگیرد که تولید سالانه را از ۷ هزار به ۱۰ هزار برساند، باید منتظر خودروهای بیشتر و فرصت‌های خرید بیشتر محصولات فراری باشیم.

2015 Ferrari California T Interior turbo response gauge
2015 Ferrari California T Interior turbo response gauge

البته این برنامه توسعه باعث می‌شود که هیچ اثری از موتورهای پر سر و صدای تنفس طبیعی در خط تولید فراری باقی نماند؛ موضوعی که شاید باور آن برای علاقه‌مندان خودرو اندکی سخت باشد. شاید هم در این میان، عده‌ای به سراغ لامبورگینی بروند؛ کمپانی‌ای که به نظر می‌رسد با دور نگه‌داشتن موتورهای V-10 و V-12 از این نوع تکنولوژی‌ها (توربوشارژر و …) مشکلی نداشته باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

21 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    سال ۲۰۱۶ سال فراری خواهد بود. با پیشرانه های توربو و هایبرید و بازنگری ظاهری.

    پاسخ
  2. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    فراری همیشه باکیفیت ترین موتور ها رو تولید کرده و می کند و خواهد کرد.

    پاسخ
  3. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    مدل لافراری نشون داد فراری هم میتونه کارهای فوق العاده ای انجام بده که دهن همه باز بمونه

    پاسخ
  4. Ahmad
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    واقعا تلاش فراری قابل ستایشه, امیدوارم موفق بشه.

    پاسخ
  5. pouya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من به عنوان طرفدار فراری از اینکار چندان خوشم نمیاد.
    اونم بخاطر اینکه فراری چندین ساله که ماشین هاش تنفس طبیعی هستند و صداییم که تولید میکنن واقعا عالیه.
    حالا یهویی تو دو سه سال همه چی بخواد تغییر بکنه یه خورده….
    البته باید منتظر موند و دید فراری باهوشت از این حرفاست که صدای ماشیناشو خراب کنه میدونه سوپر اسپرت یا هایپرکاری که صدا نداشته باشه ….

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      داش پویا، توربو های الکتریکی تغییرات بسیار کمی توی صدای موتور ایجاد میکنه، برای همینه که فراری استفاده از توربوهای الکتریکی رو ارجح تر میدونه

      یه مزیت دیگه توربو های الکتریکی اینه که لگ ندارن

      پاسخ
    2. سعید
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این نظرای اشتباهی که خیلیا درباره ماشینا میدن درست نیست مثلا بعضیا در آمریکا فکر میکردن کادیلاک حتما باید دیفرانسیل عقب باشه با اینکه خیلی از ماشیناش نیستن و الان هم داره حداکثر تلاشش رو میکنه تا هر کاری که باعث بهتر شدنه بکنه که الانم با کمپانی های مطرح آلمانی رقابت سختی داره… تازه کمپانی صاحب نامی مثل فراری به ندرت پیش میاد که ماشیناشو خراب کنه … فراری کالیفرنیا هم با اینکه اولین ماشینه توربو داره خیلی هم اقتصادی تره

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        سعید جان فراری کالیفرنیا T اولین فراری توربو دار نیست. فراری قبلا هم از توربو در ماشیناش استفاده کرده. در سال1984 در مدل GTO 288 از توربو استفاده کرد.

        پاسخ
        1. سعید
          سوابق: (355 دیدگاه) ,

          مرسی از راهنماییت ولی من منظورم از ماشینای جدیدش بود

    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      به نظر من هیبرید برای راری هم بهتره هم با ارزش تر

      چون هم سنت خودشو حفظ کرده تا حدودی و هم از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده میکنه

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    این که فراری بعد از مونتزمولو به این فکر افتاده، درست نیست

    در دوران مونتزمولو تحقیق و تکمیل پروژه لافرای و ساختش انجام شد

    همچنین در دوران همین مرد بود که کالیفرنیا T تولید شد

    و جالبتر اینکه در دوران لوکا بود که پروژه جانشین 458 با توربو های الکتریکی ایجاد شد

    درکل اتفاقی هست که برای همه میوفته، حتی برای لامبو یا آستون ، به هر حال دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

    ولی به نظرم همه ی خط تولید رو نباید تغییر بده، بلاخره باید تولیدات محدود فقط بنزینی داشته باشه

    پاسخ
  7. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    فراری از وقتی ساخته شده به همه فهمونده ماشین اسپرت چیه با این همه طرفدار و خریدار که داره مطمئنم که جزء بهترینها خواهد ماند

    پاسخ
  8. Ferrari fan
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    اصلا دلم نميخواد فراري از توربو در موتوراش استفاده كنه چون خيلي از مشتريا و طرفتاراي فراري براي صدا و اون مصرف سوخت كمش دوستش دارن و اين خيلي بده

    پاسخ
  9. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    من همیشه به کارهای فراری خوشبین بودم و هستم

    پاسخ
  10. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    مث اینکه یواش یواش باید توربو رو هم جزیی از فراری دونست
    ولی v12 ها تنفس طبیعی میمونن فقط تکنولوژی هیبرید بهشون اضافه میشه مثل لافراری
    خوشبختانه این تکنولوژی هم جوری تو لافراری استفاده شده که انگار با موتور درون سوز یکپارچه هست و قدرت تولیدیش همیشه تو دسترسه و راننده وجود موتور الکتریکی رو حس نمیکنه
    خوبیش به توربو اینه که اون حسو حال وصدای خاص تنفس طبیعی رو حفظ میکنه
    به قول یکی از مجلات معروف اونور میگه لافراری 800+163 اسب بخار نیست و963 اسب بخار واحد هست

    پاسخ
  11. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    به نظرم ایده جالبیه استفاده از توربو و سوپر شرژر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.