پورشه

درگ پورشه کیمن GT4 RS و 911 GT3، موتور وسط یا موتور عقب؟

پورشه ۹۱۱ GT3 و کیمن GT4 RS هردو از موتور یکسانی با خروجی نزدیک به هم استفاده می‌کنند اما عملکرد آن‌ها در ۴۰۰ متر چگونه خواهد بود؟

پورشه ۹۱۱ GT3 و کیمن GT4 RS پیشرانهٔ یکسانی دارند اما این موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی در GT3 به لطف جریان بهتر اگزوز، خروجی بالاتری دارد. بااین‌حال، مسابقهٔ درگ بین این دو ماشین نشان می‌دهد که بیشتر همیشه بهتر نیست. در GT3، پورشه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور از این موتور بیرون کشیده درحالی‌که این اعداد در کیمن ۵۰۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر است. در هردو خودرو نیروی موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما کیمن با وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم، ۲۰ کیلوگرم از برادر بزرگ‌تر خود سبک‌تر است.

در هردو مسابقهٔ درگ از حالت سکون، کیمن با اختلاف نه‌چندان زیادی به پیروزی رسید. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی کرد درحالی‌که ۹۱۱ برای انجام این کار به ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز داشت. البته ۹۱۱ در هردو درگ کمی دیرتر حرکت را آغاز کرد که می‌تواند روی نتیجهٔ مسابقه تأثیر گذاشته باشد اما در مسابقهٔ رولینگ که نیازی به لانچ از حالت سکون نبود هم نتیجه تغییری نکرد و GT3 در هردو مسابقهٔ رولینگ بازهم شکست خورد. البته نتیجۀ رولینگ اول که با راحت‌ترین حالت خودروها انجام عملاً مساوی بود اما در رولینگ دوم کیمن به‌وضوح از ۹۱۱ فاصله گرفت. تنها جایی که GT3 توانست برادر کوچک‌تر خود را مغلوب کند، آزمایش ترمز بود که در فاصلهٔ کمتری متوقف شد.

بااین‌حال، وقتی دو خودرو در پیستی مثل نوربرگ‌رینگ به مصاف هم بروند داستان متفاوت خواهد بود زیرا در این پیست، کیمن ۴.۶ ثانیه از ۹۱۱ کندتر بوده است. GT4 RS یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۴.۵ ثانیه طی کرده درحالی‌که GT3 این کار را در ۶ دقیقه و ۵۹.۹ ثانیه انجام داده است؛ بنابراین، هرچند شاید کیمن GT4 RS در مسیر مستقیم سریع‌تر باشد اما وقتی حرف از پیچ‌ها می‌شود، GT3 همچنان پادشاه خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

۹۱۱ GT3

کیمن GT4 RS

پیشرانه ۴ لیتری H6 ۴ لیتری H6
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۴۱۵ کیلوگرم
قیمت ۱۸۴,۵۵۰ دلار ۱۶۳,۶۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    ۹۱۱ GT3 مال من 💖

    موافقم 20
    مخالفم 1
  2. Bayerische Motoren Werke

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (952 ديدگاه)

    GT2 RS پس چرا معرفی نمیشه !!

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. corvette

      ۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      معمولا جی تی ۲ آر اس . آخرای هر نسل میاد

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      هنوز زوده باید نسخ های اسپیدستر و R رونمایی شن فکر کنم اواخر سال 2024 رونمایی شه

      موافقم 15
      مخالفم 0
  3. Arshia m3csl

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    هر دو سلطانن و جزو بهترین اسپرت هان پورشه ۹۱۱ نمادین تره ولی کیمن سبک و واقعا قویه و تکمیل ترین کیمنه ولی بازم ۹۱۱ جی تی ۳ انتخاب من هست با فاصله کم

    موافقم 15
    مخالفم 0
  4. Arash IV

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    GT3 911 ❤️💪

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. وی

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    Gt4rsبرای من جذاب تره
    صداش بلندتره و اینکه طراحی داخلیش خیلی ماشین بازانه تره و مثل طراحی های جدید هنوز به بیراهه نرفته

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. Siyavash

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    انتخاب من GT3هست …

    موافقم 3
    مخالفم 2
  7. آراد

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جاست صدای کیمن …😍😍😍

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا