فراری

فراری یک تسلا مدل S پلد را در کارخانه مارانلو آزمایش می‌کند!

ویدئویی از محوطهٔ اطراف کارخانهٔ مارانلوی فراری منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان این شرکت در حال آزمایش یک تسلا مدل S پلد هستند.

در فراری چه خبر است؟ ویدئوی جدیدی از بیرون کارخانهٔ مارانلوی این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان فراری در حال آزمایش یک تسلا مدل S پلد هستند. ازآنجایی‌که به نظر نمی‌رسد این شرکت قصد ورود به بخش سدان‌های الکتریکی را داشته باشد، دیدن مدل S پلد در داخل محوطهٔ کارخانهٔ فراری بسیار عجیب به نظر می‌رسد. البته فراری از الکتریکی‌سازی در قالب قوای محرکهٔ هیبریدی استقبال کرده و نزدیک به نیمی از فروش این برند طی سال گذشته به مدل‌های هیبریدی اختصاص داشته است اما اولین محصول تمام الکتریکی فراری تا سال ۲۰۲۵ به بازار نخواهد آمد.

بااین‌حال، شاید مهندسان فراری در حال مقایسهٔ سیستم پلاگین‌هیبریدی آیندهٔ این شرکت با قوای محرکهٔ الکتریکی تسلا هستند که خودرو را در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. درهرحال، میدانیم که فراری در سال ۲۰۲۴ سه خودروی جدید را معرفی خواهد کرد که یکی از آن‌ها جانشین لافراری خواهد بود. طبق گزارش‌ها، این هایپرکار به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی برگرفته از ۲۹۶ GTB مجهز خواهد بود. محصول جدید دیگر اهالی مارانلو برای امسال هم جانشین ۸۱۲ سوپرفست خواهد بود که احتمالاً فاقد هرگونه الکتریکی‌سازی بوده و همچنان از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند.

فراری هرچند در حال حاضر روی توسعهٔ خودروهای هیبریدی تمرکز دارد اما مثل دیگر خودروسازان، در حال تحقیق و بررسی در مورد خودروهای الکتریکی هم هست؛ بنابراین، ازآنجایی‌که تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در خط مستقیم تقریباً از تمام سوپراسپرت‌های حال حاضر بازار سریع‌تر است، شاید فراری در حال بررسی این سدان آمریکایی برای ساخت سوپراسپرتی الکتریکی است که سریع‌تر از آن باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    دو نکته رو بگم دچار اشتباه نشیم. اولی: ( تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در خط مستقیم تقریباً از تمام سوپراسپرت‌های حال حاضر بازار سریع‌تر است. ) گفته ( خط مستقیم ) و این فقط در ۴۰۰ متر هست.
    دوم: ( شاید فراری در حال بررسی این سدان آمریکایی برای ساخت سوپراسپرتی الکتریکی است که سریع‌تر از آن باشد. ) اینجا هم منظور از سریعتر بودن تسلا اس پلد اینه که در مسیر مستقیم سریعه و در پیست هایی که پیچ داره بجز چند مدل جدید و قدیمی فراری تسلا کند تر هست.

    موافقم 29
    مخالفم 17
    1. Silent

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (625 ديدگاه)

      فراری داره تست می کنه شما نگران نباش! خط و پیچ سدان 4 در رو
      همین موتورهای PLAID که برای 2سال پیش هست رو روی هر شاسی سبک کربن فایبری سوار کنن هنر کردن.
      ……………………………..

      طبیعی هست تکن.ل.ژ.ی همیشه از امریکا طی چند دهه اخیر رشد کرده و بعدش اهمیت ش رو از دست داده و جهانی شده.

      موافقم 37
      مخالفم 20
      1. مازیار

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        معمولا اونی که طرف آمریکاست نباید از این الگوبرداری ها _ اگه با خوش‌بینی تمام اینطور فرض کنیم _ ذوق زده بشه
        نمونه های اون طرفی خیلی بیشتره

        موافقم 15
        مخالفم 1
      2. مازیار

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        و البته که اصل قضیه اصلا این حرفها رو نداره
        اونها اول به فکر سودآوری هستن در قالب خدمات رسانی و ما فقط تحسین
        حتی بقولی حسرت و آه هم بهتر از سوسه های بی‌فایده هست

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Piero Ferrari

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      دقیقا شاید بخواد یه هایپرکار بسازه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. مهرداد

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خودرو ساز فراری تخصص اصلیش موتور درون سوز و تسلا تخصص اصلیش موتور الکتریک پس طبیعی فراری هم باشی برای ساخت موتور الکتریک باید قدرتمند ها را برسی و مطالعه کنی

    موافقم 32
    مخالفم 2
  3. amir

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2331 ديدگاه)

    جانشین لافراری با وی۶ توربودار؟
    من برم بخوابم بعدا خبرم کنید

    موافقم 18
    مخالفم 8
  4. دانیال

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    برای پیشرفت و بهتر‌ شدن محصول خوب یه شرکت بدون سابقه رو هم بررسی و آزمایش میکنن . چه سطح بالایی از فرهنگ 👏 چقدر قشنگه تعصب نداشتن و پشتکار

    موافقم 18
    مخالفم 2
  5. فرشاد

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    این کاریه که اکثر برندا میکنن
    موندم چرا خودروسازای داهلی مثلا یه انجین ده ساله یا بیشتر تویوتا یا میتسو رو وا نمیکنن که بتونن یه موتور درخور بسازن کم کم

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      ببینید پیشرفت کردن تاوان داره
      هزینه داره ، سختی داره ، استرس داره ، آزمون و خطا داره ، دانش آموختن نیازه داره و…
      حالا :
      وقتی رقابت وجود نداشته باشه و انحصار مطلق باشه هیچ انسانی حاضر نیست اون ملامتها را بکشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Shirko

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. Elmiraj

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    طی یک دهه گذشته تسلاها را در مراکز توسعه و پیست های اکثر خودروسازان دیده ایم….

    شاید یک و نیم دهه از توسعه پلتفرم model S گذشته باشه اما همچنان پرچمداره .

    موافقم 13
    مخالفم 16
  8. محمد مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کاری با تعصبات ندارم ولی سال شاید 88 بود که با ذوق به خانواده ام عکس تسلا رودستر رو نشون دادم و گفتم آخجون یکی شهامت پیدا کرد به طور جدی اتوموبیل الکتریکی بسازه و خانواده هم چپ چپ نگام میکردن که خب به تو چه مربوطه !
    دلیل ذوقم رشته ی الکترونیک خودم بود اما دورنمای بسیار زیبا و ارزشمندی براش احساس می کردم . البته اون موقع وضع باتری ها به خوبیه الان هم نبود .
    تعصبات رو ول کنید تکنولوژی یک روز به دنیا فراری انزو میده یک روز مورسیه لاگو سوپرولوچه میده روز دیگه تسلا رکورد شکنی میکنه
    دعا کنیم ما هم بتونیم از تلاش سایر ملل استفاده کنیم نه این که با نهایت غصه فقط نظاره گر باشیم یا بگیم پیف پیف بو میده

    موافقم 24
    مخالفم 1
  9. سبحان

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    فقط اونجاش که چند تا فن فراری داشته سر اینکه سوپر اسپورت ساز ها بلدن برقی بسازن و خودشون نمیخوان کشته میشدن .
    ظاهراً خود فراری ( فراری زمانه ) خودش شناخته ولی فن هاش نشناختن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. LAMBORGHINI

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    یک باهم این کارو با STO کرد

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا