بررسی لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴

تلاش لینکلن برای رسیدن به جایگاه یک برند لوکس، کاملاً از عملکرد این کمپانی، پیداست. مدل MKZ برای برنامه‌های لینکن، به نوعی یک رنسانس به‌شمار می‌آید. پس از تست‌های زیادی که انجام شده، می‌توان گفت که لینکن به کیفیت فورد فیوژن رسیده، امّا در عین حال، نتوانسته قیمت تمام شده را مدیریت کند و بیش از ۵ هزار دلار از فورد فیوژن (موتور ۲ لیتری و دو دیفرانسیل با ساخت تیتانیوم) گران‌تر است. طراحی داخلی و ساخت MKZ هیچ‌گونه تأثیری در عملکرد خودرو نخواهند داشت.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD
2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD

خودروی دو دیفرانسیل تست شده، ۱۷۷۲ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس طبیعی است؛ ولی باید در نظر داشت که چنین وزنی بر روی دوش یک موتور ۲ لیتری توربو قرار می‌گیرد. این موتور، ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک خود، ۷/۴ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت را از صفر به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین این خودرو، یک چهارم مایل را در ۱۵/۸ ثانیه با سرعت پایانی ۱۴۱/۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. صدای موتور نیز خود را نشان خواهد داد و البته، صدای شدید اگزوز که می‌تواند ناهنجاری ایجاد کند.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD
2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD

اگر شتاب لازم دارید، باید موتور V6 با گنجایش ۳/۷ لیتر و ۳۰۰ اسب بخار را انتخاب کنید. این موتور، در مدت ۶/۳ ثانیه، سرعت را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته موتور ۲ لیتری، از لحاظ مصرف سوخت بهینه است، ولی در اینجا، شما هستید که تصمیم می‌گیرید. MKZ با موتور ۲ لیتری خود، بنا بر تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوختی برابر با ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه دارد. البته در تستی که در شرایط واقعی انجام شد، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر مشاهده شد.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD
2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD

سیستم فرمان الکتریکی MKZ، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. همچنین طراحی دینامیکی و یکپارچه بدنه، اجازه مانور و تحرک بهتر ماشین را می‌دهد. سیستم تغییر سرعت شش دنده اتوماتیک است و اگر با واکنش با تأخیر آن راحت نبودید، می‌توانید به سیستم تعویض دنده دستی، تغییر حالت دهید و هیجان بیشتری را حس کنید.


سیستم ترمز نیز شرایط خوبی دارد. از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت، می‌توانید با فاصله ۵۱/۲ متری، به طور کامل متوقف شوید که با توجه نوع تایرها (مایکلین پرایمسی MXM4, 245/40-19)، فاصله مناسبی است. این نوع تایرها، مخصوص تمام شرایط آب و هوایی و رطوبت جاده هستند. همچنین در پیچ نیروی 0.84 g وارد می‌شود که اندکی از حدّ میانگین بهتر است.

2014 Lincoln MKZ Interior
2014 Lincoln MKZ Interior

البته در بعضی موارد، MKZ، کاستی‌هایی نسبت به خودروهای مشابه خود دارد. مثلاً خودروی بیوک رگال ۲۰۱۴ را در نظر بگیرید که با همین مصرف سوخت، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. طراحی داخلی MKZ نیز اگرچه زیبا و شیک به نظر می‌رسد، ولی از آن طراحی‌های لوکس نیست. با این حال، لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴ در دسته خودروهایی که کمتر لوکس هستند، ظاهری خوب دارد و می‌تواند رقابت داشته باشد.


لینکلن که تلفظ صحیح آن لینکن است شاخه ای از شرکت فورد است که خودروهای لوکس این کمپانی را تولید می کند. MKZ فعلی نسل دوم این خودرو به شمار می رود که در سال 2006 بدنیا آمده و در سال 2013 به نسل دوم کوچ کرده است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۵۵۰ دلار (قیمت پایه: ۳۸۹۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4  با توربو شارژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۶/۰۷ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به حالت دستی .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۳ متر.
  • عرض: ۱/۸۶  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۷۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۷/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.84 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۶۶ لیتر در صد کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

30 دیدگاه

  1. LAMBORGHINI DIAM
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    خدایی این هارو به ایران وارد کنید نه هیوندا و کیا و نیسان و… به خدا شرف داره به همشون!!!!!!

    پاسخ
    1. Kurosh
      سوابق: (311 دیدگاه) ,

      خیلی حال وهوای سلطنتی داره؛ حس خوبیه…

      پاسخ
      1. a-x1
        سوابق: (189 دیدگاه) ,

        to mantaghe azad hastesh, to vagheyat az aksesh kheili ghashang tare 😀

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      سلام
      توی رشت 3 4 تا هست
      باید از نزدیک ببینید این طراحیو
      سوپر اسپرت لوکس و اشرافی این طراحی بی نظیره

      پاسخ
  2. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    قیافش بد نیست
    ولی خیلی نا مئنوسه
    یعنی غیر عادیه
    آدم نمیتونه هضمش کنه

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      بد نیست؟
      می ارزه به طراحیه اکثر ماشینا
      چراغای جلو و چراغای خطرش بی نظیره دوست خوب البته هرکس نظر خودشو داره

      پاسخ
  3. hoseyn
    سوابق: (1161 دیدگاه) ,

    داخلش اندازه بیرونش فضایی نیست!!

    پاسخ
  4. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    نمیشه گفت ماشین زشتیه

    اما اینگار لینکن تو یه سیاره دیگه داره ماشین می سازه

    پاسخ
  5. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    من خیلی لینکن رو دوستا دارم.
    ولی چنتا عیب بزرگ به این ماشین وارده.
    1.سایز و طراحی و فرم اتاق هیچ همخوانی ای با یک برند لوکس و و قابل رقابت ندارد.
    2.با این وجود تریم مشکی ، اتاق را کوچکتر نشان میدهد.اگر از تریم روشن تر استفاده میشد کوچکتر بودن اتاق رو تا حدی کمرنگ تر میکرد.
    3.طراحیی داخلی فاقد المان ها و حجم های لوکس بودن است.
    4.برند لینکن که زیر مجموعه ی فورد هست و به عنوان یک برند لوکس تر از فورد تداعی میشود خیلی خیلی ضعیف عمل میکند.
    البته این اشکالات نسبت به رقبا بود.

    ((( دشمنان خود را با دوست کردن انها از میان بردارید )))

    پاسخ
  6. نیما
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    خیلی ظاهرش رادیکاله!!!انگار ماله این دوران نیست،کلاً طراحی های لینکلن همینجوریه،هر کسی نمی تونه باهاش ارتباط برقرار کنه.

    پاسخ
  7. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    از اینا تو تبریز پره خیلی هم ماشین خوشگلیه توجلفا یعنی منطقه آزاد ارس انقدر از این لینکلنها هست که آدم دیگه نگاشون نمیکنه…فورد ادج هم زیاد هست شورشو درآوردن چون ارزونترین SUV هست با قیمت پایه 21 هزار دلار اکثرا میرن سراغ این ماشین.به هر حال آمریکایی بهتر از کره ای هست

    پاسخ
  8. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    طراحی های لینکن به دلم نمیچسبه!

    پاسخ
  9. اسی 2160
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    راستی کدوم کشور این ماشین رو تولید میکنه خیلی ردیفه

    پاسخ
  10. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    شلوغ کاری در طراحی بدنش زیاده منظورم از شلوغ کاری نمای جلوی ماشینه و بهتر بگم ادمو گیج میکنه ولی در کل ماشین خوبیه و اصلا در مورد این ماشین و برندش اطلاعی نداره که بخوام در موردش نظر بدم یا با برند های دیگه مقایسش کنم…

    پاسخ
  11. اسی 2160
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    ببین چه چیزایی میسازن دهن آدم باز میمونه دنیا چه پیشرفتی کرده اونا واسه خودشون ارزش قاعلن

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    من کلا طرفدار نواوری و ماشینای غیر عادی ام-درست مثل این

    پاسخ
  13. saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    سلام .
    من از نزدیک دیدمش . از عقب خیلی شیک دیده میشه .

    پاسخ
  14. masoud v12
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    در كل ماشين خوبي هستش ولي قيمتش نسبت به لگوش كمي زياده و مخصوصا اين خودرو در جاهايي از اين كره خاكي بفروش ميرسه كه حريف هاي قدري براش وجود داره در ضمن نميشه به راحتي در مورد طراحي داخلي و بدنش نظر داد ولي ضعيف ترين قسمت طراحيش در نماي عقب هستش كه اگه طرح فضايي و خطوط نرم و سيال قسمت جلو به عقب خودرو هم رسيده بود خودرو زيباتر ميشد و قسمت جلو با عقب هماهنگتر ميشد اگر توجه كنيد قسمت جلو طرحي با خطوط منحني و بيضي شكل داره ولي عقب ماشين خطوط شكسته و تيز داره و بهتر بود چراغهاي عقب بهم وصل نبودن و شبيه به چراغهاي جلو و هم اندازه اونا در طرفين گتگيرهاي عقب طراحي ميشدن.

    پاسخ
  15. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    کلا لینکلن از اون شرکت هایی هست که نمیشه با شرکتی دیگه ماشیناش رو مقایسه کرد.طراحی ماشیناش عجیب غریبه.زشت نیست اما زیبا و جذاب هم نیست.ماشیناش نه معمولیه نه لوکسه.نه قدرتیه نه ضعیفه.من نمیفهمم دقیقا فورد چطور این ماشین رو بازاریابی میکنه.

    پاسخ
  16. ali
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    شرکت لینکلن که زیر مجموعه فورد هم هست. یه سبک خاصی رو در طراحی دنبال میکنه که همه پسند نیست . ولی جذابیت های خاص خودشو داره برای طرفداراش. این چراخ عقب به هم پیوسته رو همه مدلاش رعایت میکنه. من خودم یه مدله شاسی بلند که گذر موقت بود رو بوشهر دیدم . شیک بود . من که با ماشین ها اشنایی دارم میدونستم این لینکلنه ولی بعضی ها با تعجب بهش نگاه میکردن و نمیدونستن چه ماشینیه …

    پاسخ
  17. مهدی62
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    بدک نیست اونم چون امرکاییه.

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      یه آلمانی میتونه بگه اما شما نمیتونی بگی بدک نیست چون ما ایرانیها در جایگاهی نیستیم که یه برند لوکس رو ببریم زیر سوال
      چرا؟؟؟
      چون آشغالترین تولیدات با حداکثر بی استاندارد بودن مال کشور ماست
      پس اگه عربها هم ماشین ساختن باید بهشون آفرین گفت

      پاسخ
  18. علی 7
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چه کنسول وسط متفاوتی داره هیچ ماشینی رو نمیشه مثال زد در مقایسه با این کنسول وسط

    پاسخ
  19. شایان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان و عزیزان. به شما توصیه میکنم هر وقت یکی از اونا رو از نزدیک دیدید( نه تو عکس ) بعد نظر بدید.حتی اونایی که علاقه ایی به دنیای ماشین ندارندباید از قیافه شون فیلم گرفت …بارها برخورد کردم با مسافرهای عزیز که میان رشت..

    پاسخ
  20. میثم
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    تو رشت دیدمش،واقعا زیبا و متفاوته،خیلی جلب توجه میکنه،

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      بله واقعا راست میگی … خیلی شیک و تک هستش . فقط یکی ازش توی آبادان با پلاک اروند هست و هرجا رد میشه چشم هارو خیره میکنه . خود ماشین از عکسش بسیار زیباتره ! طراحی خیلی خاصی داره که بخاطر همین رقیبی توی کل شهر نداره و یکه تازی میکنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.