نیسان

آغاز رسمی پروژه تولید نیسان اسکای لاین GT-R R32 برقی

نیسان چند روز پیش با اعلام خبر تولید اسکای لاین GT-R R32 برقی همه را شگفت‌زده کرد. هم‌اکنون با انتشار ویدئویی جدید از این خودرو اعلام شده پروژه تولید نسخه برقی R32 به‌صورت رسمی کلید می‌خورد.

نیسان ژاپن ویدئویی از خودروی موردبحث را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و وضعیت کنونی آن را درست قبل از حذف قوای محرکه درون‌سوز به نمایش گذاشته است. همانند تمامی مدل‌های اسکای لاین تولیدی بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳، این خودرو نیز نمونه‌ای فرمان راست بوده و از بدنه‌ای دو درب استفاده می‌کند. پروژه R32 برقی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و ایده‌های مهندسی متنوعی روی آن پیاده خواهد شد.

مقامات رده‌بالای نیسان تولید چنین خودرویی را تائید کرده‌اند و بنابراین پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی مشهور نیسان با قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۸ نیوتون متر از روی اسکای لاین GT-R R32 پیاده خواهد شد تا جا برای نصب قوای محرکه برقی باز شود. البته همان‌طور که مطلع هستید قدرت پیشرانه درون‌سوز اسکای لاین به خاطر “توافق جنتلمن‌ها” که بین خودروسازان ژاپنی صورت گرفته بود کمتر از میزان واقعی اعلام شد. این توافق در سال ۱۹۸۹ به دست آمد هرچند در سال ۲۰۰۵ دیگر خبری از آن نبود. در واقعیت باید گفت پیشرانه RB26DETT با حجم ۲.۶ لیتر قدرت حدود ۳۳۰ اسب بخار را تولید می‌کرد اما با تیون های مختلف می‌توان قدرتی فراتر از ۲۰۰۰ اسب بخار را نیز به دست آورد.

نیسان هنوز جزئیات فنی مدل برقی اسکای لاین را اعلام نکرده اما می‌گوید به دنبال حفظ سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و بنابراین باید دو پیشرانه برقی را برای آن در نظر بگیرد. شاید از قوای محرکه کراس اوور برقی آریا در اسکای لاین R32 برقی استفاده شود اما چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. البته انتظار نمی‌رود پروژه موردبحث به این زودی‌ها خاتمه یابد زیرا نیسان هنوز در ابتدای راه بوده و همچنین مشخص نیست که آیا فقط یک دستگاه از آن برای پیش‌نمایش پروژه‌های آینده تولید خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Daruosh

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نههههههههههه
    با اسطوره اینکار رو نکنین 😭
    هعی روزگار ، قهرمان های خودرویی مون هم دارن از بین میرن 😒

    موافقم 44
    مخالفم 6
  2. ARIAN

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    به قول سروش هیچکس : گریه داره گریه داره گفتن مرد گریه نمیکنه گریه داره…. کاش میمردم ولی gtr برقی نمیدیدم

    موافقم 21
    مخالفم 21
  3. SH

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چرا همه با خودروهای الکتریکی بد هستند ؟
    اون موقع که ماشین اختراع شد اسب سوارا هم میگفتن ماشین مثل اسب روح نداره زنده نیست

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. مجتبی .

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      بله حرف شما منطقیه ولی برا کسانیکه سالها با ماشینهای درونسوز عشق کردن وعمری رو پاش گذاشتن دیدن مرگش سخته. هرچند همون اسب سوارها هم درست میگفتن.

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. SH

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        به هر حال اتفاقیه که نمیشه جلوش رو گرفت چند سال دیگه تکنولوژی باتری و غیره انقدر پیشرفت می‌کنه و قابلیت های جدیدی برای ماشین ها آنلاک میشه که درون سوز ها هیچ وقت قادر به انجامش نبودن منم با اینکه عاشق موتور درون سوزم ولی با برقی شدن کنار اومدم

        موافقم 10
        مخالفم 10
    2. MehdiTurbo

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1973 ديدگاه)

      خب واقعا هم درست میگفتند
      لذت روحی که تو اسب هست تو ماشین نیست
      ما الان حسش نمیکنیم چون سالهاست با اسب مسافرت و اینور اونر نرفتیم ولی کسایی که تجربه اش داشتند درک میکنند
      ماشین درونسوزم ورانندگی کردن سالها بعد همین نقش داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. JDM سابق

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    بیا درستش
    تو اینم میخوان برینن. شانس مارو باش

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. Hamilton1970

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    آقا خدایی اسم اسکای لاین حرمت داره
    به دیفندر و بنتلی و مینی کلاسیک رحم نکردید به اسکای لاین رحم کنید
    این ماشین مقدسه نکنید این کارهارو
    GT-R باید صدای اگزوزش دیوونت کنه نه صدای نویز موتور الکتریکیش

    موافقم 12
    مخالفم 0
  6. بی وطن

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    نه با این یکی دیگه نعههههههههه،😢😢😢😢😢
    هرچی ماسل آمریکایی بود برقی شد دیگه این یکی رو بیخیال.ای خدا تورو خدا…!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Sepehr007

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    از نظر من واقعا حیفه که یه اصالت رو خراب کنی.

    موتور RB26 مقدس رو با یه موتور برقی عوض کنی اونم توی یکی از بهترین نسل های اسکای لاین!!!
    این موتور با موتور 2JZتویوتا سوپرا و موتور روتاری مزدا RX7 سه شاهکار مقدس ژاپن بودند و خواهند بود…

    اصلا همین پیشرانه بود که باعث معروفیت این ماشین و در آینده باعث کسب اعتماد و احترام و علاقه ماشین بازان به gtr های جدید تر شد.
    هرچه بیشتر در مورد این موتور بدونی بیشتر عاشقش میشی.
    شش سیلندر خطی, ۶ دریچه گاز, رد لاین بالا,
    صدای عالی, پاسخگویی آنی موتور ( تاخیر کم در گاز خوردن) حس ارتباط عالی رو بین راننده و ماشین به وجود میاره.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. Omidgtr&mk4

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هم خوبه هم نه… خوبه بخاطر اینکه هوا آلوده نمیشه و هم بده بخاطر اینکه موتور برقی صدایی نداره و لذت غرررش گودزیلا وسوت های توربوشو از دست میدیم😡😭

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا