بنتلی

بنتلی کانتیننتال GT S تک ساخت؛ گرامیداشت 20 سالگی گرندتورر لوکس

بنتلی کانتیننتال امسال ۲۰ ساله می‌شود و بنتلی نیز از نسخه سفارشی و تک ساخت GT S برای گرامی داشت یکی از مهم‌ترین محصولاتش رونمایی کرده است. این خودرو از ویژگی های خاص بخش مولینر سود می برد.

نسخه به‌روز بنتلی کانتیننتال هم‌اکنون در حال توسعه بوده اما انتظار نمی‌رود تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معرفی شد. در همین اثنا بریتانیایی‌ها برای گرامی داشت ۲۰ سالگی این گرندتورر اقدام به معرفی نسخه سفارشی و تک ساخت با نام کانتیننتال GT S کرده‌اند. این خودرو که از برخی ریزه‌کاری‌های بخش سفارشی ساز مولینر سود می‌برد هم‌اکنون در نمایشگاه شانگهای حضور دارد.

خودروی موردبحث حتی در نگاه اول نیز کاملاً خاص به نظر می‌رسد. بدنه خودرو پذیرای رنگ خاکستری تیره مگنتیک شده و رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی کرومی با طراحی ۱۰ پره خودنمایی می‌کنند. پشت رینگ‌ها نیز کالیپرهای ترمز قرمز رنگ پنهان شده‌اند. طرح مشکی و قرمز مشابهی را می‌توان در کابین نیز یافت به گونه‌ای که چرم اعلا با تریم پیانو بلک همراه شده است.

در بخش داخلی بنتلی کانتیننتال GT S تک ساخت طرح لیزری حک شده برای گرامی داشت بیستمین سالگرد تولید کانتیننتال وجود دارد. احتمالاً متمایزترین ویژگی‌های خودرو نیز نوار قرمز نازکی باشد که تقریباً داشبورد را از بخش‌های دیگر جدا می‌کند. دیگر ویژگی بسیار جالب کابین نیز پلاک سمت راست است که اولین و سومین نسل کانتیننتال GT را به نمایش می‌گذارد.

برای یادآوری باید گفت اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۳ و به عنوان اولین بنتلی مدرن معرفی شد. کانتیننتال نسل اول همچنین اولین محصول بنتلی با سیستم چهار چرخ محرک محسوب می‌شود و یکی دیگر از اولین‌های آن تجهیز به پیشرانه ۱۲ سیلندر است که باعث می‌شود به یکی از سریع‌ترین خودروهای چهارنفره دنیا در زمان خود بدل شود. در واقع نسل اول این خودرو می‌توانست در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این مدل تک ساخت تنها بخش کوچکی از برنامه‌های بنتلی برای گرامی داشت کانتیننتال در سال جاری میلادی است. برای مثال در هفته‌های پیش رو شاهد برگزاری مراسم خاصی در بریتانیا و ژنو برای نمایش نسل‌های اول و دوم کانتیننتال خواهیم بود. همچنین در فستیوال سرعت گوودوود نیز برند لوکس موردبحث برنامه‌های مفصلی برای گرامی داشت ۲۰ سالگی محصول شاخص خود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    به نظرم بنتلی باید ۲۰ تا ازش درست میکرد و به بازار عرضه میکرد به مشتری های خاصش با قیمت های بالا

    موافقم 14
    مخالفم 2
  2. فقط انگلستان

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن و کره و .‌‌.. چیزی با عنوان خودفریبی به مشتری ها و طرفداراشون القا میکنن خودفریبی شونم این هست که فکر میکنن بهترین خودروهای جهان رو دارن
    مثلا طرفداران خودروهای آمریکایی از صدای جذاب خودروهای مورد علاقشون به عنوان بهترین صداها یاد میکنن و دارن با این کار خودشون رو فریب میدن ولی وقتی با ذهنی باز و از بالا به موضوع نگاه کنید میبینید اصلا هم صداشون جالب نیست مثلا صدای گرررررروووووو یا غرررررروووووو چه جذابیتی داره و با همین فرمون خودروهای دیگری با صدای ورررررووووووو یا فرررررووووو تولید میکنن و باز هم خودفریبی پشت خود فریبی
    یا آلمان و ژاپن هر خودرویی تولید میکنن از کارخونه خارج نشده به عنوان تاکسی در تاکسیرانی کشورها و حومه استفاده میشه و طرفدارهاشون با لقب هایی مثل گودزیلا و تمساح و قورباغه و… که به این خودروها میدن خودشون رو گول میزنن
    ولی از اون طرف هیچ نقصی به خودروسازی انگلیس وارد نیست و چیزی به عنوان خودفریبی در طرفدارن خودروسازی انگلیس وجود نداره
    .
    بازم با یه مثال غیرخودفریب و توربو دیگه برتری خودروسازی انگلیس رو اثبات کردم
    .
    ماشین آلمانی در خزشدن تبحر دارد
    آمریکا هم بجز وانت افتخاری ندارد

    موافقم 5
    مخالفم 50
    1. Arshia m3csl

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1030 ديدگاه)

      ببخشید ۹۱۱ واقعا تمساحه ندیدی تو درگ چه جوری با لامبورگینی و فراری و مکلارن و کوروت کل میندازه؟ ندیدی ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس تو نوربرگرینگ چه رکورد هایی میزنه و چقدر سریعه و حتی از یک سری از هایپرکار ها سریعتر بوده تو پیست؟ امریکایی ها هم تو تاریخ کوروت رو دارن که ته اصالت و تکامل بوده درست مثل ۹۱۱ و وایپر رو دارن که لذت رانندگی پر هیجان و سوپراسپرتی رو میده و خیلی مکانیکیه یا ماستنگ رو دارن که ته زیبایی و ابهته و قدرتش واقعا خوبه و کادیلاک اسکالید رو دارن که کنار جی کلاس مرسدس بنز جزو گنگستری ترین suv هان و…

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. Siyavash

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (673 ديدگاه)

      جناب استاد آیا نظری راجب خودرو هایه ایتالیا نداری..همینطور سوئد،یا کرواسی،پس که اینطور آلمان آمریکا ژاپن و کره خود فریبی هستن…
      جناب استاد مشتاقانه منتظر نظریه هایه کارشناسی شد و موشکافانه شما در مورد کشور هایه مختلف راجب خودرو هستم.راستی راجب مک‌لارن f1انگلیسی و انجینش میشه یکم برام توضیع بدی..یا راجب استون مارتین..یا همون بنتلی….

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. Trump

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (191 ديدگاه)

        آقای سیاوش بیخودی مکلارن نکش وسط وگرنه میگم یه 765 ال تی بیاد کل خودروسازی آلمان و برندهاشو به تنهایی قورت بده

        موافقم 2
        مخالفم 5
    3. Alan.r

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      خود فریبی یعنی اینکه ۲۷ میلیون دلار بدی واسه یه رولزرویس بوت تیلی که امکاناتش در حد S680 سیصد و پنجاه هزار دلاری نیست
      در ضمن همون آلمانی که مردم رو فریب میده ۹۰ درصد انجین های شرکت های خودروسازی انگلیس رو تأمین می‌کنه
      (یا آلمان و ژاپن هر خودرویی تولید میکنن از کارخونه خارج نشده به عنوان تاکسی در تاکسیرانی کشورها و حومه استفاده میشه)
      میشه بفرمایید کدام یک از محصولات مرسدس یا بیمر یا آئودی یا پورشه بعنوان تاکسی استفاده می‌شن؟؟
      انگلیس هر وقت توانست به نصف تکنولوژی مرسدس برسه بعد بیا حرف بزن

      موافقم 25
      مخالفم 4
    4. MohammaD

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      پس لابد مرسدس بنز هم توهمه و آستون مارتین DBX بدون نیاز به پیشرانه m178 ( که اونم خیال و توهمی بیش نیست ) ، می‌تونه حرکت کنه . به همین صورت انجینی در رنجرور وجود خارجی نداره که بخواد متعلق به توهمی به اسم بیمر باشه و رولزرویس و مینی و بنتلی هم کاملا مستقل هستند حتی از نظر مالی و توهمی به اسم فورد هم هیچگاه جگوار لندرور رو زیر پر و بالش نگرفته . اصلا فراری کیه که بخواد الگو باشه برای پیشرفت آستون مارتین ؟؟!! اگه فراریی هم وجود داشته باشه این قضیه کاملا برعکسه ………

      موافقم 2
      مخالفم 0
    5. MohammaD

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      عه!!!!

      راست میگیا

      اصن مرسدس کیه که بخواد بهترین نوع پیشرانه رو برای نصف بیشتر آستون مارتین ها بسازه !! انجین m178 مال خود آستونه و مرسدس اصن بلد نیست چنین پیشرانه ای بسازه !!!!

      بی ام و حقیر مگه کجای دنیا رو گرفته که بخواد انجین سلاطین جگوار لندرور رو تامین کنه ؟! بهترین انجین ساز دنیا هم که موتور سه لیتری شش سیلندر خطی اش چندبار بهترین انجین جهان شده هم گروه جگوار لندرور هست !!!

      فورد رو که اصن جزو هیچ جا حسابش نکن چون لیاقت مالکیت طولانی مدت آستون مارتین و جگوار لندرور رو نداشته و هنوزم نداره …..

      اصن الآنم که فولکس واگن بنتلی رو مالک شده ، واقعا شده مایه ننگ بنتلی و چقدر بنتلی آرزو می کنه از شر این گروه راحت شه

      اصن الگوی فراری هم آستون مارتینه و فراری همین یه ذره محبوبیتو هم مدیون آستون مارتینه.

      (( بازم مثال بزنم یا بس می کنی تعصبو !؟ ))

      موافقم 9
      مخالفم 3
  3. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    مثل همیشه قوی با اصالت و باکلاس

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Moro

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    جونم فرشته

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. مهردادکمال

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    یکی از کارهای واقعا سخت ترکیب سنت و مدرنیته هست. اینکه بتونی یک موجود هماهنگ و متوازن درست کنی که هم زمان از مزایای دو مولفه استفاده کنه. دقیقا شکست جامعه ما هم همینه که نتونسته این دو رو ترکیب کنه یچیزی مثل تقلید زاغ از کبک.. چون هنوز مفهوم مدرن رو خوب نفهمیدیم!!
    دقیقا جادوی اصلی بنتلی همینه و اونجا که ریشه های گذشته اش بهش اصالت دادن رو حفظ کرده و جاهایی که برای موندن در این عصر لازم بوده رو به بهترین شکل مدرنیزه کرده… و همه هم از برنامه آینده این برند در الکتریکی سازی خبر داریم که قراره جایگاه بیشتری رو هم از بازار کسب کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. Daruosh

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا یکی از برند هایی که طراحیش بینظیره بنتلی هستش واقعا خیلی خیلی خفنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. امیر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با 22 سال سن دیگه نباید مثل تینیجر ها خیال بافی های غیر منطقی داشته باشم ولی تو عالم تخیالات همیشه به این فکر میکنم که اگر خیلی پولدار بشم اولین ماشینی که میخرم همین بنتلی کانتینتال خواهد بود.
    به اندازه کافی اسپرت به اندازه کافی لوکس به اندازه کافی زیبا (هم داخل ماشین و هم خارخش)
    همه پی تمومه واقعا
    ولی در واقعیت سطح مالیم از 207 بالاتر رو ساپورت نمیکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا