جنگ تن‌به‌تن! پورشه 911 توربو در برابر هوندا NSX

25 سال پیش هوندا سوپراسپرتی بنام NSX را معرفی نمود. خودرویی موتور وسط که با هندلینگ عالی، سرعت بالا، راحتی بی‌نظیر و قابلیت استفادهٔ روزمره، برای رقابت مستقیم با فراری و پورشه طراحی شده بود؛ اما باوجود ارائهٔ استانداردهای جدید در این کلاس، هوندا موفق به منصرف کردن افراد از خرید برندهای اروپایی و وسوسه آن‌ها به خرید NSX نشد و نهایتاً تولید آن‌را در سال 2005 متوقف کرد. سریعاً به یک دهه جلوتر می‌آییم یعنی زمانی که NSX مجدداً جهت به سر گذاشتن تاج سوپراسپرت‌ها متولد شد؛ اما این بار NSX با فناوری هیبریدی و با استفاده از تکنولوژی بسیار بالا و مواد سبک‌وزن ساخته شده است. نسل دوم کاملاً جدید NSX از هر لحاظ پیشروتر از سلف خود است.

911-twin-pics-155

بااین‌حال رقابت هنوز هم متوقف نشده است چراکه پورشه 911 توربو هنوز هم یکی از پیشرفته‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای این کلاس است. فیس‌لیفت اخیری که روی این خودرو انجام گرفته است قدرت بیشتر و مواردی چون سیستم چهارچرخ محرک، توربوشارژر دوقلو و آئرودینامیک فعال را به آن اضافه کرده است. بعلاوه، تمامی این متعلقاتِ عملکرد بالا در یک پکیج استاندارد برای 911 ارائه شده است که این یعنی ارائهٔ خودرویی کاربردی، مناسب، معقول و با قابلیت استفادهٔ روزانه؛ اما آیا پیشرفته‌ترین سوپراسپرت ژاپنی می‌تواند قهرمان سنگین‌وزن آلمانی را ناک اوت کند؟

nsx-twin-128

شروع رقابت

قوای محرکه

هر دو خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر با دو توربوشارژر استفاده می‌کنند اما درحالی‌که پورشه رویکردی کاملاً درون‌سوز دارد، هوندا دو موتور الکتریکی را برای همکاری با موتور V6 ارائه کرده است که یکی در محور جلو و دیگری بین گیربکس و موتور بنزینی نصب شده است. با کمال تعجب، پورشه که صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کند گشتاور بیشتری از قوای محرکهٔ هیبریدی هوندا دارد.

آئرودینامیک

هوندا در NSX از یک سیستم مدیریت جریان هوای کامل استفاده کرده است که این سیستم شامل آئرودینامیک فعال می‌شود. طراحی بیرونی خودرو نیز با توجه به مدیریت کامل جریان هوا طراحی شده است. در مقابل 911 هم در جلو دارای طراحی کاملاً آئرودینامیک و در عقب مجهز به یک اسپویلر است.

nsx-twin-184

فضای بار

قطعاً شما یک سوپراسپرت را برای همه‌کاره بودن آن خریداری نمی‌کنید اما صندوق بار کوچک 110 لیتری NSX حتی در دنیای سوپراسپرت‌ها هم ناامیدکننده است. این در حالی است که 911 به لطف صندوق بار بزرگ‌تر، صندلی‌های 2+2 و دید بسیار عالی، خودرویی کاربردی‌تر است.

نتیجه

مقام اول پورشه 911 توربو

پورشه 911 ازلحاظ طراحی ظاهری در برابر NSX حرف چندانی برای گفتن ندارد اما در تمامی قسمت‌های دیگر به‌اندازهٔ کافی خوب هست که هوندا را شکست دهد. این اسپرت آلمانی در دنیای واقعی از هر لحاظ سریع‌تر است درحالی‌که هندلینگ بهتری داشته و حتی چالاک‌تر از NSX است. این‌یک واقعیت است که تکنولوژی هیبریدی هوندا نه‌تنها موجب کاهش مصرف سوخت نشده، بلکه 20 هزار پوند هم گران‌تر از 911 توربوی بنزینی است درحالیکه در عملکرد نیز همچنان در پس آن قرار دارد. پورشه واقعاً سوپراسپرتی برای همهٔ دوران است.

911_13

مقام دوم هوندا NSX

اشتباه نکنید! NSX جدید سوپراسپرتی بسیار عالی است. پیشرانهٔ هیبریدی آن عملکردی ویرانگر دارد اما بااین‌وجود کابین آن فاقد کاربردی بودن پورشه است درحالی‌که حذف برخی تجهیزات در این رنج قیمت نابخشودنی است. قیمت گران‌تر و هزینه‌های نگهداری بالا از موارد مهمی بودند که موجب اعطای مقام دوم به هوندا NSX در این نبرد سخت شدند.

nsx-9

تکامل یک قهرمان

چگونه NSX در دههٔ 90 میلادی به‌عنوان یک سوپراسپرت جدید توسعه یافت؟

honda_nsx_uk-spec_1990

ریشه‌های NSX را می‌توان در سال 1984 ردیابی کرد یعنی زمانی که هوندا از کانسپت HP-X در نمایشگاه خودروی تورین آن سال پرده‌برداری کرد. سرانجام مدل اصلی با هدف ترکیب عملکرد و رانندگی یک فراری با قابلیت استفادهٔ یک خودروی خانوادگی هوندا سیویک در سال 1990 به تولید رسید؛ اما باوجود هندلینگ فوق‌العاده و غرش زیبای پیشرانه، فروش NSX پایین بود چراکه خریداران اغلب روی به خرید سوپراسپرت‌های آلمانی و ایتالیایی می‌آوردند. بااین‌حال NSX برای 15 سال روی خط تولید باقی ماند. نمونه‌های بعدی این خودرو با یک پیشرانهٔ 3.2 لیتری V6 بزرگ‌تر و آپشن سقف تارگا ارائه شدند. همچنین پس از تلاش بسیار، هوندا نسخه‌ای خاص از آن‌را با نام NSX-R عرضه کرد که قدرت بیشتر و تجربهٔ رانندگی حتی بهتری نسبت به نسخهٔ معمولی داشت.

نسخۀ توربوی 911 کی متولد شد؟

porsche_911_turbo_3

پورشه 911 توربو اما سابقهٔ بسیار طولانی‌تری دارد. اولین نمونهٔ این خودرو با کد 930 در سال 1975 معرفی شد. نمونه‌ای مجهز به نسخه‌ای توربوشارژ شده از پیشرانهٔ آشنای 3 لیتری شش سیلندر تخت. در طول سال‌ها حجم موتور به 3.6 لیتر افزایش یافت. سپس بعد از معرفی نسل 993 در سال 1995 که برای اولین بار مجهز به دو توربوشارژر و سیستم چهارچرخ محرک بود، این الگو برای تمامی 911های توربوی بعدی مورداستفاده قرار گرفت.

رقبای دیگر

آئودی R8 V10 Plus

audi-r8-v10-plus

دراین‌بین، آئودی R8 نیز رقیب بسیار خطرناکی است. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ سنتی V10 که به‌ویژه در نسخۀ پلاس عملکردی خردکننده و صدایی مهیب دارد. بااین‌حال مصرف سوخت آن با دو رقیب اینجا تطابق ندارد بنابراین هزینه‌های نگهداری آن بیشتر خواهد بود.

پیشرانه 5.2 لیتری V10
قدرت 600 اسب بخار
قیمت 134,520 پوند

مک‌لارن 570S

mclaren-570s

حاکم مورد انتخاب ما در بخش خودروهای عملکردی مک‌لارن 570S است. خودرویی با هندلینگ چالاک، عملکردی معقول و قابل‌استفاده در دنیای واقعی. 570S خودرویی افسانه‌ای به نظر می‌رسد درحالی‌که مک‌لارن از تجربیات فرمول یک خود نیز در آن استفاده کرده است.

پیشرانه 3.8 لیتری V6
قدرت 560 اسب بخار
قیمت 144,190 پوند

nsx-twin-164

مشخصات فنی

پورشه 911 توربو هوندا NSX
قیمت پایه 127,630 پوند 143,950 پوند
قیمت تست‌شده 136,040 پوند 166,150 پوند
طول/عرض/ارتفاع 4.50/1.88/1.30 متر 4.49/1.94/1.20 متر
فاصلهٔ بین دو محور 2.45 متر 2.63 متر
پیشرانه 3.8 لیتری H6 3.5 لیتری V6 + الکتریکی
قدرت 535 اسب بخار 575 اسب بخار
گشتاور 710 نیوتن متر 645 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته PDK 9 سرعته DCT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت باک 68 لیتر 59 لیتر
حجم صندوق بار 115/260 لیتر 110 لیتر
وزن خالص 1595 کیلوگرم 1776 کیلوگرم
شتاب صفرتاصد 2.8 ثانیه 3.3 ثانیه
حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت 310 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت آزمون 9.44 لیتر 12.5 لیتر
مصرف سوخت اعلامی 9.11 لیتر (ترکیبی) 10.0 لیتر (ترکیبی)

منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

61 دیدگاه

  1. سینا
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    911 Carrera
    911 Carrera S
    911 Carrera Cabriolet
    911 Carrera S Cabriolet
    911 Carrera 4
    911 Carrera 4S
    911 Carrera 4 Cabriolet
    911 Carrera 4S Cabriolet
    911 Targa 4
    911 Targa 4S
    911 Turbo
    911 Turbo S
    911 Turbo Cabriolet
    911 Turbo S Cabriolet
    911 R
    911 GT3 RS

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      به نظر من استایل ۹۱۱ قشنگ تره ، درسته NSX تو خیابان نگاه ها رو به طرف خودش بر می گردونه

      پاسخ
    2. kamy_sky
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      تو ویدیو گرند تور هم جرمی اینا رو گفت 😂😂😂……
      هیچ شکی نیست که ماشین های پورشه خوبن اما من بدم می اد چون…..
      1:یکی از بازیگرای محبوبم تو پورشه مرد… پل واکر
      2:جرمی کلارکسون هم بدش می اد
      3: بعضی ها تو ایران پورشه رو دیدن فک می کنن بهترین ماشین دنیاست و حتی با رقیب های سر تر هم مقایسه می شه می گن نه پورشه بهتره…. و این بد جور رو مخه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3722 دیدگاه) ,

        .
        پورشه بهترینه.
        هر کی غیر از این فکر کنه معلومه فقط با نید فور اسپید و فورزا ماشین شناس شده.

        پاسخ
        1. سینا
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          پورشه ۹۱۱ عالیه ولی دیگه اسطوره اش نکنید ، از ۲۰۱۱ تکون نخورده
          570s از ۹۱۱ چالاک تره

        2. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (837 دیدگاه) ,

          مجید جان درباره مک لارن که تو بخش nsx و لامبو بود اینجا جوابت رو میدم.
          اول یه سوال ؟
          دقیقا به من میشه بگی شرکت معظم لامبورگینی در مسابقات فرمول یک کجا قرار داره حالا من با رتبش کاری ندرام.
          عزیزه من شما میای از مک لارن ایراد میگیری که با موتور مرسدس قهرمانی اورده البته اونجا یه سری دوستان توضیح دادن که بیشتره قهرمانیش رو با چه موتوری به دست اوورده.
          خب بهتره بدونی اصلا لامبورگینی اصلا اونقدر مهندسیش پیشرفت نکرده که بتونه تو مسابقات فرمول یک شرکت کنه!!!!!!
          البته شاید بیابگی مثلا پورشه هم نیست یا خیلی از شرکت ها معتبر دنیا.دیگه همه میدونن پورشه مهندسیش بسیار پیشرفتس.
          حالا تو فرمول یک هم نیست حداقل تو مسابقات فرمول e پورشه احتمالش هست که باتری های این مسابقات رو تامین کنه.
          مک لارن-ویلیامز و ردبول هم شرکت های انگلیسی هستن که احتمال اینکه باتری های این مسابقات رو تامین کنند خیلیه.
          خب دقیقا لامبورگینی کجاست؟
          در مورده مک لارن هم که گفتی هیچی نیست.
          بهتره از اول شروع کنیم.
          ساختمون مرکزی مک لارن رو مقایسه کن با لامبورگینی.(حتی تو ساختمون مک لارن هم مهندسی فوق العاده ای وجود داره که لامبو تو خواب هم نمیتونه ببینه!!!!!)
          2-ماشین MP4/4 بی رقیب ترین ماشین تاریخ فرمول یک(15 قهرمانی از 16 مسابقه!!!!!!)
          3-مک لارن با اف1 جی تی آر تو ساله 1995تونست رتبه های اول، سوم، چهارم، پنجم و سیزدهم رو بگیره تو مسابقه لمانز.
          4-اف 1 برای 7 سال رکورددار خیلی چیزها بود از سرعت بگیر تا شتاب-کمترین وزن و بیشترین قدرت و سبک ترین هایپر کاره دنیا به صورت تولید انبوه تا امروز-اولین خودرویه تمام فیبرکربنی دنیاو….(یعنی بخوام از اف 1 بگم و نوآوری های مهندسیش و رکوردهاش دو صفحه کامل رو میگیره.)
          5-تمامی خودروهایه مسابقات ناسکار آمریکا از تکنولوژی کنترل موتور الکتریکی مک لارن استفاده میکنن حتی در مسابقات ایندی و فرمول یک هم از تکنولوزی های الکتریکی مک لارن استفاده میشه و همچنین در ماشین های مسابقات لمانز.
          یه سر به سایتشون بزن ضرر نمیکنی.
          http://www.mclaren.com/appliedtechnologies/products/
          6-مک لارن مستقله ولی لامبو زیر مجموعه فولکس هستش و میتونه از خیلی از تکنولوژی ها و سرمایه ی فولکس استفاده کنه.
          7-تولید دوچرخه-تولید سورتمه های یخی و استفاده بیمارستان ها از سیستم مدیریت داده‌ی طراحی شده توسط مک‌لارن .
          8-برتری قاطع در 0/99 درگ ها.
          9-تنها رقیب جدی مک لارن پورشه هست نه لامبو.
          (این دو مورده آخری رو طبقه مطالعه ای که داشتم به طور کامل فهمیدم)
          مجید جان شما برو 22 نکته مک لارن رو سرچ کن و بعضی این چیزهایی که گفتم هست.
          یعنی بخوام در مورده خیلی از موارده دیگه ی مک لارن توضیح بدم تو یک یا دوصفحه نمیگنجه!!!!!!!!!!
          مجید جان یعنی شما واقعا لامبورگینی رو برتر از مک لارن میدونی؟

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3722 دیدگاه) ,

          .
          دوست عزیز این مواردی که گفتی هیچ افتخار مهمی نیستن.
          حالا مثلا تامین کننده ی موتور یا باتری بوده که چی ؟
          ال جی هم بهترین باتری های دنیا رو میسازه. پی بیام بگم LG بهترین ماشین ساز دنیاست ؟؟
          —————–
          دوما این که شرکت نکردن در فرمول 1 هیچ نشونه ی ضعف نیست.
          نمیخواد سرمایشو بریزه تو حلقوم انگلیسی ها زوره ؟
          لامبو یک شرکت کوچیک ولی فوق پیشرفتست. دانش شرکت در این مسابقات رو شاید داشته باشه اما سرمایشو نداره.
          ——————-
          در مقایسه ی ساختمون هم واقعااز یک آدم باتجربه و بالغ انتظار نمیره بیاد بگه چون ساختمون مک لارن شیک تره پس بهتره !!!!!
          ——————
          در مورد F1 هم همه میدونن قلب BMW M POWER در سینش میتپه. مهم موتور ماشینه.
          اف وان بدون موتور bmw هیچ چی نبود.
          ==============================================
          واقعا حوصله ی توضیح بیشتر ندارم. تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل.
          .
          مک لارن در مقابل لامبورگینی هیچ چی نیست. هیچ چی نبوده. هیچ چی نخواهد بود. حتی توان چیزی شدن رو هم نداره !!!
          /
          /
          /
          لامبورگینی غول بود وقتی غول بودن مد نبود.
          ——————-

        4. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3722 دیدگاه) ,

          .
          مقایسه های شما و نتیجه گیری هاتون مثل مقایسه های جرمی کلارکسونه.
          میخواست بین 650S و اوراکان انتخاب کنه.
          اومد سقف مک لارن رو باز کرد تا متفاوت و خاص بشه.
          بعد اومد از بک پسر بچه 5 یا 6 ساله پرسید کدوم ماشین بهتره ؟
          اونم گفت نارنجیه !!
          جرمی گفت این بچه هم میدونه مک لارن بهتره !!!!!
          پس مک لارن بهتره…
          .
          .
          اونجا بود فهمیدم با انگلیسی جماعت نمیشه بحث کرد. ازبس افتخارات کوچیک و کم اهمیتشون رو الکی بزرگ میکنن و دم از بریتانیای کبیری میزنن که خیلی وقته دیگه اثری ازش نیست.
          .
          جمع کنید بابا…

        5. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (837 دیدگاه) ,

          چه حرفایی میزنی شما!!!!!!!
          شما یه لینک یا یه شخصیت معتبر پیدا کن که بگه لامبو مهندسیش پیشرفته تر از مک لارنه.
          آخه عزیز من مک لارن اف 1 اونقدر پیشرفته بود در مهندسی که لامبورگینی حتی تو رویاشم نمیتونست ببینه.
          وقتی مرسدس برای تولید slr کاره مهندسیه ماشینشو میده به مک لارن دیگه حرفی باقی نمیمونه.
          حالا میریم سراغ اصل مطلب.
          موتور sv0/2 ساخت بی ام و بود ولی گوردون موری هم خیلی کمک کرد به طراحی این موتور از جمله استفاده طلا برای روکش موتور برای انتقال گرماو…..
          و همچنین موتور sv0/3 توسط مهندسی خود مک لارن مهندسی شد و تغییراتی انجام دادن و ازش 691 اسب بخار بیرون کشیدن.(در مدل های lm – gtr)
          و همچنین اولین و تنها ترین و سریع ترین خودرویه بدون اسپویلر دنیا محسوب میشه.با استفاده از تکنیک گرند افکت. که این ماشین رو بهترین ماشین آئروداینامیکی تاریخ کرد.(با سرعت محدود شده 380 کیلومتر !!!!)
          مک‌لارن F1 اولین خودرویی بود که شاسی مونوکوکی آن تماما از فیبرکربن ساخته شد.و میشه گفت در کنار بوگاتی EB 110 و فراری اف 50 این سه تا خودرو بیشترین مقاومت در برابر وزن رو تو خودروهای ساخته شده تو دنیا را داشتن و قویترین نوع شاسی های دنیا ماله این ماشین هاست.
          و اولین خودرویه تمام کربنی دنیا(مک لارن).
          ضمنا” شاسی مونوکوک فیبر کربنی ( نظیر مونوکوک فلزی ولی از جنس فیبرکربن ) نخستین بار توسط مک لارن برروی خودروی مسابقه McLaren MP4-1E( اگه اشتباه نکنم) تو سال 1983 فرمول 1 بود معرفی شد و بعدش برروی مدل اف وان به عنوان اولین خودروی خیابانی با این نوع شاسی نصب شد.
          یعنی بخوام مجید از دستاوردهای مهندسی اف1 بگم واقعا همه سرگیجه میگیرن!!!!
          از بدنه و سیستم های ایمنی و تهویه بگیر تا شاسی و گیربکس و موتور همشون شاهکار خودرو سازی دنیا محسوب میشن.

        6. armaaaaan
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          آقا سینا اتفاقا 911 توی کلاس خودش یه افسانست
          آنا خودم شخصا nsx رو ترجیح میدم بنظرم یه هیولای به تمام معناست،نسل قبلش هم همینطور بود آما متاسفانه رقیبای آلمانیش شناخته تر بودن،بنظر خودم توی این نسل باید یه جنگ تبلیغاتی روش راه بندازن تا موفق بشه،دنیای خودرو امروز دنیای تبلیغاته،چون طیف محصولات بسیار زیاده
          البته بماند که برتدایی مثل رولز رویس و فراری و بنتلی… تبلیغم نباشه همیشه موفق چون ادمای خاصی میرن سراغشون

        7. Ferrari Zonda SV
          سوابق: (319 دیدگاه) ,

          به شدت بات مخالفم.
          مجید خان.
          .
          بنز
          فرراری
          ب ام و
          فورد
          آلفا
          کادیلاک
          شورولت.
          همگی از پورش بهترن.
          لطفا از پورش غول نسازید.
          میلیون ها دلیل دارم که ادعام رو توضیح بدم.
          امیدوارم سایت پدال بهم این اجازه رو بده که به عنوان نویسنده مهمان یه مطلب در همین مورد بنویسم.

        8. Monster_alm
          سوابق: (393 دیدگاه) ,

          new great britain رفیق عزیز به نظر من وقتتو با بحث کردن با کسایی که اطلاعاتشون ساخته تخیلشون هست نکن من اوایل فک میکردم این آقا مجید آدم منطقی هست ولی از اونجایی که میاد کوئینگزگ و مکلارن رو نقد میکنه و ایراد های بنی اسرائیلی میگیره و در بعضی کامنت ها دیدم به نظرات دیگه احترامی نمیذاره جدی دیگه نمیگیرم…چیزی که مشخصه مکلارن و فراری و پورشه در یک سطح هستن و لامبورگینی بعنوان یک زیر مجموعه با اینکه دوست داشتنی هست محصولاتش در رده پایینتری قرار داره…هرکس بیاد مکلارن و فراری یا پورشه رو قبول نکنه معلومه هیچی از دنیای اتومبیل و خودرو نمیدونه….
          این که بخواییم به زور چیزی رو که در حد چیز دیگه نیست بزرگ جلوه بدیم درست نیست.
          واقعا تعجب میکنم اینجا آدم منطقی داره؟؟؟چرا اینقدر منفی؟ آیا این اطلاعات از خودش در آورده؟ هرچند اصلا ارزشی نداره این لایک و دیسلایک ها.

        9. Meti
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          Ferrari Zonda SV
          داداش داری اشتباه میگی !
          بنز و bmw و پورشه حالا میشه گفت قابل مقایسه هستن با هم…
          کادیلاک و فراری و فورد و آلفا و شورلت از پورشه سر ترن ؟؟؟
          داداش مطمئنی اشتباه نمیگی؟

      2. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        من به سلیقه شما احترام میذارم اما
        اول اینکه نظر جرمی که مهم نیست ( همه شخصیتش رو میشناسن)
        دوم اینکه خدا بیامرزه پل واکر رو ولی شما فهمیدی که چطور تو پورشه مرد 300 کیلومتر برخورد کنی به چندتا درخت و…فضا پیما هم بود نابود می شد حتی شکایت خانواده واکر هم مورد قبول دادگاه واقع نشد
        در ضمن مردم حق دارن چون خیلی تعداد انگشت شماری ان که از پورشه سر ترن ………….
        ولی خب king یه چیز دیگه س

        پاسخ
        1. یک ایرانی
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          پورشه ماشین اسپرته به درد هر جایی نمی خوره اگر باهاش رانندگی کرده باشی میگیری منظور منو
          سر تر !!!!
          تو بحث چه ماشینی
          سرعت که مک لارن . نیسان جی تی آر . بوگاتی . فورد جی تی . کوئینیخ زگ . و….
          لوکس که به گرد بنز و بی ام و نمیرسه چه برسه به بنتلی و رولزس رویس

          حالا شما خودت کلاهتو قاضی کن.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          یک ایرانی عزیز
          پورشه برای همه جا کاربرد داره

      3. Hami
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        جرمی از پورشه بدش نمیاد ولی یک درون مایه طنز به حرفاش اضافه می کنه مثلا ریچارد مسخره کنه پل واکر خودش گفته اگه به خاطر سرعت مردم بدونید که با لبخند مردم اونای که توی ایران پورشه دارن ول کن پورشه یکی از بهترین هاست

        پاسخ
      4. X5
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        البته پورشه واقعا از لحاظ موتوری بین ماشینایی که میگازونن بهترینه خود پدالم یه مقاله داشت راجبش

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          دقیقا بهترین

      5. کامیاب
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        پورشه 911 ازلحاظ طراحی ظاهری در برابر NSX حرف چندانی برای گفتن ندارد .
        نویسنده احتمالا مست بوده هنگام نوشتن این.
        من اکثر مدل های پورشه رو از نزدیک دیدم و با یک مدلش(ماکان)تجربه سواری دارم.
        به جرئت میگم در کلاس خودشون رقیبی تا ده سال اینده ندارن.

        پاسخ
      6. مصطفی
        سوابق: (11 دیدگاه) ,

        واقعا اگه کسی در مورد عالی بودن پورشه خصوصا 911 شک داشته باشه باید تعجب کرد
        من اکثر برنامه های تخت گاز دیدیم جرمی خیلی واضح موقع نقد ماشینهای بریتانیا میرسید جز تمجید کاری نمیکرد
        خیلی وقتها مثل ما از روی تعصب صحبت میکرد
        خصوصا وقتی که محصولات المانی میشد هزار تا ایراد از بنز بی ام دبلیو و…..

        پاسخ
      7. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        کامی
        یکی از بزرگان سایت که من خیلی چیزها ازش یاد گرفتم و با دانش هایی که بهم یاد داد من صاحب نظر و صاحب قلم شدم همیشه میگفت:
        من با کسی که هیچ علایق و سلیقه ای از خودش نداره و صرفا از رو حرف و نظر دیگران از یه چیزی خوشش میاد و یا بدش میاد و درمورد اون چیز جهت گیری میکنه ,من با این شخص هیچ صحبتی ندارم…
        باشه تو راست میگی.
        پورشه بد
        سایر ماشین سازها خوب

        پاسخ
      8. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        اتفاقا ماشینی که تو ایران الکی خداش کردن مازراتیه نه پورشه
        خیلی مونده خیلیا بفهن تو این اب و خاک پورشه یعنی چی
        اوناییم که تا حالا روندنش کنتر حاضر به تعویض با ماشین دیگه ای میشن

        پاسخ
    3. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      ۹۱۱ بهترین سوپر اسپرت تاریخ خودرو سازیست
      .
      .
      به شدت منتظر معرفی نسل جدیدش هستم تا هیچ کس یادش نره بهترین کیه
      .
      ever ahead 😉

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        افرین به سلیقه ات مهران جان

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          قربونت بهنام جان

    4. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مصرف سوخت پورشه چقدر فرقش با هوندا
      افرین به شتاب پورشه

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    با اینکه NSX دوست داشتنیه ولی این جمله رو بیشتر دوست داشتم : پورشه واقعاً سوپراسپرتی برای همهٔ دوران است.

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    پورشه یعنی: ((( ورزشکار شیک پوش معتبر همه پسند دوست داشتنی)))
    با تچکر

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3722 دیدگاه) ,

    .
    جالبه NSX با شتاب 3.3ثانیه ای تو اون درگ اونتادور با شتاب 2.8 ثانیه ای رو شکست داد .

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      تو اون لامبورگینی جیمز می سریعتر می روند

      پاسخ
    2. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      شتاب ان اس ایکس 3.3 نیست ، اشتباه نوشته شده و این تخمین اشتباهه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1471 دیدگاه) ,

        اره شتاب NSX زیر 3 ثانیه هست
        بعضی جاها 2.9 و بعضی جاها 2.7 ولی کاملا مطمینم که شتابش زیر 3 ثانیه هست

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3722 دیدگاه) ,

          .
          اگه بخوای راحت بزنی زیر حرف یک مجله ی نسبتا معتبر اون وقت سنگ رو سنگ بند نمیشه .
          همیچین میگین کاملا مطمئنیم زیر 3 ثانیست انگار هر روز باهاش درگ میذاری.

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1471 دیدگاه) ,

          elemnto
          من باهاش درگ نمیندازم
          شماهم درگ نمیندازید
          منم زیر 3 ثانیه رو هم از چندین سایت و مجله معتبر خوندم که میگم
          از خودم در نیاوردم که
          حتی
          چند پست قبلی دیدی از اونتادور با شتاب 2.9 ثانیه رد شد

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3722 دیدگاه) ,

          .
          دوست عزیزم ماشینی که هنوز تولید انبوه نشده چه شتاب و سرعتی ؟
          این بازارگرم کنی مجله هاست.
          الان برای توربو اس نسل بعد هم میگن 2.3 ثانیه.
          منم دوست دارم بگم توربو اس نسل بعد 2.3 ثانیه صفر تا 100 داره.
          ولی نمیگم. چون این حرفا همش باد هواست. ملاک اندازه گیری مجلاتی مثل موتوترند و شاید همین اتواکسپرس باشه.
          .
          یقین داشته باش خود اکورا هم نمیگه شتاب ما مطمیئنا زیر 3 ثانیست.

    3. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      افرین به دقتت مجید

      پاسخ
  5. Engine Eater
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    به مصرف سوختا توجه کنین، پورشه با این که کاملاً بنزینیه پس چه کار می‎کنه که این قدر کمه؟ موتور 500 اسبی و این مصرف؟ از هیبریدی‎ها هم کم‏‎تره…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3722 دیدگاه) ,

      .
      NSX که با هیبریدی بودن مصرفش از 911 بیشتره 😂😂😂😂
      مرسی که هستی 911.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دقیقا این مصرف سوخت پورشه دقت کردم هنگ کردم

        پاسخ
  6. مهدی 911
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    پورشه بی همتاست مصرف سوخت تست از اعلامی شرکت کمتره

    پاسخ
  7. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    دلم تاپ تاپ میزنه وقتی که مزدا ار ایکس هر روز داره به ساختنش نزدیکتر میشه با موتور وانکل چی میشه مزدا ماشینا ساخته فقط داره امتحانش می کنه که ۴ سال دیگه بده تو بازار حالا سازنده های ایرانی ماشینا نساخته میدنش تو بازار.

    پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    من عاشق nsx شدم اما یه برتری عجیبی پورشه داره
    من توقع داشتم اکورا با موتور الکتریکی بتونه گشتاور به مراتب بیشتری نسبت به پورشه بده که نداده

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      افرین به منطق شما

      پاسخ
  9. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    خدایا پولش رو بهم بده قول میدم فقط ماشین آمریکایی بخرم ، قوله قوله قول.
    بده دیگه O:-)

    پاسخ
    1. یک ایرانی
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      حرف از ماشین آمریکایی نزن که واقعا بهترینن

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        فعلا که اینجا بحث ژاپن و المان

        پاسخ
  10. علیرضا
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    911 غولیه برا خودش درگ ندیدم که توش توربو اس ببازه حتی یه فیلم دیدم 911 918 رو گرفت nsx که عددی نیست

    پاسخ
  11. یک ایرانی
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    کسایی باید درمورد پورشه نظر بدن که سوارش شدن. نه کسایی که………..

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    هر چی دوست دارین بگین، اولین چیزی که مهمه اینه که وقتی ماشین رو میبینی حال کنی، ابهت مثال زدنی هوندا کجا و ظاهر قورباغه ای و کارتونی و بیخود پورشه کجا.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      استدلال ت توحلقه ام

      پاسخ
  13. حامد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بدون اینکه بخوام مقایسه ای انجام بدم فقط بگم چند ساله که بیشتر کلیپ های دریفت و درگ و آزمایشهای انجام شده روی پورشه بخصوص مدل 911 رو دیدم و باید بگم ماشینی هست به شدت مهندسی ساخت و دقیق و تا حالا ماشینی ندیدم که اینقدر دقیق از پیچهای تند عبور کنه و همه چیزش حساب شده باشه.

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هیچوقت نمیشه پورشه رو با فورد مقایسه کرد!!!!!!!!

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      ببین اون کیه که دیگه اومده فورد و کادیلاک و بنز رو بالاتر از پورشه میدونه.

      پاسخ
  15. رضا
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    باز این آقای باقری حرف زد

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    توی قسمتی از مجله نوشته در فیس لفت 911توربو سیستم چهار چرخ متحرک هم بهش اضافه شده!!!!911توربو از اول چهار چرخ متحرک بوده.اصلاح کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.