بوگاتیفراری

درگ فراری SF90 و لافراری با حضور افتخاری بوگاتی شیرون!

فراری SF90 یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی حال حاضر بازار است، بوگاتی شیرون یکی از قوی‌ترین‌های جهان به‌حساب می‌آید و لافراری هایپرکار جذاب و بسیار کمیابی است که نیازی به معرفی ندارد. درحالی‌که دیدن هر سهٔ این خودروها در یک مکان می‌تواند اتفاق بسیار خاصی باشد، درگ‌تایمز مسابقهٔ درگ بین آن‌ها ترتیب داده است. این مسابقه در یک پیست درگ خصوصی برگزار شده و برای اینکه پی به میزان جذابیت آن ببرید، فقط کافی است بدانید ضعیف‌ترین خودروی این جمع بیش از ۹۶۰ اسب بخار قدرت دارد.

این خودرو لافراری است که از یک پیشرانه ۶.۳ لیتری V12، یک موتور الکتریکی و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند تا تمام این نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد. رقیب اصلی این هایپرکار ایتالیایی در این ویدئو هم یک فراری دیگر یعنی SF90 استراداله است. این خودرو هرچند در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کوچک‌تر دارد اما در عوض سه موتور الکتریکی آن را همراهی می‌کنند. مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار است که کمی از لافراری بیشتر بوده و توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ و همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، یک بوگاتی ۱۵۰۰ اسب بخاری هم در جمع این اسب‌های سرخ مارانلو حضور دارد.

بااین‌حال، بخش عمده‌ای از ویدئو به رقابت فراری با فراری اختصاص دارد. در مسابقهٔ اول که از حالت سکون آغاز می‌شود، لافراری در برابر SF90 چهارچرخ محرک هیچ شانسی ندارد. سوپرکار هیبریدی جدید فراری از همان ابتدا جلو می‌افتد و به‌راحتی پیروز می‌شود. مسابقات بعدی اما همگی به‌صورت رولینگ برگزار می‌شوند و حالا لافراری می‌تواند خودی نشان دهد. در دو مسابقهٔ رولینگ اول، لافراری به پیروزی می‌رسد اما رولینگ سوم با برتری SF90 پایان میابد. بدین ترتیب، دو خودرو هرکدام با دو پیروزی مساوی هستند و رولینگ چهارم تکلیف برندهٔ کلی این رقابت خانوادگی را مشخص می‌کند.

اما این پایان ماجرا نیست و حالا SF90 برای رویارویی با شیرون آماده می‌شود. این دو خودرو مجموعاً ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت دارند و هردو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند. آیا فراری علیرغم قدرت بسیار کمتر، به لطف موتورهای الکتریکی خود می‌تواند حریف بوگاتی شانزده سیلندر شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

فراری لافراری

فراری SF90 استراداله

بوگاتی شیرون

پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 هیبریدی ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی ۸ لیتری W16 کواد توربو
قدرت ۹۶۳ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر ۱۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    شیرون 👑

    موافقم 78
    مخالفم 23
    1. Reza Waffen SS

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      لافراری : لایک
      شیرون : دیسلایک

      موافقم 171
      مخالفم 137
      1. محمد هادی

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2146 ديدگاه)

        اصن لافراری یه چیز دیگست
        چیه این اس اف ۹۰
        خدایی خعلی رخش ضاااایست!
        اصن استایل لافراری به هایپرکار واقعی میخوره
        ماشین تمامش عضله ست
        تو رولینگ سوم هم که اس اف ۹۰ جلو افتاد کانلا مشهود بود زودتر از لافرار استار زد
        بعدشم لافراری رو تو حداکثر دورموتور قرار داده بودن تا استارت آغاز شد لافرار تازه شیفت گیر انجام داد که همین مکث چند لحظه یی فضارو برای اس اف نود ایجاد کرد خودشو با اون چهره ی ضایش بزور از لافرار جلو بکشه
        رای من سلطان تکامل یافته از انزو
        لافراری معظم
        اصن فرورفتگی برامدگی هاش پهنا و ارتفاش میارزه به کل مشخصات اس اف نود مصنوعی
        دیگه جیغ و فریاد موتور که بماند!

        موافقم 57
        مخالفم 16
      2. رضا

        ۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        اکثر منتقدین گفتن که لافراری هنوز هم بهترین خودروی ساخت فراری هست.واقعا اعجوبه است

        موافقم 14
        مخالفم 0
    2. علی

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      فقط فراری !!! تازه بعدش لامبورگینی ، اینها سوپر اسپورتهای لوکس و کاربردی هستن نه مثل بوگاتی ویرون یا شیرون که بعد از یه ربع رانندگی باید بری پمپ بنزین!!!!

      موافقم 21
      مخالفم 51
      1. R

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        یه ربع رانندگی برای نهایت سرعت مداومشه که تو عمل چنین خیابونی نداریم

        موافقم 41
        مخالفم 1
  2. ۹۱۱

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    شیرون کینگ هایپر کار ها

    موافقم 78
    مخالفم 28
    1. حسین

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      مقایسه شیرون با این دو خودرو
      هرچند جذاب بود ولی اشتباهه
      چون شیرون یه سطح بالاتره
      و وقتی کنار اینا قرار می گیره
      دیگه هیجانی که برای اون ماشینا داریم
      از بین میره و یجورایی گیج کنندس
      شیرون باید تنها باشه
      جایگاهش مشخصه
      نیازی نیست ثابت کنه
      👑

      موافقم 73
      مخالفم 22
      1. علی

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        شیرون هاپرکاره و هاپرکارها کاربردی نیستن ! فقط ببین مصرف بنزینش چقدر بالاست ، اصلا باهاش جای دوری نمیتونی بری ،

        موافقم 14
        مخالفم 32
      2. بهزاد

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        استاد برو درگش با ریماک رو ببین نابودش کرد

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (713 ديدگاه)

          نمی کرد باید تعجب می کردی

          موافقم 9
          مخالفم 0
  3. miladzm

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    کاش یه داج دیمن هم حضور داشت تا بهشون نشون میداد کت تن کیه و جفتشون رو مستقیم با یه بلیط یک طرفه برای استراحت میفرستاد مارانلو !

    موافقم 13
    مخالفم 131
    1. Reza Waffen SS

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      تورو خدا حداقل تو این روز ها مارو نخندونید

      موافقم 102
      مخالفم 10
    2. سوشیانت

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      دوج دیمن تو شتاب یک شاهکاره البته اون کوپه دو ردیفه هست نباید با این ها مقایسه بشه

      موافقم 8
      مخالفم 47
      1. Reza Waffen SS

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        داج دیمن یه چلنجر تیون شدس که همه چیزو فدای کاهش وزن کرده اصلا قابل قبول نیست که با سلاطین مقایسه بشه.

        موافقم 41
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          دوست عزیز ماشینی که خود کمپانی تولید میکنه رو نمیگن تیون شده در ضمن شتاب صفرتاصد دیمون فقط ۲.۳ هست بعدش چی رو دقیقا فدای کاهش وزن کرده؟؟؟ میشه همه ی اون آپش های حذف شده رو سفارش داد نکته جالب اینه که از بوگاتی شیرون با شتاب ۲.۴ هم شتابش بهتره با اینکه ردیف دوم هم داره

          موافقم 6
          مخالفم 20
        2. miladzm

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          کسی که ادعا کنه توی تبریز ماسل کار ها تاکسی به حساب میان بیشتر از این انتظار نمیره ازش . میگه دیمن یه چلنجر تیون شدس . پسر خوب یه لطفی کن معنی تیون رو بگو ما هم از جهالت بیایم بیرون .

          موافقم 13
          مخالفم 8
        3. بی خیال اسم

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اقای سوشیانت شتاب ۲.۳ با هزار بدبختی بدست میاد

          موافقم 12
          مخالفم 2
        4. Reza Waffen SS

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          جناب سوشیانت عزیز

          تیون فقط به معنی این نیست که یه شرکت خصوصی روی خودرو کار کنه ، همون کارو خود کمپانیم میتونه انجامش بده . همین چلنجر سال 2011 یه خودرو سنگین بودش. بعدش داج اومد با گزاشتن سوپرشارژر تو سال 2015 قدرتشو تا 707 اسب افزایش داد و بعد با یه رژیم لاغری شدید تو سال 2018 دیمن رو رونمایی کرد خودرویی که فقط لاغر شده بود و روش سوپرشارژر نصب شده بود و توی طراحی تغییری ایجاد نشده بود همون پلتفرم 2008 بودش یعنی این یه تیون بود توسط خود شرکت. خودرویی که فقط اسم داشت و تو هر درگی از رقبا میخورد و فقط بلد بود هرزگردی کنه بعدش آمریکن فن ها اظهارنظر میکردن که برا شتاب 2.3 باید اول لاستیکارو گرم کرد و پیست مناسب داشت و راننده ماهر داشت و . . . . . تا دیمن بهترین عملکرد رو به نمایش بزاره. همین کارو یه کمپانی دیگه انجامش میداد اسمش میشد تیونینگ وعلا گزاشتن سوپرشارژر یا توربو روی خودرو کار آنچنان سختی نیست.

          در ضمن اگه همه آپشنا رو واسه چلنجر سفارش بدی وزنش میره بالا و عملکردش افت میکنه. با اینکه حتی آپشن آنچنانی هم نداره حتی سانروفشم دستیه

          کاش اینجا بودین خودم نشونتون میدادم

          موافقم 18
          مخالفم 5
        5. AMIN (M.A.S)

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (816 ديدگاه)

          اقا رضا نمیدونم شما جز درگای درگ تایمز چه درگایی از دیمن دیدی (البته از کامنتای قبلیتون درباره دیمن و زیر درگای پوشش داده شده توسط سایت بسیار بهره مند شده بودیم !!!) ولی ما که درگای خیلی زیادی از دیمن دیدیم که رقباشو برده
          درسته نیازمند راننده با سابقه تو روندن چلنجر هست تا بهترین عملکردشو نشون بده ولی این اصلا به معنی کند بودنش نیست
          همین لافراری که یکی از رویا های من بود و هست هم همینطوره برید ببینید بعضی اوقات تایمای عجیب حتی 11.1 هم زده ولی بهترین عملکردش چقدره؟
          زیر 10 ثانیه !!! (اونم زمانی که تازه سوپراسپورتا داشتن وارد محدوده زیر 11 میشدن!)
          بعد اگر به این میگید تیون پس یعنی هر شرکتی که یه نسخه بهتر از ماشینش بیرون میده یعنی تیونه؟
          اوراکان پرفورمانته یا نسخه کامپتیشن M5 یا نیسان GTR نسخه نیسمو یا ماستنگ شلبی همه تیونن دیگه؟
          هر شرکتی روش خودشو داره حالا شما اگه یه ماشین مثل چلنجر رو دوست ندارید خب عیب نداره

          و در ضمن بابت این بحث بی ربطی که اون کاربر بالایی شروع کرد و ما ادامه دادیم هم از همه عذر خواهی میکنم

          موافقم 8
          مخالفم 2
        6. Reza Waffen SS

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          جناب AMIN (M.A.S) عزیز

          منم شاید نتونستم منظور خودمو برسونم خواستم بگم تیون فقط یه اسمه که رو خودروی تقویت شده میزارن حالا چه میخواد شرکتی باشه چه خصوصی. اصلا تیون مفهومش تقویته ، چون ما از اول شنیدیم که به تقویت خصوصی میگن تیون فکر میکنیم بقیه یه اسم دیگه دارن.

          مثلا اگرا one-1 نسخه جدیدی نیست نسخه بهینه یافته و لاغر شده اگرا R هستش اینو خود کریستین کنیخ زیگ گفته یعنی در واقع تقویت شده ( به اصطلاح همون تیونینگ خودمون )
          ما فکر میکنیم تیونینک یعنی یه نفر بره تو گاراژ خودش این کارو انجام بده ولی اینطور نیست.

          در رابطه با هوراکان اگه تکاملش رو نگاه کنیم اینگونه تقویت ( یا به اصطلاح تیون ) شده توسط خود شرکت :

          نسخه پایه : هوراکان LP610-4 – هوراکان EVO – هوراکان تکنیکا
          نسخه ریسینگ : پرفورمانته – هوراکان STO
          نسخه مخصوص فقط پیست : سوپرتروفئو EVO – سوپرتروفئو EVO2

          اینا در واقع تیون شدن منتها توسط خود کمپانی.
          تو چلنجرم همین اتفاق رخ داده از اول اولش که کارش ثبت رکورد نبوده بعد 2015 رواورده به این کار منتها فقط تو خط راست وعلا تو پیست اصلا حرفی واسه گفتن نداره. مام نمیگیم که چلنجر بده اتفاقا یکی از ماسل کارایی هستش که اصالت خودشو تا بحال حفظ کرده مثل 911 ، منکرش نیستیم من خودم عاشق نسخه هلکتش هستم.
          ولی دیگه بیای با هایپرکارایی همچون شیرون و لافراری که یه کوه تکنولوژی و . . . پشتشه مقایسش کنی یکم مسخره به نظر نمیرسه؟

          الان من یه سوال از شما دارم. مایباخ S کلاس یه خودروی تیونینگی هستش یا نه ؟؟؟

          موافقم 8
          مخالفم 2
        7. AMIN (M.A.S)

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (816 ديدگاه)

          اقا رضا خودم پایین عرض کرده بودم مقایسه اینا از بیخ اشتباهه چون دیمن شاید از لافراری تو یک چهارم مایل سریعتر باشه ولی حتی اگه تکنولوژی های لافراری رو فاکتور بگیریم اصلا رول ریس چی؟
          قطعا مقایسه دیمن و لافراری فقط محدود به همون مسابقه درگ هست وگرنه به طور کلی دیمن از نظر تکنولوژی حرف خاصی جلوی لافراری نداره
          و حتی گفتم دیمن میتونه کارایی کنه که لافراری نمیتونه( مثل شتاب یا گرند تورینگ)
          و لافراریم کارایی میکنه که دیمن نمیتونه (مثل ثبت رکورد پیست و رولینگ و …)
          درباره تعریف شما از تیونینگ خب از نظر معنای لغت درسته و اینا اگر به صورت معنای تیون درنظر بگیریم همه تیون شده هستن
          ولی مفهوم تیونینگ تو دنیا به همون صورت توی گاراژ یا توسط شرکتایی مث هنسی یا منهارت و غیر از زیر برندای اصلی و رسمی جا افتاده
          و البته این تیونای شرکتی یه فرقیم دارن اینکه کاملا تحت نظر و با مهندسی شرکت سازنده دارن ساخته میشن درحالی که هنسی یا… که مهندساش تو فرایند توسعه ماشین نبودن و تحت نظر سازنده نیستن
          الان هیچکی نمیگه مثلا نیسان GTRنیسمو تیون شدس درحالی که بعله توسط بخش نیسمو تیون شده ولی با مهندسی و تحت نظر شرکت و مهندسای نیسان (اصلا شاید حتی با مهندسای بخش نیسمو یکیم باشن)
          و به خاطر همین من به مایباخ S کلاس نمیگم تیون چون مایباخ زیر برند بنز و کاملا زیر نظر بنز هست
          درحالی که برابوس راکت یه نسخه تیون شده به حساب میاد حداقل ازدید بنده

          موافقم 7
          مخالفم 0
        8. سوشیانت

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          جناب آقا رضا اتفاقا با سفارش دادن این آپشت ها مشگلی برای شتابش به وجود نمیاد اگه میومد تو بقیه سایت ها هم اعلام میشد شاید چند صدم ثانیه فرق کنه دلیل اصلی این شتاب استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰+ و سیستم کنترل قدرت هست و استفاده از سوپر شارژر بزرگتر و… بعدش اگه کار سختی هست پس چرا بوگاتی نتونسته این کار رو انجام بده؟؟؟ تازه دوج این کار رو با دو ردیف صندلی انجام میده یعدش آمریکایی فن ها این شتاب رو نمیگن تمامی سایت ها این شتاب رو قبول دارن در ضمن مایباخ اس کلاس رو نمیشه گفت ماشین فابریک چون کمپانی میباخ لوکسش کرده و میباخ رو بنز خریده تاسیسش نکرده پس در واقع یه کمپانی دیگه داره این کار رو انجام میده

          موافقم 2
          مخالفم 3
        9. سوشیانت

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          در هر صورت این شتاب توسط کمپانی اعلام شده و تمامی سایت ها هم تاییدش کردن جناب بی خیال اسم

          موافقم 1
          مخالفم 5
    3. ۹۱۱

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      جدا کاش یه دیمون بود

      موافقم 9
      مخالفم 18
    4. mostang

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (76 ديدگاه)

      آقای miladzm گول گفتی! مخصوصا ان جاش که گفتی (جفتشون رو مستقیم با یه بلیط برای استراحت مفیرستاد مارانلو !) 🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 34
      1. Payfast

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        چنلجر میومد شروع نکرده جاش تو کانادا بود!

        موافقم 17
        مخالفم 7
      2. mostang

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (76 ديدگاه)

        حالا من یه چیزی گفتم

        موافقم 3
        مخالفم 0
    5. Clean energy

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      مارانلو بد فشار میاره😄

      موافقم 11
      مخالفم 2
    6. AMIN (M.A.S)

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (816 ديدگاه)

      با اینکه ادعا میکنم یکی از عاشق ترین افراد زمین نسبت به دیمن هستم اما خودم به شما دیسلایک دادم
      مقایسه دیمن با این ماشینا و مسخره کردنشون از بیخ اشتباهه
      اصلا فکر نکنید دارم جایگاه دیمنو پایین میارم چون دیمن بسیار حماسیه
      اما این مقایسه علاوه بر درگ ریسینگ مسابقه رول ریس هم هست و دیمن هیچ جوره نمیتونه 800 کیلو وزن بیشتر (•__• !!!!!!!)و 160 اسب بخار قدرت کمتر و وضعیت ایرودینامیکیش رو جبران کنه (جلوی لافراری) و با توجه به قیمت و ساخت و کلاس کاریش اصلا ضعف نیست
      حتی اگر دیمن پادشاه شتاب و یک چهارم مایلم باشه( البته بود ) بازم باخت لافراری چیزی از فراری کم نمیکنه با توجه به هدف توسعه و تجهیزات درگ دیمن مثل ترنس بریک
      دیمن میتونه کار هایی بکنه که لافراری نمیتونه بکنه
      لافراریم میتونه کارایی کنه که دیمن نمیتونه
      درباره بوگاتیم باید بگم واقعا سطح قدرتش عادلانه نیست
      چلنجر دیمن تیونینگ هنسی یک چهارم مایل رو ظرف 9.14 زد و به نظرم چه این فراری ها چه چلنجر(منظور ماشینی مثل چلنجر) اگر با مهندسی و تنظیمات کارخونه همچون سطح قدرتی داشته باشن بوگاتی هیچ شانسی جلوشون نداره (بخشیش فک کنم به عملکرد نه چندان جالب سیستم چهارچرخ متحرک برگرده و بخشیشم به لگ شدید توربو)
      البته خب حتی اگه ببازه هم باز بوگاتیه

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        دیمون الان هم پادشاه شتاب کوپه های دو در بنزینی هست

        موافقم 3
        مخالفم 19
      2. R

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        توهم پادشاه درگ رو نمیدونم کی انداخته ذهن شما اینو از ذهنتون بیرون کنید
        اونم چی؟ دیمون🤣🤣🤣🤣

        موافقم 21
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          توهم نبودنش رو کی انداخته تو ذهن شما؟

          موافقم 2
          مخالفم 14
        2. AMIN (M.A.S)

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (816 ديدگاه)

          جناب R
          عرض کردم بود یعنی قبلا بود
          الان تا جایی که من اطلاع دارم هم SF90 استراداله هم مک لارن 765LT ازش سریعترن
          اینم توهم نیست که از ذهن بیرون کنیم مدرک رسمیش و تایمای مختلفم ثابتش میکنن
          همچینم میگید دیمن که انگار پیاده دوییدی دیمنو بردی

          موافقم 8
          مخالفم 3
      3. بی خیال اسم

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        بله صد درصد آقا امین

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اتفاقا دیمون تو شتاب صفرتاصد هم از مکلارن 765lt و هم از فراری sf90 استراداله بهتره شتاب دیمون ۲.۳ فراری ۲.۵ مکلارن ۲.۸

          موافقم 2
          مخالفم 4
    7. محمد هادی

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      رفیق تو دیگه از کجا پیدات شد
      داج دیمون با یه همچین اعجوبه هایی؟؟!
      این فکر تو دقیقا مثل این میمونه که یه وزنه بردار سنگین وزن رو بخوای با یه کشتی گیر ۹۷ کیلوگرم المپیک مقایسه کنی
      بنده خدا وزنه برداره خیلی با ابهت و پرسروصدا میتونه باشه
      ولی وقتی بندازیش با این کشتی گیر جهانی
      تا بخواد بخودش گارد مبارزه بگیره
      کشتی گیره ۶۷بار بالا پایینشو چرخیده ۲۰ هیچ جلو افتاده
      این شوخی رو مثال زدم که اصلن از اساس تفکرتو عوض کنی تو این زمینه دوست عزیز

      موافقم 13
      مخالفم 3
    8. حمیدرضا

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (159 ديدگاه)

      اره تا میخواستن لوازم مخصوص درگ دیمن رو نصب کنن اونا درگشون رو برگزار کرده بودن و برگشته بودن به مارانللو 🤣🤣

      موافقم 5
      مخالفم 2
    9. مینو

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      دیمن تو هزار تا ویدیو هست که بدجور از ای شصت و سه و ام پنج خورده ، اینا که بماند ، چرا چرت میگی !؟ این تو اینم یوتیوب ، هزار تا ویدیو هست ، نکنه یوتیوب نداری !!!؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. فرشاد

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (932 ديدگاه)

      اره حالب میشد او پشتا دود اینارو میخورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Royal Driver UK 70

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    لافراری یک هیولای خسته و پیرنشدنیه

    موافقم 46
    مخالفم 1
  5. سامان اذری

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    شیرون قورت داد
    ولی نمیدونم چرا تو تعویض دنده ها مخصوصا یک به دو انگار یه لحظه ماشین خفه شد
    شاید راننده از شتاب بالا و هیجان درک نتونست درست دنده بده

    موافقم 14
    مخالفم 12
    1. Amin

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      لانچ اس اف نود بد بود ، اس اف نود معملا بین ۹.۵ تا ۹.۶ میزنه ، ولی توی این درگ بالای ده تایم زد …

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. حسین

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        داداش اون که میگی مال اسفالت مخصوص
        درگه اینجا آسفالت معمولی بود اگه دقت می کردی

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. Amin

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          اس اف نود روی خیابون تایم 9.46 ثبت کرده و توی همین کانال و توی carwow هم 9.6 روی اسفالت معمولی …..در کل برای ماشین های 4wd نوع اسفالت اهمیت زیادی نداره

          موافقم 6
          مخالفم 5
  6. hitman

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اصلا تشنج کردم وقتی صداشون رو شنیدم😂

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. corvette

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    آقا یک سوال
    پلتفرم sf90
    با فراری ۴۵۸ یکیه؟
    اون روز عکس پلتفرم و شاسی رو میدیدم
    خیلییییییی شبیهن

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. 2311

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      آها
      ینی تو نمیدونی؟
      چقدررر جالب

      موافقم 1
      مخالفم 14
  8. بهنام

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    رخ لافراری رو ببین اصلا. عاشق بدنه ی صیقلی و اون رنگ درخشانش هستم .

    موافقم 21
    مخالفم 0
  9. بهنام

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    چیزی که برام جالب بود نحوه ی تعویض دنده تو لافراری و شیرون بود . لافراری بسیار نرم و سریع دنده عوض میکرد ، شیرو اما بین دنده ها راننده رو پرت میکرد جلو . در کل تو درگ ها موتورهای توربو بهتر عمل میکنن .شیرون هم تو دور بیفته با اون موتور غول آسا و توربوهاش دیگه چیزی جلودارش نیست . یکی از بهترین درگ هایی بود که دیدم .

    موافقم 18
    مخالفم 3
  10. ARMAN سابق

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    شیرون که خدای هیچ حرفیم توش نیست
    فراری ۱۲ سیلندر چقدر جیگره

    موافقم 17
    مخالفم 4
  11. Sobhan

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    شیرون خیلی سریه لعنتی 🤣🤣ولی قیمت رو نگا

    موافقم 8
    مخالفم 5
  12. Kamy

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    یکی زیبا و روح نواز
    یکی خفن و مردونه
    لافراری هم که انگار از فضا اومده لامصب ..

    موافقم 12
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    در کل لانچ های راننده اس اف همگی خیلی بد بودن وگرنه تو ۴۰۰ متر شیرون رو اگر نزنه اما عقب هم نمیمونه دلیلش هم فکر میکنم چسب اسلیکی بود که چند متر اول مسیر بود و ناگهان می‌رسد به آسفالت که باعث میشد راننده نفهمه با چه دوری لانچ کنه هم اول مسیر جامپ خوبی داشته باشه هم در ادامه مسیر روی آسفالت عادی ماشین نلغزه . دلیل لگد شیرون موقع تعویض دنده هم احتمالا همین بود

    موافقم 17
    مخالفم 14
  14. Trump

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    بازم میگم با 500 اسب بیشتر انتظار داشتین 1000 اسبی رو نزنه؟ خودشو کشته بوگاتی هیچ افتخاری نیست
    بنظرم درگ اسپیدتیل و اس اف 90 عادلانه تر و زیباتره تا یه دوپینگی بردارن بیارن 1000 اسبی رو بزنه و ذوق کنین
    بوگاتی در حد مکلارن و فراری نیست اگر بوگاتی 1000 اسب بود بازنده مطلق بود.
    اوج مهندسی سوپرکار و هایپرکار فقط تو مشت مثلث وحشتناکه مکلارن و فراری و پورشه هست بقیه هر از گاهی یه پارازیتی میان
    جالبه تیتر زدن حضور افتخاری شیرون!
    نه عزیزم درگ گذاشتن با فراری باعث افتخار بوگاتی باید باشه

    تمام

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. بهزاد

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه وزنش بوگاتی خیلی بیشتره. ولی راننده اس اف نود یه بچه سوسول بوده که اصلا راننده حرفه ای نبود. راننده شیرون و لافراری صاحب چنلی هست که درگ ها ازش پخش شد

      موافقم 7
      مخالفم 1
  15. علی

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    تورو خدا ببینین بوگاتی فن ها چی میگن , بابا فراری شاهه خودروهاست ، بوگاتی فقط برا پز دادن خوبه ، اسپورت کاربردی نیست ، اگه بخوای از تمام قدرتش استفاده کنی باید هر یه ربع بری پمپ بنزین!!!! اونوقت می‌آیین با فراری مقایسه ش میکنین!!! معلومه که یک هیولای ۱۶ سیلندر تو هر درگی برنده است اما اصلا کاربردی نیست یا اگه کاربردیش کنی باید از نصف توانش استفاده کنی

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. R

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      فکر کنم بنزین کارت سوختت تموم شده که همش فکر بنزینی 😆😆😆😆😆

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. SRT

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (607 ديدگاه)

      بس کنید این موضوع مضحک بنزین و مصرف سوخت رو.
      طرف بیشتر از سه میلیون دلار پول ماشین داده شما نگران مصرف سوخت شی؟؟
      ذهن ها فقیره.

      موافقم 10
      مخالفم 2
  16. بی خیال اسم

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    درگ فوق العاده جذابی بود
    درگ پادشاهان
    عاشق همشون هستم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. رامتین

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    واقعا شیرون پادشاهه. خیلی باوقار و با صلابت از بقیه جلو میزنه.

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Trump

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (191 ديدگاه)

      اره مگر با 2 برابر قدرت

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. R

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        و دوبرابر وزن ✌️

        موافقم 7
        مخالفم 4
  18. محمد هادی

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    رفقا ما یه نکته بسیار مهم روهم نباید از گوشه ذهنمون خارج کنیم
    لافراری برای به خاک و خون کشیدن پیست و تایم اتک زدن ساخته شده
    اصن محدود کردن تواناییاش فقط به رقابت درگ ۴۰۰ متر بزرگترین بی احترامی و کم لطفی در خصوص ویژگی هاییه که این ماشین داره
    این ماشینو باس یه روز آفتابی تنظیمش کنی بیاریش پیست فرانکورچامپ یا سیلور استون،یام سوزوکا
    فقط لپ تایم های جهانی رو تو این پیست های جهانی جابجا کنی
    آخر بعد ازظهری هم با دنده دو بندازی گوشه لاین کندرو بری سمت پارکینگ اختصاصی خونه
    لافراری هیولای اینکاره
    درست مثل مرسدس پروژه وان
    یا لامبورگینی اسنزا
    مکلارن پی وان یا سنا
    ولی خب شرکت دادنش تو یه مسابقه درگ،فقط یه حرکت ذوقی بود!

    موافقم 11
    مخالفم 0
  19. BMW

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    به نظر من شیرین یه سر و گردن بدلاتره

    موافقم 2
    مخالفم 5
  20. امیر

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فراری برای همیشه ❤

    موافقم 6
    مخالفم 0
  21. خان

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    فراری SF90 🏆

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. AMIN JAFARI

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    فراری

    موافقم 2
    مخالفم 0
  23. پوریا چالش

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    نیازی نیس ک اینقد هزینه الکی با 275هزار دلار یه هوراکان پرفورمانته قطعا بهترینه 😂😂ولی با اینکه یک لامبو فن قدیمی هستم ولی لافراری رقیب خوبی برا اونتادور svjهست ب نظرم بهترین رقبا هستن svj vsلافراری svjلایک

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا