پورشهشورلت

نبرد بهترین سوپراسپرت‌های تنفس طبیعی، کوروت Z06 یا پورشه 911 GT3؟

رویارویی تهاجمی‌ترین نسخه‌های کنونی شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ که دوتا از دور بالاترین پیشرانه‌های صنعت خودروسازی را در سینه دارند.

هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که شورلت یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب بخاری را به این جهان می‌آورد که تا ۸,۶۰۰ rpm دور می‌گیرد درحالی‌که فراری از بازی موتورهای تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت خارج می‌شود. موضوع شگفت‌انگیز دیگر اینکه حدود ۲۰ سال پس از زمانی که شورلت و پورشه مدل‌های Z06 و GT3 را به بازار عرضه کردند تا خریداران حرفه‌ای‌تر و تهاجمی‌تر کوروت و ۹۱۱ را به خود جلب کنند، جدیدترین نسخهٔ این خودروها از آخرین سوپراسپرت‌های تنفس طبیعی بازار هستند.

همچنبن بخوانید:

جدالی که قدیمی نمی‌شود! پورشه ۹۱۱ GT2 RS و شورلت کوروت ZR1

یادی از گذشته، نبرد کوروت ZR1 با پورشه ۹۱۱ توربو سال ۱۹۹۱

نبرد موتورمیانی؛ شورلت کوروت Z06 در برابر پورشه کیمن GT4 RS

مسیر زندگی GT3 یکنواخت و قابل‌پیش‌بینی بوده است زیرا در طول سال‌ها، حجم پیشرانهٔ شش سیلندر تخت دور بالای آن از ۳.۶ به ۳.۸ و ۴ لیتر رسیده و خروجی آن افزایش پیدا کرده است. تغییرات جدیدترین نسخهٔ این ماشین در نسل ۹۹۲ نیز شامل استفاده از تعلیق دو جناقی در جلو و بال عقب گردن قویی می‌شود. کوروت Z06 اما با استفاده از پیشرانه‌های V8 پوشراد و حتی بهره بردن از سوپرشارژ و سپس تغییر بزرگ به ترکیب موتور وسط و موتور V8 سوپاپ DOHC، مسیر پرفراز و نشیب‌تری را طی کرده است.

پورشه در کنترل وزن ۹۱۱ GT3 بسیار خوب عمل کرده است زیرا درحالی‌که جدیدترین نسل این ماشین نسبت به اولین GT3 در نسل ۹۹۶ حدود ۱۰ درصد بزرگ‌تر شده اما وزن خودرو تنها ۱۲ کیلوگرم بیشتر شده که معادل کمتر از یک درصد است. Z06 اما درحالی‌که نسبت به اولین نسل خود ۹ درصد رشد اندازه را تجربه کرده، افزایش وزن قابل‌توجه ۲۵۶ کیلوگرمی یا ۱۸ درصدی داشته است؛ اما با وجود تمام بحث‌هایی که در مورد مقایسهٔ ترکیب موتور وسط و موتور عقب وجود دارد، در هردو خودرو ۶۰ درصد وزن روی محور عقب قرار دارد.

برای بردن بهرهٔ کامل از این دو ماشین، راهی جاده‌های موردعلاقه‌مان در جنوب اوهایو شدیم و سپس به غرب میشیگان بازگشتیم تا یک روز را در پیست ۳.۴ کیلومتری جینجرمن بگذرانیم. از دید ما، هیچ خودروی دیگری غیر از این‌ها وجود ندارد که بتواند ۱۴۰۰ کیلومتر را با راحتی طی کند و سپس در پیست تمام خودروها را پشت سر بگذارد. این‌ها از خاص‌ترین و درگیرکننده‌ترین سوپراسپرت‌های بازار هستند اما مطمئناً ما فقط یک برنده خواهیم داشت.

مقام دوم: شورلت کوروت Z06

نقاط قوت: موتور V8 با غرش مهیب، قهرمان لپ تایم، کیفیت سواری بهتر

نقاط ضعف: موقعیت رانندگی بالا، کیفیت ساخت در حد ۱۷۰ هزار دلار نیست، ۲۰۰ کیلوگرم وزن سنگین‌تر

چکیده: بهترین کوروت تا به امروز

اگر در مورد لپ تایم حرف می‌زدیم، Z06 برنده بود زیرا در پیست ویرجینیا، دو ثانیه از GT3 سریع‌تر است و پنجمین خودروی سریع این پیست در رقابت سالانهٔ لایتنینگ لپ ما محسوب می‌شود آن‌هم با قیمتی بسیار کمتر از نصف قیمت تمام خودروهای چهار رتبهٔ بالا. این Z06 هنوز هم ارزش بالایی در برابر قیمت دارد هرچند که به‌وضوح شورلت رویهٔ قیمت‌گذاری پورشه را مرور کرده است. قیمت Z06 از ۱۰۹,۲۹۵ دلار آغاز می‌شود اما این رقم با تمام پکیج‌های سفارشی شامل بالاترین تیپ داخلی ۳LZ با ۱۳,۸۵۰ دلار، پکیج آیرودینامیکی فیبر کربنی با ۱۰,۴۹۵ دلار، رینگ‌های فیبر کربنی با ۱۱,۹۹۵ دلار و پکیج Z07 با ترمزهای کربن سرامیکی به قیمت ۸,۹۹۵ دلار، به قیمت GT3 می‌رسد. البته سازندهٔ آلمانی هم قیمت GT3 را نسبت به مدل ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۴ هزار دلار افزایش داده و به ۱۸۵,۸۵۰ دلار رسانده است.

هردو خودرو از گیربکس‌های دوکلاچه استفاده می‌کنند که به بهترین سیستم‌های لانچ کنترلی که می‌توان تصور کرد مجهز هستند. لانچ کنترل کوروت پیش از شروع حرکت دور موتور را به ۴,۵۰۰ rpm می‌رساند اما ۹۱۱ به دلیل گشتاور کمتر به دور ۶,۳۰۰ rpm نیاز دارد. شورلت ۰.۲ ثانیه سریع‌تر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را ۰.۳ ثانیه زودتر طی می‌کند. تا سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت، کوروت ۱.۴ ثانیه جلوتر است اما با افزایش دنده به پنج، GT3 عقب‌ماندگی را جبران می‌کند و در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت اختلاف را به ۰.۲ ثانیه کاهش می‌دهد.

پدال ترمز Z06 که سه تنظیم مختلف دارد، بازخورد کمتری را به نمایش می‌گذارد درحالی‌که ترمزهای فاقد تنظیم GT3 کلاس درسی برای بازخورد محسوب می‌شوند. همچنین با افزایش قیمت، انتظارات هم بیشتر می‌شود و با قیمتی که ۱۰۰ هزار دلار از کوروت پایه بیشتر است، Z06 کاملاً انتظارات ما را برآورده نکرد. البته متریال عالی به نظر می‌رسند اما حتی یک نگاه گذرا هم شکاف پانل‌های بیرونی، کیفیت رنگ پوست پرتقالی و کم‌دقتی مونتاژ داخلی را نشان می‌دهد که فاقد کیفیت ساخت دقیق GT3 است. بااین‌حال، کوروت با صندوق بار بسیار بزرگ‌تر و بال عقبی که جلوی دید راننده را نمی‌گیرد، خودروی کاربردی‌تری است. به‌طورکلی، هرچند Z06 امتیاز کمتری از GT3 گرفت اما این یک دستاورد قابل‌توجه و یک برنده در هر شرایط دیگری است.

مقام اول: پورشه ۹۱۱ GT3

نقاط قوت: شش سیلندر تخت ۹ هزار rpm، فرمان فوق‌العاده، پیچیدن عالی

نقاط ضعف: سواری سفت، فاقد بسیاری از آپشن‌ها با این قیمت، کابین نه‌چندان چشمگیر

چکیده: یک فرمول درخشان که طی ۲۰ سال به کمال رسیده است

وقتی از پشت فرمان Z06 وارد GT3 می‌شوید، اولین چیزی که متوجه خواهید شد دید است. میدان دید پورشه ۲۰ درصد وسیع‌تر به نظر می‌رسد که در جاده‌های باریک این ویژگی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس راننده می‌شود. همچنین صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی پورشه راحت‌تر از صندلی‌های سفارشی کوروت هستند. به لطف سقف حبابی، در اینجا فضای سر بیشتری هم برای کلاه ایمنی وجود دارد درحالی‌که در کوروت، سر رانندهٔ بلندقد به سقف می‌خورد.

درحالی‌که V8 کوروت موتور فوق‌العاده‌ای است اما به نظر می‌رسد از شاسی جدا شده درحالی‌که کارکرد پیشرانهٔ پورشه را حتی از طریق صندلی هم می‌توان احساس کرد و در دور ۱,۳۰۰ rpm، صدا و لرزش موتور در کل ساختار ماشین طنین‌انداز می‌شود. این موضوع را ما در خودرویی که یک‌چهارم GT3 قیمت دارد غیرقابل‌قبول میدانیم اما در اینجا خوب است. ۹۱۱ همچنین از لحاظ مصرف سوخت هم برتری دارد. هردو خودرو روی لاستیک‌های سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R قرار دارند اما GT3 با لاستیک‌های باریک‌تر، ۳ متر زودتر از رقیب آمریکایی از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به سکون می‌رسد.

فرمان ۹۱۱ به‌اندازهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر تختش تیز است و پاسخگویی فوری دارد. به همین دلیل، هنگام رانندگی‌های سخت، خودرو کوچک‌تر از چیزی که هست احساس می‌شود. فرمان کوروت اما به کمی چرخش بیشتری نیاز دارد که به پایداری در ترددهای طولانی بزرگراهی کمک می‌کند. Z06 سواری بهتری هم دارد تا جایی که نرم‌ترین تنظیمات GT3 شبیه حالت اسپرت کوروت است. درمجموع، اکثر محصولات دیگر پورشه، تحت‌الشعاع درخشش GT3 هستند. رانندگی با این ماشین رؤیاهای شما را تسخیر می‌کند و تجربهٔ رانندگی با هر سوپراسپرت دیگری را به دست فراموشی می‌سپارد.

مقایسه مشخصات فنی

کوروت Z06

پورشه ۹۱۱ GT3

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
قدرت (اسب بخار) ۶۷۰ ۵۰۰
گشتاور (نیوتن متر) ۶۲۵ ۴۷۰
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) ۲.۶ ۲.۸
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) ۱۰.۶ ۱۰.۹
توقف از ۱۱۰ کیلومتر (متر) ۴۳.۶ ۴۰.۵
شتاب جانبی (جی) ۱.۱۴ ۱.۱۷
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۳۰۴ ۳۱۷
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۷۲۳ ۲,۴۵۶
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۷۲۱ / ۲,۰۲۴ / ۱,۲۳۴ ۴,۵۷۲ / ۱,۸۵۱ / ۱,۲۸۰
وزن (کیلوگرم) ۱۶۷۴ ۱۴۷۲
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۱۶.۸ ۱۴.۷
قیمت پایه (دلار) ۱۰۹,۲۹۵ ۱۸۵,۸۵۰
قیمت تست‌شده (دلار) ۱۶۹,۵۱۵ ۲۱۱,۴۰۵
امتیاز کلی ۲۰۳ ۲۰۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    این رنگ جدید کوروت اگر اشتباه نکنم sea wolf هست که بنظرم خیلی خیلی زیباست یه سبز کاکتوسی هم اضافه شده.

    در کل هیچ وقت از تماشای این دو ماشین سیر نمیشم.

    موافقم 98
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      وقتی عشق ماشین باشید ، دو چیز در اولویته :
      ۱- تنعس طبیعی
      ۲- گیربکس دنده دستی
      ولااااااغیر!

      موافقم 44
      مخالفم 65
  2. مازیار

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    یادمه یه بار مجله ماشین تست یه ۹۱۱ دهه هفتاد رو منتشر کرده بود و اشاره شده بود فرمان آن دقتی بالاتر از بسیاری از خودروهای مدرن امروزی دارد
    و کلا هر وقت یه پورشه تست میشه تو نقاط قوتش اشاره به فرمان داره
    بیشترین کنجکاوی شخصی خودم تجربه فرمان ۹۱۱ هست

    موافقم 59
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      پورشه 911 قدیمی دنده دستی یا اتوماتیک 40 -50 هزار دلاری، یک عمر لذت رانندگی و عشق بی پایان

      موافقم 58
      مخالفم 9
      1. امیر

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        ولی آقای اشتری از اون طرف یه کوروت c7 سوپرشارژ هم با گیربکس ۶ سرعته دستی ، ده برابر ۹۱۱ دنده ای لذت رانندگی داره ( مخصوصا وقتی بخوای دریفت بکشی ) 🔥

        موافقم 24
        مخالفم 52
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          بعید می دونم
          شتاب و قدرت، نقش اصلی در لذت رانندگی نداره
          حس پشت فرمان، کیفیت هندلینگ، تعادل، راحتی صندلی‌ها
          جمع اینها به نظرم در پورشه خیلی امتیاز بالاتری نسبت به کوروت داره
          از نظر ارزش برند و حس لاکچری هم قطعا پورشه برتری داره

          موافقم 82
          مخالفم 21
      2. مازیار

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        ایشالا قسمت بشه

        موافقم 25
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          قسمت همه بشه ان‌شا الله رسیدن به آرزوها
          جالبه که در امریکا و اروپا خیلی راحت می شه پورشه ۹۱۱ تقریبا ۲۰ تا ۲۵ ساله با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار خرید، بدون تصادف و کارکرد حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر

          موافقم 43
          مخالفم 3
  3. Reza Waffen SS

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    پورش ۹۱۱ GT3 : 👍
    کوروت Z06 : 👎

    موافقم 129
    مخالفم 85
    1. مهران

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      فقط کیفیت ساخت کوروت 😄
      مقابل ماشین المانی،امریکایی حرفی واسه گفتن نداره.حقیقته نه اینکه فن ماشین خاصی باشم یا شرکت خاص

      موافقم 52
      مخالفم 66
      1. سوشیانت

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        خب کاملا مشخصه داری تعصبی حرف میزنی تو این کلاس پرفورمنس حرف اول رو میزنه که کوروت بهتر عمل کرده در ضمن اگه پورشه کیفیت بهتری داره شورولت کاربردی تره و سواری بهتری داره پس نتیجه میگیریم آلمانی حرفی برای گفتن در برابر آمریکایی نداره

        موافقم 32
        مخالفم 69
        1. فرشاد

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          زیر پستی که توش پورشه اوله یه مقاله از خودت مینویسی و کوروت و برنده اعلام میکنی؟
          تو چی هستی کی هستی

          موافقم 52
          مخالفم 15
        2. فرشاد

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          خودت میگی تو این دسته پرفورمنس حرف اول و میزنه بعد خودت میگی کاربردی تره
          کاربردی واسه چی؟واسه رستوران رفتن؟

          موافقم 29
          مخالفم 8
        3. ارین صاحب جمعی

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1074 ديدگاه)

          یک جوری میگه تعصبی انگار خودش داره با صداقت کامل حرف میزنه میخوای قبول کن یا نکن اول پورشه بعد کوروت

          موافقم 35
          مخالفم 15
        4. سوشیانت

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          وقتی دلایل کم اهمیتی مثل مصرف سوخت تو متن گفته شده رتبه بندی مهم نیست پرفورمنس کوروت بهتره حتی همون پیست هم که انقدر براتون مهمه و همش بهونه میارید باز هم کوروت بهتره در ضمن بله پرفورمنس از همه مهمتره تو این کلاس، اون کاربردی بودن رو در جواب کیفیت پورشه دادم که یعنی کوروت تو اون بخش های نه چندان مهم هم دست خالی نیست
          در ضمن ارین جان شما هم با کامنت های قبلیت نشون دادی که از رو تعصب حرف میزنی

          موافقم 7
          مخالفم 34
        5. فرشاد

          ۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          کی داره از تعصب میگه
          فیلسوفی که لامبورگینی میورا هم جلوش بزاری با اسکوتر امریکن عوضش میکنه
          من یکی رو از دیدن نظراتت محروم کن

          موافقم 16
          مخالفم 5
        6. ALI.S

          ۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (218 ديدگاه)

          هر موقع مقاله‌ای که توش یک ماشین آمریکایی باشه و «سوشیانت» نیاد اینطوری نظر بده، واقعاً نگران میشم شاید مریض شده بنده خدا😂😂
          مرد حسابی اینجا لااقل کوروت در مواردی دست بالا رو داشت، تو قبلی‌ها که تعصب تو معلومه!!! اصلاً داد میزنه!!!😮‍💨😔

          موافقم 15
          مخالفم 3
        7. سوشیانت

          ۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          فرشاد منو با علی شوی نوا اشتباه گرفتی که میگفت حتی یه پیچ هم آمریکایی باشه خوبه
          در ضمن ali.s جان من تو تمامی موارد که راجب آمریکایی ها بود دلیل آوردم که همیشه حرف اول رو میزنن

          موافقم 3
          مخالفم 12
      2. دیمن

        ۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (144 ديدگاه)

        برای شما که ماشین چینی سوار میشی نباید زیاد مهم باشه

        موافقم 2
        مخالفم 7
    2. Enzo Ferrari 2008

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      هیولا یکیه اونم پورشه

      موافقم 23
      مخالفم 14
    3. محسن

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      همه نظر خودشون دارن و قابل احترامه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. Arshia m3csl

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    سلطانه پورشه ۹۱۱ مخصوصا gt3 که واقعا خوبه کوروت هم واقعا جذاب و خوبه همیشه اما پورشه یک ماشین خیلی خاص و با کیفیته

    موافقم 30
    مخالفم 12
  5. corvette

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    جفتشون حرف ندارن
    اما من خودم کوروت رو برمیدارم

    موافقم 43
    مخالفم 16
  6. امین

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    کوروت چیز دیگه ایه

    موافقم 29
    مخالفم 28
  7. 제네시스

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن ولی من ۹۱۱ رو ور میدارم 😜

    موافقم 33
    مخالفم 14
  8. sina

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    واقعا نمیشه انتخاب کرد…
    هیچ وقت فک نمیکردم ماشینی بتونه 911 رو به چالش بکشه ولی کوروت…

    موافقم 38
    مخالفم 5
  9. فرشاد

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    رقبای قدر قدرت
    اما پورشه همیشه از هر لحاظ عالی بوده
    1.5لیتر حجم کمتر
    شیش سیلندر تخت جلوی هش سیلندر
    بیشتر از 150تا اسب بخار کمتر
    اون عملکرد رو داره
    البته کوروتم اصلا با ZO6متحول شد خیلی قویتر شده
    اما بازم بنازم پورشه که توهیچی کم نمیاره

    موافقم 40
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      این حرفت دقیقا مثل این میمونه که بگی ماست سیاهه! همون عملکرد رو داره؟! یه نگاه به پرفورمنس شورولت بنداز میبینی بهتره عمل کرده

      موافقم 12
      مخالفم 45
      1. فرشاد

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        بنظرت اختلافا به نفع پورشه میبود کوروت با مشخصات پورش ربود کوروت اون پرفورمنس رو حفظ میکرد؟

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          خب اینکه پورشه رو پرفورمنسش خوب کار نمیکنه تقصیر شورولته؟!

          موافقم 1
          مخالفم 28
        2. فرشاد

          ۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          خوب کار نمیکنه اما تو واسه اینک بگی کوروت ازش بهتره(که هیچوقت نبوده نخواهد بود)داری خودتو به درو دیوار میزنی

          موافقم 16
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          یه نگاه به شتاب و قدرت و حتی تایم پیست که تو کامنت هات نشون دادی که خیلی برات مهمه بنداز میبینی کی داره خودش رو به در و دیوار میزنه

          موافقم 2
          مخالفم 14
  10. Soroush

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    قطعا پورشه

    موافقم 21
    مخالفم 8
  11. Elmiraj

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    اینکه در عین سواری راحتی که داره برای شکست دادنش در پیست نیاز به آوردن نسخه RS با دو برابر قیمت هست ، همه خواهند فهمید برنده کی هست…

    موافقم 17
    مخالفم 28
    1. مازیار

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      اینکه در عین سواری راحت پرفورمنس خوبی داره مهمترین نقطه قوتش هست و به نظرم مهمتر از تمام فاکتورهای Z06

      اما برنده رو هر کسی مطابق میل و سلیقه خودش انتخاب می کنه حتی نویسندگان همین مقاله (ممکنه تو یه مجله دیگه کوروت انتخاب بشه)
      اولویت آدمها با هم فرق داره

      موافقم 37
      مخالفم 2
    2. فرشاد

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      و قطعا میدونی اونی که پورشه رو میخره میتونه دو یا سه تا کوروت بگیره
      عامل این چیزی نیس جز عشق به پورشه

      موافقم 25
      مخالفم 16
  12. ali

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    اگه کسی اهل پیست و مسابقه نباشه، با حذف پکیج Z07، رینگ کربنی و پکیج کربن آیرو حدود ۳۰ هزاردلار کاهش قیمت داریم که خیلی منطقی و در دسترس تر میشه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. sina

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      اینجوری میشه همین نسخه 109 هزارتایی یا اون نسخه موتورش هم ضعیف تره؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ali_x76

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (340 ديدگاه)

        نسخه پایه z06 حدود ۱۱۴ هزار دلاره که از نظر قدرت با نسخه فولش یکیه.
        نسخه فول Z06 بدون پکیج‌های مسابقه‌ای و فیبرکربن حدود ۱۳۰-۱۴۰ هزاردلار در میاد.

        موافقم 7
        مخالفم 0
  13. مهران

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    فقط کیفیت ساخت کوروت 😄

    موافقم 20
    مخالفم 12
    1. Heavy-Duty

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      یک خودروی اروپایی نام ببر که با قیمت کمتر یا مساوی کوروت بتونه حریفش بشه
      هرچند این GT3 هم با قیمت بیشتر پرفومنس ضعیف تری داره

      موافقم 11
      مخالفم 26
  14. JDM سابق

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    رقابت جذاب و تاریخی بین بزرگان و پیشکسوتان حوزه خودرو

    موافقم 9
    مخالفم 2
  15. امیر

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    حقیقتا توقع داشتم کوروت برنده بشه ولی نشد ! این نسل zo6 هیولا پیست هست و تعجب می‌کنم چطور gm نمیخواد باهاش تو نورنبرگ لپ تایم بزنه ! شاید منتظر نسخه ۸۵۰ اسبی zr1 هست که مستقیما با موستانگ gtd یا نسل بعدی gt2rs رقابت کنه در صورتی که همین الان هم میتونه با zo6 رکورد ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه gt3 رو بشکنه ( فراموش نکنیم که zo6 هم تو پیست heritagy و motor trend از gt3 سریع تر بوده )

    موافقم 12
    مخالفم 8
  16. Siyavash

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    حقیقتا من خودم پورشه رو انتخاب میکنم ..ولی نمیتونم رویه این گرگ خاکستری چشمم رو ببندم، مخصوصا اون موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی که ۶۷۰ اسب تولید میکنه که ۸تی من ندیدم کمپانی دیگه بتونه از ۱۰ سیلندر هم این قدرت رو بگیر چه برسه ۸ سیلندر…گرگ دوست داشتنی…

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      دونه درشتهای دیگه سالهاست که هشت سیلندر اتمسفریک نمی سازن

      موافقم 14
      مخالفم 3
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (991 ديدگاه)

    من نخونده میدونستم پورش اول میشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  18. سوشیانت

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    و باز هم شورولت تو پرفورمنس نشون داد که از پورشه بهتره👌

    موافقم 5
    مخالفم 36
  19. Siyavash

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    حقیقتا من خودم پورشه رو انتخاب میکنم ..ولی نمیتونم رویه این گرگ خاکستری چشمم رو ببندم، مخصوصا اون موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی که ۶۷۰ اسب تولید میکنه که حتی من ندیدم کمپانی دیگه بتونه از ۱۰ سیلندر هم این قدرت رو بگیر چه برسه ۸ سیلندر…گرگ دوست داشتنی…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. مردیم از خوشی

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند ولی با اختلاف کم پورشه پیروز شده یعنی دیگاه و سلیقه فردی برسی کرده میتونه به راحتی نتیجه را تغییر بده

    موافقم 7
    مخالفم 4
  21. مهردادکمال

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    پر تکرارترین رقابت تاریخ مال این دو تاس اکثرا هم پورشه برده اما این بار حقیقتا رقابت میلی متری شده

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      بار اول نیست که پورشه تو پرفورمنس شکست میخوره کوروت c7 zr1 تو پرفورمنس ۹۱۱ gt2 rs رو هم شکست داده

      موافقم 0
      مخالفم 13
      1. .....

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (357 ديدگاه)

        پسر جان c7 zr1 تو پیست حتی حریف gt3 rs هم نشد چه برسه به gt2 .

        موافقم 3
        مخالفم 0
  22. Heavy-Duty

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در واقع کوروت هم سورای بهتری داره هم در پیست سریع
    تره شتاب بیشتری هم داره و همه اینا با قیمت کمتر
    پورشه هم کیفیت بالاتری داره هم وزن کمتر هم مصرف کمتر و ترمز بهتر
    انتخاب منطقی از نظر من کوروته

    موافقم 9
    مخالفم 9
  23. 18:45

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (473 ديدگاه)

    باه باه باه
    پرچم آلمان بالاست💪😎👑

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      فعلا که آلمان تو پرفورمنس شکست خورد😂🇺🇲💪

      موافقم 0
      مخالفم 9
  24. LAMBORGHINI

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    پورشه ❤️

    موافقم 10
    مخالفم 1
  25. حسن

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    ملاک بهتر بودن پورشه بد بودن مونتاژ کوروت
    خودش گفته سواریش بهتره برای استفاده در مسیر طولانی یعنی هم سیستم تعلیقش بهتره هم صندلیهاش هم فرمان پذیریش
    تو پیست هم بهتر عمل کرده
    بازم ما میگیم شما درست میگید
    حداقل خدا را شکر دیگه چرت و پرتای پرفورمنس و همه چی شتابه و ادم انقد خرج میکنه که شتاب بخره وگرنه داچیا میخرید را از پورشه فنا نمیشنویم

    موافقم 6
    مخالفم 15
  26. R

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1026 ديدگاه)

    چخبره مصرف سوختشون هم قد هوراکانه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  27. یوسفی

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    کوروت 💓❤️
    البته اگر بشود که ما هم از دنیا جدا نباشیم

    موافقم 3
    مخالفم 3
  28. ابوالفضل

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (177 ديدگاه)

    رو چه حسابی پورشه اول شد ؟؟!!
    مزایا و معایب رو بخونید خدایی
    معایب کوروت وزن بالا (که با همون شتاب بهتری از پورشه داره )
    مزیت پورشه موتور ۶ سیلندر 😳🤣
    فرمان فوق العاده با پیچیدن عالی هم که دو تا حساب کرده
    هر چی هم بگید غرش کوروت چیز دیگه ای 😎

    موافقم 11
    مخالفم 5
  29. mobin

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کوروت رو انتخاب میکنم از خیلی لحاظ بهتره ولی در اینکه پورشه ماشین عالیه شکی نیست اما پورشه سلیقه من نیست

    موافقم 1
    مخالفم 5
  30. فرهاد

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    حدودا دو سه تا کوروت توی اهواز من دیدم که یکدونشون رو توی شهرک ماشین دیدم(توی بنگاه)رنگ زرد
    اصلا خوشگلیش قابل وصف نیست
    انشالله این وضعیت تموم بشه و ما (همه ایرانی ها) سوار ماشین دلخواهمون بشیم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا