پورشهلامبورگینی

درگ پورشه کاین توربو و لامبورگینی اوراکان با حضور نیسان GT-R

پورشه کاین توربو GT در قامت یک سوپر شاسی‌بلند ظاهر شده است. این قدبلند پرفورمنس و دیوانه کننده سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی نوربرگ رینگ بوده و از نام نمادین GT سود می‌برد، نامی که معمولاً در سطح بالاترین نسخه‌های پورشه ۹۱۱ دیده‌ایم. با وجود سال‌ها تجربه در تولید خودروهای اسپورت، پورشه سرانجام نسخه GT از شاسی‌بلند خود را نیز عرضه کرد تا به جنگ رقبا برود. برای اینکه ببینیم کاین توربو GT چقدر خوب است مسابقه درگی بین این خودرو و لامبورگینی اوراکان پرفورمنته البته با حضور افتخاری نیسان GT-R هفتصد اسبی برگزار شده است.

کاین توربو GT پاسخ ژرمن‌ها به مشتریانی است که خواهان یک پورشه بسیار سریع در قالب محصولی خانوادگی هستند. این خودروی منحصربه‌فرد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. همکار نیروگاه یاد شده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است که با همکاری یک سیستم چهار چرخ محرک نیرو را به هر چهار گوشه خودرو می‌فرستد. همین مجموعه باعث می‌شود کاین توربو GT در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

دپارتمان GT پورشه تلاش‌های زیادی برای عملکرد بهینه این خودرو انجام داده است. گیربکس موردبحث تعویض‌های سریع‌تری داشته و لانچ کنترل آن نیز بهبود یافته است. سیستم تعلیق بادی تطبیقی هم برای پرفورمنس بالا طراحی شده و از سیستم کنترل شاسی ۴D پورشه برای هماهنگی با تمامی حالت‌های رانندگی سود می‌برد. فرمان پذیری چرخ های عقب نیز باعث می‌شوند این شاسی‌بلند بزرگ چابکی بیشتری در پیچ‌ها و پایداری بالاتر در سرعت‌های زیاد داشته باشد.

سوپر شاسی‌بلند پورشه در برابر لامبورگینی اوراکان پرفورمنته ای قرار گرفته که در بطن خود نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر را جای داده است. این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. آیا قدبلند پورشه می‌تواند لامبورگینی را در درگ شکست دهد؟ نیسان GT-R تیون شده ۷۰۰ اسبی چطور؟ نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    فقط یه لامبو تو این چند سال اخیر تنفس طبیعی بوده که اونم تا سال بعد جانشین هاشون هیبریدی یا توربو میشن
    دیگه خدا میدونه درگ هارو با کدوم اتمسفریک مشهور دنیای خودرویی میخوان برگذار کنن که جذاب باشه
    البته هیبریدی یا پلاگین هیبریدی هم قابل قبوله با این موتور ها ولی خب خالص نیستن متاسفانه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Shirko

      ۱۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (254 ديدگاه)

      پورشه پیش گودزیلا و لامبورگینی زیادتر شبیه عروسک خیمه شب بازی بود با اون صدای جاروبرقیش ، اصلا در حد gle و x6 ظاهرنشد .

      موافقم 10
      مخالفم 11
    2. Iman99

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      عجب چیزیه این لامبو واقعا هوراکان با این موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و این صدا عشقه هم ظاهر زیبایی داره و هم صدای توپ و هم عملکرد فوق العاده و بهتر از بقیه کلا همه چیز تمامه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. GT

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    من کاین توربو GT را انتخاب میکنم😃
    چون هم برای استفاده روزمره مناسبه، هم سریعترین شاسی بلند دنیاست و هم به اندازه کافی جذاب و زیباست.

    موافقم 21
    مخالفم 11
    1. میثم

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      من هم به همین دلایل پورشه رو انتخاب میکنم

      موافقم 9
      مخالفم 9
  3. Porsche 911

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    فوق العاده بود
    بین اینا انتخابم لامبورگینی هست
    یه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و جذاب
    اما خدایی پورشه عجب شاسی بلندی ساخته چقدر سریع و جذاب
    ولی بازم من موافق شاسی بلند پرفورمنس نیستم چون ۱ درصد لذت سواری خودرویی مثل لامبورگینی رو نداره ولی به قول متن واسه کسایی ساخته شده که هم پرفورمنس بالا میخوان و هم خانوادگی باشه
    هر چی باشه سلیقه مردمه 😂😂

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. Porsche 911

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      حاجی نظرم عوض شدم😐
      همون همیشگی😂😂😂😐

      موافقم 10
      مخالفم 3
  4. HamiD

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    انتخابم نیسان هست …
    البته این یکم قدیمیه …
    فیس لیفتش رو بیشتر دوس دارم …

    موافقم 14
    مخالفم 11
    1. Alienboy

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      Gtr رو باید تیون کنی و اسب بخار بهش بدی تا یه سوپر کار بشه؛ اونوقته که ویرون هم جلوش نیست 😉😅

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        چه فایده دیگه این ارزشی نداره تیونش کنی دیگه از استاندارد خودش خارج میشه و بعد از چند بار استفاده موتورش متلاشی میشه تو خود بحث تیونینگ هم همین لامبورگینی هوراکان خیلی بهتر از جی تی آر هستش اگه دیده باشی نمونه های لامبورگینی هوراکان و داج وایپر که هردو هم ۱۰ سیلندر هستن بهترین تیونینگ ها روشون انجام میشه و بالای ۳ هزار اسب هم ازشون قدرت میگیرن و از همه نظر عملکرد بهتری هم دارن اگه بحث تیونینگ باشه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  5. مردیم از خوشی

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    کاین 😑
    لامصب اینه مهندسی پورشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  6. سورنا

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    همه چی که شتاب و … نیس حالا چند ثانیه اینور اونور
    جایی که لامبو باشه بقیه اصلا دیده نمیشن :)

    موافقم 19
    مخالفم 3
  7. OMID-LAMBO

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (416 ديدگاه)

    واقعا لامبو چی کرده رو این پرفومانته !!! خیلی خوووووووووووووووووووووبه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  8. محمد امین

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    اینکه بگی بعضی ها پرفورمنس رو با ویژگی های یه suv میخوان ، خیلی خنده دار هست ، آخه سریع ترین suv ها سرعتشون توی پیست درحد یه هاچپک هست و هیچکس باهاشون پیست نمیره و تنها چیزی که میشه ازشون با سوپر کار مقایسه کرد همین درگ هست
    واقعا دنیای عجیبی شده

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. 1123

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      خب مشتریان کراس اوور ها ( و 90% خودروها) خیلی به پیست نمیرن، نهایت پرفورمنسشون در همین مسیر های مستقیمه

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. مردیم از خوشی

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      خیلی ها یه خودرو خانوادگی جا دار و خوب میخواند که گاهی یبار هم تنهایی پاشون را بزارند رو گاز و کیف کنند ، حالا این دسته که تعداشون هم خیلی هست باید چیکار کنند ؟ SUV های مثل کاین مثل Audi RS Q8

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. M.Kazem.K

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم کدوم !!! البته اگه بخوام انتخاب کنم GT_R قطعا یه پله پایین تر قرار میگیره اما بین هوراکان و کاین توربو حتی با وجود پرفورمنس لامبو و انجین 10 سیلندر تنفس طبیعیش نمیتونم از مهندسی و پرستیژ دیوونه کننده پورشه بگذرم!

    موافقم 5
    مخالفم 5
  10. AHMET 2002

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    گودزیلا الان برا لامبو از خاطرات گالاردو میگه
    به کاین که از زمانی که که پدر بزرگش رو خط تولید بود میگه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  11. AMG GT R

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    پورشه رو میخرم (البته تو خواب )
    مقایسه هوراکان با کاین احمقانه هست

    موافقم 2
    مخالفم 6
  12. 720s

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اگه بخوام انتخاب کنم نیسان جی تی ار چون ارزش خرید بیشتری دارد و قیمتش مطلوب تر

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. امیرسالار

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    واقعا موندم که مهندسان لامبورگینی دارن چی کار میکنن. لامبو نه گشتاورش از اون دوتا زیاد بود و نه قدرتش ولی اون دوتارو برد .واقعا اگه اونا ماشین میسازن مهندسان ما دارن چه غلطی میکنن🔥🔥🔥🔥

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا دم پورشه گرم شاسی بلندی ساخته از لامبوگینی شتابش بالاتره تازه شاسی بلندم هست یعنی الان کوپشو اورده بودن لابورگینی هر چیزه دیگه ای رو میبرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا