ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کسانی که نظر منفی دارند اصلا 530 نداشته اند!!!! مطمئن باشید از سمند و 405 و … بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      دوست من سمند صفر با تمام امکانتا 26 تومنه ! این ماشین 40 تومن !!! 405 هم که 23 تومنه !! یعنی نصف قیمت 530 !!!!

      شتاب افتضاح این ماشین با موتور مثلا 2 لیتری ( در حد طانتیا و مزدا3 ) حتی نمیتونه از پس سمند موتور ملی بر بیاد !!! در هر دو شتاب اولیه و ثانویه 530 نابود میشه

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. نیما

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      تا بهترو چی بدونید
      فنرهای پر صداش یا قیافه عجیبش شایدم موتور بی جونش
      تو ماشینهای چینی کلا مدیران خودر یا همون چری مزخرفه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. سام

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      از نظر قابلیتهای فنی سر سوزنی530 بر 405 برتری ندارد.فقط زرق و برق بیشتری دارد اونهم با توجه به اینکه مواد بکار رفته در کابین و داشبورد از مواد بازیافتی بدون کیفیت است معلوم نیست تا کی برق داشته باشد.(دلیل ,بوی بسیار زننده در اتاق تا چندین ماه).هم اکنون یک دستگاه dvd با lcd7اینچی پایونیر و دوربین دنده عقب برابر1200000تومان است.که بسیار باکیفیت تر از پخش 530 است.15میلیون اضافه دیگر نمیدونم برای چیست.ضمنا از نظر پایداری که شاخص اساسی یک خودرو است 530 در برابر 405 هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. دکتر محمدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این دوست ما اقا مهدی خیلی تلاش میکنه که بگه 530 ماشین خوبی –ولی پسرم مردم از من وشما ها خیلی قوی ترن -خودشون خوب تشخیص دادن و میدن که کدوم بهتره -بدی ما ایرانی ها اینه که هر چی داریم خوبه -ولی پسر جان من خودم داشتم تمام چیزهای که دوستان میکن متاسفانه واقعی است این ماشین خیلی چپی داده و کمک هاش مشگل داره و وسایلش نیست و بازار نداره و مدیران خودرو حتی به قول راوی به جاش یک ماشین دیگه میخواذ تولید کنه این خبر موثقی است ماشین خوبی نیست واقعا دوستان راست میکن من داشتم با بدبختی فروختم کسی نمی خرید –با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mehdi

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اونایکه چپ کردن رانندگی بلد نبودن !! کمک هاش مشکل داره بله ! و بازار نداره بله! مدل جدیدE5 میاد که قیمتش60 میلیون به بالاست! در مجموع من ترجیح میدم به سمند و ….

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        اونائی که چپ کردن تقصیر راننده است.سرو صدای کمکها تقصیر چاله چوله هاست.فرمان دقت ندارد تقصیر پیچهاست.بوی بد تقصیر بچه هاست.نداشتن قدرت و کشش متناسب با قدرت اعلامی تقصیر زانتیاست که زور اضافی دارد.و الی اخر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نه نو فقط از در عقب رانندگی بلدی -همه راست میگن این ماشین چپ میکنه – هیچ کس رانندگی بلد نسیت جز تو —-این قد تعریف کن تا خسته بشی –من این ماشین داشتم مصرفش زیاد–کمک فنر میکوبه -وسایل نداره –بازار نداره -چرت ماشین دنیا است530 -هیج کشوری این ماشین وجود نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. حمید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نظراتو خوندم فهمیدم اونایی که ازمعایب ماشین گفتن کاملا منطقی نظر دادند واونایی که الکی روشون امتیاز منفی می ذارند بخاطر دلزدگی از ماشینای ایرانی هست .والا من خودم دل خوشی ازماشینای ایرانی ندارم ولی بدنیست منطقی باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. مهسا م

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اصلا این جزه ماشین نیست —-با دوچرخه باید مقایسه کرد —-سواری پراید از این بهتره —تو همین پدال گفته بود از مواد سرطان زا تشکیل شده این ماشین —-هیج لوازمش نیست تو بازار —-دوستان چرا این قد چرته این ماشین –نمایندگی قوامی رشت خودش میگه این ماشین بدرد نمی خوره چپی زیاد داده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mehdi

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      این ماشین از تولیدات داخلی بهتره! بازم میگم بخاطر سیستم تعلیقش باید تو سرعت های بالا و دست اندازها فرمانش رو سفت تر بگیری – تو دست اندازه های ریز و …. اصلا نمی فهمید رد شدید ازش – اونایکه چپ کردن چه جوری بود؟ خود ماشین یهو چپ میکنه!!!!
      و اصلا قابل مقایسه با تولیدات داخل نبست با هیچکدوم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا با وجود موتور 2000 سی سی و قدرت 139 اسب بخار شتابش اینقدر طولانی؟ (13 ثانیه) و آیا اینطور هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. حامد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با پارس elx کورس گذاشتم ، بردمش . دوستم هر چقدر گاز می داد به من نمی رسید . شتابش هم 11 ثانیه است .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ممکن نیست !!!! یا ELX سالم نبوده یا دوست شما بد دنده داده !!!! سمند موتور ملی میبلعد این ماشین رو !

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. رامین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت مدیریت محترم سایت باید بگم که واقعا متاسفم واسه عقل ناقستون یعنی چی این ماشین ها چپی زیاد داشتن!یعنی طرف همین طوری معمولی داشته باهاش میرفته ماشین هم دلش خواسته چپ شه .. لا اقل اگه میخواید ی حرفی بزنید روش فکر کنید اگه بحث چپ شدن لامبورگینی هم تا حالا چپی زیاد داشته رانندگی بلد نیستید پشت ماشن نشینید که ی شرکت هم زیر سوال ببرید من خودم ام وی ام 530 دارم تا 175 تا سرعت هم باهاش رفتم الان هم زنده ام هم ماشینم تو پارکینگه اونوقت هم 0 تا 100 دش 11 ثانیه هستش از ماشین های ایرانی هم خیلی خیلی بهتره چرا خودتون روو گول میزنید عزیزان من با تشکر…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. راد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دوست عزیز جناب رامین.اینجوری که شما نوشتید یعنی تعادل ماشینها با هم هیچ فرقی ندارد و چپ کردن فقط برعهده راننده است.در حالی که در فرهنگ اصطلاحات ماشین ما اصطلاحا ت ضریب جی و یا میزان مقاومت در برابر چپ کردن و یا skid pad وجود دارد که دلالت بر تعادل ماشین در جاده و مخصوصا عبور از پیچها داردو به ان هندلینگ نیز میگویند.طریقه محاسبه:خودرو را روی یک مسیر دایره ای به قطر 61 متر در دو حالت خشک و خیس به حرکت در میاورند سرعتی که در اون سرعت تعادل ماشین به هم میخورد را بدست میاورند و در فرمول g=v*v/gc*R البته میتوان با دستگاه نیز محاسبه شود.هر چه ضریب جی به سمت 1 نزدیک شود یعنی ماشینهای پیچ دوست(با سرعت بالا میتوانید پیچها را رد کنید)مثلا لامبورگینی یوج وایپر پورشه 911 کاررا ,بوگاتی,فراری و سوپر اسپرتهای دیگر 1 و یا نزدیک 1 و برخی نیز چند صدم بالاتر از یک 2-خودروهای سدان بسیار پایدار و متعادل مانند مرسدس بنز ,ب ام و,و تولیدات داخلی مزدا3 و زانتیا بین 8. تا 9. قرار دارند.3-سدانهای متوسط مانند اپتیما ,ازرا,سوناتا,و تولیدات داخلی سمند و 405 بین 7.تا8. هستند.4-خودروهای بین 6. تا 7. بیشتر وانتها هستند و اصطلاحا پیچ گریز هستند.5-خودروهای 5. تا6. بسیار ضعیف هستند که متاسفانه بنظر میرسد از خودروهای داخلی و وارداتی هستند که در این کلاس قرار میگیرند.بنابراین دوست عزیز اگر کسی قبلا سوار یک ماشین متعادلتر شده باشد و به اون نوع عادت کرده باشد معولا وقتی سوار بر یک ماشین نامتعادل میشود چون میخواهد با همان سرعت پیچها را رد کند چپ میکند.من عدد دقیق ضزیب جی ام وی ام 530 را نمیدانم ولی بعید میدانم بیشتر از7. باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. مهندس وحیدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست من
      اصولا با بعضی دوستان نمیشه یه بحث منطقی داشت بخاطر همین زیاد نباید بحث کرد
      بعضی از دوستان ساده ترین اصول را نادیده می گیرند و مثلا این ماشین را با ماشینی با دو برابر قیمت قیاس می کنند و… .
      واقعیت این است که هر ماشینی در مجموع مزایا و معایبی دارد و هر فردی با توجه به اولویتهای خود انتخاب نهایی خود را خواهد کرد
      لیکن با لحاظ کلیه ی جوانب در بین هم رده های قیمتی، به نظر من این ماشین قابل قبول و اندکی بهتر هم هست
      موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان ایران زمین و خصوصا مدیریت محترم سایت –معذرت میخوام اگه کسی بی ادبی یا توهینی / رامین/ انجام دادن —دوستان خودش همه چی رو میدون لازم نیست بعضی ها بیان بگن لامپورگینی چپ میکنه —خودش همه چی میدون –این 530 امارش نسبت به ماشین های دیگه بیشتره از نظر چپ شدن و غیره وسایل نداره –فروش نداره هزار درجه همون ماشین های بی کیفیت ایران خودرو از این ماشین بهتره –من با مدرک حرف میزنم ضمنا خوذم هم داشتم این ماشین قبلا -و دوستات اگه بخوان مدرک ارایه میدم درود فراوان بر شما —

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. amin

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی که مثل رامین کلمه ناقص رو به اشتباه ناقس بنویسه چطور میشه به حرفش اعتماد کرد راجب این ماشین حرف میزنه –دوستان راست میکن این ماشین واقعا شکست خورده بود – و هیج کس هم خریدارش نیست لوازم که اصلا نداره —

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. amin

    ۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ای خدا اخه ماشین چینی ماشینی که ادم درموردش حرف بزنه بدترین کمک فنر داره که هیج وقت درست نمیشه –سینی جلو نداره -زود به سر صدا میاد –چی داره این 530 -لوازم که نداره -سر پیچ که گیج هست صریح بر میگرده –چند ماه گذاشتم برای فروش قیمتم ارزون گذاشتم کسی نمی خره بازار نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. حاج رضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به همه ی علاقه مندان به ام وی ام 530 .
    این خودرو نسبت به ماشین های ایرانی بهتره شما یک ماشینی که در حال حاضر خودرو سازان ایرانی در حال ساخت هستن نام ببرین که موتور 20000 داشته باشد یا سان روف داشته باشد یا به طور خلاصه کمی مدرن باشد. خودرا سازن ایرانی با تغیر در چراغ ها وفرمان ماشین به قول خود خودروی جدیدی تولید می کنند که این از نشانه های عدم پیشرفت در خودروسازی ایرانی است. اگر ماشین های ایرانی از کیفیت بالای برخورد باشن ویا مدرن تر باشد دیگر نیازی به ام وی ام و دیگر ماشین های چینی نیست ودیگه مردم با حصرت به خودرهای خارجی نگاه نمی کنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. دکتر حاج حسینی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با سلام این 530 فقط یک سانروف داره که چشم بعضی ها رو کور کرده توش ی ذره کرم هست فکر میکنن چی هست ماشینی که پایداری نداره حتی کسانی که تعریف میکنن از کمک فنر و فرمان شاکی هستن زوئ چپ میکنه این ماشین -وسایل نداره بازار نداره کسی نمی خره –من داشتم ماشین خوبی نیست باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. مهدی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این ماشین و من 4تا کمکش رو عوض کردم خیلی خیلی خوب شده از تمام تولیدات داخلی سر تر و لوکس تر هست شک نکنین……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. مجید فرج پور

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    در ایران و کشور عزیزمان همانند کشور های دیگر هرچه قدر پول می دی همون قدر آش می خوری البته تنها تفاوت ایران با کشور های دیگر اینه که آش رو به زور تو حلقمون می کنن . البته سوء تفاهم نشه منظورم حق انتخاب ما در انتخاب اتومبیل است . خدا به خیر می گذراند همیشه . ما تا جایی پیش رفتیم که در مورد تولید اتومبیل چینی داریم وقتمون رو می گیریم و نظر می دهیم . بله اتومبیل تولید چین کنونی خیلی بهتر از تولید ات داخلی است . من خودم اول یه آردی داشتم وبعدش پراید و بعدش 206و همکنون X33 دارم خدایی از X33 خیلی راضی هستم باتوجه به قیمت چند برابر شده کنونی که من مصرف کننده هرگز نباید حق اعتراض داشته باشم ،خوب ،راضی هستم و از بقیه اتومبیلهایی که داشتم بهتره و خیلی راضی ترم . به هر حال افتخار ما تولید ملی است و مصرف تولیدات ملی هم حق مسلم ماست به شرطی که تولیدات چینی برتر از تولیدات ملی ما نباشد و قیمت تولیدات داخل چندین برابر تولیدات خارجی نباشد و نرخ سودفروش تولیدات داخل مارو به خاک سیاه نکشونه. وقتی من مصرف کننده می بینم تولید چین (X33) بهتر از تولیدات داخلی است چه جای نظر و انتقادی باقی می ماند . قدیمی ها استخون خورد کردن و گفتن :آنچه عیان است چه حاجت به بیان است پس جایی برای نظر دهی من و شما باقی می ماند ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برادر من x33 رو با 206 و آردی مقایسه میکنی؟ چه چیز مشترک و قابل قیاسی دیدی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. حاج رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    در پاسخ دوست عزیزم اقای دکتر ……….
    اولا کرم نیست و چرم است ثانیا از روی چه استدلالی بعضی ها می گن پایداری نداره ثالثا چرا باید از فرمان به این نرمی ناراضی باشیم رابعا این همه ماشینی چپ میکنه ام وی ام هم روش ودر آخر اگر کسی این ماشین رو داشته باشه من فکر نمی کنم ناراضی باشه مگر بلعکس.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. ارشک

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بیشتر سعی میکنم در مورد یک خودرو اطلاعات جمع آوری کنم و خودم هم آزمایشش کنم بعد اظهار نظر کنم.حقیقتش تا کنون این ماشینو نروندم البته داخلش نشستم.صحبتهای داخل سایت پدال اصلا قابل استناد نیست نه موافق و نه مخالف و بیشتر حالت کل کل کردن و لج کردن داره.دلیلش هم اینه که شخصیت حقوقی افراد پنهانه یعنی ازادی پنهان شدن بیشتری نسبت به سایتهای دیگه هست.افراد میتوانند با هزار اسم و ایمیلهای غیرمعتبر وارد شوند اظهار نظر کنند و مسئولیت اظهار نظر خود را برعهده نگیرند.بهرحال برای کسب اطلاعات به سایت تیونینگ تاک مراجعه کردم.تایپیک 530 از سال 1385 قبل از امدن 530 باری اظهارنظر روی خودروهای چینی و 520 شروع شده و به 530 ختم شده 511 صفحه یعنی به اندازه مابقی ماشینها.ام وی ام 530 حتی از زبان دارندگانش و طرفدارانش دارای معایب عدیده ای است و ظاهرا در مونتاژهای اخیر سطح کیفیت مونتاژ پائینتر هم اومده.منتها در برابر ایرادهای اعلام شده برای یک ماشینه نو صرفا به توجیه پرداختند که با مراجعه های متعدد میتونید رفع عیب کنید.ایرادهائی که عموما بهش اشاره کرده بودند.وضعیت بد سیستم تعلیق و کمک فنرها بوده که با عوض کردن هم برطرف نشده.(ظاهرا دوستان مشکل سیستم تعلیق را مورد جزئی میدانند در حالی که امروز بیشترین انرژی در صنعت خودروسازی روی سیستم تعلیق گذاشته میشود.سیستم تعلیق یعنی ایمنی یعنی پایداری,یعنیاسایش و ارامش سرنشینها,یعنی دفع کردن ضربات برای جلوگیری از اسیب رسیدن به اتاق و موتور و سایر قسمتهای ماشین.تا اونجا سیستم تعلیق مهمه که هیوندای تمام تیلیغ برای جنسیس روی تفاوت سیستم تعلیق و کارائی های اون گذاشته بود نه موتور 306اسب بخاری ان)وموارد دیگری هم گفته بودند که بهتره خودتون مطالعه ش بکنید.مسلما نقاط قوتی و نکات مطلوبی هم داره .نتیجه اینکه یک خودروساز چه داخلی و چه خارجی متناسب با سطح انتظارات ما ماشین میسازه اگر ما تمام مشکلات را لاپوشانی کنیم اونها هم از این مسئله نهایت سوئ استفاده را خواهند کرد به قول معروف بچه تا گریه نکنه حتی پدرو مادرش به او شیر نمیدهند دیگران دیگه جای خود دارند.از جمله عقب ماندگی صنعت خودرو در ایران همین میباشد.پیروز باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجتبی زارع

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    کی میگه بده کافیه یه سر به نمایندگی ایرانخودرو بندازید هر چی ماشین صفر زدن تو تعمیرگاه بود و خراب من خودم یه سمند موتور ملی دارم الان 16000تا راه رفته
    رادیاتش سوراخ بود
    ایربگ و ای بی اسش سوخته بود
    کمک فرمانش هم شکسته.ووووووو
    ا لان پارس 37تومانه ام وی ام 530 حدودا39تومانه واقعا این بی….که پارس بخره
    ترمز عقبش دیسکه که پارس کاسس
    واقعا ماهه به جز ضاهر عقبش هیچ عیبی نداره که اونم بزارید تنگه امکاناتش و قیمت مناسبش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. امیر

    ۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین اصلا خوب نیست من یک206 دارم خیلی بهتر از این هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. نیما2

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    من این ماشینو نداشتم اما توی سایت آپارات دیدم که به سرعت 230 هم رسید من به عنوان کسی که تا به الان چندین ماشین چینی داشتم عرض می کنم یه سمند ef7 ایرانی بسیار بهتر از ماشینهای چینیه این ماشین اینطور که می گن و کاملا هم معلومه شتاب نداره یعنی مثل مدلهای لیفانx60 و جیلی گیربکس و طراحی فوق ضعیفی داره تازه این خوبه اون 2 مدل دیگه که عرض کردم به 60 یا 70 میلیون هم می رسن در کل ماشینای چینی شتاب اولیه و ثانویه ندارند یه 206 تیپ 2 تمامی ماشینهای چینی بازارو حریفه(به جز mg)ما اگه به جای خرید این زباله ها یه کم به فکر دوچرخه سواری پیاده روی یا استفاده از وسایل عمومی مثل جوامع پیشرفته باشیم اینطوری به فهم و شعور جوونامون با واردات این آشغالا توهین نمی شه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. رامين 2

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه عزیزانی که نظردادن فقط من باید اینو بگم که باید کمی واقع بین باشیم وکل معایب ومحاسن خوروهایی روکه باهم مقایسه میکنیم بسنجیم من قبل از530یه پژو GLX داشتم وقتی تک تک جزئیات این دوتاروباهم مقایسه میکنم واقعا ام وی ام از پژو سرتره ومن باهاش خیلی راحتم لطفا به قیمت ماشین توجه کنید .( چون ماشین ایرانی نیست نباید که بابنز مقایسه بشه . )
    درهرحال معایبی هم داره ولی برای مصرف خانوادگی واقعا فوق العاده س .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. ایمان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    می خواستم نتیجه یه تحقیقو اینترنت بهتون بگم اینا همش با سند و مدرکه کافیه خودتون یه سرچ بکنین
    ما خودمونو باید با یه کشوری مثل مصر مقایسه بکنیم (حتی پایین تر چون لااقل اونجا واردات همه خودروها آزاده و گمرک 2 برابر قیمت ندارن) نه با اروپا .
    جایگاه mvm530 یا به قول مصریا speranza a516در بین پرفروش ترین خودرو های مصر:
    سال ساخت این ماشین 2006 هست پس از 2007 شروع می کنیم :
    2007…………………..9
    2008…………………..3 (جلوتر از ماشینایی مثل یاریس – کرولا – ورنا -سراتو)از نظر قیمت مقایسه کنیم قیمت 530 حدود تو مصر حدود 11000 دلاره و ورنا حدود 10500 دلار
    2009………………….9 ( جایی که رنو لوگان یا l90 در رده 19 قرار داره )
    2010………………….15
    2011………………….15
    و از 2012 با یه مدل جدیدتر جایگزین شده چون اونجا بعد 3 یا 4 سال با خودرو به روزتر جایگزین میشه مثل اینجا نیست که بعد از 30 سال ماشینی مثل 405 و هم خوانواده تولید بشه و همه با شور و شوق ازش استقبال کنن. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. معتمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با سلام این ماشین چپ میکنه زود– به همون استدلالی که اقای استاد محترم راد گفتن و خوب توضیع دادن جا داره همین جا تشکر کنیم از ایشون و کسانی به اسم حاج رضا میان تعریف الکی میکن –و کلمه حسرت به اشتباه حصرت مینویسن که برای ما اظهار نظر میکنن سواد عادی ندارن–این ماشین علاوه بر استعدادچپ کرذن کمک فنرش میکوبه و وسایل یدکی نداره و قیمت بازار از کارخونه 5 یا 6 میلیون پایین تره هیج کس نمی خزه -رام موتورش 5 ماه موندیم اومد –بیمه اسیا گفته خیلی چپی داده بعضی ها پیکان هم بخرن الکی تعریف میکنند–

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      آقا بیخودی جو چپ شدن نده !! این ماشین از همه تولیدات داخلی بهتره و خیلی سر تره اگه راست میگی بیا ماشین 530 منو چپ کن هر جور که دلت خواست!!!!!!! بله ضعفش کمک ها هست و افت قیمت دارد و اینکه خرید ماشین تو ایران شانسی !!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. m.a

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه دنا ی خودمون همون طور که می گن عرضه بشه با اون همه آشغالیش هم ارزون تره هم بهتر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نقی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به همین خیال باش . شاید چند نسل بعد از ما دنا را در خواب ببینند ان هم با قیمت نجومی که در ان زمان نسبت به زمان عرضه اش خیلی عقب مانده تر از تکنولوژی روز دنیا هستش. تا زمانی که انحصار در زمینه تولید و واردات خودرو و عوارض گمرکی بسیار بالا(45درصدی) در کشورمان وجود دارد اوضاع تولید خودرو همین هست. و خریدار ایرانی باید بخرد و تولید کنندگان هم بالطف و حمایتهای ناجای دولتهای محترم احتیاجی به رقابت و بالا بردن کفیت تولیدات خود ندارند. چون به لطف دلایل ذکر شده در بالا مصرف کننده گزینه بهتری ندارد و هر چه انها تولید کنند و باهر قیمتی که انها تعیین کنند ما باید بخریم. اگر چه محصول ،تولید 30سال پیش اروپا باشد امروز باقطعات چینی در ایران به اسم خودروی مدرن تولید مشود مثل پژو 405

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مریم ل

    ۱۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این ماشین واقعا زود چپ میکنه —نمی دونم چرا -ولی دوستان راست میکن -نخرید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. kaveh

    ۱۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سمند LX صفر بخر برو حالشو ببر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  27. ثمری مقدم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این دوست ما اقای معتمد واقعا راست گفتن این خودرو خیلی بد در اومده یکی از دوستانم در مدیران خودرو میگفت اصلا کسی دیگه ثبت نام نمی کنه خیلی کم شده فروشش—من خودم با 7میلیون ضرر فروختم این ماشین530 رو –به امید این که روزی ماشین های خوبی در کشور ما بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. ثمری مقدم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    رانا یا 206 قابل قیاس نیست خیلی بهتر از این 530 هست از همه لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من که راضیم فعلا همه چیش خوبه از تمام تولیدات داخلی یه سرو گردن بالاتره شک نکنین؟!! کسانیکه بد میگن یا ندارنش یا متاسفانه بد در امده براشون! من خودم 206 و 315 و … داشتم این کجا و آن کجا!! هر که یه تستی خواست در خدمتم…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا