ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام
    من بین خرید این خودرو با لیفان 620 موتور 1800 موندم اگه میشه راهنمایی کنید ؟ یا اینکه اصلا بهتره برم دنبال خرید مگان مدل 2007 ؟ پولم حدوده 25 میلیونه . از خودروهای داخلی هم خوشم نمیاد . لطفا راهنمایی کنید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      mvmبهتره معلومه..بابا لیفانا اسباب بازین..سپراشون طلقه اگه ارومم بخوره یه جا میشکنه..پشتشم هیچی نیست اگه شکست تا شکم ماشین معلوم میشه لوازم یدکیشم بماند..کیفیت کلیشم خیلی پایینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فريا

        ۲۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (684 ديدگاه)

        خب آقا سعید شما اینو میگی اول تست تصادف لیفان رو با یکی دیگه مقایسه میکردی.
        تست تصادف میتسوبیشی ASX ژاپنی :
        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/euroncap-asx.jpg

        تست تصادف لیفان 620 چینی که 05تومن از ASX ارزونتره :

        تست تصادف ام 530 چینی که 50تومن ارزونتر ازASX هست :

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      لیفان 1800 بهتره . mvm روی کاغذ 2000 قدرت داره ولی موقع عمل که میشه اصلا این قدرت به نظر نمیاد .

      اعداد بالا رو هم نگاه کنید نوشته :mvm با موتور 2000 ، 108 اسب قدرت داره . در صورتی که لیفان با موتور 1800 ،131 اسب قدرت داره .

      اگر به این نتیجه رسیدید که لیفان بخرید دست بجنبانید که قیمت دوباره داره میره بالا . نمایندگی خسروانی هم از 5 مرداد ظاهرا ثبت نام رو قطع کرده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فريا

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (684 ديدگاه)

        ام 530 139 اسب قدرت داره و 620 1.8= 137 آقا امیر مطلع !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فريا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    باسلام
    مدیر محترم سایت لطفا لیفان 620 وام 530 را مقایسه کنید . مدت زیادیه که در خواست کردم.جوابی نگرفتم. اگه اینکارم نمیکنین لطفا به ما بگین که چرا و چه مشکلی هست.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريا

      ۲۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (684 ديدگاه)

      سلام.این سایت مدیر یا پاسخگو ندارد ؟
      جل الخالق.سایت بی مدیر !!
      تاریخ 14 برای اقای مدیر نظر گذاشتم امروز91/4/20 جوابی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فريا

        ۲۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (684 ديدگاه)

        و همچنین امروز 90/4/23.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فريا

        ۲۶ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (684 ديدگاه)

        سلام.چجوری میتونیم با مدیر سایت ارتباط بر قرار کنیم .امروز 90/4/26 دوباره جوابی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. رها

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من موندم mvm530 بخرم یا لیفان620(1800)خواهش میکنم کمکم کنید واقعا کدومش بهتره هم از نظر ظاهر هم از نظر ابشن و فنی مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (684 ديدگاه)

      از نظر ظاهر که لیفان اما فنی ام 530.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رها

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام شتاب ام وی ام 530 بیشتره یا لیفان 620(1800)مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahram

      ۲۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      salam man 530 daram
      mashin khub va por ghodratiye

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیما

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      شتاب لیفان بیشتره اما قدرت و حجم سی سی mvm بیشتره…اتاق لیفان قشنگتر و طراحی بهتری داره اما امکانات و راحتی صندلی و رفاه mvm بهتره و کامل تره…صابغه mvm تو خودرو سازی خیلی بیشتر از لیفان…در مجموع از نظر من mvm بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سجاد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام به همگی
    دیروز جاتون خالی رفتیم جواهرده. یه جایی رسیدیم نزدیک آبشار که ماشین بی چاره راه نمی رفت وسط سربالایی واستادیم ترمز نمیگرفت دیگه با هر صلوات و دعا تونستیم عقب عقب بیایم و کنترلش کنیم.
    میخوام ماشین عوض کنم چی بخرم به نظرتون؟
    تا سقف 17 میلیون تومان.
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريا

      ۲۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (684 ديدگاه)

      سلام.اگه 17 داری ال 90 بهترین گزینه است.از نظر قدرت،شتاب،ایمنی و سرعت .بدی ظاهر پشتش هم با دو کار حل میشه .چراغای عقبشو عوض کنی و گلگیر زیر سپر هم نصب کنی.(گلگیر روی بدنه نه ).سمند و پرشیا امنیت ندارن،یعنی ای بی اس شون واقعی نیست و 1 ایربگ(بعضی مدل ها ) دارن.8سوپاپ هم هستن که در برابر اون ال 90 16 سوپاپ هست و ضمناً مصرفشون هم دو برابر ال 90 هست.موفق باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خوش تیب هیچ ماشینی کوه نوردی بلد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمدتکخال

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعا موتور 2000ccداره؟ یعنی موتور زانتیا؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahram

      ۲۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      are kheily ham ghavi hastesh

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      آخه چطور 530 با موتور 2000 ، 108 اسب قدرت داره بعد لیفان با موتور 1800 ،131 اسب بخار .
      باید کمی روی این اعداد تامل کرد . قطعا لیفان گزینه بهتریه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        عزیز من حجم موتور بیشتر که دلیل به بالا بودن اسب بخار نمی شه که.ال 90 با موتور 1600 حدود 115 اسب داره همچنین لیفان 1600 ، c30 تولید جدید هم 1500 سی سی هم 105 اسب داره.این بر میگرده به تکنولوژی ساخت موتور.همون تور که ماشین های دهه 70 2500 تا 3500 سی سی بودن که حد اکثر 95 تا 100 اسب قدرت داشتن(البته بعضی هاشون)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فريا

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (684 ديدگاه)

        MVM 139 اسب قدرت داره !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. وحید

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو ایران هر ماشینی که موتور 2000 داشته باشه میگن موتور زانتیا واقعا خنده داره بی سوادها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سجاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ممنون از شما دوست عزیز (فریا)
    ال 90 خوندم داره وانتشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    mvm 530 یه موتور 2000 داره ولی لیفان مونورش 1800
    از نظر من mvm 530 خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (684 ديدگاه)

      ولی ظاهر لیفان 620 رو ببینی قدرت 530 یادت میره.
      ضمناً اون لیفان620 که هم قیمت 530 هست 1600 سی سی است.
      ام530 = 21.700
      لیفان 1600 = 20.500
      لیفان 1800 = 24.000
      اینم ظاهر لیفان در برابر 530
      http://www.persiankhodro.com/news_images/images_30501139.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      این 2000 که شما میگی فقط یه عدده او هم روی کاغذ . خود خریداران به این نکته اذعان دارن که 530 به اندازه 2000 قدرت نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    موتورش اصلا مثه زانتیا نیست موتور زانتیا یه چیز دیگست با زانتیا مقایسه نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amir hosein

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا اینا همش اشغالن گول ضاهرشونو نخورید.نهوه ی ماشین انداختن چینی ها به ما:چین چنگ چون رفته یه موتور اشغالو که استاندارد نیست از ستل اشغال دراورده رویه اتاق خوشگل ولی تخیلی انداخته . رفته بوده ایران نفت مفت بگیره داشته کانال سه مولا میدیده بهش زنگ میزنن میگن ماشین ارم نداره نگاش به ارم شبکه سه میوفته میگه ارم شبکه سه رو برعکس کنید بزارید رو ماشین این از ارمش.یارو تو حموم بوده بهش زنگ میزنن میگن ماشین اسم نداره میخوایم بندازیم به این عبدالله ایرانیاجای نفتی که دادن ماشین میخوان میگن اسمش چیه یاروهم تو دستش لیف بوده نگاش به لیفه میوفته میگه اسمشو بزارید لیفان.ما چقدر ایول داریم که چینی ها از زباله هاشون برا ماظروف یک بار مصرف و شرتو زیر پوشو چادور ماشینو… درست میکنن میندازن به سودش مال اون اسکل های چش چپه مریضیش و سرطانش مال ماست.خدا اونارو زده اوناهم مارومیزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريا

      ۳۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (684 ديدگاه)

      نیست که سمند و پرشیا خیلی کیفیت دارن دیگه شما اینا رو بگو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. parham 15

      ۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (130 ديدگاه)

      عزیز من یه جوری میگی چینگ چنگ چون (مارو گرفتی؟) من خودم وقتی میبینم تو کشورم چی دارن میسازن چه آشغالی میدن به ملت دیگه خیلی رو میخواد بقیه کشورارو مسخره کنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. جواد

    ۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خواهش میکنم لیفان620 را باmvm530 مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من لیفان 620 خریدم واقعا شیکه و ازش راضیم در ضمن از هر نظر ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیستن من صفرشو 23 میلیون خریدم امکانات و آپشناش فوله همه چی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      لیفان 620 عالیه . هم از لحاظ امکانات هم مصرف هم قدرت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. hosein

    ۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    be darde moft nemikhore

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sunmartin

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    عمده فعالیت و کامنت هام در قسمت فولوین2 یا همون mvm315 بود تا آخرین کامنتم که خبر فیس لیفت زیبای این خوئرو بوود خیلی ها ناراحت شده بودن و نمیدونم حالا به چه دلیل (خیلی جالب هست).. و حالا خبر جدید اینکه “مدیران خودرو” نمونه فیس لیفت و آپگرید شده mvm530 رو بنام E5 در دست تولید داره این مدل بجای 530 عرضه میشه عمده تغیرات نسبت به 530:
    اصلی ترین مشکل دارندگان 530 ظاهر نامتقارن و طراحی ضعیف قسمت عقب 530 بود که در این مدل رفع شده هماهنگی خوبی بین چراغ های پشت و جعبه عقب و خطوط سپر و بدنه هست و کلا تغیرات مثبت بوده
    در نمای جلو تهاجمی تر شدن نمای روبرو به کمک حالت چراغ ها و کمک از مدل سوناتا کاملا مشهود هست

    در تریم داخلی خیلی خوب آمپر ها و ادوات کنترل تغییر کردن مانیتور و تجهیزات صوتی و تصویری در قسمت قابل دسترس یقرار گرفته رول ماشین پر حجم تر شده و در کا خیل تغیرات رضایت بخش بوده انجین خودرو تغیر نکرده منتظر ورود این خودرو هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      عکس های E5 رو میتونید تو لینک زیر مشاهده کنید.
      http://www.persiankhodro.com/show_news.php?c=13442

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    zantia khili az in behtare ghabel moghayese nist

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (684 ديدگاه)

      دوست عزیز زانتیا 12 میلیون از این گرونتره !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مصطفی

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام

    خسته نباشید
    آقا من میخوام لیفان بخرم لطفا راهنماییم کنید و بگید کدومشون بهتره :
    1- لیفان 620
    2- ام وی ام 530
    3- ام وی ام x33

    لطفا راهنماییم کنید کدوم رو بخرم

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام؛
    آقا بین این 3 گزینه MVM530 از دو گزینه دیگه بهتره در واقع انتخاب بهینه ای.
    موفق باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من ماشین چینی نگیری بهتره . چون این چینیها تو بنجل سازی روی ایران و هم سفید کردن . مطمئن باش در آینده نزدیک بخاطر اینکه خدمات و قطعات خوبی تو ایران نخواهد داشت از رده بازار ایران کنار میره بعد اونوقته که با کلی ضرر باید ردش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. hosein

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    daghighan

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا هیچ کس نظر کارشناسی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    حداکثر سرعت mvm530 با موتور 2000 : 185
    حداکثر سرعت لیفان با موتور 1600 : 200
    حداکثر سرعت لیفان با موتور 1800 : ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آرش

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عزیزانی که فرق اینارو با هم نمیدونن و اینجوری نظر میدن اصلا درست قضاوت نمیکنند:
    قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه ): 139/5750
    گشتاور ( نیوتن متر / دور در دقیقه ): 182/4500
    توان وزنی مخصوص ( اسب بخار بر تن ): 108
    توان خروجی مخصوص ( اسب بخار بر لیتر ): 71

    اونی که دارین مقایسه میکنید با لیفان توان وزنیه نه قدرت موتور(mvm530=139 و lifan 1800=131)
    در ضمن یادتون باشه که مصرف لیفان 1600 بین 8 تا 8.5 و مصرف لیفان 1800 هیجا اعلام نشده در حالیکه مصرف ترکیبی ام وی ام 530 6.8 هستش
    اگر کسی از دوستان دنبال شتاب و سرعت هست باید دنبال سواریه اسپرت بگردن نه یه سدان خانوادگی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آرش

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیر جان این اعلام سرعت که شما فرمودین مال دنده چهار است تا دور موتور 5750 این کلیپ رو نگاه کنید متوجه میشوید

    http://www.youtube.com/watch?v=6_k-Afqtf8I

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      البته یه نکته ای که درباره لیفان هست اینه که تا به حال هیچ مرجع رسمی در ایران مقدار مصرف سوخ لیفان رو اعلام نکرده . این مقدار به گفته نمایندگی لیفان حدود 7 لیتر است .
      نکته دیگه ای که شما گفتید مقدار عددی اسب بخار هر دو خودرو یعنی لیفان با 131 و mvm با 139 . خب این اعداد درسته اما خود صاحبان خودرو اذعان دارند که در واقع این خودرو نسبت به اسم 2000 ای که دنبال خودش یدک میکشه همچین توانی رو نداره !
      مصرف خودرو هم درسته . صدی 6 و خورده ای . ولی این عدد برای بزرگراهه ! که البته داخل شهر به صدی 8.5 میرسه . افزایش مصرف در شهرش نسبت به لیفان بیشتره .
      منتظر پاسخ شما دوست عزیز هستم/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        مصرف خودرو به رانندگی بستگی داره ولی در بهترین شرایط رانندگی در اتوبان هم 6.5 نیست حدود 7.5 تا 8 است در شهر هم بالای 10 میباشد(البته با بنزین سوپر)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. sunmartin

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    موتور استفاده شده در لیفان 1600 بدلیل مهندسی آلمانی این موتور و طراحی شرکت بی ام دبلیوتوان بیشتری رو نسبت به همتای چینی خود 530 تولید میکنه که این حکایت از مهندسی برتر موتورهای لیفان است،همچنین موتور 1800 لیفان قادر به تولید 131 اسب بخار است که قابل قبول هست و حداکثر انرزی رو به توان تولید میکند و بازده بالایی دارداما 530 با داشتن ظاهرا موتور 2000 قدرت بالایی ندارد اما در مدل E5 کمی بهینه تر شده ایم مدل زیبا تا سال آینده جای 530 را خواهد گرفت اما شوربختانه باز هم موتور آن چنگی بدل نمیزند و لیفان چه در مدل 1600 یا 1800 یک سر وگردن بالاتر از 530 میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. arash

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آقا mvm یه ماشین زده e5 ترکونده. فقط یه بار عکس این ماشینو ببینین عاشقش میشین.این ماشین ارتقا یافته 530 هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام بر لیفان دوستان620 1.8

    چندروزپیش مقابسه ای دیدم از ام وی ام 530با لیفان.

    دوستان عزیز مقایسه درستی نبود.لیفان 1800ازام وی ام530-ایکس33-315-وال -و…..بالاتر باکیفیت ترو…..می باشد.
    بطور مثال درام وی ام530وایکس33 ازیک حجمموتور استفاده شده والی ماشاا…
    خواهشمند است مجموعه ماشین های لیفان راباخودروهای که درحال درجازدن هستند برسی نفرمایید.
    البته این نظر شخصی بنده می باشد………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ehsan

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    vaghan 530 khob nis man nemidonam avante modele 87 dasti begiram ya 530 no kesi vaghan ro in do mashin shenakht dare be man bege

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. meysam

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام اقا یه سوال اینا موتورش ماله کجاس یعنی کدوم کشور میزنه من شنیدم ماله اتریشه و این که موتمرش با x33یکیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حامد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام دوستان مدیران خودرو امروز قیمت 530رو بالابرد و فقط به صورت نقدر طرح فروش گذاشته قیمت جدید 530رو 22500000 تومان زده اگه کسی دوست داره بر سایت مدیران http://www.mvmco.ir قیمتا جدیدو ببینه
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فريا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    برادر شورای حمایت لیفان 620 رو 31 تومن تصویب کرد. باور نمیکنی برو تو قسمت قیمت روز خودرو ها تو همین سایت نیگا کن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا