تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام
    من حدود 10 روز دیگه ماشنم را تحویل میگیرم، EF7 پایه گاز سوزه. ان شا الله در آینده از وضعیت ماشین بیشتر توضیح میدهم. من مطالب دوستان را که میخوندم گفتم بد نیست چند تا نکته بگم:
    اولا این که تا اونجایی که من اطلاع دارم گپسول گاز مایع با سی ان جی فرق میکنه. مخزن های گاز مایه دو تیکه هستند و فشار گاز حدودا 5 بار هست، ولی سی ان جی کپسول باید یک تیکه باشه چون باید 200 بار فشار را تحمل کنه! هر کس میگه کپسول دو تیکه گاز مایع میزارند روی این ماشین ها به طور حتم چرت گفته …!!
    دوما من از چند نفر که ملاحظه این ماشینا کرده بودم پرسیدم، راضی بودند. البته شنیدم یه بنده خدایی 5 ماه منتظر بوده تا یه قطعه براش بیاد ولی نمیدونم چه طور رانندگی میکرده
    سوما خداییش که قیافه سمند از ال 90 سره، خوبه بدونید که این ماشین قرار بوده جایگزین پیکان بشه، یکم فکر کنید میفهمید چی را دارن به چه قیمتی بهتون غالب میکنند. من آدم میشناسم ال 90 داشت، یه بار فقط تو سمند نشست، فرداش رفت فروختش سمند گرفت. من شنیدم ال 90 تو پیچ نمیتونه تعادل خودشو حفظ کنه و اگه مواظب نباشی از جاده میزنه بیرون!
    چهارما یه بنده خدایی گفت هر کی پرایدشو میفروشه میره ال 90 میگیره، خدایی که بد نگفته، لا اقل که همسایه دیوار به دیوار ما اینطوری رفتار کرد!
    پنجما این که هم کیفیت قطعات مهمه و هم ملاحظه در رانندگی! بابای من یه وانت پیکان داره مدل 71 از اونایی که موتور پژو 504 روش سواره. با این که 20 سال کار کرده و حدودا 650000 کیلومتر رفته، هنوز موتورش مشکلی پیدا نکرده و حتی واشر سر سیلندرش فابریکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چند تا نکته از صحبتهای آقا رضا برداشت کردم که میگم:
      1-این که قیافه سمند از L90 سرتره که شکی نیست،اما اینطور که من متوجه شدم در ادامه؛یعنی L90 رو دارن غالب میکنن به ملت با این قیمت که قرار بوده جایگزین پیکان(ع) بشه؛خب ال90 با این قیمتش لااقل کیفیتش بعض EF7 هست یا نه؟

      2-بنده با همین L90 از جاده اصفهان-ایذه که وحشتناکه(از نظر پیچ تند،سراشیبی،باریکی،تونل ظلمات) رد شدم در حالیکه ماشین بیشتر 200Kg(با احتساب بار و سرنشین) بار نداشت؛اما سر پیچ مشکلی نداشت.مگه تو جاده ها ایران اونم با این محدودیت سرعت آدم میخواد چیکار کنه؟(پیست قضیه ش جداست).

      3-چون پراید مصرف کمی داره اگه بخوای دستتو توجیبت ببریو یه ماشین بهتر که اونم مصرف کمی داشته باشه والبته زیر 20 میلیون باشه بخری؛L90 قد بلند میکنه.

      سمند کلا لاشه داره و باب مسافرت طولانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا خالی میبندی من خودم یه مدل 88دارم تا الانم 144000 کیلومتر کار کرده تا الان فقط دیسک و صفحه و تسمه و وسایل مصرفی را عوض کردم 3ساعت که هیچ مسافت 1800 کیلومتر رو به کوب با داداشم از کرمان تا ارومیه رانندگی کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن دوستان من دوستم یl90داره که من زیاد باهاش رانندگی کردم l90سه مشکل اساسی داره.
    1-قیمت بسیار بالا قطعات(یه سر به سایت ایساکو قسمت قیمت قطعات بزنید)
    2-خستگی در مسافت بالا
    3-تعادل پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hi

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من همینجا صادقانه بگم قصدم تبلیغ ال 90 نیست، هرچند که ال 90 رو تایید می کنم و نمی دونم این کسانی که می گن چینی شده از کجاشون در میارن، موتورشم حساب کنی فعلا که کاملا پک خود رنو هست و در مقایسه با موتور بی هویت ef7 که معلوم نیست از کجا در اومده خیلی بهتره
    البته این صحبت درسته که هر ماشینی تو ایران به مرور کیفیت تولیدش و قطعاتش می آد پایین

    بنده فقط می خوام بگم خواهشا بی غرض ورزی صحبت کنید، فردا یکی می خره دچار مشکل می شه و مطمئن باشید شماها مسئول هستید

    من راننده های زیادی دیدم می گفتن ما تا الآن چندتا سرسیلند عوض کردم، ماشین روغن سوزی داره و…
    دنیا رفته رو تولید ماشین دیزلی و ماشین های هیبریدی و ما صحبت از گاز می کنیم اونم وقتی که مخزن گاز که باید از الیاف کربن باشه و ما هنوز در این زمینه قدرت تولید نداریم چون یک مقدار ابعاد نظامی و تحریم ها اثر هم اثر داره تو مخازن فلزی گاز می زنیم که به هیچ وجه استاندارد نیست

    من فقط می گم اگر کسی خواست سمند بخره بره بخره و نوش جونش ولی بره یه سر تعمیرگاه و یا با چند نفری که دارن صحبت کنه

    من نمی دونم کی می گه موتور روز دنیا؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راد

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اقا پسر ای اف سون را مرسدس بنزوبوش زده اند یک خورده تحقیق من بعد بگو از کجاشون دراوردند.پک رنو.خنده دار.مورچه چیه کله پاچش باشه. تو همه تقیقات وبرنامه هاومقایسه ماشین ها تو دنیا به این رسیدن که محصولات رنو بد تعمیر ترین ماشین دنیاست.یک کاسه چراق جولو ماشینتو عوض کن می فهمی. چرختم باید باز کنی.خرج زانتیا بکنی سواری پراید بگیری.بعضیا چه صلیقه های دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. yad yalan

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      س.من خودم سمند موتور ملی دارم خیلی هم راضی هستم موتورش هم المانی.به نظر من خیلی از l90بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hi

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    منم از طرف خودم، رضا، مجید، صادق و همه اونایی که ال 90 دارن خطاب به حسام، مسعود و پویا و کامران و همه اونایی که ef7 دارن می گم:

    اصن شماها راست می گید، مگه بحث کم آوردن و نیاوردنه ماشینه، ماشین باید بی دردسر باشه، و واقعا اگر عادلانه بخواین قضاوت کنید سمند با هر موتوری حتی همون ef7 که انقدر داغش و به سینتون می زنید انقدر دردسر و عیب و نقص داره که جای تعریف و تبلیغ باقی نمی ذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ابوالفضل

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتورef7 خوبه ولی سایر قطعات سمند کیفیت ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مسعود

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من فقط یه چیز بگم.
    ما سمند ال ایکس سال داشتیم.خداوکیلی،امام حسینی،به غیر از هزینه روغن و لنت و موارد مصرفی ماشین،توی چهار سالی که داشتیم هیچ خرجی(تاکید میکنم هیچ خرجی)رو دستمون نذاشت.علت فروش هم این بود که برای بابام که که سنش زیاده روندن همچین ماشینی که نسبت به پژو هیکل بزرگتری داره سخت بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ابوالفضل

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم سال 88 سمند با موتور ef7 خریدماز همون اول چراغ ک روشن بود هر جا هم می بردیم دوبره بعد دو بار روشن کردن ماشین اون هم روشن می شد دو هفته بعدتحویل ماشین متوجه شدم که بعد از یه مدت روندن ماترمز ها دیگه چرخ رو ازاد نمیکنن و اخرش چرخ ها تا حدی گرم شد که اگه 20kmمی رفتم حتما گیرپاچ میکرد بردیم نایندگی گفتن بوسترش خرابه اول می خواستن بوستر روا روش بندازن بعد از مخلفت ما و 2هفته خوابیدن ماشین تو نمایندگی بوستر رو رو ماشین بستن
    یه ماه بعد از درست شدن بوست متوجه اومدن بوی گاز به داخل اتاق شدیم بردیم نمایندگی گفت شیر مخزنش خرابه وما نمی تونیم عوض کنیم اومدیم نمایندگی 5مرکزی شماره 5 تهران اونجا باعد از 2ساعت دویدن پدا کردن اشنا قبول کردن تعوضش کن چراغ چک رو هم گفتیم که بعد یک هفته که از نمایندگی اومدیم دوباره روشن شد وهنوز هم روشنه یه مدتی هست که یه ایراد دیگه به کلکسیون ایراداتش اضافه شده اون هم از کار افتادن وخشک بودن کمک های جلوشه
    خدا رو شکر فعلا موتورش ایراد نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسام

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    یه پیشنهاد !
    به جایی که از ال 90 و ef7بد بگیم و هر گروهی از ماشین دیگری بد بگه از خوبیهای ماشینان هامون بگیم
    این خیلی قشنگتره تا اینکه بیفتیم به جون هم
    از مشکلاتشم بگیم تا شاید کسی بدونه چجوری حلش کرد.
    ممنون
    یه پیشنهاد بود
    نظر خودتونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arshia

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      والا حسام اقا اگه در مورد خودروی خارجی باشه من هستم ولی خودروی ایرانی همچین حرفی واسه گفتن نزاشته بااون همه خراب کاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسام

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        آقا آرش سلام
        واقیعت اینه که می خوام از بحث بیخودی جلوگیری کنم و به مسادل اصلی ماشین خودمون سمند ef7بپردازیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. اسحق راشکی از زابل

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من سمند سورن 88 دارم 60000کارکرده کوچکترین مشکلی تاکنون برایم ایجاد نکرده از رانندگی با آن خسته نمی شوم واگر بخواهم ماشین جدید بخرم قطعا سمند سورن میخرم چون پول ماشین خارجی راندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اقا اسحق اخه سورنم شد ماشین؟
      من خودم سمند ال ایکس مولتی پلکس سری جدید دارم و سورن هم داشتم خیلی ال ایکس سرتره
      و به دوستان عزیز هم بگم این مشکلات متاسفانه فقط برا کمی از مردم اتفاق می افته و برا سورن شما سمند معمولی رو با کمی تغییر و تحول به سورن میتونین تغییر بدین اینو اکثر ایران خودرو ای ها بهم گفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مسعود

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام
    من هم نظر آقا حسام تایید می کنم
    از ماشین خودمون صحبت کنیم
    وقتی من ef7دارم خوب این ماشینو میشناسم و از مشکلاتش خبر دارم و از ال90 خبر ندارم
    مگه اینکه یکی مثه آقا پویا هم ال 90داشته و هم ef7 ایشون می تونن درمورد هر دو ماشین نظر بدن
    یه مطلب دیگه :
    خواهشا به هم دیگه بی احترامی نکنیم
    چون ارزش اینو نداره به خاطر یک آهن پاره دو انسان به جون هم بیفتن
    با تشکر از همه دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. افشین از زابل

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من یه سورن 88 دارم من خیلی راضیم ولی متاسفانه تو شهر ما خدمات بعد از فروش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. افشین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام یکی از دوستام بین خرید ماشین سمند سورن و پژو پارس دو دل است و یک خانواده 4 نفره می باشند خواهشمند است از کسانی که اطلاع فنی دارند نظر بدهند با تشکر افشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javad-m

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      به نظر من elx-ef7سورن که بنزینی هستش (وخیلی بهتر از دوگانه هست) یه انتخاب خوبه چون ما یک ماهه که ماشینو تحویل گرفتیم و واقعا هم ازش راضی هستیم چون هم طراحی داخلش به روز و بسیار شیکه نسبت به پژو پارس هم قیمت قطعاتش نسبت به پارس ارزونتر از آب درمیاد(البته هنوز ماشین هیچ مشکلی پیدا نکرده به جز مشکل جزیی در بالابر شیشه ی عقب که از اول اونطوری بود) والبته که ماشین زیباتری نسبت به پارسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. javad-m

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        در ضمن اینو بگم که سورن با دوتا ایربگ و بدنه ی مقاوم از لحاظ ایمنی هم از پارس سرتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. پارسا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستش من این مطلب رو که خوندم یکم دلم سوخت برای صاحب اون ماشین و نگارنده متن.

    من برج 5 سال 90 (دقیقا یکسال پیش) یه EF7 بنزینی مولتی پلکس خریدم و تا الان بعد از 1سال، هیییچ مشکلی با این ماشین نداشتم!

    چندتا مزیت داره این مدلی که من خریدم:

    1. بخاطر نداشتن پمپ گاز ، صندوق عقب جاداری داره و مهمتر از اون، دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق هم میسر هست که دوستانی که سفر خانوادگی زیاد میرن، میدونن چه نعمتی هست!
    2. مولتی پلکس آپشنی هست که من اولین بار روی یه سورن 89 دیدمش و واقعا خوشم اومد. با اضافه کردن این آپشن، شما از سیستم برق 206 بهره مند میشید و یه صفحه کیلومتر خیلی شیک و البته پنل کنترل کولر و … هم کاملا بروز و زیبا شده! دیگه هم خبری از اون سیستم اخطار صوتی و اینا نیست که اعصاب همه ی راننده های سمند رو خورد کرده! به جاش یه صفحه نمایش وسط صفحه کیلومتر اضافه شده و اخطارهای مهم رو اونجا نشون میده…

    – – – – – – – – –
    تنها مورد مراجعه ی من به نمایندگی برمیگرده به شل شدن پیچ پلوس ها که با رسیدگی به موقع، به خرابی نرسید و الان هم مشکلی نداره.

    واقعا از ماشین راضی هستم. یه مقدار ترس به دلم افتاده از اینکه قطعات ماشین کمیاب شده، ولی با این حال دارم از سواری ـش لذت میبرم و اتفاقا قبل از همین ماه رمضان هم، یه سفر 2 روزه به تبریز داشتم که رفت و برگشت حدودا 1500 کیلومتر بود و در 2 روز این مسیر رو طی کردم و ماشین هم اصلا اذیت نکرد.

    امیدوارم دوستان در موقع خرید دقت بیشتری داشته باشن و حتما از آپشن مولتی پلکس استفاده کنن! شبها که داخل ماشین تاریک هست، واقعا این آپشن جلوه ی ماشینهای اروپایی رو میده به ماشین…

    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. reza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام به همگی یه سمند دارم ماشاال… 240 هزار تا کارکرده مدل 82 مردیه واسه خودش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. راد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    معلوم یک ال90 سوار تیری هستی.فیلم هندی هم انقدر خالی بندی نداره.در اینکه بعضی خودروها توی خط تولید نفرین میشن وکلا نظارت بر کنترل نهایی پایین شکی نیست.ولی یک ایرادایی گفتی که ماشین 50000 کار کنه اینجوری نمیشه.در ضمن سمند دفرانسیل نداره.راستی دوستان میدونستید برای ال90 خرج زانتیا را میکنید وسواری پراید بهینه سازی شده را میگیرید.واقعا هرچی فکر کردم بجای پراید یک ماشین دیگر را بگم چیزی به فکرم نرسید.در ظمن در جواب دوستم که مگی دوستش دو دل است باید باز بگم واقعا حیف پول که بدی برا پرشیا.نه خوب راه میره نه طراهی خوبی داره.داخلش هم که شبیه اردی 2میلیونی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. sazax

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من از 87 سمند lx داشتم تا اخر 90 که فروختمش و دوباره lx صفر گرفتم علتش این بود که هم قبلی و هم فعلی بجز روغن و بنزین خرج دیگه ای واسه من نداشته و تو مسافت های طولانی هم خستم نکرده و تو جاده سواری عالی داره.البته این نظر منه با نظرات دیگران کاری ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان …لذت و هیجان رانندگی ال 90 رو می خواستم با سمند ef7 و پژو اس دی مقایسه کنید…با تشکر ///

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام ali آقا
      به نظرم هر ماشینی لذت خاص رانندگی خودشو داره . نمیتونی صددرصد بگی کدوم ماشین بهتره
      چون اون کسی که ال 90 داره میگه ماشین من بهتره
      و
      من و شما که EF7داریم میگیم ماشین سمند سواری خوبی داره .
      به نظرم این مسائل باعث میشه هر دو طرف به چالش کشیده بشن و بی احترامی و غرض ورزی زیاد می شه و مسائل مهمتر به حاشیه کشیده می شه .
      پیشنهاد می دم به مسائل اساسی ماشین خودمون “EF7″بپردازیم و دیگران در خرید این ماشین راهنمایی کنیم
      با تشکر از شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. yad yalan

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هم پارس داشتم هم سمند موتورملی ولی تو کورس سمند بهتر جواب میده هم تعادل داره هم شتاب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. افشین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام من حدود 18میلیون تومن پول دارم نمیدونم سمد elx با موتور ef7 بخرم یا پژو 206sd v20 دو ایربک لطفا کسانی که اهل فن هستند جواب بدهند با تشکر افشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا افشین
      من اهل فن ( مکانیک ) نیستم ولی الان ماشین EF7دارم .3000باهاش رانندگی کردم .
      توی شهر یه جوریه و نوی خارج شهر جور دیگه است .
      با توجه به ظاهرش به نظرم قابل تحملتر از ماشینهای دیگه در نوع و قیمت خودشه
      موتورش اصلا صدا نداره . وقتی می گم اصلا واقعا می گم .
      چون خانومم ریو داره که از اولی که روشن می کنی صداداره که به نظرم گاز دادن با اون یه حالی دیگه ای داره . ولی EF7من واقعا بی صداست .
      توی کورس با ماشینهای دیگه از جمله پارس و ال 90 و 405 کم نمیاره . من خودم چون زیاد اهل کورس گذاشتن نیستم یکی دوبار تجربه بیشتر نکردم .ولی به علتی که شتاب خوبی داره ترغیب می شی که اینکارو بکنی .
      در کیلومتر 1000رفتم و روغنشو عوض کردم . تقریبا با تعویض صافی روغن و خاکگیری صافی هوا حدود 510000 ریال خرج برداشت .می گن که وسایلش کمه ولی خوشبختانه با این مقوله روبرو نشدم .
      داخلش خوب جاداره .صندوق عقب به علت اینکه گاز سوز است کوچیک شده .فقط برای خانواده های سه نفره خوبه .
      البته دیدم باربند بستن و خیلی به شکل و شمایل ماشین ( زیباتر شده) تاثیر گذاشته .
      دارای صندلی برقی بسیار مجهز و خوبیه . دارای دو نوع سیستم ترمز هست که ماشین به این سنگینی با کوچکترین اشاره نگه می داره . ایربک راننده داره .و از نطر موتوری من ملاحظه کردم روی قطعاتی که مربوط به گاز هست نام کارخانه بوش درج شده است.
      ابتدا من می خواستم پژو 206 بخرم ولی با توجه به جثه بزرگم این ماشین بدرد من نمی خوره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مسعود

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    در ادامه صحبت ها:
    به دلیل بالانس مناسب وزنی که این ماشین داره پیچها را به راحتی پشت سر می گذاره .به قول دوستان کورس گذار ” باقلوا ” می کنه .
    دارای سیستم هشدار دنده عقب هست که خیلی با دقت عمل می کنه .
    خیلی ها از مشکل واشر سوزی این ماشین گفتن .
    من آزمایش کردم .
    وقتی با سرعت بالا رانندگی می کنم ، یا با کولر روشن توی جاده حرکت می کنم و آمپر به دمای 90درجه می رسه سریع هر دو فن شروع به کار میکنند و به سرعت زیاد شروع به کار میکنه که حتی صداشو از موتور بیشتر می شنوی و در زمان یک دقیقه دوباره آمپر برمی گرده به حالت قبل .
    به نظرم کسانیکه ماشینشون واشر می سوزونن یا سیستم فنشون مشکل داره ، یا واتر پمپ و سیستم گردش آب ماشینشون مشکل داره .
    من چیزی نمی بینم که دلیل واشر سوزوندن باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مسعود

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    اطلاعاتی از سمند ef7 پیدا کردم که تقدیم حضور می کنم :
    مکانیسم CVVT :
    این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا 10 درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
    1- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
    2- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
    3- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور
    4- افت میزان مصرف سوخت
    5- افت میزان آلودگی . در این موتور واتر پمپ ، صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه جمع شده اند که این باعث ایجاد محاسنی از قبیل عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بلوک موتور ، استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه در موتور ، قابلیت تعویض صافی روغن و پره ی واتر پمپ به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض تمام مجموعه

    دریچه برقی گاز :
    به واسطه توان و گشت آور بالای موتور با دو سوخت بنزین و گاز ، استفاده از دریچه ی برقی گاز و همین طور کالیبراسیون بسیار دقیق سیستم مدیریت موتور ، تعویض سوخت بنزین به گاز و بر عکس به هیچ وجه منجرب تغییر عمل کرد خودرو نمی شود و راننده در رانندگی خود احساس تغییر قابلیت در خودرو نمی کند.

    سیستم نشتی یابی هوشمند گاز :
    اگر چنانچه به هر علتی کمترین مقدار نشتی گاز در خودرو رخ دهد ، قبل از آنکه حتی راننده بوی آن را استشمام کند ، به واسطه ی بکار گیری سیستم نشتی یابی هوشمند ، چراغ Check Engine روشن شده و راننده می تواند با مراجعه به نمایندگی های مجاز از محل نشتی آگاه و آنرا بر طرف کند .

    ایل پمپ مستقیم ( پمپ روغن ) :
    در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی 113 اسب بخار در 6000 دور و تورک 155 نیتون متر در 4500 دور و با سوخت گاز ،103 اسب بخار در 6000 دور و تورک 136 نیوتن متر در 4500 دور را تولید می کند . نسبت تراکم در این موتور 4 سیلندر یازده به یک است . این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IV در اروپا شده . مصرف سوخت به صورت ترکیبی با بنزین 7.8 لیتر در هر100 کیلو متر و 7.8 کیلو گرم با گاز در هر100 کیلو متر می باشد .

    گیربکس : گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه ی انتقال نیرو در سمند EF7 را به عهده دارد .

    ساسپنشن : مک فرسون در جلو با فنر مارپیچ خشک و قوی و و کمک روغنی و در عقب اکسل با میله های پیچشی و کمک های زاویه دار .

    ترمز : ترمز دیسکی با کانال های تهویه و خنک شونده در جلو و کاسه با پره های خنک شونده در عقب مجهز به : ABS با چهار کانال و چهار سنسور + EBD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sadegh1836

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور EF7 خوبه اگه باکیفیت ساخته بشه ، چین هم گوشی میسازه کپی نوکیا ولی در ظاهر، باطنش رو وقت کارکردش میفهمی ، چـــــرا بعضی دوستان میگن سمند خریدم موتورش مشکل داره ولی در مورد L90 چیزی نمیگن؟ 100% یه مشکلی وجود داره وگرنه کسی دلش نمی خواد دروغ بگه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yad yalan

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      هنوز کسی نگفنه موتور سمند عیب داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      از اقوام ال 90 خریده هنوز 120 راه نرفته دیفرانسیل خورد کرده .کمک ال 90 های سال 91 خودشونو نشون می دن .چون برادران چینی دارن قطعاتشو تولید می کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. zapata

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من الان حدود 2 هفته هست که ماشین رو تحویل گرفتم(ef7 پایه گاز سوز) و حدود 100 کیلومتر با هاش راه رفتم ، از شما سوالاتی داشتم خواستم اگه امکان داره راهنمایی کنید :
    1 – این موتور رو چطوری میشه به نحو احسن آب بندی کرد
    2- آیا با گاز باید آب بندی کرد یا بنزین
    3 – وقتی که ماشین رو گاز هست کمی صدای سوپاپ به گوش می رسه آیا طبیعیه ؟
    4- تا چند کیلومتر باید مراعات کرد تا ماشین بعدا دچار مشکل نشه
    ممنون از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حمید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عرض سلام خدمت دوستان
    من خیلی دنبال خرید تندر 90 بودم بنا به دلایلی نشد
    دلایل مهمش قیافش اصلا تعریفی نداره دید عقب صندلی سفت قیمت تعمیراتش اونی که میگه تندر خراب نمیشه پی هر چی قیمت قطعات بالا باشه باز میارزه میگم که جناب تسمه تایم رو چه میکنی
    خلاصه رفتم سراغ سمند از اونجایی که هویت سمند موتور ملی برام نا اشنا بود و زیاد اهل ریسک نیستم رفتم دنبال سمند LX سال مولتی پلکس
    ماشین خوبیه اولا هر چی سرعت زیاد باشه اخ نمیگه موتور کم نمیاره به اصطلاح ادم تو سمند فکر نمیکنه کاش دنده 6 هم بود که موتور اروم بشهو صندلی هاش قدرت مانورش در حد قابل قبوله منم بعد خرید یه مسافت 1800 کیلومتری رو طی کردم تا مشهد سه رموز بعد برگشتم همون مسیر رو کوچکترین موردی ندیدم
    ضمنا من اصلا از ماشین دو گانه خوشم نمیاد اونم بنا به دلایلی
    هزینه بنزین به صندوقش و سرحال بودن ماشین میارزه
    ضمنا همون مابه التفاوت قیمت دو گانه و تک رو بذاریم بانک قسمت زیاد پول بنزین در میاد
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نویان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان سلام
    این سمند ال ایکس مالتی پلکس جدید دو ایربگ داره؟
    اخه یکی از این اشناهامون گرفته میگه داره ولی من ماشینشو ندیدم ولی خیلی تحقیق کردم فقط تو همین یه مورد موندم لطفا زود کمکم کنید اگه بشه بگیرم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با ایربک هم هست بدون ایربک هم هست
      البته من با 2 ایربک ندیدم مال من یه ایربک راننده داره
      همه چی رو گفتیم غیر از یه مزیت بسیار عالی سمند
      البته ماشینهای سفارشی دیگه هم بعضا اینوو دارن
      سنسور دنده عقب
      باور کنین از وقتی سمند میرونم تو پارک و اینا اصلا عقبو نگاه هم نمیکنم خودش معلوم میکنه فاصله چقدره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. راد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      سمند به خاطر جلو داشبوردش فقط میتونه یک ایربک سمت راننده داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. کامران

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    خطاب به بعضی از خوانندگان گرامی که ازef7 خوششون نمییاد. بعدش میگن موتورش ایراد داره

    خودروی سورون با موتور ef7 حدودا 5 سال که از زمان تولیدش میگذره اکثریت صاحبانش هم راضی هستن. درصد خرابیش هم در نمایندگی ها کمه….
    نمی دونم حالا که روی پلت فرم ال ایکس نصب شده چرا اینقدر به این ماشین ایراد بنی اسرائیلی می گیرن.
    خداییش بیایید انصاف را رعایت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شاهين

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    هفته گذشته برای بازدید رفتم ایران خودرو
    خبرهای بدی از ایران خودرو به گوش و چشم من رسید
    حدودا 2000 دستگاه انواع سمند و 405 و پرشیا که کاپوت جلوی کاملا بسته نشده بودند که در محوطه کارخانه پارک شدن…. چرا؟؟
    چون که کارخانه پول قطعه سازان رو نمی ده اونها هم قطعه نمی دن.
    یه بخشی از محوطه هم حدودا 100 دستگاه رانا تولید شده بود
    یه بخشی دیگه از محوطه هم حدودا 50 دستگاه سوزوکی کیزاشی تولید شده بود حالا نمی دونم از ژاپن آورده بودن یا واقعه تولید شده

    در آخر 150 دستگاه سمند زرد رنگ تاکسی با قیمت 6 میلیونی آمده صدور به کشور برادر و دوست عراق آماده ارسال بود.

    ممنون از توجه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام
      چهار روز دیگه مونده به موعد تحویل ماشینم، ولی تو سایت هنوز خبری از شماره بدنه و صدور سند و این ها نشده، تازه تا هفته پیش توی وضعیت ” آماده برای صدور فاکتور ” بود، الان تو مرحله ” دریافت پرونده ” !! یعنی دو مرحله هم پس رفت داشته!
      جدیدا هم بیش از یک میلیون گذاشته رو ماشن هاش این ایران خودرو. من نمیدونم چه غلطی میکنن که پول ندارن بدن به قطعه ساز ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. zapata

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام بر همه دوستان من سوالی کردم ولی کسی منو را هنمایی نکرد .
    اگه ممکنه راعنمایی کنید . اینجا فقط کاربرا تو فاز منفی و ایراد گرفتن هستند چرا اینقدر ایراد میگیرید . من در مورد ماشینهای زیادی برای خرید تحقیق کردم ، که به خرید سمند ef7 رسیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پوریا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. آقایی که از تجربه مسافرت با EF7 نوشتی شما میگی پلس ها خراب بودن , باد به داخل ماشین نفوذ میکرده و… خب این صحبت ها چه ربطی به موتور ای ماشین داره که ای اف 7 هست . لطفا از روی تعصب قضاوت نکنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. zapata

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من الان حدود 2 هفته هست که ماشین رو تحویل گرفتم(ef7 پایه گاز سوز) و حدود 100 کیلومتر با هاش راه رفتم ، از شما سوالاتی داشتم خواستم اگه امکان داره راهنمایی کنید :
    1 – این موتور رو چطوری میشه به نحو احسن آب بندی کرد
    2- آیا با گاز باید آب بندی کرد یا بنزین
    3 – وقتی که ماشین رو گاز هست کمی صدای سوپاپ به گوش می رسه آیا طبیعیه ؟
    4- تا چند کیلومتر باید مراعات کرد تا ماشین بعدا دچار مشکل نشه
    ممنون از شما اگه ممکنه راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      دوست عزیز zapata
      سلام
      اولا مبارک باشه تحویل ef7اون هم پایه گازسوز
      من هم این ماشینو دارم و از خرداد ماه تا حالا 3200 راه رفتم
      در مورد سوال 1-
      به نظر من این خودرو ها نیاز به آب بندی ندارن.
      در عوض تا 1000 باید مراعاتش کنی تا همه قطعات موتور با هم fitبشن.یعنی نباید دور موتور بالای 3000 بره که به موتور فشار بیاد.( گفته یک مکانیک ) یا سرعتت تا 1000 بالاتر از 100 برود.
      بسیار منطقی رانندگی کن و از کورس گذاشتن های بی مورد (فعلا)جلوگیری کن.
      در مورد سوال 2-
      به نظرم فرقی نمی کنه .چون هر وقت ماشینو روشن می کنی ابتدا روی بنزین شروع میشه .وبعد از مدتی به گاز تبدیل میشه .نگزان این موضوع نباش . البته این نظر و تجربه منه . من خودم گذاشتم به آرامی تعویض بشه .
      ضمنا حتما بنزین سوپر بزن .چون این موتور موتور حساسیه و در دفترچه اون نوشته در صورت عدم استفاده از این بنزین مشکلی پیش بیاد جزء گارانتی حساب نمی شود.
      در مورد سوال 3-
      برای اینکه این ذهنیت تورو اذیت نکنه تا نمایندگی برو و به مسئول فنی اونجا این موضوع درمیون بذار.
      در مورد سوال 4-
      به نظرم تا کیلومتر 1000تا 1500
      ضمنا دراین کیلومترها حتما روغن ماشین وفیلتر روغنو عوض کن تا در صورتی که ذرات فلز در متور بود ( به علت آب بندی شدن ) خارج بشه و حتما بهترین روغن و اون روغنی که در دفترچه نوشته بریزی . هزینه ای که من پرداخت کردم حدود 510000شد.
      ماشین خوبیه .اصلا ازاینکه واشر سرسیلندر بسوزونه نترس و مراعاتش کن از 2000گذشت گاز بده فقط تا دور 4000که سرعتت هم 140تا 150 خواهد شد.
      تا چند مدتی آب و روغنشو چک کن( برای همه ماشینها این کارو باید کرد)
      هر ایرادی که پیدا کردی یادداشت کن تادربازدید اولیه در اختیار مسئول فنی نمایندگی قراربدی .
      با ماشینت
      خوش بگذرون
      کیف کن
      سرعت برو
      و مسافرت برو
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. zapata

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ممنون مسعود جان

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا