پورشهلامبورگینی

درگ سوپراسپرت‌های آفرود! پورشه 911 داکار و لامبورگینی هوراکان استراتو

سوپراسپرت‌های آفرودی پورشه و لامبورگینی که برای مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند، روی آسفالت به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک سریع‌تر است.

تا همین چند سال پیش اگر کسی حرف از سوپراسپرت آفرودی می‌زد قطعاً مسخره می‌شد اما این روزها محبوبیت شاسی‌بلندها به همه‌جا کشیده شده و حتی سوپرکارها هم از تب ارتفاع‌سواری مصون نمانده‌اند. پورشه و لامبورگینی با ارائهٔ ۹۱۱ داکار و هوراکان استراتو پیشگامان ساخت سوپراسپرت‌های کراس یا آفرودی هستند. این خودروها با تغییراتی مثل افزایش ارتفاع از زمین، روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های پایینی بدنه و تجهیز به لاستیک‌های آلترین، برای مسیرهای ناهموار آماده شده‌اند.

حال اما کارواو این دو سوپراسپرت آفرودی را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم روی آسفالت و در خط مستقیم کدام‌یک سریع‌تر است. هوراکان استراتو از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آشنا استفاده می‌کند که در اینجا ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. از سوی دیگر، ۹۱۱ داکار بر اساس کاررا GTS ساخته شده و بنابراین به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پورشه هم مثل رقیب ایتالیایی به گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما گیربکس آن یک دنده بیشتر دارد.

همان‌طور که می‌بینیم، بین دو خودرو اختلاف قدرت زیادی وجود دارد و پورشه بسیار ضعیف‌تر است. از سوی دیگر، وزن دو خودرو تقریباً برابر بوده و هوراکان تنها پنج کیلوگرم از رقیب آلمانی سبک‌تر است؛ بنابراین، روی کاغذ ۹۱۱ نباید شانسی داشته باشد اما آیا بازهم جادوی پورشه خود را نشان خواهد داد و داکار خواهد توانست رقیب قدرتمند ایتالیایی را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 

پورشه ۹۱۱ داکار

هوراکان استراتو

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۶۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۰۵ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
قیمت ۱۷۳,۰۰۰ پوند ۲۳۲,۸۲۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    درگ رو ندیدم و نتیجه رو نمی دونم
    اما واقعا جای تشکر داره از کارواو که به روز ترین خودروها رو برای درگ مهیا میکنه و همچنین پدال که پوشش میده
    و البته جای تعجب از این همه ایرادات بنی اسرائیلی ازش …

    موافقم 69
    مخالفم 1
    1. Huracan Performante

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کارواو واقعا بهترین کانال یوتیوب ماشینه

      موافقم 30
      مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    هوراکان استراتو : 👍
    پورش ۹۱۱ داکار : 👎

    موافقم 103
    مخالفم 66
  3. AMANTE

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    احتمالا پورشه که نه صد در صد پورشه بازنده این درگ هست. البته به شروع حرکت هم خیلی ربط داره.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. مهدی دهقانی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آخه چه معنی داره اگه با اینا افرود بخوای بری میری اوروس یا کاین توربو جی تی میخری با این قیمتا

    موافقم 26
    مخالفم 4
  5. M.83

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    فرمول مهندسی پورشه تو ۹۱۱ برتری داره
    ولی قدرت بیشتر هوراکان تو افرود سریع حتما خودشو بهتر نشون میده نسبت به درگ

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. خخخ

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    جالبه
    پورشه با این مشخصاتش چرا باید از فورد رپتور گرون تر باشه
    اروپایی الکی گرون

    موافقم 6
    مخالفم 37
    1. مازیار

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      و جالب تر اینکه نام کاربری شما جواب اغلب کامنت های شماست

      موافقم 43
      مخالفم 1
  7. مهدی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    بی خاصیت ترین خودروهای موجود. فکر کن خدا تومن هزینه سرویس و نگهداری یه سوپراسپرت هست بعد یه احمقی هم پیدا بشه هوس کنه آفرود هم بره

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      درسته اما برای ثروتمندان اون فاکتور متفاوت بودن مهمتر از همه هست

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. Arshia m3csl

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      مهدی این کلاس سوپراسپرت به درد اون پولدارایی میخوره که یک خونه ویلایی دارن که تو یک مسیر خاکیه یا اونایی که میخوان تو شهر تردد کمن بدون نگهداری از اینکه کف ماشینشون به جایی گیر کنه یه اونایی که سوپراسپرت میخوان که دیدش خوب باشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. *ALI*

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    خب این که معلوم بود لامبورگینی میبره و قوی تره ولی جدا از درگ چقدر قیافه ماشین ها عجیب و جالب بود شاسی ماشین ها رو آورده بودن بالا و قیافه جالبی داشتن یه درخواست هم دارم از سایت پدال میشه از این به بعد درگ ها رو دوبله کنید که متوجه بشیم چی میگن من خیلی نمیتونم بفهمم چی میگن و لذت کافی رو از این ویدیو ها نبیبرم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. Arshia m3csl

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    ۹۱۱ چه ابهتی داره شبیه تمساح آب سور شده مدل داکارش👌🏽🐊 لامبورگینی استراتو هم جذاب و خوب شده امیدوارم کوروت نسخه افرودی و مکلارن ارتورا افرودی و یک نیسان جی تی ار افرودی هم بیاد تا این کلاس رقابت جذابی توش شروع بشه و یک کلاس تو مسابقات رالی برای سوپراسپرت ها بیاد تا رالی بسیار جذاب تر بشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. Amir

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این ماشینا که ماله مسیر مستقیم نی باید تو چیزی که براش ساخته شدن تست بشن

    از نظر تعداد سیلندر و حجم متور پورش خیلی کمتره ولی این نتیجه😂واقعن خفنه
    هعی… هیترایه پورش باید بگیم که توربو اس مدلایه هایپر کار لامبورگینیم میزنه …

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. Siyavash

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    جالب بود..مخصوصا عملکرد پورشه با ۱۳۰ اسب قدرت کمتر و وزن برابر..لامبورگینی هم طبق معمول زیبا و دلبر

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. حسین دهمرد

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    برای مسیر های شنی و ماسه ای ماشینی که سنگینیش عقبه بهتر میتونه پرش کنه و فرود بیاد.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به حر حال این درگ قدرت گروه فولکس واگن رو نشون میده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. Royal Driver

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    این پورشه رالی داکار فوق‌العاده جذابه و البته یادآور پورشه ۹۵۳ به یادماندنیه! یک ماشین رالی مشهور و تمام عیار بود!

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا