تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. hossein

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در مورد ال90 که ازش خیلی تعریف شده بود و از گیریبکسش میگفتید میخواستم بگم هیچ میدونستید چرا گیریبکس ال90 اینقدر نرمه فقط و فقط به این خازره که گیریبکس روی دسته موتور سواره و برای تعمیر تقریبا باید نصف موتور چیاده بشه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. zapata

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من باز با سوالام اومدم که از شما راهنمایی بگیرم
    من همونطور که گفتم تازه ef7 پایه گاز سوز رو تحویل گرفتم و خواستم بدونم آیا قبل از رسیدن به سرویس اولیه 5000 کیلومتر باید روغن و فلترها رو خودمون تعویض کنیم یا ببریم نمایندگی ؟
    2- درمورد زیاد شدن صدای ماشین در حالت گاز کسی میتونه کمک کنه یا اطلاعاتی بده که نیاز هست به نمایندگی برم یا عادیه ؟ این صدا در حالت بنزین نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام zapataدوست عزیز
      باید به عرض برسونم اگه تعویض روغنی آشنا داری ببر تا اونجا براتون عوض کنه .کاری هم نداره . 15 دقیقه بیشتر طول نمی کشه . فقط و فقط روغن توتال 10-40 ( چیزی که توی دفترچه اش نوشته ) بریز.ضمنا برای سرویس اولیه رفتی حتما بگو روغنتو تعویض نکنند که از جیبت رفته . چون روغنی که گفتم 10000کیلومتر میتونی باهاش راه بری .البته 8000 کیلومتر عوضش کن تا ماشینت سالم بمونه .
      نمیدونم نمایندگی عوض میکنه یا نه .ولی اینو میدونم دیگه بالای سرشون نمیتونی باشی . ماشینو میذاری و باید بری 2 تا 3 ساعت دیگه برگردی .
      در مورد صدای موتور ، احتمالا تنظیم موتور خوب انجام نشده. تماس بگیر با نمایندگی به شما وقت می دن . ضمنا بگو ماشینم خیلی خراب شده تا زمان زودتری به شما بدهند.
      من احتمالا سه شنبه می خوام برم شمال.
      امروز کارهای زیر انجام دادم :
      1.فیلتر هوا عوض کردم
      2.با بررسی روغن ، نیم لیتر کم شده بود که مجدد پر کردیم . به گفته تعویض روغنی ، اولش هست و طبیعیه
      گردو غبار داخل موتور هم گرفت .و گفت هیچ مشکلی نداره .
      ضمنا خبر اینکه مشکل صدای موتور در هنگام گاز چگونه درست کردی به من اطلاع بدهید.
      با تشکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. mojahed

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به همه دوستان
      نظرات همه رو خوندم
      من خودم آذر90 یه EF7 پایه گازسوز تحویل گرفتم .
      تا الان مشکل خاصی باهاش نداشتم . بعد از تعویض روغن روی 10000 تا ماشین شروع کرد به روغن ریزی ، که البته اونم یه نشتی کوچیک از زیر کارتل بود .
      دیروز هم دیدیم پمپ شیشه شو از کار افتاده .
      ولی خداییش توی شتاب و قدرتش هیچ حرفی نیست . من تا حالا روی گاز و با گرفتن کولر حدود 190 تا سرعت باهاش رفتم و ازش هم راضی هستم .
      ولی وضعیت خدمات نمایندگی های ایران خودرو واقعا افتضاحه و هر چی بخوای رو میگن نداریم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من نوشته شمارا خواندم. خیلی به دلم نشست چون دقیقا همین مشکل رو دارم. یه سمند ای اف سون تیرماه 91 گرفتم ( هنوز نوشته شما رو نخونده بودم !!!) به هزار کیلومتر نرسیده به روغن ریزی افتاد بردم نمایندگی دفتر منطقه ایی شمال برام پمپ هیدرولیک رو باز و بسته کرد، میل لنگ و کاسه نمد جلویی رو عوض کرد ولی روغن ریزی حل نشد فقط یه مشکل دیگه اش حل شد !! قبل از این دنده یک زودتر از معمول ماشین خاموش میکرد که حل شد. البته در جلو کامل بسته نمیشد ومثلا رگلاژش کرد که باعث شده با فشار بیشتری بسته بشه … عیب دیگه ایی هم داره که مربوط به گیربکس میشه دنده عقب و بخصوص دنده یک گاهی گیر میکنه و جا نمیره اعصاب آدمو بهم میریزه گاهی دتده عقب خودبخود پرش میکنه و ماشین خلاص میشه …..
    خلاصه اینکه تا حالا 1700 تا باهاش رفتم ولی مزه رانندگی با 206 sd v8 که فقط یه روز دستم بود هنوز زیر دندونامه خیلی خوب بود که متاسفانه با این ماشین جدیدم این احساسو نداشتم ….
    مصطفی

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. ALI,N

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من هم دقیقا مشکل گیربکس دارم دنده عقب اصلا افتضاح جا میره کلی هم سر و صدا داره آدم ماشین خارجی سوار بشه خیلی بهتره این سمندی که ما داریم مثل موتور گازی می مونه باید اول آچار کشی بشه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  4. رضا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان من یک EF7 سمند دارم الان سه ماهه که گرفتم ولی دائما داخل نمایندگیها هستم یکبار دستگاه اویل ماژور خراب بود و روغن ریزی داشت که این موتور همشون روغن ریزی را دارند یکبار واشر سر سیلندر سوزوندم که در این موتورها عادی و یکبار شیلنگ رادیاتور سوراخ شد که در همه این اشکالات که در همه مدل موتور Ef7 و جود داره و ÷یش میاد عادی ولی متاسفانه اشکال بزرگی که هست قطعات آنها گیر نمی آد حتی در نمایندگیهای اصلی ایران خودرو و برای یک قطعه عادی مثلا شیلنگ رادیاتور که خاص خودش است یک هفته منتظر قطعه ماشین میخوابد چه برسد به واشر سر سیلند که حدود سه هفته خواب ماشین داشتم متاسفانه قطعات و ÷شتیبانی بسیار ضعیف است اگر در شهرستان باشی که دیگه حداقل برای یک ماه فاتحه ماشین را باید بخوانی اما شتاب و مصرف بنزین عالی و کم مصرف است

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. مسعود

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      با سلام به آقا رضا
      در جواب جمله ای که می فرمایید “دستگاه اویل ماژور خراب بود و روغن ریزی داشت که این موتور همشون روغن ریزی را دارند ” باید عرض کنم که اینطوری نیست .
      من حدود 8 نفر می شناسم که EF7دارند ولی اصلا این موردی که گفتین ، ماشینشون نداره.
      در مورد فرمایش شما”یکبار واشر سر سیلندر سوزوندم که در این موتورها عادی ” بازم باید بگم نه اینظوری نیست ، همه به نوع رانندگی ، تنظیم دورموتور، دنده کشی مناسب بستگی داره .
      باز هم میگم توی گروه 8 نفری ما کسی واشر سرسیلند نسوزونده .
      درمورد کمبود قطعات باید بگم ، درسته .با وضعیت کنونی همه ماشینهایی که مونتاژ هستند با کمبود قطعات مواجه شدن.
      قطعات 206 هم گیر نمیاد ، نمیشه گفت 206 ماشین بدیه .
      یک ترموستات 206 که قبلا 30 هزار تومان بوده ، الان که نیست ، اگه هم نمایندگی ها داشته باشن که ندارن ، به قیمت 270 هزار تومان میفروشن .
      در مورد پشتیبانی باید بگم همه نمایندگی ها به دلیل پیشرفته بودن موتور قادر به تعمیر اون نیستند.لذا تعداد کمی از نمایندگی ها که مشخص هم هستند توانایی تعمیر اونو دارن.
      درمورد شتاب و مصرف بنزین با مقایسه به ماشینهای دیگه :درست میگین . ال 90 و 206 و پارس میگیره .
      با تشکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. پوریا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام میدونید مشکل ما ایرانی ها چیه ؟
    اینه که فکر میکنیم وقتی که ماشین صفر میخریم میگیم خب دیگه صفره اونقدر گاز بهش میدیم که واشر میسوزونه . وگرنه چرا باید مایشنی که هنوز 1000 تا راه نرفته واشر بسوزونه بعد دمای موتور اینقدر بالا میره که شیلنگ رادیات سوراخ میشه مگه ای رادیات بدبخت باید تا چند درجه گرما رو تحمل کنه . البته بگم نمیخوام تعریف کنم چون واقعا ایراد از ماشیانای بظاهر ایرانی ما هست {چینی} . من دیروز پشت یه دونه ماشین ژاپنی نشستم {ویتارا} 100کیلومتر هم باهاش رفتم فقط مونده بودن این درجه آب تکون نخورد با کولر روشن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. بابک

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    بابک هستم و یه سمند ef7 مدل 90 دارم.اصلا هم تعصبی رو این ماشین ندارم.تنها مشکلی که باهاش داشیتم این بود که بعد از 4 یا 5 ماه واشر سر سیلندر سوزوندم که 2روز الاف تعوبضش شدم همین.
    موتور ماشین عین ساعت کار میکنه و قدرت قابل توجهی به صندلی های ماشین وترد می کنه.اونایی کع اتوبان باکری رئ بلدن می دونن سر بالاییش چجوریه تو اون سر بالایی 170 تا رو پر می کنم .واقعا اگه قطعاتش خوب باشه ماشین خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. فرهاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مهم

    دوستان این ef7رو کاملا بی خیال بشید چون خیلی از اونها موتور سوزوندند و یا به علت روشن نشدن مدتهاست تو نمایندگیها خوابیدن و قطعه ندارند.
    من اینو نوشتم که دوستان گول اینکه کفته میشه موتورش آلمانیه و چنین و چنان را نخورند.
    باور نمی کنید سری به نزدیکترین نمایندگی خراب شده ایران خودرو بزنید.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. asi

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز چرا دونسته وندونسته نظر میدی من دو ساله که ef7 سوار میشم و تا حالا با این ماشین هیچ مشکلی نداشتم و اینم بگم موتورش المان باشه یا نباشه کارکرد عالی داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        سلام-امیدوارم ماشین شما همیشه عالی باشه. من مواردی که نوشتم شرافتاً از یکی از نمایندگیهای ایران خودرو که با من صمیمی هستند شنیدم و چون نمی خوام برای اونا مشکلی پیش بیاد از ذکر نام و شماره تلفن نمایندگی معذورم و گرنه شما رو به نمایندگی مذکور معرفی می کردم تا ازخود اونا بشنوید و داخل تعمیر گاه نمایندگی ببینید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. مسعود

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام به کلیه دوستان
    اطلاعات خوبی در مورد اویل ماژول ef7توسط دوستانم فرستاده شده که براتون به شرح ذیل تقدیم می کنم :

    در حقیقت فیلتر روغن + پمپ آب + رادیاتور روغن رو تو یک مجموعه کنار هم و تو یک قطعه مشترک گنجوندن.
    این قطعه از آلیاژ آلومینیوم می باشد . در این موتور پمپ آب ، صافی روغن و خنک کننده روغن در یک مجموعه تعریف شده است و مزایای استفاده از این قطعه عبارتند از ؛
    استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه ( در موتور های معمولی از سه قطعه استفاده میشود) .
    عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بدنه موتور.

    دلیل روغن ریزی از اویل ماژول اونطور که من از چند تا از مهندسها و مکانیکها پرسیدم به خاطر زبر بودن جنس فلزی است که در ساخت اون استفاده میشه و باعث میشه که واشر به طور کامل روی اون نشینه
    برای رفع ایرادشم باید واشر ها عوض بشه و اونها هم خوب چسب کاری کرد(بین واشر و فلز) بعد هم اون رو بست
    این قطعه از آلیاژ آلومینیوم می باشد . در این موتور پمپ آب ، صافی روغن و خنک کننده روغن در یک مجموعه تعریف شده است و مزایای استفاده از این قطعه عبارتند از ؛
    استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه ( در موتور های معمولی از سه قطعه استفاده میشود) .
    عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بدنه موتور.

    دلیل روغن ریزی از اویل ماژول اونطور که من از چند تا از مهندسها و مکانیکها پرسیدم به خاطر زبر بودن جنس فلزی است که در ساخت اون استفاده میشه و باعث میشه که واشر به طور کامل روی اون نشینه
    برای رفع ایرادشم باید واشر ها عوض بشه و اونها هم خوب چسب کاری کرد(بین واشر و فلز) بعد هم اون رو بست
    این قطعه از آلیاژ آلومینیوم می باشد . در این موتور پمپ آب ، صافی روغن و خنک کننده روغن در یک مجموعه تعریف شده است و مزایای استفاده از این قطعه عبارتند از ؛
    استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه ( در موتور های معمولی از سه قطعه استفاده میشود) .
    عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بدنه موتور.

    دلیل روغن ریزی از اویل ماژول اونطور که من از چند تا از مهندسها و مکانیکها پرسیدم به خاطر زبر بودن جنس فلزی است که در ساخت اون استفاده میشه و باعث میشه که واشر به طور کامل روی اون نشینه
    برای رفع ایرادشم باید واشر ها عوض بشه و اونها هم خوب چسب کاری کرد(بین واشر و فلز) بعد هم اون رو بست
    با تشکر از bijan darbariوre1001za

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرهاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوست گرامی
    من کسی هستم که تا آستانه خرید سمند ای اف7 پیش رفتم ولی تو مدتی که به نمایندگیهای ایرانخودرو رفت و آمد داشتم متوجه پر درد سر بودن این موتور شدم در چندین مورد اونم نه از یه نفر بلکه از چند نفر که تو نمایندگی کار می کردند.
    این موضوع رو هم امروز در چند صفحه که در مورد سمند بود در سایت محترم پدال نوشتم تا وظیفه وجدانی خودم رو انجام داده باشم، خود دانید.
    از دیگران هم انتظار میره تحقیق کنند و نتیجه اون رو دراختیار بقیه قرار بدن وشریک دزدی های ایران خودرو نشن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مجید

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام فرهاد جون:
      کار بسیارخوبی کردی عزیزم منم خریده بودم یکی از دوستام گفت ازنمایندگی تحویل نگیرخرشدم گفتم بروباباایرانخودروبااین عظمت که نمیادخودشوخراب کنه بعدشم اینهمه دارن میخرن منم یکی -وبدین ترتیب 2میلیون ضررکردم بعداز4ماه فروختم بعدازکلی دردسروال نودبیریخت بقول بروبچ ولی بدون دردسر خریدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        با سلام
        به آقا مجید
        من نمیدونم رانندگی شما با این ماشین چجوریه که کلی اتفاق براش میفته .
        واقعا این تخم مرغ شانسی هر چندتاش برای کسی بد در میاد.
        گفتم و باز هم می گم
        کسایی که میشناسم همه از ef7 راضی هستند. 8 نفر. کم هم نیستند.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. بابک

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا فرهاد من ef7 دارم مطالبمو بخون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    متاسفانه ما ایرانی ها عادت بدی داریم که دوست داریم تقسیر کار خودمون رو گردن دیگران بندازیم اگر کسی رانندگی درست بلد نیست مثل اکثر مردم و پدر ماشین رو در میاره چه ربطی به خوب یا بد بودن ماشینداره اون دوست عزیزی که میگه ماشینش واشر سر سیلندر سوزونده اگر بهش یک بنز هم بدی واشر سر سیلندر میسوزونه
    من خودم یک ef7 دارم و چند 3نفر لز دوستانم هم همین ماشین رو دارن که مدل آنها هم 90 و 91 میباشه ولی تا حالا به غیرازمشکلات عادی و ظاهری که اون هم ناشی از عدم کیفیت درمنتاژ و کیفیت پایین بعضی قطعات است مشکلی با این ماشین نداشتم و به نظرم این موتور خیلی از موتور قدیمی پژو هم بهتره و من کلاً از آن راضی هستم .
    در مورد مشکلات نمایندگی های ایران خودرو متاسفانه مشکل همچنان باقی است .

    نت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. مجید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان:
    من نفهمیدم هرکی EF7داره وازایراداش میگه چرا اینقدرمنفی میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مثل اقای فرهادکه 4تامنفی گرفته-این که واقعاحقش نیست بنده خدادروغ که نمیگه عشق EF7های تعصبی نمایندگی ها که ماشاا…پره برین ببینین بعد بیاین منفی بدین-درضمن من با L90 تاالان 14500تا رفتم همین امروزاز تهران برگشتم مشهدالحمدا..هیچ مشکلی نداشته درحالی که EF7چراغهای چک موتوروایربگش همیشه روشن بودن چراغای چک ال نود حتی یه چشمک کوچولوهم نزده هیچ نوع صدای اضافه هم نداره بجزدرها من 9ساعته بکوب باهاش اومدم به جون خودم من تواین مدت هنوزیه قطره آب به رادیاتورش اضافه نکردم تا4500 هم بهش گازمیدم 120تاسرعت عادی و اگه خلوت باشه پلیس ودوربین نباشه تا 140 واقعا بیدردسره خداخیراقای رنو روبده ازسمندلق لقو که خیلی بهتره باباکمترین مزیتش اینه که خدمات پس از فروش نیازنداره یاخیلی کمه براهمین ایران خودرولطف میکنه کارت طلایی براش نمیذاره.البته ما کلا بدبختیم چون اختیارانتخاب بهترنداریم چون ماشین های خوب رودارن باچندین برابرقیمت بهمون میدن پول نداریم بایدروی همین چندمدل زیر20 میلیون بچرخیم وبا مشکلاتشون بسازیم چون مجبوریم.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. فرهاد

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با درود
      اتفاقا این خیلی خوبه که منفی می دن و نشون میده که فقط ایران خودرو مقصر نیست و این خود ما هستیم که با خود فریبی و منفعت طلبی شخصی زمینه تقلب و نادرستی رو برای دیگران فراهم می کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. مسعود

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام مجدد به آقا مجید
      من که نمیگم ef7 مشکل نداره
      مثل همه ماشینهای ایرانی از ال 90 تا 206 تا پارس و … مشکل دارن .
      بحث موتوری و قدرت اونه که با سوال از همه اونهایی که دارن ، تعریف میکنن.
      فکر میکنه قیافه ماشین کم مزیتیه .
      خدا شاهده وقتی تو جاده رانندگی می کنم و قیافه ال 90و سمند با هم مقایسه می کنم صد بار دعا میکنم که سمند گرفتم وگرنه چجوری با این قیافه ال 90 باید کنار میومدم .
      شما میگی با ال 90تا مشهد رفتم و مشکلی پیش نیومده .دوستم تا سرعین با ef7 رفته و مشکلی پیش نیومده .
      عیب و ایراد ممکنه برای هر ماشین پیدا بشود ولی نمی تونی کل ماشینهای از مدل اونو زیر سوال ببریم
      ولی قیافه مشخصه ماشینه . دقیقا برای همه ماشینها از این نوع خودشو نشون میده .
      شما با دور موتور 4500 ، 120کیلومتر می رفتی . من این سرعتو با ef7 بادور موتور3500میرم .
      من هر دفعه که محاسبه کردم توی شهر مصرف بنزینم از 7 بیشتر نشد، با اینکه گاز سوزی و با هر باکی که می زنم و 14.5 کیلو جا میگیره و قیمتش 4500 تومان میشه 225 کیلومتر تا 230 کیلومتر رانندگی می کنم . هوای گرم هم که کولر می گیرم و یکسره ماشینم کار میکنه با همین مقدار گاز 170کیلومتر راه میره .
      با 206 گازسوز همسایه مقایسه کردیم . وقتی می گفتم اینقدر رانندگی می کنم فکش افتاد که روش نشد بگه وضعیت ماشین اون در مورد وضعیت سوختش چجوریه .
      روزی 40کیلومتر هم رانندگی می کنم و الان که 2 ماه گذشته 4000 کیلومتر کارکرده و الحمدالله مشکلی نداشته .
      من از این ماشین راضیم
      دفعه قبل هم گفتم الان هم میگم
      سواریش کمتر از یک ماشین خارجی نیست .سواریشو میگم .
      با تشکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        سلام:
        اقامسعود.
        باباچه عجب یه چیزی هم ازماقبول کردی.
        بابا ماهم منظورمون همینه که درصدشانس درef7خیلی کمترازبقیه است واون بنده خدایی که میاد این جادنبال تحقیق بدونه اینو.
        بابا منم قبول دارم سواری سمند خیلی بهترازال نوده قشنگتره با گازهم خیلی خوب کار میکنه امامتاسفانه شانس من یاتعدادزیاددیگه خوب ازکاردرنیومده مقصرکه مانیستیم مقصرایران خودروست وهی شما گیرمیدین میگین مابریم رانندگیمونواصلاح کنیم EF7طلاست ایرانخودروپاکه ومشکل ازماست .
        هرماشینی تو10000اول مشخص میشه چه مشکلاتی داره سمند برای من که خیلی مشکل داشت البته من هردفعه میرفتم نمایندگی تعدادمعترضین کم نبودن خب حالا من یا امثال من اگه میایم مشکلاتی که باهاش داشتیم رومیگیم حالمون خوب نیست باید هی منفی بدین که چی؟یعنی ما داریم دروغ میگیم یا این اقا فرهاد؟
        درضمن دنده کشی ودورموتورسمند وال نود مثل همه من منظورم این بود که نازش نمیکنم وتا4500 میگازونمش .ومن بخاطرکارم روزی 150 تا200 کیلومترباهاش میرم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. مجید

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوباره سلام:حالا یه چیزجالب بگم براتون به عمق فاجعه پی ببرین هی بیایین ازاین ماشینایی که کشورای عقب مونده دیگه حتی اسمشونم نشنیدن وما سرش دعوامیکنیم وبین بدوبدتر موندیم اخرش کدوم خوبه؟؟؟؟؟؟؟سمنداتاقش خوبه هزارتا ایراددیگه داره ال نودایرادنداره ولی اتاقش بدرد نمیخوره هان کدوم خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟وکاملا شانسی.
    من هفته پیش رفته بودم کشورقرقیزستان وتاجیکستان 2تاکشور که صنعت وتولیدندارن من از ایران بلند شدم رفتم برارفع ایرادبرق دستگاهشون خودتون حساب کنین دیگه چی دارن.
    امممممممماماشینای خوبی دارن اونم به لطف همین که صنعت ندارن -بیشترین فراوانی به ترتیب بنز-بی ام و-تویوتا-لکسوس-آاودی-وچنددستگاه هم من هیونداسانتافه دیدم حتی یک رنووپژوندیدم قیمت هم توی روزنامه دیدم از1000تا65000اودلارکه ماشینای روزاروپا وامریکابودن البته دست دوم بسیارتمیزدرحدنوهم بودکه میتونستی بخری-اونا حتی یک هزارم اونچه ایران داره ندارن ولی همه چی دارن.حالا ماهمه چی دارم ولی هیچی نداریم اومدیم بخاطرسمند زرافه(منظورشتر-گاو-پلنگ)ورنووپژویی که کشورایی که یک هزارم ایران نیستن حتی نگاه نمیکنن دعوامیکنیم تازه جالبش اینه که همین رنووپژوکه مشتریش به دلایلی اجباراماییم تاامریکااشاره میکنه برامون ناز هم میکنن که البته این وسط ضررمیکنن چون چین سودشومیبره وماروول نمیکنه که هیچی همه جا ازمون دفاع هم میکنه -کیومیخوادپیداکنه تو این اوضاع خراب اقتصادی قطعه میده با یکدهم عمرواقعیش یک چهارم قیمت اصلیش فقط باید 9تا یدکی هم بخری براش خب سودش چندین برابررنویا پژو میشه دیگه.
    فعلا بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      من این حرفتو قبول دارم
      تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سینا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ما حدود 5/1 سال یک سمدlx ef7 پایه گرفتیم هر نوع ماشینی بگی داشتیم از roa پراید 206 پرشیا بگیرتا شورولت سمند واقعا توپه اگر تو اتوبان بگازی هر ماشینی بگی میگیره امکاناتشم نسبط به ماشین های دیگه بهتره کیسه هوا ترمز abs ebd خنک کننده سنسورعقب و……
    من به عنوان داداش کوچکتر بهت می گم اگر میخای ماشین مسافرتی گنده ونرم داشته باشی سمند بخر دور 206 ال90 این سوسولی ها رو خط بکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام
    من405دارم خرابه میخوام سمندمالتی پلکس بخرم-
    بخرم یانه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام
      سمند که بخر، ولی در مورد این مالتی پلکس باشه یکم تحقیق کن! یه آشنا تو نمایندگی داریم میگفت مولتی پلکس نباشه بهتره، البته نپرسیدم چرا!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اخه پولم به سمند مولتی پلکس میرسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      نمی دونم
      به تاپیکهای بیشتری سر بزن
      حتما بررسی کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. یه متضرر

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    تو سیستم مالتی پلکس فقط یه سری از سیم کشی های اضافه رو حذف کردن و از یه سیستم کلی مرکزی استفاده شده که چون جدیده بیشتر برق کارا باهاش مشکل دارن
    به قول نمایندگیها مالتی پلکس سیستم سمند رو شبیه 206 کرده
    من خودم ef7 مالتی پلکس تک سوز دارم از جمله مزایاش به جز چیزهایی که در بالا عرض کردم اینه که موعد تعویض روغن متوسط سرعت کیلومتراژ ماشین و حلت tripکه کیلومتر رو واسه مسافرت و… صفر میکنه وهمچنین خطاهایی از قبیل سوختن چراغ ها رو در صفحه ماتی پلکس که وسط کیلومتره نشون میده
    واز دیگر مزایاش شیکتر شدن یا بهتر بگم متنوع بودن نور و مدل صفحه کیلومتر نسبت به معمولیهاست
    و اگر اشتباه نکنم فقط رو تکسوزها نصب میشه
    خلاصه به نظر من زیاد چیز کارایی نیست که بخوای زیاد روش مانور بدی
    یاحق…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    میشه عکس سمند مالتی پلکس را بزارین .شبیه همون ال ایکس است یا شبیه se

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      سمند مالتی پلکس همون سمند LX میباشد. من خودم صفر مدل 90 این ماشین رو دارم. مالتی پلکس فقط مربوط به برق خودرو میشه. اگه به ماشین دست نمیزنی بخر و الا اگه دلت میخاد با برق خودرو بازی کنی و وسایل مختلف روش بذاری باید برات بگم که این ماشین اذیتت میکنه.
      یه بار تو جاده هر چی استارت زدم اصلا انگار دارم کلید خونه رو میتابونم ! اصلا برق به استارتر نمیرسید و فقط ماشین فلاشر میزد. کاپوت رو زدم بالا دیدیم سر باطری یه کم شل شده !
      از این بازیا هم مالتی پلکس درمیاره…
      ولی در کل ماشین بدی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مهدي

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    می خواستم بگم چرا خودتون رو توی دردسر می زارید
    بجای خرید سمند، خودروی 206 بخرید تا یه عمر راحت باشید
    هرچند که الا خیلی گرون شده!!
    نظرتون رو درمورد 206 تیپ 2 بگیدافرادی که استفاده کردند یا دارند
    مرسی…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مسعود

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا مهدی سلام
      لطفا در مورد ef7صحبت کن
      206 خوبه ولی اینجا صحبت در مورد ef7
      ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من یه سمند LX مدل 88 دارم که موتورش TU5 هست واقعا ازش راضی هستم و به نظر من اتومبیل های ایرانی فقط تا مدل 88 تا 89 خوب هستن و بعد از اون مرتب از کیفیت آنها کم و کمتر میشه و تا به اینجا برسه که مدل 91 با این مشکلات وحشتناک روانه بازار میشه
    من از ماشینم واقعا راضی هستم و تا الان هم حدود 90 هزارتا باهاش راه رفتم (البته ازش واقعا نگهداری میکنم) تا به امروز هم فقط اقلام مصرفی براش عوض کرم و به موتور و گیربکس اصلا دست نزدم ولی شنیدم قطعاتش یکم سخت پیدا میشه.
    خداوکیلی ماشین خوبیه تو جاده با کولر 6 میسوزونه توی شهر 9 تا بیشتر نمیشه
    متور این ماشین 1600 و 16 سوپاپه و تک سوز بنزین هستش
    به همه دوستام پیشنهاد میکنم اگه میخوان ماشین ایرانی بخرن حداکثر تا مدل 89 نیمه اول بخرن و از خریدن خودرو صفر پرهیز کنن
    بدرود و موفق باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا محمد سلام
      متوجه نشدم
      مگه روی سمند هم موتور TU5 گذاشتن؟
      عجیبه؟
      لطفا خبرشو به من بدین ؟
      ممنوم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. شاهين

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      جالبه من تابه حال نشنیدم و ندیدم موتور tu5 روی سمند
      لااقل از صحبت میشه درست بیان بشه که افراد آماتور فکر نکن حرفها خالی بندیه

      مرسی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. بهروز

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من سمندای اف سون مدل ۸۸ماهی یکبارکاپوت بالامی دم آب روغن چک می کنم دوردنیاروهم گشتم این ماشین نیست جته خدایش ازشاسی بلندکم نیست یه هیولاس خوراکش جاده است

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. علیرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، دوستان من سمند ال ایکس سفارشی مدل مهرماه 89 دارم . موتور آن ال 3 هست . عید گذشته با آن یک سفر طولانی داشتم . تهران به بوشهر و بازگشت سپس تهران به مشهد از طریق گرگان و بلعکس . کوچکترین مشکلی الحمداله پیش نیآمد و سفر خیلی خوبی بود . کلا تا الان که حدود 37 هزار کیلومتر کار کرده مشکل مهمی با آن نداشته ام . البته تمام سرویس های آن را سر وقت در تعمیرگاه مرکزی شماره یک تهران انجام داده ام . الان هم در حال برنامه ریزی هستم که انشاء اگر عمری بود برای سال های 93 و یا 94 محصول جدید یعنی دنا را خریداری کنم. موفق باشید .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. علي

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ازین خودروها دارم ولی تاحالا هیچ مشکلی هم براش پیش نیومده باهاش 220کیلومتر سرعت رفتم عادت دارم برای هر دنده دور موتورش رو تا 6500 دور برسونم شاید تعجب کنید هروز بهتر از دیروزه.البته بگم که این خودرو جز سری های اول سال 88 هست که به قول خود ایران خودرویی ها میگن موتورش آلمانی مونتاژ ایرانه. روزی که خریدم در نمایندگی ایران خودرو گفتن آلمان این موتور رو تا 270000 کیلومتر ضمانت کرده اونم فقط با مصرف گاز.من واقعا ازش راضی هستم به شما هم توصیه می کنم که فقط مدل های اول 88 تا نیمه 89 رو بخرین چون موتورش ساخت ایران نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظر من روی سمند فقط موتور L3 جواب میده. با توجه به وزن بالای این خودرو، موتوری روی اون باید سوار شه که حد اکثر گشتاور رو توی دور موتور پایین بدست بیاره. که این موضوع فقط در موتور L3 دیده میشه. درسته که موتور L3 قدیمیه و مصرف بیشتری از EF7 , TU5 داره ولی این موتور روی تاکسی سوار شده که نشان از ایمن بودن این موتور داره. در ضمن این موتور بگونه ای برنامه ریزی شده که ضریب ایمنی بالایی داره و به همین جهت هم هست که پس از طی کیلومتر های طولانی باز هم سر حال و پر قدرت باقی میمونه. آیا موتورهای دیگه رو میشه رو تاکسی گذاشت …؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باسلام
    من درآذرماه90 پژوی 206اس دی v8 گرفتم انصافا ماشینه خوبیه تاحالا که 17000 کیلومتر روندمش یکبارهم کاپوتو بالا ندادم ببینم چه خبره من که قبلا تجربه رانندگی با پرشیاوزانتیاوماکسیمارودارم خیلی ازش راضیم لذت رانندگیش ازسمندوپرشیا خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. جواد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . سمند پایه گاسوز مدل90 تا حالا 51000کارکرده برام و درکل ازش راضی هستم بماند قسمت داشپورت و بدنه ماشین مخصوصا درها به صدا افتاده . خوبیه این ماشین وقتیه که روی سوخت گاز باهاش رانندگی کنی پرشتاب و قوی جون میده برای سفرهای طولانی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مسعود

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    شب عید فطر یه مسافرت 130کیلومتری با ماشینم ( EF7) داشتم.
    ماکزیمم سرعتم بین 120تا 160متغیر بود و عمدتا با سرعت 140 رانندگی می کردم
    دورموتور برای سرعت 140کیلومتر تقریبا 4500 بود . آمپر آب و بقیه موارد دیگه مرتب بود .زمانی که سرعتم 160میشد متوجه میشدم موتور هنوز جاداره که پر کنه . دور موتور به طور ملایم بالا میرفت .
    هیچگونه صدای اضافی از موتور به پوش نمیرسید. با اینکه با گاز می رفتم ولی موتور قدرت سرعت بالا داشت .
    از رانندگی لذت بردم
    وقتیکه دیدم هیج ماشینی نمیتونه با ماشینم کورس بزاره و همه راهو براش باز می کردن .جاده اتوبان بود .
    تقریبا 35کیلومتر و با 20دقیقه طی کردم
    تا انتهای مسیر که رسیدم 202 کیلومتر با این باک راه اومده بودم و هنوز آخرین چراغ چشمک میزد.
    وقتی پمپ گاز رفتم 4000تومان گاز زدم
    این تجربه ای از خودرو ef7هست که حدود 4300 کیلومتر رانندگی کرده
    ممنونم که مطالعه کردین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدي

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشین فقط سمند
    سلطان جاده
    لذت رانندگی بالا
    احساس راحتی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. مسعود

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    دیروز از یکی از دوستانم شنیدن سمندهای ef7جدید دارای دستگاه کامپیوتر ( زیر ظبط) و رینگ اسپرت نیست . آیا واقعیت داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه متضرر

      ۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      سلام آره درسته اگه یه سر به سایت فروش ایرانخودرو بزنید خودتون متوجه میشید که مخصوصا سمند رو اومدن کلاس بندی کردن که یه جورایی به بهانه داشتن یا نداشتن قالپاق و رینگ و فرمون جدید یا فرمون قدیمی یا اصلا وجود یا عدم وجود موتور در خودرو قیمت ها رو بازم افزایش دادند
      نه دیگه خدایی خودشونن … دیگه شورشو در آوردن………..!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام
      در مدل های مولتی پلکس سیستم سخن گو یا به قول شما کامپیوتری حذف شده، چون نیازی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ایمان

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    تنها نتیجه ای که می تونیم بگیریم 1- ماشین های مدل 91 کیفیتشون واقعا پایی اومده 2- تو ایران ماشین مثل تخم مرغ شانسی ولی باور نمی کنید من هم یک sd v8 دارم هم یک پیکان مخفی مدل 82. رو RD قطعاتی هست که خوابشم نمیبینی 1- دریچه گاز فلزی ساخت ایتالیا2- ECU ساخت فرانسه3- سنسور اکسیژن ساخت آمریکا.
    ای کاش این قطعات با ساخت همین کشورا رو 206 هم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهدی

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقایان من3سال سمند lxدارم واقعا ازش رصایت کافی دارم منصفانه نقد کنید یه ماشین 16-17میلیون تومانی رو با ماشیا های 50-60 میلیونی مقایسه نکنید.سمند نسبت به هزینه نگهداری و هزینه های جاری بسیار با ارزش میباشد و در جاده و مسافرت های طولانی بیش از بیش از رقبای داخلی خودش مثل 206 sd و بقیه محصولات داخلی ،وقتی تو جاده با120 کیلومتر میر هیچ فشاری به موتور رو احساس نمیکنی ماشین به جاده چسبیده وحالت فرمان حس مناسبی بهتون میده اتاق مبله و سرنایش و پ
    گرمایش مناسب بدون فشار زیلد به خودرو در مسافرت های طولانی در ضمن بگم 4سال هم 206 دارم که بعد از خریدن سمند دادم به همسرم ولی واقعا ازش راضی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mzz

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من چند ساله دارم در مورد این ماشین تحقیق میکنم چون دوست داشتم یه نمونه ازش بخرم
    اون اوایل که فروشش شروع شد سال 88 من پرشیا داشتم تا اون موقع حول حوش 2 ملیون خرج موتوری انداخته بود رو دستم تو فکر EF7 بودم چون تازه قرار بود بازار بیاد مدلا اولیه اون رو سمند معمولی بود کیفیت موتور بالا بود اما کیفیت اتاق افتضاح اواخر 88 با نامef7 lx به مشتری دادن یه نمه تعریف ازش بود اما مشکلات مونتاژ توش بود مدل 89 اون کیفیت مونتاژش خوب شد مردم تعریف میکردن که من پرشیا رو بعد از 3ملیون خرج در مجموع 3 سال راه که باش رفتم با 2 ملیون ضرر فرختم تو فکر EF7 بودم که یه سمندlx دیپلمات ساخت روسیه به تورم خورد خریدم مدل 84 خداییش بهترین سمندی بود که توش نشستم. اکثر دوستان و اطرافیانم EF7 گرفتن راضی بودن تا اینکه سال 90 در راستای ارزان سازی این مدل کل ماشین رو به چالش کشیدن تا جایی کیفیت موتورش در حد موتور ساخت ایران شد از واشرسرسیلند سوزوندن گرفته تا …. با این حال به سمند خودم میبالیدم که با داشتن موتور XU7 نسبت به EF7 بهتر بود بازم به سرم زدEF7 بگیرم سمندم رو با 200 هزار کارکرد فروختم در انتظار EF7 اما با حرف و حدیثای صفرش باز بیخیل شدم رفتم 206 گرفتم اما موندم چرا هر ماشینی گرفتم لذت گاز دادن با موتورEF7 رو بهم نداده خداییش موتور عالیه اما بدنه آشغال کیفیت مونتاژ زیر صفر هنوز که هنوز دوست دارم EF7 بگیرم اما بازم دو دلم چون هم خوبش رو دیدم هم بدش.چی پیشنهاد میکنید به من معقولانس 206 تیپ2 رو بفروشم EF7 البته بنزینی بگیرم یا نه
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا