تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. علی رضا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما حدود هشت سال سمند معمولی داشتیم اما اون ماشین یه اخ نگفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. arash

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    کسی می دونه این مولتی پلکس چیه؟ شنیدم سیم کشی ماشین تا حد زیادی کم میشه و عیب یابی راحت تر میشه. ولی تغییر محسوسش که راننده بتونه درکش کنه چیه؟ کسی سمند مولتی پلکس داره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی مینابیان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درموردمولتی پلکس میدونم که سیستمی برای عیب یابی خودرو بصورت دیداری وشنیداری است که به زبان عمومی همان کامپیوتر ماشین است البته بعضی از ایتمهای آن قابلیت تغییر توسط راننده را داردمانند ساعت /بوق کنترل سرعت/درجه حرارت داخل /تغییر رمز استارت و……با تشکر علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مولتی پلکس سیستم عیب یابی خودکار هست و ربطی به بوق کنترل سرعت و تغییر رمز و … نداره. موقعی که مشکلی پیش میاد، مستقیما مشکل شناسایی شده و پیام مربوطه نمایش داده میشود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دانیال

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام!قابل توجه دوست عزیزی که گفته بود مالتی پلکس ربتی به بوق نداره!چراربت داره!مالتی پلکس میشه به زبان ساده گفت که یک کامپیوتر(ecu)مرکزی است که(ecu)دیگر از قبیل (ecu)موتر و(ecu)گیربکس اتوماتیک و غیره به اون متصل است که عیوب کل خودرو را بطور بسیار دقیق بررسی میکند!مالتی پلکس انواع ومد های متفوتی داردبرای نمونه بارز ان در 206 تیپ 2تا تیپ5 وسایل جانبی بیستری به مالتی وصل است از قبیل :ایمو بلایزر”کروز کترول(که در هیچ گونه از 206 موجود در ایران وجود ندارد)”بوق جا ماندن سویچ”بوق روشن ماندن چراغ سقف”سنسور باران(روشن شدن اتومات برف پاک کن”بوق روشن ماندن چراغ ها ی کوچک””ووووو….!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Reza

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام
    سمند EF7 پایه گاز سوز دارم. حدود 500 تا باهاش رفتم. موقع دنده عوض کردن، دور موتور دیر میاد پایین که نمایندگی گفت طبیعیه، ولی من که تو کتم نمیره، آخه اگه طبیعی بود باید همش دیر میومد پایین، نه این که گاه گاهی …
    یه صداهایی هم از دیفرانسیلش به گوش میرسه تو سرعت 80 تا 110، که اون هم فعلا تا سرویس اولیه 5000 تا بیخیالش میشیم
    امروز هم بالابر شیشه سمت رانندش سوخت به سلامتی! چند تا نمایندگی زنگ زدم نداشتند. باید درخواست بدم از تهران بفرستند که اون هم به گفته نمایندگی زیر 2 ماه نباید بهش فکر کنی…
    ——
    فعلا ازش راضیم، مخصوصا از موتورش. کم صدا – پر قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      بنده هم سمند se دارم ، موتور شیشه بالابر سمت رانده سوخت با مراجعه به تمام نمایندگیها بالاخره یکی از اونا درخواست تعویض شیشه بالابر رو در سایت ایران فورقون فرستاد از برج 4 تا 13 شهریور طول کشید تا قطعه رو برام تعویض کردند. لازم به یادآوری است که ماشین قبلیم آردی 83 بود که بعداز 7سال لوازم برقیش هیچ مشکلی پیدا نکرد(تولیدملی هر روز بدتر از دیروز) .بهمین مناسبت و برای سلامتی تولیدملی لال از دنیا نری صلوات فرست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      رضا جان من الان یکسال و نیمه که یدونشو دارم..گازسوزه ومدلش آذرماه 89 هست..اینکه شما میگی دور موتورش دیر میاد پایین دلیلش اینه که پدال گازت برقیه عزیزم..این تو همه ی ماشین های پدال برقی عادیه چون استفاده از پدال برقی با هدف کم شدن مصرف سوخت انجام میشه و دیر پایین اومدن دور موتور رابطه ی مستقیمی با مصرف کمش داره..
      من که همه جوره از نظر سوخت و شتاب ازش راضی ام ولی کولرش ضعیفه خصوصا برای ما که جنوبیم و هوا گرمه..
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهين

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    آقا مسعود 3000 تا با ef رفتم
    1- حرارت زیادی از زیر فرمان در هنگام رانندگی احساس می کنم
    2-موقع رانندگی بوی دود وارد اتاق میشه در حالیکه شیشه ها بالاست
    3-زمانی که استارت می زنم و کلاج رو گرفتم موتور تکانهای محسوسی می خوره.
    4-میگن موتورهای خانواده پژو بخاطر حرارت بالای موتور زود زود روغن کم می کنه، از کجا میشه فهمید؟
    اگه ایرادی هست لطفا راهنمائی کنید
    از رفاه خودروی ef خودم بگم که:
    1-موتور نرم و بیصدا
    2-شتاب گیری عالی و لذت بخش
    3-مصرف فوق العاده خوب و کم به نسبت حجم موتور 100 حدودا 5/7 لیتر
    4-زیبائی در تزئینات بکارفته داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      دوست عزیز من هم ماشین ef7 داشتم که اینطور بود-تقریبا بعد از یه مدتی واشر سرسیلندر سوزوند-الان هم که سه هفته هست که در ایران خودرو خوابیده ، میگن قطعاتش گیر نمی یایند و همچنین واشرش ایرانیه و زود می سوزه چون تحریم هستیم اصلیش گیر نمی یاید- فقط بگم خدا بدادت برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقاشاهین سلام
      ببخشید دیر جواب دادم . مسافرت بودم .البته با هواپیما
      برای مشکلات ردیف 1 تا 3 به نظرم پیش نمایندگی ببر.
      کم شدن روغن با مراجعه به گیج روغن میشه فهمید. ولی یه تعویض روغنی خوب پیدا کن هر 2000کیلومتر که کار کردی چکش کنه .
      میگن باتا 10000 همینطوره ولی من تجربه نکردم
      بعضیها هم میگن نوع دیگری از روغن باید آزمایش کنی مشکل حل میشه .
      تکانهای سمند در دنده یک چیزی هست که توی همه سمندها وجود داره .مشکلی هم به وجود نمیاره .از نوع ساختت دیفرانسیلش است . نگران نباش .
      رفاه خودرو که گفتی درسته
      به خصوص سرعت گیریش
      جمعه هفته قبل از یک ال 90 که سرعت 140کیلومتر داشت در حدود 5ثانیه جلو افتادم و سرعتم رسید به 160کیلومتر
      همونجا افسر پلیس اومد وسط جاده و تابلو زد
      اینقدر سرعت داشتم که نتونستم بایستم و رد شدم
      فکر کنم باید منتظر فبض جریمه باشم
      به هر حال درست استفاده کن
      خوب استفاده کن
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام آقا مسعود

        ببخشید می خوام روغن بخرم خونه داشته باشم و گیج رو چک کنم. به نظر شما چی بخرم بهتره

        الان فروشگاه هایپر استار واقع در تهران، حراج گذشته، انواع روغن های الف و توتال تو قفسش داره.
        چی بخرو بهتره. مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        آقا محمد رضا سلام
        در صفحه 159 دفترچه خودرو سمند EF7 نوع روغن مجاز همراه با استاندارد مشخص کرده
        چیزی که من میخونم اینو نوشته :
        TOTAL QUARTZ 7000- 10W40 API SL
        یا
        BEHRANPISHTAZ 10W40- API SJ
        هرکدوم که خواستی عوض کن یا بگیر
        ضمنا حتما دفترچه راهنما خودرو مطالعه کن
        متشکرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. reza

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دیروز رفتم نمایندگی میگم ماشینم روغن کم میکنه میگه اگه با 100سرعت بری روغن کم نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اقا به نظرمن ماشین های ایرانخودرو
    روز به روز داره خراب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. reza

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    راستی من شیندم به ماشین های سمند دستگاه گذاشتن از190بالاتر نمیره راسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. reza

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظر من وقت سمند خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سامیار

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام دوستان من به تازگی ثبت نام کردم برای سمند se دوستانی که خودشون یا اقوام دارن بگن قضیش چه طوریه؟ میشه باهاش اینور اونور رفت یا فقط اذیت داره.جدیدا شنیدم کامپیوتر نداره!موتورش tu5 هست مصرفش چه طوریه کلا باید منتظر چه مشکلاتی باشم؟
    من الان پراید دارم واز صفر دست خودم وده بجز موتور ضعیفش مخصوصا تو کولر وسربالایی هاونفرات بالاتر از 2نفر مشکل دیگری ندارم(البته با بنزین سوپر این مشکلاتم کمتر میشه)وشاید اونم نگه دارم.لطفا راهنمایی کنید من رو چون واقعا از این ماشین هیچ شناختی ندارم.سمند Se
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سامیار

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عذر میخوام موتورش XU7 هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرزین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای من بنزینی هست 10000 تا کارکرد دوره موتور رو هم روی 6500 آوردم!! و بارها شده !! حتی با دوره موتور 5 هم با دنده 3 یا 2 هم تا نیم ساعت هم رانندگی کردم! موتورش هم اونقدر که میگن حساس نیست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. arash

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام
    مولتی پلکس جای کامپیوتر سمند رو گرفته؟ مزیت کامپیوتر نسبت به مولتی پلکس چیه؟؟ رمز دادنش حذف شده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من سمند Ef7 مدل 88 دارم ، 75000 باهاش راه رفتم و هیچ کدوم از این چیزهایی که دوستان میگن رو ندیدم . موتور بسیار خوبی داره ، آب بندی ماشین درسته و … ، و من فکر می کنم داستانی که در بالا خوندم مقرضانه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سلام
      به نظر من داستان درسته و تجربه خوب شما هم درسته چون ماشین شما مدل 88 هست و قطعاتش اصله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. نوید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آقایان عزیز من حدود شش ماهه که یه ماشین ef7 خریده ام ولی در عرض این شش ماه دوماهش در تعمیرگاهها بودم چون هم روغن ریزی داره هم واشر سرسیلندر می سوزاند-دلم می خواد داد بزنم ازدست ایران خودر یا ماشین وطنی – اینجاش را درست می کنی اونجاش خراب می شه- قطعاتش هم گیر نمی یاد-ماشینت هم باید ماهها در تعمیر گاه بخوابه-بردم بفروشم گفتند 4 میلیون زیر قیمت می خواهیم(چون فهمیده اندزیاد خرابی داره فروش نمی ره یا به سختی با افت قیمت زیاد) چکار کنم – غلطی بود که کردیم یه ماشین خوب سوار بشویم- می رم همون پراید را بخریم سنگین تریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      نوید جان من الان ال 90 دارم ولی میخوام بفروشمش سورن با موتور ef7 بگیرم ولی شنیدم هرکس موتور ef7 گرفته یه مشکلی واسه موتورش پیش اومده خودمم نمیدونم چیکار کنم بخرم یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        دوست عزیز امروز با یکی از مسئولین ایران خودرو در همین مورد داشتیم صحبت می کردیم – گفت قطعات ef7 چه سورن باشه چه سمند گیر نمی یاد-خدایی ناکرده اگر خراب بشه و اگر در شهرستان باشی حداقل باید یک ماهی در ایران خودرو بخوابه – دوست عزیزم نخری که سخت پشیمان می شوی- بخدا من حتی به ماشین فشاری نیاوردم و بسیار مراعاتش کردم -ولی خیلی وضعش خرابه- ال نود خیلی خیلی بهتره شک نکن- تصمیم با خودت هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. ارمین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اقای عزیز من دوماه که این ماشین رو گرفتم ماه اول روغن ریزی از اویل ماژور داشت ولی این تمام ماجرا نیست چون ماشین یکم دل میزد بردم نمایندگی اونجا به من گفتند موتور یک سیلندرش کمپرس نداره وباید کلاموتور عوض بشه الان دوهفته که منتظر موتورم انشاالله بعد از تعویض موتور می فروشم وازدست سمند ef7خلاص می شم توروبه خدا این ماشین اشغال نخرین وگول تبلیغات ایران فرغونرو نخورین از ما گفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمدرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    مسعود جان

    به نظر میاد نویسنده کامنتهای بالا با اسامی مستعار سهیل و نوید یک نفر باشه…..

    خداییش فیلمش رو خوب بازی می کنه…..

    یک نکته: به نظر من سطح رضایت از ماشین های تولید ایران را با تعیین سطح نمره قبولی میشه تعیین کرد.

    سمند از 20 به نظر منه مصرف کننده (نه دلال) حدودایه 18.

    چون به نسبت پولی که دادم راضیم. نه روغن ریزی داشته ، نه واشر سر سیلندر سوزنده ، نه چپ کرده و ….. غیره

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      محمد رضا خان
      سلام
      نظر همه محترمه
      اتفاقا وقتی میشنوم گفته میشه ماشینی ایراد داره خوشحال میشم
      چون اتفاقا اگه بدونی ماشینی مشکلی نداره باید شک کنی
      روزی که من میخواستم EF7بخرم از هرکی و هر شغل و مقامی که بود پرسیدم و همه یا میگفتن:
      ماشین خوبیه فلانی داشته راضیه
      یا
      من ماشینو دارم و خیلی راضیم
      یا
      کسی تا حالا بد نگفته
      ببین بدون بررسی من هیچوقت مبلغ 18000000تومان به ماشینی که مشکل دارم نمیدم
      بلاه قبول دارم ماشین هم مثل همه چی شانسی شده
      مثلا ریو 90 برای خانومم گرفتم
      الان 6 ماه هم نمیگذره باطری خالی می کرد عوض کردم باز هم باطری جدید خالی کرده و به نطرم برق دزدی داره به هر حال درست میشه
      ولی نمیتونم بگم ریو ماشین بدیه چون اگه بد بود من 14500000تومان خریدم و همین الان مشتری داره که 18300000تومان می خرن .
      نه نگران جیزی نباش
      ماشین ماشین خوبیه و هم برای توی شهر و هم برای مسافرت عالیه عالیه
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام آقا مسعود
        ممنون از اینکه حرف حساب میزنی.
        حرف حساب جواب نداره و تائید هم میشه.
        مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      آقا محمد رضا احتمالا از غیب هم می گویید-چون اصلا سهیل را نه دیده ام و نه می شناسم درضمن ef7 بعد از دی 90 به بعد اکثرا اینطور بودند ولی قبلی ها بخاطر واشر آلمانی بودنش این مشکلهایی که ما داریم اونها ندارن -لذابهتره دوستان خودشان به تعمیر گاههای ایران خودرو سری بزنن تا ببینن کی راستش را می گه-التماس دعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. سهیل

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام اقای محمد رضا خان شمایی که میگی به نظر میرسه نوید و سهیل یه شخص هستند منظورت اینه که من میخوام ازef7بد بگم و ال 90 رو بالا ببرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسعود

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام آقا سهیل
    آماری که دیروز من از سه تا از نمایندگی های شهرمون گرفتم که همه هم موثق هستند و از مشتریان خیلی خوبم نیز هستند در مورد سمند EF7اینطوری گفتند:
    از 200خودرویی که هرماه و هر تعمیر کار نمایندگی برای بازدیدهای اولیه تا جهارمین بازدید یعنی تا حدود 20000کیلومتر جزچند ایراد جزئی در قطعات مصرفی از قبیل در صندوق عقب ( با رگلاژکردن درست می شود) موتور شیشه شوی ( با تعویض یک هفته ای ) و صدای اضافی از داخل خودرو به علت جنس مواد و گرم شدن خودرو مشکلات دیگه ای گزارش نشده .
    واشر سر سیلند حدود 10 خودرو در این مدت سوخته که همگی به دلیل بد استفاده کردن راننده خودرو بوده و به نحوی که دور موتور خودرو صفر را در دنده های 3 تا 5000 بالا بردهکه دلیل واشر سوزی بوده است .
    روغن ریزی از اول ماژور که همه خودرو ها در همان روز با تعویض واشر درست شده اند.
    کسانیکه اولین بازدید دوره ای انجام می شود بلافاصله از طرف ایران خودرو تماس گرفته شده ، نظر سنجی کاملی در خصوص نحوه دریافت خودرو ، ویژگی های خودرو و رضایت از تعمیرکار مجاز سوال می شود.
    به نظرم کسانی که EF7دارند باید نگران چیزی نباشند و فقط به فکر این باشند که کجا و کی با این خودرو پرشتاب و زیبا و جادار بخواهند مسافرت انجام بدهند.
    انصافا من و 7 نفر از دوستانم که این ماشینو داریم واقعا راضی هستیم
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام آقا مسعود

      ممنون از اطلاعات مفیدتان
      ظاهراً شما مطلع ترین فرد تاپیک هستید، سوالی دارم، مدل ماشین شما چند است؟
      آیا با توجه به قطعات غیراصلی ای که الان سوار ماشیتن ها می شود هم باز توصیه به خرید سمند ef می کنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ارمین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اقا مسعود ایا شما از کارکنان ایران خودرو هستی که اینقدرسنکef7رو به سینت میزنی چون واشور اویل ماژور ماشین من دقیقا دوهفته طول کشید تا به نمایندگی برسه لطفا در نوشته هایمان همه صادق باشیم تا دیگران خودشان قضاوت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کريم

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان و آقای ارمین

    اتفاقا صحبت های آقای مسعود درسته و با شرایطی که برای من پیش اومد یکسانه.
    منتهی خود نمایندگی هم مهمه…
    من از نمایندگی 1172 تحویل گرفتم انصافا همان روز سرویس 5000 انجام شد و عصری تحویل گرفتم.

    فکر نمی کنم آقای مسعود حرف بی ربطی زده باشه.

    مرسی ببخشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. arash

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چطور می تونیم یه آمار رسمی و موثق از این ماشین گیر بیاریم؟؟؟ من به یک هفته پیش به ایرانخودرو ایمیل زدم ولی جوابی ندادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نوید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آقا محمد رضا، خدایش عین واقعیت را گفتم ، بدون کوچکترین کم یا زیاد، هنوز هم ماشینم در ایران خودرو خوابیده(کدایران خودرو2403)هست -خودم رفتم نمایشگاههای ماشین که ببینم چند فروش می ره که اگر درست شد بفروشم-همه می گفتند اسم بدی در بازار درآوردن-افت قیمت زیادی دارن بخاطر اینکه وسایلش گیر نمی یاد و ……. خدایش الان اگر واشر سر سیلندرش را درست کنند باید یک هفته دیگه دم ایران خودرو باشم تا روغن ریزی که داشت و نتوانستند درست کنند ببرم درست کنند – نمی دونم آخرش درست می شه یا نه(قبلا بخاطر روغن ریزی درخواست اویل ماژور داده بودم که گذاشتند ولی باز هم روغن ریزی داره ،کدایران خودرو که برده بودم2404 بود)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بچه هایی کهef7 آنها واشر سرسیلند سوزوندن بگن که آیا من که یکبار ماشینم واشر سرسیلندر سوزونده امکان داره دوباره واشر سرسیلندربسوزونم- چکار کنم که احتمال سوختن حتی اگر از واشرهای آبکی شرکت باشه دورتر بسوزه یا نسوزه؟البته ما در خوزستان زندگی می کنیم و هوا خیلی گرمه- راهنماییم کنید-ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. edris

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ادریس هستم از سنندج . این ماشین EF7 تا دلت بخواد ماشین خوبیه و خوب میره من یکی 91 آوردم 6 ماه دستم بود فروختمش چون هرجا میری قطعه نداره منم نشتی روغن داشت به زور درستش کردم ولی تهران هستی بخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. MEHDI

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام آقا مسعود واقعا به شما مشکوکم شماحتما از آقا یون ایران خودرو هستی حالا بگو ببینم درمورد سورنELXباموتورEF7 هیج اطلاعاتی داری وغیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام به آقا MEHDIعزیز و همه دوستان
      باور کنید نه من از کارکنان ایران خودرو هستم و نه از سهامداران این شرکت که ذینفع سود یا زیان این غول خودرو ساز بی خاصیت باشم .
      من جهت تحویل این خودرو که دو ماه هم دیر تحویل دادند حداقل 15 بار شکایت به ایران خودرو فرستادم ( کد درخواست شکایتم موجود است )
      به دفتر ریاست جمهوری ارسال شکایت کردم
      به نماینده شهرمان اعتراض کردم و به هر سایتی که اعتراضها و شکایت در مورد تحویل دیر هنگام خودرو EF7بود شکایت کردم
      پس میبینید اصلا من از این شرکت دل خوشی ندارم
      ولی واقعیت قبول دارم که فعلا “فعلا” خودروی من EF7مدل 91 بسیار خوب کار میکند .
      روزی هم که خراب بشود نمی گویم همه این خودرو هایEF7آشغال هستند .
      اول به خودم می گویم چگونه استفاده کردم ؟
      گاز بیخود و تیک آف ناجور کشیدم ؟
      دور موتور را بیجهت بالا بردم ؟
      یا روغن خوب به خورد این ماشین ندادم ؟
      یا اصلا من نه آب ، نه روغن و نه حتی باد لاستیک این ماشین را کنترل و چک نکردم ؟
      بعد میرم سراغ وسایل اون.
      آیا فقط ماشین من وسایلش کمیاب است ؟ یا همه خودروهای مونتاژ اینطوری شده است .
      باور کنید دفعه قبل هم گفتم ، ترموستات خودرو 206نیست و اگه هم پیدا کنید از 280000تومان کمتر پول نمی دهد که باید خدا رو هم شکر کنید. ( قبلا 30000تومان بوده است )
      باید منطقی فکر کرد، منطقی باورکرد و منطقی تصمیم گرفت .ضمنا اطلاعی هم در مورد سورن ندارم .ولی در نظرات قبلی صفحات 5 تا 10 اگه اشتباه نکنم دوستان نطر داده اند.
      با تشکر از همه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sohrab

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام من تا زه عضو شدم من تا الان 60000 هزار رفتم وغیر از روغنریزی که تا الان 8 دفعه در نمایندگی زیبایی تعمیر کردم وهنوز هم روغنریزی دارد از موتور می شود گفت راضیم ومصرف سوخت هم خوب است مدل 1/6/90

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. کريم

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام مهدی

    آقا مسعود ، جعفر ، نقی و تقی و….. همه ما دارنده این خودرو هستیم.
    من نمی دونم چه اصراری هست که اصلاح ایراد این ماشین رو اینقدر بزرگش کردین….

    من خودم مصرف کننده این خودرو هستم . خداییش مشکلی نداشته من نمی دونم چه اصراری دارید که مشکل دار کنید.

    فقط و فقط مدل های 90 در ماههای مرداد و شهریور بدلیل انتقاد قرارداد با شرکت چینی سازنده اویل پمپ ، مشکل داشته. همین من این اطلاعات رو قبل از خرید ماشینم از نمایندگی خیابان شریعتی ابتدای پیچ شمران پرسیدم. تازه طرف خود هم ef7 داره و ازش راضیه.

    خواهش می کنم از دوستان از غرض ورزی و جو سازی تابلو !!!! در این محیط تخصصی خوداری کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      کریم عزیز
      سلام
      خدا شاهده من هم همینو به دوستان می گم
      اگه کسی از ال 90 خوشش میاد دلیل نداره توی سر ماشینهای دیگه بزنه یا
      منی که EF7دارم دلیل نداره توی سر ال 90 بزنم
      این ماشین در مقابل هر ماشین دیگه از ال 90گرفته تا 206 و … خودشو نشون داده ( البته اونهایی که دارن )
      من از دوستان می خوام که خواهشا رفع مشکل کنند نه ایجاد ابهام
      عزیزان
      ایران خودرو به مشکل مالی خورده
      اگه هم قطعات دیر میاد یا به نحوی مطلوب نیست به همین دلیله
      کافیه یه کمی در خبرها بخونید
      هر روز از گران کردن قیمت خودرو ها و دریافت تسهیلات از دولت خبر می دن
      تشکر می کنم از همه به خصوص از آقا کریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. نوید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آقا کریم شما چه اصراری دارید که اینقدر از این ماشین تعریف و تمجید مشکوک کنید- حرفت تابلو هست مطمئنا شما از مسئولان ایران خودرو هستید-چرا به سایتهای دیگر که در مورد این ماشین نوشته اند سری نمی زنید-چرا ماجرای واقعی بالا را نمی خوانید- بنده خداراست می گید سری به تعمیرگاههای ایران خودرو بزنید ببینید چه حرفهای افتضایی در مورد این ماشین می گویندو آیا از این ماشین درب بنگاههای خوزستان می بینید(چون خودم خوزستانی هستم)می دونید چرا نمی آورندالبته بقول خودشان-چون اسم بدی از این ماشین درکل استان درز پیدا کرده ثانیاوقتی این ماشین خراب می شودعزا می گیرند چون حداقل حداقل یک ماه در ایران خودروبایدبماند-ثالثاقطعات اون گیر نمی آید یا میکانیک این ماشین فقط در اهواز و رامهرمز هست که مشکلی روی مشکلات دیگه این ماشین- سعی نکن با حرفهای اشتباه، بنده خداهای بیچاره را گمراه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا نوید عزیز
      سلام
      سفارشی که به شما میکنم اینه
      اصلا از خودرو های ساخت فرانسه به خصوص سمند و 405 و حتی 206 در خوزستان استفاده نکنید
      می دونید چرا؟
      چون این خودرو ها موتورهای گرمی دارن و در هوای گرم اهواز و کلا خوزستان با مشکل مواجه میشن .
      ببخشید ببخشید مطلب دیگه اینه که نمایندگی های خوزستان عقب مانده نگه داشته شده اند .مثله همه امکانات این استان حاصل خیز
      مرد مومن
      شما نفت زیر پاتونه ، بزرگترین بنادر توی استانتونه ، قیر طبیعی از زیر پاتون در میاد ، هنوز که هنوزه بیشترین آمار بیکاری از بعد استانهای غربی از استان شما سردر میاره .
      بعد میخواستی نمایندگی ایران خودرو ماشین شمارو دوروزه تعمیر کنه .
      یکمی به امکانات استان خودتون و تهران و مشهد و اصفهان نگاه کن بعد قضاوت دقیق انجام بده .
      EF7مثل کاهی در برابر کوه مشکلات استان شما میمونه
      باتشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. نوید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشینهای ef7 چرا سرسیلندر می سوزانندو چکار کنیم که دوباره دچاره این معضل نشویم؟سوال دوم اینست که چرا این ماشینها روغن ریزی دارن وچرا پس از امداد اورماژور و نصب اون توسط میکانیک دوباره روغن ریزی ادامه پیدا می کنه؟
    استعداد می شودراهنمایی کنید؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      مجدد سلام
      این شد حرف حسابی
      من در مطالب قبلی هم نوشتم
      خود شما هم اینو بارها تکرار کردی
      مگه ما تحریم نیستیم ؟
      واشر این موتور شرکتی داخلی و سفارش به چین تولید میکنه که ذرات مس استفاده شده در این واشر مرغوبیت مدل قبلی واشر ها رو نداره لذا باید چکار کنیم که واشر نسوزه ؟
      اونهایی که ماشینو تازه تحویل می گیرن باید حداقل تا 2000کیلومتر با سرعت 100 کیلومتر و حداکثر دورموتور3000 حرکت کنند تا این واشر با سرسیلندر فیت بشود.( خنده داره ) چاره ای نداریم .
      اونهایی که این ماشینو دارن و استفاده میکنند از ایجاد شوک دور موتور ( دور موتور بالا در دنده سنگین ) حتما خودداری کنند . ضمنا آب رادیات را هم همیشه در حال کنترل داشته باشند .
      در خصوص اول ماژور و روغن ریزی به دلیل نصب بد این دستگاه و عدم فیت شدن واشر های اون روغن ریزی شروع میشه که با مراجعه به نمایندگی ، با باز کردن اویل ماژور و چسب زدن محل نصب واشرها مجدد درست می شود و جای نگرانی نیست .
      این راهکاری بود که من پیشنهاد دادم .نه تئوری بلکه عملی هم ثابت شده است .حداقل برای خودم و دوستانم .
      با تشکر از همه و آقا نوید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. علي

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    در جواب zapata می خاستم بگم که تمام سرویسها و تعویض روغن خودروی سمند هر ده هزار کیلومتر تا کیلومتر چهل هزار به عهده نمایندگی هاست و از روی کارت طلایی این کارو انجام می دن.
    در مورد صدای موتور باید بگم که کاملا طبیعیه و هیچ جای نگرانی نیست، در حالت گاز یه صدای اضافی به صدای موتور اضافه می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا