ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    قطعن به 206 تیپ 5 نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. alish

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشین خیلی نرم و راحتیه!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیام

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دوست عزیز با چینی شدن 206 اصلا ماشین خوبی نیست ونسبت به قیمش حدود 27 ملون است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پیام

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من نمایشگاه خودرو دارم. mvm530ازنظر امکانات ماشین کاملی امااز نظر فنی مصرفش زیاده و تو شهر میانگین 13 میسوزونه خیلی زیاده واگه پارس lx برید خیلی بتره از همه نظر اگه شتابش برات مهم نباشهکه 13 اما امکاکناتش ومصرفش مقولانست و تو شهر حدود 10 میسوزونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دیکتاتور

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کاش به جای این که ماشین چینی که اصلا بدرد نمی خوره جوری بود که ماشین ها رو به قیمت واقعی میخریدیم او وقت دیگه شما دوست عزیز به فکر ماشین های بهتر می افتادید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اصلن قیافه نداره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهیار

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی از شتاب 530 و 206 خبر داره؟ آیا 206 بیشتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام
      ببین شک نکن شتاب ام وی ام بیشتره به دلیل موتور 2000 سیسی که داره من با ام وی ام رانندگی کردم دور موتور رو 4/5 با دنده 1 راحت 40 کیلومتر سرعت گرفت ماشین صفر بود بهش فشار نیاووردم شتابش از 16سوپاپ پژو پارس بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پیام

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من نمایشگاه ماشین دارم .میتوانم به سوال های شما در خرید خودرو خودپاسخ دهم.yousefim1375@gmail.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. الی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من یک 206 تیپ5 باچینی شدن موتور بسیار آشغال شده حیف پولی که برای این ماشین دادم کسی ام ازم نمیخره .چین گند زده به صنایع خودرو سازی ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. دکتر ماشین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین چینی نخرید اگه “وجدان” دارید … همشون آزبست دارن و ارمغان سرطان !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهین

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      الان دیگه همه چیز سرطان زاستو از موبایل و ماشین گرفته تا میوه.بدنمون عادت کرده.از کجا معلوم ماشین های داخلی آزبست ندارن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. پیام

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دکتر جون حرف دلم زدی این مردم تاسرشون نیادعبرت نمیگیرن چین علاوه بر این که صنعت خودرو به گند کشوند دیگه چیزی ازمون نمونده چینی نشده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دکتر ماشین

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پیام عزیز اگه حتی چند ثانیه بوی محصولاتی که تازه از کشور محترم چین وارد شده رو استنشاق میکردن حتی بهشون نگاه هم نمیکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیام

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        با تشکر از دکتر .باید چیکار کرد باید نشست .ام وقتی قیمت در ایران بالا میشه وقتی پارس اتومات بشه 25ملیون که باقیمت ماشین های چینی برابری میکه باید چیکار کرد.چرا باید گمرک 130 درصد باشه؟ به خدا ارزش این مردم بیشتر از اینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Arash

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    حالم از این ماشین چینی ها و مخصوصا 206 که مال 2003 هستش ولی هنوز ایرانی ها واسش دست و پا میشکونن بهم میخوره
    206 کوچیک،ساده،زشت،بی ابهت،بدون امکانات،پر سرو صدا،ضعیف و گرونه طوری که تیپ 6 به 34 میلیون میرسه…آدم باید گوسفند باشه به ماشین سال 2003 سی میلیون بده که بیشتر از نصف قطعاتشم چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عماد

      ۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      آقا آرش 206 ساخت سال 1998 هستش نه 2003
      برای اطلاع بیشتر 405 محصول 1988 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سعید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام
    من نظرم اینه ما چشمامونو به واقعیت بستیم کشور چین خیلی از اجناس تولیدیش به بازارهای امریکا و اروپا صادر میشه ولی اجناس درجه 2و3 وارد ایران میشه ولی من با شما دوستان عزیزی که مخالف خودروی چینی هستید مخالفم به دلیل اینکه در شرایط کنونی ما نمیتونیم ماشینهایی با برندهای معتبر داشته باشیم پس اکتفا میکنیم به خودروی چینی که از محصولات خودروسازی ما به روزتر شیکتر و تنوع بیشتر تولید میشن یاد اور میشم صنعت خودرویی چین نو پاست هم تو اروپا وهم تو امریکا محصول ارائه میکنه ولی خودرو سازی مارو ببینید چقدر پیشرفت داشتیم؟
    من به عنوان کسی که با ام وی ام 530 رانندگی کردم ماشینی با شتاب قابل قبول و حتما ایراداتی داره ولی با اطمینان کامل میگم با قیمت 24میلیون از سمند و پارس بهتره پس منتقی فکر کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. الی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باسلام خدمت شمادوست عزیزسعید نظر شما متینه اما شما اینقدر درس خوانده ای اما نوشته […] بخون ببین ما که از چین هرچی دیدیم دسته 4 بود کاش این ماشین های که تو ایران اهم از خودرو خارجی و داخلی گه به قیمت واقعی بودن. […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ببینید با این دلار 2700 تومان هر ماشینی بیاریم میکشه بالا ما هنوز سوار ماشینای درست و حسابی نشدیم فقط چندتا کارخونه ور شکسته دوست تجاری ما هستند با این تفاسیر با قیمتهای الان و ماشینهای ساخت داخل این اتومبیلهای چینی گزینه بهتری هستند ما هنوز بحث ماشینای فرانسوی داریم که هیچ جایگاه بین المللی ندارند و فقط ما تعریف میکنیم دلیلش این هست که اتومبیل درجه 1 سوار نشدیم اصلا ماشینای فرانسه با اب و هوای ایران سازگار نیستند دمای موتورشون بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. الی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سعیدجان اولا قیمت دلار 2450 دوماحق این ملت کارخانه ور شکسته ست .چین میتونه برای خودش ماشین تولید کنه.چرا باید قطعه ها پژو تو ایران همه چینی باشه.به نظر تو دلال افزایش قیمت در داخل چیست .از تو میپرسم چیکار باید کرد باید نشست چشمارو بست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام
      ببینید چشمو نباید بست من از چین حمایت نمیکنم خودرو سازی ما رفته سمت دلالی هر جا بنفعش باشه از همون جا قطعاتشو خرید میکنه چیزی که مهم نیست مصرف کنندست در ضمن نرخ غیر رسمی بازار 2700 هست که تا 3000 تومان خواهد رسید من کلی میگم ماشینای فرانسوی هم بدرد نمیخوره که بگیم قطعاتش چینی شده همین زانتیا که مردم ما میگن ماشین خوبیه تو تست تصادف 1/5 ستاره گرفته مثل پراید اینو میدونستید؟ ادرس سایتو مینویسم ببینید EURONCAP.COM
      تا زمانی که از شرکتهای خودرو سازی ایرانی حمایت بی مورد میشه پیشرفت کردنی نسیتیمسرتو درد نیارم بیشتر بنویسیم بحث سیاسی پیش میاد پس امیدوارم جواب قانع کنندهایی داده باشم در ضمن بی رقیب بودن 2 شرکت داخلی و اجبار خرید مردم قیمتهارا افزایش میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. saeed

      ۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام به شما دوست عزیز الی
      همانطوری که خدمتتون عرض کرده بودم امرو 9 مهرماه دلار ازمرز 3000 تومان گذشت
      با تشکر سعید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. الی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اقا سعیداز نظر شما پژو خودرو خوبی نیست . مگه چند درصد از درامدهای زیادی دارند که بتوانند ماشین های از مدل اهم از هیوندا تویوتا بنز سوارشن. من هیچ گاه از گروه خودرو سازی حمایت نمی کنم.فقط حرفم اینه چرا باید در کوچه از تهران که 300 متره که 17 پراید باشه این ظلمی که به مردم میشه.دیگه نمیخوام وارد سیاست بشم چون نمیشه کاری کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سعید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ببین بد برداشت نکن درسته پژو خوب نیست من میگم با پول همین پژو میشه ماشین خوب سوار شد شما با 18000 دلار بهتری ماشینو میتونی بخری کاری به قیمت دلار ندارم که چقدر میشه مشکل گمرک هست که حدود 100درصد قیمت ماشین عوارض گمرکی میگیره وراهنمایی رانندگی دوباره واسه پلاک 10 میلیون باز بستگی به مدل وبرندش داره من با نظرت موافقم فقط حمایت بی مورد باعث شده مردم سوار پراید بشن بگن ماشینای فرانسوی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      الان یک سوناتا مدل 2011 در آمریکا حدود 20000 دلار اما تو ایران 100 ملیون آیا واقعا گمرک 100درصه نه اشتباه میکنی گمرک 130 درصده چه باید کرد باید نشست سکوت کرد؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. saeed

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    گفتم بستگی به برند وکشور سازنده داره مثلا تویوتا هایلوکس 2012 پول پلاکش 15 میلیون میشه ماشینای المانی و ایتالیایی 150 تا 250 درصد عوارض گمرکی میگیرن در ضمن هزینه انبار داری تو گمرک و….
    تازه اگه کسی به سرش بزنه سوار ماشین امریکایی بشه حدود 400 درصد قیمت ماشین گمرکی پرداخت بکنه .
    گفتم کاری نمیشه کرد اعتراض کنی انگ مخالف بودن و… چیزایی که نباید گفت بهت میخوره. فقط باید ارزوی تغییر در سیستم خودرو سازی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. الی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام خدمت دوست عزیز سعید شما در نوشته های قبلی گفتید mvm530 دارید.میخواستم بدونم شما به عنوان دارنده این خودرو نظرتان چیست واز نظر فنی چطوره؟ و مصرفش چنده ؟ آخه میخوام 206 تیپ 5 بفروشم. لطفا به صورت کامل توضیح دهید.
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام
      من mvm 530 ندارم فقط باهاش رانندگی کردم چون تازه وارد بازار شده. ام وی ام تو ایران جا افتاده پسر خالم گرفته ازش راضیه مصرفش تو شهر 10 لیتره تو جاده 6/5 تا 7 لیتر مصرفش خوبه امکاناتش خوبه تقریبا میشه گفت باکلاسه من خودم 206 تیپ 2 مدل 87 داشتم پول احتیاج داشتم فروختمش الان ماشین ندارم و هم پول.
      ببین اگه میخوای تنوع بدی خوبه ولی اگه 206 اذیتت نمیکنه عوضش نکن فکر کنم مصرفش با ماشین خودتون برابر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عقبش خیلی ضایعست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام
      ظاهر این ماشین به نظر من بد نیستامکاناتش میچربه به ظاهرش شما ال 90 ببینید ماشین زیبایی نیست لوازمی که در داخل خودرو استفاده شده مرغوب نیست ولی خودروی خوبیه ما باید ببینیم خودرویی که میخواهیم بخریم چه امکانات و شرایطی باید داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. سعید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    wolf_mare110@yahoo.com
    این ایمیل من هستش کاری داشتید خوشحال میشم راهنمایی کنم البته اگه قبول داشته باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    انصافن عقبش ازتندر زشت تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. M-J

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چیکار به عقبش داری نکنه بچه قزوینی ازبقل نیگاش کن مثل عروس میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    درکل مزخرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حامد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من این ماشین رو بعد از بررسی های زیاددر خرداد 91 ثبت نام و در مرداد 91 تحویل گرفتم به قیمت 21.800 که به نظر خودم در این رنج قیمتی و با امکاناتی که داره ماشین بسیار نرم و خوب و راحتیه تنها مشکلش صدا دادن کمکهاشه که با دونستن این عیب وراه حلش اینو خریدم که حدود 2 هفته بعد از خریدن تو خود نمایندگی برام کاهش ارتفاع دادن (40 تومن هم گرفتن چون خارج از گارانتی بود) که بسیار نرمتر و راحتر شد و بقول اساتید کمکاش لال شدن . تا حالا که 2600 تا باهاش راه رفتم بسیار ازش راضیم و همینطور از نمایندگیش توی رشت بسیار راضی هستم .سایر مواردرو هم که دوستان در کامنتهای قبلی فرمودن. فقط غرض از این زیاده گویی اینه که به صرفه اینکه چینیه ازش بد نگیم و گفته های کسانی رو که این ماشین رو داشتن قبول کنیم و از تجربه دوستانمون استفاده کنیم کاری که من کردم و خداییش تا حالا هم ضرر نکردم پس اگر قصد خریدن دارید.شک نکنید چون تواین رنج قیمتی باز هم ماشین خوبیه. از اینکه زیاده گویی کردم باید ببخشید.پیروز باشید وسرفراز یا حق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sadegh

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من این خودرو رو تازه گرفتم و حدود 4100 کیلومتر با اون رانندگی کردم روز های اول کمکش صدا میداد (تحویل شهریور 91)ولی توی سرویس اولیه رفع شد به قیمتش واقعا خودروی خوبیه من قبلا 206 وی 8 داشتم به دوستان توصیه میکنم با توجه به قیمتش در خرید این خودرو شک نکنند. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. m-s

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من یک هفته ای میشه تحویل گرفتم ماشین خوبیه اونجوری که بعضی ها در موردش بد میگفتن نبود کیفیت خوبی داره البته نسبت به قیمتش. من جایی که زندگی میکنم تقریبا جاده هاش کوهستانی هستش تو چند تا سر بالایی که باهاش روندم خوب میرفت کم نمیاورد البته چون میخاستم آب بندیش کنم فشار نیاوردم بهش تنها چیزی که ازش راضی نبودم فقط بد قولی های نمایندگیشونه و در کل اگه کسی نظر خرید داره حتما بخره من خودم اول نظرم روی سورن بود ولی از خریدن این ماشین اصلا پشیمون نیستم ( هر کسی که داره راضیه هر کی هم که نداره میبینه از ماشین خودش سرتره بدشو میگه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امین

    ۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا همش دورغ می گن من 530رو 19/04/91 ثبت نام ودیعه ای کردم باید با توجه به همه تعطیلی ها حتی تعطیلی اجلاس 15/06/91 تحویل می گرفتم الان 03/07/91 هستش 17-18 روز از زمان تحویلش می گذره هنوز تحویل ندادن هیچ تاریخی هم مشخص نمی کنن واسه تحویل ماشین دیگه کلافم کردن جالب اینجاست ثبت نامم دفتر فروش مرکزی بالای بزراگراه ستاری هستش وقتی اینجا اینجوری هست وای به حال نمایندگی ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقایی که با پست من مخالفی اگه واقعا دفاعی داریی به جایی اینکه نظر مخالف بدی بیا صحبت کن در موردش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. علیرضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به بعضی ها توحین نباشه ولی اینا اشغال ترین مدل های چری رو وارد ایران می کنن وگرنه چری ماشینی هم داره که 5 ستاره ایمنی رو گرفته باشه ولی چری a5 فقط سه ستاره ایمنی گرفته(البته تو c-ncap).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمود

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اره درسته این ماشینای چینی 2و3 سالی خوب کار می کنند ولی بعد عیب هاشون معلوم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سروش

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت جدید که تو سایت مدیران خودرو زده رو برید نگاه کنید..28 ملیون تومان!!!! خدای من چی به سرمون داره میاد تو این مملکت???…هر روز به امید اینکه یه روز خوب میاد از خواب پا میشیم..ولی مثل اینکه دیگه نمیاد.منو هم نسل های من که سوختیم..امید به اینکه نسل های بعدیمون تو روز های خوب زندگی کنند…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا